Op de koffie bij IneMaartje
Het Grand Café
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 917, 918, 919  Volgende Plaats reactie

inemaartje

Superlid
Superlid
Antw.: 6447
Wo Feb 20, 2013 10:26 pm Reageer met quote

De koffie is bruin, wie heeft zin om bij me aan de koffietafel te schuiven, al is het alweer wat later op de dag? Ik heb zin in een babbel. Dus begin ik met een verhaaltje te vertellen uit 2008. Wat denken jullie ervan? Moet alles anders?

Alles moet anders

Er zijn van die dagen dat je denkt: alles moet anders. Zal ik mijn haar laten knippen, flink kort, of zal ik een gemaskerd feest geven met minstens 100 mensen, of zal ik verhuizen naar een ver land, of neem ik een hondje, eentje uit het asiel, zo’n weggedaan beestje dat er ook niks aan kan doen? Alles moet anders.

Je hebt maar één leven, dat is de crux, je doet alles eenmalig, niets kan opnieuw, niets kan op dezelfde voet verdergaan; situaties wisselen, lieve mensen gaan dood, vriendschappen vallen om als ze niet overeind willen blijven door wat dan ook en de zon wil maar niet komen en als de zon wél komt, is het weer veel te heet in dit land. Alles moet anders. Soms zou je het willen. Maar meestal toch weer niet. Het is alsof een ingebouwde weegschaal voor de grap uit balans is geraakt, om te pesten, te verwarren: wat wil je nou echt, ja of nee, links of rechts, moet alles nou anders of niet?

Op een keer zei mijn toenmalige partner dat hij naar een ver wijd land, nog voorbij Australië, wilde vertrekken met het hele gezin en de levende have erbij. Alles moet anders, zei hij, en of ik maar mee wilde gaan. Na veel wikken en wegen, zelfs na een proefvlucht naar Zuid-Spanje heen en terug omdat ik aanvankelijk niet durfde vliegen, zei ik nee, want het leven was hier veel te goed. Het leven is overal goed, zei hij, maar ik weigerde te emigreren en mijn landje, mij zo vertrouwd, achter te laten. Toen zijn we nationaal verhuisd, van Den Bosch naar Vught, en het gaf een heleboel aan alles moet anders, en je weet nog steeds niet precies waarom je toen zonodig van adres bent veranderd, maar alles moest anders, ook toen.

Merkwaardig eigenlijk, dat alles ineens anders zou moeten. Hoezo moet alles anders? Het leven is alle dagen en alle uren en soms zelfs per minuut anders, het leven is nooit gelijkmatig, ik heb het niet over de tijdspanne van de dag, dat is het natuurregime, ik heb het over de menselijke wisselvalligheden in het leven van alledag, wie kent het niet? Nu heb je rust en ineens gebeurt er iets, wat dan ook, en alles is anders, soms onverkwikkelijk, onverdraaglijk, soms vrolijk, kan ook, maar pats-boem, en alles is anders.

Het voelt zo heerlijk knus in mijn huisje, met de vogel erbij en soms met mijn goede vriend op de koffie of bij de lunch, lekker gelijkmatig knus; en hoe kras kun je je voelen als je soms met het autootje door de provincie toert en lieve mensen bezoekt, lekker gelijkmatig kras; en soms zit je muurvast in je eigen systeem, niet zo lekker te noemen, maar als je er dan op uittrekt, al is het maar even naar de slager of de groenteboer, dan is alles weer anders genoeg, denk ik. Het is maar wat je verlangt van het leven, wat je verwachting nog is van elke dag er nog te mogen zijn. Ik merk dat de leeftijd ook al aantelt in mijn toekomstvisie, mijn perspectief. Níks alles moet anders. Het is helemaal goed zoals het is. Ik heb het druk genoeg met elke nieuwe dag die van zichzelf steeds helemaal anders is. Ik laat mijn haren niet knippen, geef geen feest, ga niet verhuizen en er komt geen hond. Nou ja, misschien een piano. Maar dat is iets anders.

P.S. De hond is er wél gekomen, de rest is hetzelfde gebleven, op de medemenselijke, zorgelijke en innige ervaringen na. Maar daar groeide ik aan. Da's nooit weg.

Ine Verhoeven 13.03.2008 / Herplaatst op 20.02.2013 [/color]

My old day is just my friend.

Laatst aangepast door inemaartje op Wo Feb 20, 2013 10:50 pm, in totaal 8 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 33036
Wo Feb 20, 2013 10:32 pm Reageer met quote

Ik zet ter ere voor vandaag er een taart bij Ine.

Leuk verhaal

Achter de wolken schijnt de zon

inemaartje

Superlid
Superlid
Wo Feb 20, 2013 10:47 pm Reageer met quote

Heerlijk Loezie! Ik proef hier hoe lekker die taart is. Proficiat, nogmaals!

scharretje.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4347
Wo Feb 20, 2013 10:48 pm Reageer met quote

Het is een pracht verhaal inemaartje ,daar om is mijn slogan niks MOET en alles MAG. Heb het met veel plezier gelezen groetjes van scharretje

Als mensen je proberen omlaag te halen,

Wees er trots op...het bewijst alleen dat je boven hen staat !!!

inemaartje

Superlid
Superlid
Wo Feb 20, 2013 10:51 pm Reageer met quote

Heerlijke slogan, Scharretje. Daar kan ik van harte mee instemmen.

GoudGeel

Superlid
Superlid
Antw.: 1530
Do Feb 21, 2013 1:37 am Reageer met quote

Hallo IneMaartje ,

Ik heb je verhaal gelezen .

Groet,
Goudgeel.

inemaartje

Superlid
Superlid
Do Feb 21, 2013 4:06 pm Reageer met quote

@Goudgeel: Very Happy en @Libelle: er is altijd een stukje over, het laatste partje desnoods gedeeld. Ook Boddevin doet daaraan mee, hij deelt in de snoeperij, hahaha. Brengt me op een ideetje: vanmiddag naar Intratuin? Niet zozeer voor de bloemen maar voor de lekkernijen. Smile

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 11281
Do Feb 21, 2013 5:15 pm Reageer met quote

Goed verhaal en overdenking, IneMaartje. Best goed om zo eens te plaatsen

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

scharretje.1

Superlid
Superlid
Do Feb 21, 2013 6:51 pm Reageer met quote

En Bodevin zit heerlijk te snoepen,het water loop mij uit de mond, Maar heb het mij zelf op gelegd ,dus ik doe dit mij zelf wel aan, Very Happy Very Happy maar gun het hem van harten groetjes van scharretje

GoudGeel

Superlid
Superlid
Antw.: 1530
Do Feb 21, 2013 9:23 pm Reageer met quote

Hoi Scharretje ,

Ben jij dit echt op die foto ?
Een mooie foto .
Loezie , heeft wel een mooie taart neergezet , ik zelf ga voor een lekkere tompoes met slagroom .

Groet,
GoudGeel.

Loezie

Superlid
Superlid
Do Feb 21, 2013 9:47 pm Reageer met quote

Oja...dat is waar GoudGeel doed een moord voor een tompoes,
wel met een krokante korst Very Happy

inemaartje

Superlid
Superlid
Do Feb 21, 2013 10:30 pm Reageer met quote

Ja, 'k ben weer thuis en heb intussen alweer een dutje gedaan op de bank, wat was ik moe. Het werd geen Intratuin, vanmiddag, maar Beuningen. Ik heb mijn bril laten maken bij Anders en toen hebben B'vin en ik bij een vlaaienzaak heerlijke cappuccino gedronken met een stuk vruchtenvlaai en een warme appelbol erbij. Heel betaalbaar. Dat vertel ik erbij, omdat we vorige week met dat kaasplankje zo bedot waren in Ravenstein, ik heb erover verteld.

Ik had niet goed gekeken toen we de vlaaienzaak ingingen en vroeg aan de chef of het hondje binnen mocht. 'Welk hondje? Ik zie geen hondje,' zei hij, 'of bedoelt u dat hele kleine ding daar? Is dat een hondje? Dan heb ik het niet gezien. Wat wilt u gebruiken?' Het was een grappig incident. Maar toen we weer naar buiten gingen, vroeg ik nog eens extra: 'Mogen hier nou wel of geen honden binnen?' Ik kreeg nog steeds geen antwoord. 'Ligt aan het formaat, of ze zichtbaar zijn,' zei hij. We gingen de deur uit en ik keek eens goed. Op het raam was een verboden-voor-hondensticker geplakt.
Ja, wat was nou de drijfveer voor de man om langs ons hondje te kijken? Vriendelijkheid, gemoedelijkheid of de klandizie? Aardig was het wel, maar was het ook verstandig? Als er controle zou zijn gekomen, was hij de klos geweest. Dan had hij niets aan ons verdiend maar een boete moeten betalen. Het is een beetje dubbel. Maar voortaan kijk ik preventief beter als we ergens binnengaan om koffie te drinken. Wat zou jij doen?

Bij de groenteboer kochten we roze tulpjes. Één bosje hing alsof het gebroken was zieltogend tussen de andere bosjes in. Dat heb ik maar niet gekozen. Misschien was het bevangen door de kou, zou dat kunnen?
Want het was koud, mensenlief. Maar ik vind het altijd weer lekker als ik de winterkou voel. B'vin vindt dat een beetje apart, maar ook wel handig: ik klaag niet over het weer, haha.

Het was een liefelijke winkeluurtje. Cindy kon verder overal mee naar binnen. ook bij de juwelier waar ik een gebroken horlogebandje liet vernieuwen. In de Beuningse Hema verkopen ze die niet, daarom werd het dingske voor deze keer aangeschaft bij de juwelier. Het valt me wel op dat de prijzen van alles, maar dan ook van alles, de pan uit rijzen. Ik ga steeds minder in guldens denken, maar goed ook, want anders zou ik niets meer willen kopen, zo duur als alles is! Ik had een aantal jaren geleden nog een leuke buffer. Behalve dat die ernstig geslonken is, stelt hij wat de bedragswaarde betreft nu helemaal niets meer voor. Oei. Armoetroef. Herken je dit fenomeen?

'n Fijne avond, iedereen. Groetjes van mij,
Inemaartje

scharretje.1

Superlid
Superlid
Do Feb 21, 2013 11:54 pm Reageer met quote

Hoi Scharretje ,

Ben jij dit echt op die foto

Goud Geel als ik zo knap was, dan klapte zo de spiegel kapot Very Happy

inemaartje

Superlid
Superlid
Vr Feb 22, 2013 1:24 pm Reageer met quote

Ziezo, het is vrijdag vandaag. Wie wil er een bakje van het verse koffiebruin? Ik ga straks fijn lunchen bij Boddevin en neem Cindy gezellig mee. Ze was op bed gesprongen en lag er lekker te apegapen. Het sneeuwde net, maar nu schijnt de zon; de hemel is bewolkt met blauwe plekken, haha, ik bedoel... ik zie een blauwe lucht met gestaag voorbijschuivende wolken, zoiets dan. Ik geloof dat ik een beetje in de war ben. Moet niet erger worden, anders ziet het er niet goed uit. Is de koffie lekker? Nou, ajuus, tot straks maar weer.

Laatst aangepast door inemaartje op Za Mrt 02, 2013 9:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Ellen52.1

Superlid
Superlid
Antw.: 6485
Vr Feb 22, 2013 2:08 pm Reageer met quote

Kom ook even een bakkie bij je halen Ine Smile

Wat kan jij leuk vertellen, mijn complimenten hoor. Leuke foto's van Cindy, lekker warm op bed.

Bedankt voor het bakkie en tot de volgende keer maar weer. Smile

zelfs door het kleinste raampje schijnt de zon

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 4385
Vr Feb 22, 2013 3:14 pm Reageer met quote

Nou, lekker heur! Doe mij ook maar een bakkie enne .. beetje
sterk graag. Nee dank je, niets erbij. Dat eeuwige gewicht he?

Je schrijft zoals eerder gezegd idd heel erg leuk, ook mijn
complimenten hiervoor. Ik begrijp dat Cindy een Jack Russel is
en is Boddevin de eetgelegenheid waar je gaat lunchen?

Eet smakelijk alvast!

All life matters

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 4385
Vr Feb 22, 2013 3:17 pm Reageer met quote

Oeps .....

eea heeft elkaar gekruist en ik zie nu dat Boddevin een
persoon is.

Excuses voor mijn misvatting!

All life matters

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Feb 22, 2013 3:19 pm Reageer met quote

Is ook een aparte naam Pluk, Boddevin, ik heb er iedergeval
nog nooit van gehoord.

inemaartje

Superlid
Superlid
Za Feb 23, 2013 1:11 pm Reageer met quote

Goedemorgen op deze zaterdag, lieve mensen alhier. Het ziet er winters koud uit als ik naar buiten kijk, maar zoals ik al vertelde met mijn klessebes bij Scharretje: ik ga Boddevin halen omdat het zaterdag is en dan gaan we ergens koffiedrinken, dus er is vanmorgen geen koffie bij mij, oei. Niet uit ongastvrijheid, hoor, maar gewoon omdat ik weg ben. Fijne zaterdag, jullie!

inemaartje

Superlid
Superlid
Za Feb 23, 2013 1:19 pm Reageer met quote

O ja, de naam Boddevin heb ik voor hem verzonnen op de naam Boudewijn. Met een Frans tintje erbij, Very Happy zo is het plaatje van Frans Boddeke's nickname helemaal compleet. Leuk dat jullie meedachten. Idea

Pagina 1 van 919 Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 917, 918, 919  Volgende

Plaats reactie