Op de koffie bij IneMaartje
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 874, 875, 876 ... 917, 918, 919  Volgende Plaats reactie

inemaartje

Superlid
Superlid
Antw.: 6448
Vr Mei 17, 2019 4:41 pm Reageer met quote

jawelle keind, en ik heb da eigenlijk ook niet as ik goed nadenk Love Laughing

My old day is just my friend.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

moontje

Superlid
Superlid
Antw.: 3226
Vr Mei 17, 2019 10:00 pm Reageer met quote

awel pfff this hier vandaag heeeeeeeel stil geweest dus zeg ik maar slaapwel en hopelijk tot morgen verder zeg ik oek niks meer want heb niks te vertellen !!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

inemaartje

Superlid
Superlid
Vr Mei 17, 2019 10:27 pm Reageer met quote

Goed keind, slaap wel straks en heb een goeie avond.
Ik heb veel geslapen en gestofzuigd en eten gekookt.
En ik weet het soms niet meer en voel me ellendig.
Dat kende gij ook he keind.
Tot moooooooooorgen hoop ik kekskus voor oe beikus. xxx
Oe moeke denkt aan oe.

moontje

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 10:59 am Reageer met quote

goedemorgen men lief moeke en koffiebsukes

gisteren was het hier heel stil , hopelijk zien we mekaar straks eer e? men lief moeke lekker gekookt lees ik oe keind had kabeljauw met puree en champingons in witte roux saus gemaakt tomke zei jammie das lekkel oe keind ni zoveel gegeten dus vandaag niet veel werk dat word dus vandaag men eten , ook heb ik men living gepoetst en de kasten geboend zo blinken ze weeral en moeke lief er komt top in oe keind haar notenplant e ! zo ik denk dat allibis dit weekend huiswaarts keren dus zeg ik welkom thuis en ik wens nu iedereen een fijne dag toe geniet van alles wat jullie gaan doen dikke ochtendknuffel voor men moeke lief en kuske en keske voor de zegen deze dag xxxx o keind en groetjes voor de koffiebuskes van moontje

Anneke123

Stamgast
Stamgast
Antw.: 298
Za Mei 18, 2019 11:15 am Reageer met quote

goede morgen koffieleutjes op deze zonnige dag
Het gaat mooi weer worden vandaag dus lekker ff genieten van de zon en natuur
Vanavond de finale songfestival ik ben benieuwd
Ik vind duncan erg mooi zingen het lied is wel verdreitig maar ik hoop dat hij in iedergeval bij de eerste 3 eindigd
Moon en ine ook lekker gegeten Wij maken vandaag aspergesoep van de schillen en de kontjes van de asperges mmmm
moon de kamer gepoetst
Hier draait de wasmachine en vanmiddag even naar het centrum is een optreden van het shantykoor de oostvaarders en nog wat andere koren
Ze vieren hun 15 jarig jubileum
Wens jullie mooi weekend

moontje

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 11:22 am Reageer met quote

goedemorgen anneke mmmm lekker aspergesoep , heb je op zonne moeten passen gisteren of niet ? ik hoop ook dat duncan wint hoor ik vind het ook een mooi lied !! ga ze geven 20 graden vandaag maar veel zon is er hier nog niet te zien zelle , geniet van de zeemanskoren anneke groet moon ps ik neem een boterham van oe plateau ziet er lekker uit hap voila hij is al binnen

inemaartje

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 1:14 pm Reageer met quote

Goedemorgen Moontje keind en Anneke,
ja het is een klasse lied van Duncan, we
zullen het vanavond beleven of het beloond
wordt of niet, spannend he, voor die jongen,
hij moet het toch maar waar maken.
Ik ga nu naar de kamer, eten en drinken
tot laaaaater cheers

Made by Moontje

moontje

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 1:16 pm Reageer met quote

goedemorgen men lief moeke oe keind kijkt deze avond mee naar het song festival en ik duim dat duncan zal winnen want je zegt het goed hij doet het toch maar e zo jong !! ik vind het allesinds een mooi lied smakelijk eten en doe maar rustig aan dikke knuffel oe keind xxx en likje op oe nuske van tomke xxx

inemaartje

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 3:51 pm Reageer met quote

Nou het is warm vanmiddag zeg.
Hoop dat het leuk wordt vanavond.
Groetjes voor allemaal.
We zien ons weerom mag ik hopen.
Koffie?

