Hoe foto's opslaan van een website?
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Feb 16, 2013 12:39 am Reageer met quote

rtvoost heeft een aantal foto's op haar site staan ie ik graag op m'n pc wil zetten.

Kan dat en hoe doe je dat?

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Za Feb 16, 2013 8:48 pm Reageer met quote

Inderdaad op de manier van theDon kun je het doen. De foto's worden dan (indien niet afgevangen) slechts met 72 dpi opgeslagen. Om deze foto later te printen is 72 dpi te weinig. (kwalitatief slecht)

Ik gebruik hiervoor faststone screencapture, heeft meer mogelijkehden en is gratis te downloaden van :

https://faststone-capture.nl.softonic.com/

een bezoekje meer dan waard.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

MrEsceha.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 233
Di Feb 19, 2013 7:39 pm Reageer met quote

dpi
Wat er niet is kunt u ook niet aanbrengen, dus verhogen van de 72dpi naar hoger is niet mogelijk. Dat is exact zo als bij Mp3; een met 192 bit-frequentie of lager gedownload bestand, LIJKT u te kunnen verhogen met bijvoorbeeld Audacity tot 256 of zefs 320 doch, ondanks dat het bestand groter wordt, neemt de kwaliteit niet toe.

Tip 1:
Wel kunt u het formaat van gedownloade foto's of die uit pps bestanden groter maken met bijvoorbeeld FastStone Photo Resizer 3200x2400 of Ulead Photo Express in de hoop dat er bij het bekijken op het scherm op normaal / full screen formaat een aanvaarbaar beeld ontstaat.

Tip 2:
De meeste - ook professionele - foto's zijn op Internet veelal te licht. Als ik voor foto-series ten behoeve van projeten op Youtube en/of privé niet mijn eigen foto's gebruik, maar die van Internet download pas ik op alle (ik herhaal met nadruk ALLE) gedownloade foto's correctie helderheid en contrast toe.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie