Regels van de fotowedstrijd
Digitale fotografie
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3182
Ma Okt 21, 2013 4:41 pm Reageer met quote

Fotowedstrijd
https://www.50plusser.nl/?page=fun&p=fotowedstrijd

Je kunt alleen met foto’s die je zelf hebt gemaakt aan de maandelijkse fotowedstrijd mee doen. Gebruik je foto’s die van internet zijn gejat dan wordt je inzending automatisch verwijderd. Dit gebeurt ook als je foto niet aan het thema van de wedstrijd voldoet.

Stemfraude
Het is niet meer mogelijk om met meerdere accounts dezelfde foto te beoordelen. Deze leden ontvangen een melding dat ze hun stem al uitgebracht hebben. Wordt je meerdere keren ‘gepakt’ dan volgt er een permanente ban van de fotowedstrijd.

Bewerkte foto’s
Foto’s mogen bewerkt worden maar niet te extreem. Collages en foto’s met dikke randen eromheen worden direct verwijderd.

Anoniem
De fotowedstrijd is zo anoniem mogelijk gemaakt. Het is dan ook niet de bedoeling dat je een naam bij een reactie of beschrijving onder de foto vermeld.

Oproepen tot niet of negatief stemmen
Er zijn mensen die het nodig vinden om onder iemands foto op te roepen tot veel, negatief of helemaal niet te stemmen. Hiermee loop je de kans om van de wedstrijd verbannen te worden.

Maak melding
Heb je een foto gezien die verkeerd is toegevoegd of die niet aan het thema voldoet, klik dan of de link ‘Foute foto?’. Heb je een gejatte foto gezien? Stuur dan een e-mailbericht met de link naar de betreffende foto op de wedstrijd en een link naar de betreffende foto elders op internet. Heb je ‘Oproepen tot niet of negatief’ stemmen onder een foto zien staan? Stuur dan een e-mailbericht met een link naar de betreffende foto zodat wij stappen kunnen ondernemen.
E-mail: info@50plusser.nl Onderwerp: Fotowedstrijd - klacht

Zo werkt de telling van de fotowedstrijd
Vanaf 1 stem tot 50 stemmen wordt er een lineair gewicht toegepast, bij 40 stemmen zit er dus al bijna geen gewicht meer op. Dit moet want anders staat iemand met 10 redelijke goede stemmen gelijk bovenaan. Des te meer stemmen des te eerlijker de uitkomst.

Als 50 mensen het een mooie foto vinden is dat overtuigender dan dat 5 mensen dat vinden. Mensen halen vaak ook familie en vrienden erbij om hoog op hun foto te laten stemmen, nu hebben ze 50 vrienden nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Foto's kunnen tot de 20e van de maand ingezonden worden, beoordelen kan tot en met de laatste dag van die maand. Dit is om zoveel mogelijk stemmen voor een goede/eerlijke uitkomst te ontvangen.

We hopen de regels niet al te vaak te moeten toepassen en willen je vooral veel plezier wensen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 18
Ma Okt 21, 2013 5:51 pm Reageer met quote

Mooi de vernieuwde wedstrijdfotosite met grotere foto's en duidelijke uitleg van de regels, hopelijk wordt het van nu af weer gezellig met mooie inzendingen die aan het thema voldoen zonder naamsvermelding.

Misschien nog een idee om te vermelden wat de maximale grote van de foto's mag zijn? Ik zie nu vaak mensen die hele kleine foto's uploaden en die worden dan enorm op de site uitgerekt en vervormd met allerlei "blokjes" erover. Veel mensen hebben denk ik niet in de gaten dat je op de foto moet klikken voor het juiste formaat en beoordelen de foto dan misschien verkeerd of negatief.

Laatst aangepast door Greeet op Ma Okt 03, 2016 3:06 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

aard1950

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 50
Ma Okt 21, 2013 5:57 pm Reageer met quote

Gretchen schreef:
Misschien nog een idee om te vermelding wat de maximale grote van de foto's mag zijn?

De maximale grote van de foto mag zijn 1024 pixels, dit staat er bij als je een foto upload.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Ma Okt 21, 2013 6:05 pm Reageer met quote

Bedankt aard1950, maar ik bedoelde eigenlijk bij de regels, dan staat alles mooi overzichtelijk bij elkaar. Zelf upload ik ze altijd wel groot, maar ik zie soms postzegelformaten voorbij komen, dus ik denk dat veel mensen eroverheen lezen bij het uploaden.

Nog een vraagje aan de beheerders: Waarom kan ik oude foto's niet meer verwijderen? Er staat alleen nog maar een kruisje bij de laatste 2 foto's die aan de huidige wedstrijd meedoen. Graag wil ik zo nu en dan mijn foto's wat opschonen en hele oude bij wedstrijden van vorig jaar of zo kunnen verwijderen. Mag deze optie weer terug?

Laatst aangepast door Greeet op Ma Okt 03, 2016 3:07 am, in totaal 1 keer bewerkt

inge55

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Ma Okt 21, 2013 7:09 pm Reageer met quote

Hallo allemaal
Op zich vind ik het een mooie site altijd weer even wennen maar ik zie nu geen commentaar naast de foto's en ook nog geen overzicht van de foto's die al voor volgende maand zijn ingezonden
Ik zie alle opmerkingen door elkaar heen staan en niet meer per onderwerp Dat vind ik jammer Maar misschien moet ik even wennen
Groetjes Inge

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 33
Ma Okt 21, 2013 9:25 pm Reageer met quote

In de eerste plaats vind ik de site een enorme verbetering.
Ik hoop van harte dat we er weer een leuke wedstrijd van kunnen maken .
Inge55 op de site van de wedstrijd foto staat rechts boven bekijk de ingezonde foto's voor de volgende maand zag ik als je er op klikt kom je bij de ingezonde foto's

Gretchen over je oude foto's verwijderen als je op mijn foto's klik krijg je al je foto's tezien met bij elke foto een kruisje dus kan je ze toch verwijderen
Gr Marja

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Okt 22, 2013 2:01 am Reageer met quote

Zwaantje5, inderdaad op die manier kan het wel. Ik was via mijn profiel en dan op wedstrijdfoto's klikken, gegaan en daar kan het niet. Zou toch wel handig zijn als het op beide manieren kan, anders is het wat omslachtig als je via je profiel werkt.

Laatst aangepast door Greeet op Ma Okt 03, 2016 3:10 am, in totaal 1 keer bewerkt

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Okt 22, 2013 1:09 pm Reageer met quote

Wat ik jammer vind is dat je niet meer kan zien van wie de foto is als je er op gestemd heeft.
En de reacties die worden gegeven bij een foto want dit kan ook opbouwende kritiek zijn waar je wat van kan leren.
Met wat voor redene zijn deze twee punten weg gelaten is mijn vraag aan de beheerders ???

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Di Okt 22, 2013 2:32 pm Reageer met quote

@red-fox-1950
Je kunt al zeker twee jaar niet meer zien van wie de foto is. Dat geeft te veel heibel i.v.m. 'vriendjespolitiek'. Na de wedstrijd staan de namen weer netjes bij de foto's.

Reacties die bij foto's worden gegeven staan nog steeds onder de foto vermeld.

@inge55
Een overzicht van de laatste reacties vind je op de nieuwsstroompagina. Wellicht dat we daar ook de mogelijkheid maken om op onderdeel te filteren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Okt 22, 2013 2:52 pm Reageer met quote

Vijftigplusser schreef:
@red-fox-1950
Je kunt al zeker twee jaar niet meer zien van wie de foto is. Dat geeft te veel heibel i.v.m. 'vriendjespolitiek'. Na de wedstrijd staan de namen weer netjes bij de foto's.

Reacties die bij foto's worden gegeven staan nog steeds onder de foto vermeld.

@inge55
Een overzicht van de laatste reacties vind je op de nieuwsstroompagina. Wellicht dat we daar ook de mogelijkheid maken om op onderdeel te filteren.

Vijftigplusser in bedoelde ...direkt na dat je de foto heeft beoordeeld dat je geen naam meer kreeg te zien !!

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Di Okt 22, 2013 5:06 pm Reageer met quote

Ik begrijp je vraagstelling niet

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Okt 22, 2013 6:51 pm Reageer met quote

Vijftigplusser schreef:
Ik begrijp je vraagstelling niet

Normaal konden we toch na dat er op de foto was gestemd zien van wie de ingezonde foto was maar waarom nu niet meer ?
Gaf dit ook al heibel dan ?
Maar als ik het goed begrijp worden pas aan het einde van de wedstrijd de namen bekend gemaakt van wie alle ingezonde foto's zijn.
Ik moet zeggen dat ik dit geen verkeerde keus vind zo blijft het echt heel de maand anoniem

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Di Okt 22, 2013 10:37 pm Reageer met quote

Je wilt niet weten hoe druk mensen zich over de fotowedstrijd en vermeende mogelijkheden tot vals spelen maken. Wij hebben naar alle feedback over de jaren heen geluisterd en willen zo min mogelijk gedoe.