moontje

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 3:54 pm Reageer met quote

koekoe men lief moeke jazeker plots kwam de warmte erdoor samen met het zonnetje zeker word het vanavond plezant hoor hoop dat die jongen mag winnen ik drink een taske koffe met oe mee moeke en ga dan even naar buiten in de tuin jij ook ? e xxxx likjes oe keind en tomke xxx

sibilla68

Superlid
Superlid
Antw.: 2246
Za Mei 18, 2019 6:07 pm Reageer met quote

Hallo luitjes, we zijn weer terug van weggeweest. Gistermiddag thuis gekomen. Ik heb nog geen tijd gehad om jullie te groeten en bij te lezen, dat komt heel zeker nog. Er zijn heel veel foto's gemaakt, ik zal er een aantal in mijn fotoboek plaatsen, dan wordt het hier niet zo vol.
Donderdag zijn we naar Zwillbrock en Bocholt geweest. In Zwillbrock (net over de grens, in de buurt van Groenlo én Winterswijk) staat een historisch oud kerkje, gewijd aan St. Franciscus. Eenvoudig van buiten, vol barok van binnen. Er zit een complete Franciscaanse geschiedenis aan vast, daterend uit de tijd van de Reformatie en de Contra-reformatie en beginnend in 1651. Zwilbroek (Zwillbrock) werd een toevluchtsoord voor de katholieken van de Achterhoek en Twente, de bisschop van Munster en de abdis van Vreden ondersteunden deze 'vluchtparochie'. Wie het interessant vindt om meer te weten: www.barokkirche.de
Na de koffie ter plaatse, jaja, de kroeg ligt tegenover de kerk Laughing , wandelden we naar het Zwillbrocker Venn. Een paradijs voor watervogels als de grauwe gans, kiekendieven, allerlei soorten eenden, scholeksters en FLAMINGO'S! Zodra ik de foto's heb, die mijn nicht heeft gemaakt zal ik ze jullie laten zien, prachtig! Mijn eigen toestel kan niet ver genoeg inzoomen, dan worden de foto's wazig.
Het was er een oase van rust, afgezien van het gekwetter van de vogels. Dat is, in mijn beleving, juist zo rustgevend. Niks verkeer van auto's en fietsers. De laatsten waren er wel, maar in deze tijd alleen ouderen (op e-bikes) en ook nog niet eens zo veel. Ik ervoer deze vakantie vooral heel veel rust en stilte, heerlijk.
Daarna zijn we naar Bocholt gereden en hebben daar het Technik und Textilmuseum bezocht. Interessant te zien hoe men vroeger hier(en in Twente!) allerlei textiel vervaardigde, van theedoeken tot tafellakens en nog heel veel meer stoffen.

Ook op het park overheerste de rust, alleen veel vogels, zo heerlijk.
Het plaatsje Bredevoort is inderdaad een rustig dorp, maar er was best wel verkeer. Alleen fotografeer je dat niet natuurlijk. En waar wij wandelden was het rustig. Winterswijk bestaat uit een kerngemeente met er omheen dorpen als Miste, Woold, Bredevoort en nog een stuk of wat waarvan ik de naam kwijt ben. Ons park ligt in Miste, een paar kilometer van de grens met Duitsland.
Bredevoort ligt er 5 minuten vandaan. Het lijkt een beetje op Megen aan de Maas, vind ik. Voor Popke is het te stil, merk ik, dat kan natuurlijk.
Genoeg nu over mijn vakantie.

Ik heb jullie gezelligheid hier gevolgd en gelezen. Misschien nog niet allemaal even goed, dat ga ik nog doen.
Ik zag twee hamstertjes met een brilleke op met een groet er in en las een discussie tussen Ine en Moon over een hamsterbrilleke.Laughing

Anneke is langs geweest en Popke en Joke.

Ik lees over medicijnen die in de brievenbus zijn gedaan zonder dat je dat wist, Ine. Niet erg attent van de apotheek om dat niet even te melden.

Moontje heeft haar living gepoetst, die blinkt je weer tegemoet. Het kan maar gedaan zijn, nietwaar?

Anneke maakt aspergesoep, lekker mm. Wij hebben deze week ook asperges gegeten, ze liggen hier als het ware voor het oprapen. Laughing
Vanavond een optreden van de Oostvaarders? Die ken ik wel, ze hebben hier in de buurt ook wel eens opgetreden. Leuk hoor, zo'n festival, veel plezier. Laughing

Joke, je hebt een mooie weekendcollage gemaakt en ja, ik vind ook dat je heel mooie foto's maakt. Je hebt er vast een goede camera voor.

Popke, je hebt ene hele goede vriendin aan je buurvrouw, lees ik. Fijn hoor, zo kun je elkaar van dienst zijn en elkaar ook opbeuren als het nodig is.

Wij keken donderdag ook naar de voorronde van het songfestival. Duncan werd als tweede genoemd, die door was, dat geeft de burger moed. Ik zag ook het interview met Flemming op mijn smartphone, gaaf jhoor, dat hij zijn medestudent support. Ik kijk vanavond ook, want het is inderdaad een mooi lied en die jongen heeft net zo'n gouden stem als Flemming. Heel wat beter dan een aantal andere zangers die voorbij kwamen. Maar ja, zo', festival is vaak ook een financieel en politiek spel. Er doen 26 landen aan mee, 6 ervan hebben hun deelname aan vanavond gekocht, zonder dat ze in de voorrondes hoefden uit te komen. Omdat ze het festival sponsoren. Enfin, we zullen het zien vanavond.

Ik wens jullie een fijne avond, we spreken elkaar morgen wel weer.

het kerkje in Zwillbrock

wandelen langs de Slinge, achterlangs het park.

Laatst aangepast door sibilla68 op Zo Mei 19, 2019 11:52 am, in totaal 1 keer bewerkt

sibilla68

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 6:18 pm Reageer met quote

Ik merk dat mijn foto's in mijn fotoboek op z'n kop of op de zijde komen en ik kan ze niet keren, grrr. Ben er nu even mee gestopt. Rolling Eyes

sibilla68

Superlid
Superlid
Za Mei 18, 2019 11:08 pm Reageer met quote

Hallo koffiemaatjes, ik ga afsluiten voor vandaag, het songfestival wacht. Ik ga op België kijken, is leuker commentaar dan Nederland. Tot morgen, houdoe.

sibilla68

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 11:38 am Reageer met quote

Goeiemorgen koffietjes, zijn jullie al wakker? Heel laat naar bed gegaan misschien vanwege het songfestival? Laughing Duncan heeft GEWONNEN, HOERA, HOERA,HOERA. Ik heb het niet helemaal afgekeken, want om kwart voor 1 stond North Macedonië nog steeds volop bovenaan en Nederland 3e of 4e. Ik had niet gedacht dat Duncan het ging redden, hoewel de publieksjury nog moest komen. We zijn naar bed gegaan en tot mijn grote verrassing heeft Duncan, dus Nederland, tóch gewonnen. Een geweldige prestatie van die jongen, hij was ook heel goed. Zweden was ook heel goed en ik vond het lied van Albanië ook heel mooi. Ik heb er geen verstand van, al die showelementen erbij, het leidt de aandacht af van het lied en vooral van de zangkwaliteit van degene, die het lied brengt. Duncan deed dat perfect.
Ik denk zo, dat Flemming en zijn medestudenten ook wel heel erg blij zullen zijn. Very Happy

Ik ben heel vroeg vandaag, zal de koffie vast klaar zetten voor wie vanmorgen binnenkomt en trek heeft.
Groetjes, tot later.

Laatst aangepast door sibilla68 op Zo Mei 19, 2019 11:43 am, in totaal 1 keer bewerkt

moontje

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 11:43 am Reageer met quote

goedemorgen men lief moeke en koffiebuskes

eerst en vooral wil ik abillis een welkom thuis wensen jullie hebben mooi weer gehad en mooie fotos ook zeg maar bocholt dat is in limburg toch e abllis ? of heb je er nog eentje mss ik ben ooit in bocholt geweest mooi stad , heb je het goed gehad ? ik hoop het fijne dag wens ik je toe en ja yess duncan heeft gewonnen en terecht !! weer een ster in nederland bij zeg ik met trots , vandaag is het weer iets minder dan gisteren grijs maar de temp zijn goed voor mij ook komt de buur vandaag hun mobielhome hier plaatsen voor ze op vakantie gaan ze kwamen het gisteren vragen ik heb maar ja gezegd zo ben ik dan weer hij zou 6 a zeven meter lang zijn ik zei er wel bij dat hij wel uit weg voor mijn tuinman staan e die komt dinsdag hehe ik ga men grond verhuren zei ik nog grapke hoor , ik hoop dat men moeke lief goed geslapen heeft en dat zal ze wel gedaan hebben na de overwinning ! ik geef haar een dikke ochtendkuske op der nuske en likjes van tomke voor zijn glootmoeke en oe keind doe vandaag maar rustig aan hoor !!

sibilla68

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 12:18 pm Reageer met quote

Ha Moontje, goeiemorgen. Gezellig dat wij nu samen even kunnen kletsen, zo vroeg in de morgen. Dat gebeurt bijna nooit.
Bocholt ligt echt in Duitsland, maar wel net over de grens. Het is dus bijna Nederland. We zijn er niet echt de stad in geweest, maar naar het Textilmuseum. Dat ligt eigenlijk aan de rand van het industriegebied, aan de rand van de stad ook.
Ja, we hebben het leuk gehad, je zag het wel aan de foto's op facebook. Leuk dat je daar op gereageerd hebt, ik heb echt gelachen.
Heb je de hele tijd gekeken naar Duncan, tot diep in de nacht? Het duurde mij te lang en het zag er ook niet naar uit dat Duncan zou winnen. Het is n u feest voor die jongen en de hele crew plus alle mensen, die met hem hebben meegeleefd.

Wat is een mobielhome? Is dat een caravan? Gaan ze daar dan niet mee op vakantie? Nee, dat zal wel niet, anders hadden ze het niet aan je gevraagd. Wel lief van je, dat je het toestaat. Ja, haha, je zou bijna je landgoed kunnen verhuren. Laughing
Zijn dat dezelfde buren, die ook wel eens iets voor jou doen? Dan snap ik wel, dat je niet wilt weigeren. En als je er geen last van hebt en de tuinman ook niet, ach nou ja, een goede buur is ook veel waard toch?

Ik hoop ook dat Ine goed heeft geslapen, misschien heeft zij ook nog een poosje gekeken. Zij zal ook blij zijn dat Duncan heeft gewonnen, ze leeft zo met hem mee.

Ik wens jou, Ine, Anneke, Joke, Popke een fijne zondag. Nemen we een bakkie? Ik zie een lekkere soes, o,o, die moet ik even laten staan. Er moeten eerst wat kilo's af, dat snap je wel. Ik kijk er dus alleen naar, maar kom er niet aan. Laughing
Tot later, houdoe.

moontje

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 12:29 pm Reageer met quote

goedemorgen allibis ooo ael in limburg is ook een bocholt vandaar mijn vraag , ja valt niet gauw voor samen op de koffie e zo vroeg nog wel , een mobielhome is een caravan op wielen of noemen jullie dat een motorhome ? , en ja hoor ze gaan daar rijdende mee op vakantie ze hebben hem al komen plaatsen ,, neen neen ik heb niet de hele nacht zitten kijken naar het song festival maar wist zo dat duncan zou winnen en deze morgen al op het nieuws gekeken en jawel HOERA HOERA duncan had gewonnen welverdiende eerste plaats nog wel !!! zeker hoop ik dat men moeke lief goed geslapen heeft ze heeft het zo hard nodig e PS moeten er wat kilokes af allibis op de laatste fotos van deze week lijk je al afgevallen te zijn !!

sibilla68

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 12:37 pm Reageer met quote

Een paar foto's van het Textiel Museum (TextilWerke) in Bocholt, Duitsland.

wie herkent dit nog? De was, eerst koken op het gasfornuis, daarna in de teil en schoonboenen met een wasbord. Later kwam daar nog een wringer bij. Bij ons stond die vastgeschroefd op de keukentafel, met de teil op een houten blok eronder. Wij woonden op twee hoog, De was hing te drogen aan waslijnen op de veranda.

moontje

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 12:40 pm Reageer met quote

oooo mooie fotos en ja ik ken die waskuip nog van vroeger abillis das al zeker meer dan 100 jaar oud geweldig heb ik ook als kind eens aangestaan haha hier een foto van een mobilehome

ooo ja hoor allibis het zijn Vicky en angelo die buren die al eens iets doen zelfs vandaag hadden ze een gebraden kip mee omdat hun mobilhome hier mocht staan eerst gaan ze er mee naar de garage en dan op vakantie , ze delen ze aan broers en zussen en nu was het hen beurt snap je om hem in gebruik te hebben

Laatst aangepast door moontje op Zo Mei 19, 2019 12:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt

sibilla68

Superlid
Superlid
Zo Mei 19, 2019 12:41 pm Reageer met quote

moontje schreef:
goedemorgen allibis ooo ael in limburg is ook een bocholt vandaar mijn vraag , ja valt niet gauw voor samen op de koffie e zo vroeg nog wel , een mobielhome is een caravan op wielen of noemen jullie dat een motorhome ? , en ja hoor ze gaan daar rijdende mee op vakantie ze hebben hem al komen plaatsen ,, neen neen ik heb niet de hele nacht zitten kijken naar het song festival maar wist zo dat duncan zou winnen en deze morgen al op het nieuws gekeken en jawel HOERA HOERA duncan had gewonnen welverdiende eerste plaats nog wel !!! zeker hoop ik dat men moeke lief goed geslapen heeft ze heeft het zo hard nodig e PS moeten er wat kilokes af allibis op de laatste fotos van deze week lijk je al afgevallen te zijn !!

Leuk wel hè, zo samen even aan de klets.
Wij noemen zo'n caravan een 'sleurhut'. Laughing Laughing Omdat hij achter de auto moet. Afgevallen? Ikke? Hahaha, er is juist 2 kilo bij, hahaha. Geweldig, dat je dat zegt. Dan is er dus nog hoop voor me Laughing Maar nee hoor, een grapje, er moet nu echt wat vanaf, anders barst ik uit m'n kleren. Maat 48 vind ik groot genoeg, haha. En nu ga ik echt aan de koffie. Sjuuussss, tot later. Laughing

Pagina 875 van 919 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 874, 875, 876 ... 917, 918, 919  Volgende

Plaats reactie