De wedstrijd is voor 'vermaak' gemaakt en alles wat daar afbreuk aan kan doen programmeren we weg.

Ik vond het zelf ook leuker toen alle namen nog bij de foto's stonden.

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Okt 22, 2013 11:23 pm Reageer met quote

Nee juist niet, nu is het leuker, nu beoordeel je puur de foto en niet de persoon erachter. En dat het tot het einde van de wedstrijd anoniem is, vind ik ook een verbetering.

Alleen zou het wel prettig zijn als je van foto naar foto kan middels zo'n forward (>) en backward pijltje (<). Als je nu een foto hebt beoordeeld, moet je eerst weer terug naar de overzichtspagina en dan de volgende foto aanklikken, etc. Een hoop gedoe wat mij er vaak van weerhoud om meerdere foto's achter elkaar te beoordelen.

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Okt 22, 2013 11:58 pm Reageer met quote

Gretchen schreef:
Nee juist niet, nu is het leuker, nu beoordeel je puur de foto en niet de persoon erachter. En dat het tot het einde van de wedstrijd anoniem is, vind ik ook een verbetering.

Alleen zou het wel prettig zijn als je van foto naar foto kan middels zo'n forward (>) en backward pijltje (<). Als je nu een foto hebt beoordeeld, moet je eerst weer terug naar de overzichtspagina en dan de volgende foto aanklikken, etc. Een hoop gedoe wat mij er vaak van weerhoud om meerdere foto's achter elkaar te beoordelen.

Ik ben het voor 100% met je eens Gretchen wat betreft de beoordeling van de foto's
Maar zeker ook zo'n forward (>) en backward pijltje (<) dat mogen ze van mij ook toepassen bij de wedstrijd foto's dat is zeker zo makkelijk.

kortekee

Superlid
Superlid
Antw.: 4056
Wo Okt 23, 2013 12:03 am Reageer met quote

In eerste instantie vond ik het ook jammer, dat je na beoordeling niet meer kon zien wie de foto gemaakt had.
Maar wanneer ik goed nadenk, realiseer ik me dat het beter is zo.
Anoniemiteit is bij de fotowedstrijd belangrijk en dat is hiermee bereikt.
Wederom een pluim! Very Happy

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Feb 27, 2014 2:02 pm Reageer met quote

Ik heb de regels nog eens na gelezen en ik lees toch echt dat men anoniem een foto in moet sturen.
Hoe is het dan mogelijk dat er twee foto,s in gezonden zijn met de naam er op maar niet worden verwijderd.
Ik heb bij beide op foute foto geklikt en er staan bij beide foto,s reakties onder geschreven maar helaas alles zonder resultaat.
Wordt er wel na gekeken door de heren beheerders van de vijftigplusser naar mijn menning niet !!
Een foto is ook nog zo duidelijk bewerkt dat dit in de wedstrijd niet thuis hoort .
Ik hoopte dat er na de nieuwe regels beter opgelet zou worden maar er is dus duidelijk niks veranderd !!

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Do Feb 27, 2014 2:13 pm Reageer met quote

Dit komt omdat er bij de 'Foute foto' melding niet komt te staan waarom deze foto fout is. Het kan dus zijn dat een moderator op internet naar vergelijkare fotos etc gaat zoeken en vergeet om te controleren of er een naam in de foto is verwerkt.

We controleren ook de tekst hiervoor.

Zou je nogmaals bij deze foto's op de knop willen drukken?

Groeten en bedankt,

Thijs

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Feb 27, 2014 2:28 pm Reageer met quote

Thijs heb ik inmiddels gedaan en ik hoop echt dat dit probleem nu is wordt aangepakt ook in de toekomst.

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Feb 28, 2014 12:55 am Reageer met quote

Bewerkte foto’s
Foto’s mogen bewerkt worden maar niet te extreem. Collages en foto’s met dikke randen eromheen worden direct verwijderd.

Hoe zo verwijderd ik zie twee heel bewerkte randen om twee wedstrijdfoto's maar die worden toch echt niet verwijderd door u.
Net als de twee foto's waar ik het vanmorgen al over heeft gehad daar staan de namen op de foto.
Thijs heeft gevraagd om nogmaals op foute foto te klikken ,wat ik ook heeft gedaan maar nee hoor er gebeurd nog steeds niks.
Dus doe ik nogmaals een oproep aan de vijftigplusser leef A.U.B. jullie eigen gemaakte wedstrijdregels na en werwijder de foto,s die niet thuis horen in de wedstrijd dat voorkomt een hoop ergernis.
Wacht niet tot de wedstrijdmaand voorbij is.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie