Regels van de fotowedstrijd
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 18
Za Mrt 01, 2014 1:55 am Reageer met quote

Zo jammer, weer allemaal bewerkte foto's in de wedstrijd met dikke vette randen en kaders, namen erop, nepspiegeling eronder gemaakt, omgezet in zwart/wit (meerdere!) en het blijft allemaal staan en nog in de top 25 ook! Rolling Eyes

Waar blijven de moderators nou met hun zelf opgestelde regels?
Zijn die er niet voor om nageleefd te worden?

Ook zo jammer van de mensen die wel met hun goede gedrag een foto heb geplaatst die aan de regels voldoet maar niet in de top 25 komen omdat die door verschillende "foute" foto's wordt bezet! Crying or Very sad

Ik had na de veranderingen van de site toch beter verwacht, maar het zijn niet alleen de gebruikers van de site die er met de pet naar gooien, de moderators geven zelf het goede voorbeeld! Evil or Very Mad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 33
Za Mrt 01, 2014 3:13 am Reageer met quote

Ik ben het helemaal met je eens Gretchen voor mij is er zo de lol echt af .
Ik heb ook het idee dat er meer mensen zo denken want de aantal inzendingen loop hard terug bij de wedstrijd dit is toch iets wat de heren moderatoren ook moeten zien .
Het ergste vind ik nog dat ze op het forum niet eens willen reageren.
Waarom hebben we nu eigelijk spelregels ??
Gisteren werd er een keer gereageerd en vroegen nogmaals op foute foto te klikken ik nog zo stom om dit te doen maar waar voor ???????ik weet het niet want er is niks veranderd en morgen is de maand weer afgelopen ,dan hoeven ze er niks meer aan te doen das wel zo makkelijk natuurlijk.
Ik heb al gezeg volgende maand doe ik mee maar de foto die ik van internet afplukt ga ik bewerken met dikke kaders en zet gelijk mijn naam er op/bij want er word toch niks mee gedaan !!!!
Misschien haal ik dan de top 25 wel.

Laatst aangepast door Zwaantje5 op Wo Mrt 05, 2014 8:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Za Mrt 01, 2014 3:49 am Reageer met quote

En ja hoor het is gelukt, een bewerkte foto (omgezet in zwart/wit) Heeft gewonnen!
Moderators bedankt, dat jullie zo goed jullie eigen regels naleven!
Als jullie eerlijk zijn diskwalificeer jullie nr 1. (hoe mooi de foto ook is) en wordt nr. 2 de eerste, die zich wel netjes aan de regels heeft gehouden!
Is wel zo eerlijk Exclamation

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11325
Za Mrt 01, 2014 1:04 pm Reageer met quote

in het begin deed ik ook lekker mee, maar ook ik knapte af nadat ik zag dat er foto's vanaf het internet gedeeld werden...
En als mensen zich niet aan de regels willen houden... dan haak ik af.

BenOostdam

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Ma Mrt 03, 2014 6:16 pm Reageer met quote

Maak een van de kritische reageerders moderator en zorg dat deze weet hoe goede foto's worden gemaakt en let op het thema. Geef ook een definitie van het thema en toets op basis daar van de foto.

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Ma Mrt 03, 2014 7:17 pm Reageer met quote

Als ik zie hoe er op alle vragen en opmerkingen wordt gereageerd door de heren moderators denk ik dat ze allemaal naar de carneval zijn want er wordt nul , nul gereageerd.
Ze voelen zich schijnbaar niet verantwoord voor de gang van zaken hoe het er bij de wedstrijdfoto naar naar toe gaat.
Ik wil ze er dan nog éénmaal aan herinneren dat ze zelf deze regels hebben opgestelt en dat ze die dan ook zelf moeten na leven.

Heren neem je verantwoording en doe er wat aan want zo is de lol voor veel van ons er echt af.

Borgon.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 16
Di Mrt 04, 2014 12:29 pm Reageer met quote

Ik denk dat de Thijs beter de regels kan aanpassen, naar geen regels, want hoe kun je nu verlangen dat Thijs elke foto gaat nazoeken op het internet. En hoe in hemelsnaam kun je weten of een foto niet zwart-wit genomen is, in plaats van omgezet naar zwart-wit. En wat maakt het uit? Het gaat om eigen gemaakte foto's, dat zou het enige criterium moeten zijn en dat men er plezier in heeft om foto's te maken.

Mensen die het niet begrijpen of moedwillig de regels breken zul je nooit helemaal kunnen uitsluiten. Als deelnemer zou je je daar niet druk om moeten maken.

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 2964
Di Mrt 04, 2014 3:37 pm Reageer met quote

En dat is nu een verkeerd signaal. Er zijn regels , (dan zijn er mensen die er zich niets van aantrekken maak zelf wel uit wat ik instuur mentaliteit) ,en dan de regels maar afschaffen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Di Mrt 04, 2014 4:21 pm Reageer met quote

Door het eeuwige gezeik hier over de regels is voor mij de lol er allang af,
het steeds maar zeuren over de moderatoren slaat op niets het is een kinderachtig gezeur hier het lijkt wel een kleuterklas. Razz Razz Razz

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Borgon.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 16
Di Mrt 04, 2014 4:21 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
En dat is nu een verkeerd signaal. Er zijn regels , (dan zijn er mensen die er zich niets van aantrekken maak zelf wel uit wat ik instuur mentaliteit) ,en dan de regels maar afschaffen.

Dat signaal is niet wat ik bedoel. Mijn signaal was meer bedoeld om plezier te hebben aan het meedoen, het stemmen, het winnen is bijzaak. Was het een echte wedstrijd waar prijzen te verdienen zijn, en niet iets wat elke maand terugkomt, zou ik ook zeggen hanteer de regels strikt, maar nu waar sommige mensen die meedoen verlangen dat Thijs elke foto die ingestuurd wordt moet gaan controleren, dan denk ik dat de regels; het moet een eigen foto zijn en niet bewerkt, niet in dat regelpakket zou moeten zitten, want die zijn niet te handhaven.

Er is hier niemand die met 100% zekerheid kan zeggen, of een foto die subtiel bewerkt is met kleurbalans of gamma correctie, bewerkt is of niet. Dat kan ook Thijs niet. Bovendien heeft hij volgens mij de tijd niet om zoveel tijd aan elke foto te geven, dat zou een dagtaak worden. Een kader erom heen dat valt op, maar heeft geen invloed op de foto die het omkadert. Van kleur naar zwart-wit gezet, is niet te controleren, elke camera kan immers ook in zwart-wit foto's maken.
Het enige waarop gecontroleerd kan worden is of een foto ook al op het internet staat, en ook dat kan ook toch een foto van de inzender zijn.

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Di Mrt 04, 2014 4:52 pm Reageer met quote

red-fox-1950 schreef:
Als ik zie hoe er op alle vragen en opmerkingen wordt gereageerd door de heren moderators denk ik dat ze allemaal naar de carneval zijn want er wordt nul, nul gereageerd.

Dat zou best eens kunnen. Ook zijn er best veel mensen een weekje tussen uit. Even geduld en dan zal er zeker naar de klachten gekeken worden door de juiste personen. Moderators kunnen dat echter niet, alleen het beheer kan dat.

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www

Mod.1

Moderator
Moderator
Di Mrt 04, 2014 5:15 pm Reageer met quote

Borgon schreef:
... maar nu waar sommige mensen die meedoen verlangen dat Thijs elke foto die ingestuurd wordt moet gaan controleren, dan denk ik dat de regels; het moet een eigenfoto zijn en niet bewerkt, niet in dat regelpakket zou moeten zitten, want die zijn niet te handhaven.

Misschien spreek ik voor mijn beurt, want ik weet niet exact hoe het beleid is omtrent de wedstrijdfoto's. Ik weet dat het beheer het destijds een leuk idee vond om voor de fotograferende leden een soort wedstrijd in elkaar te zetten waarbij het een en ander automatisch zou worden afgewerkt. Dus dat zij daar minimaal naar hoefden te kijken. Leden kozen de beste foto's (subjectief) en na het einde van de inzendperiode kwam er een winnaar uit de bus.
Echter, omdat er mensen waren die mooie foto's van het internet genomen hadden, zijn er regels toegevoegd en is er een knop geïmplementeerd om de leden de kans te geven om een foto te markeren als zij denken dat die niet volgens de regels is. Op die manier zijn de leden de controlerende ogen van het beheer, die daarna dan die gemarkeerde foto's kunnen controleren.

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Mrt 04, 2014 5:18 pm Reageer met quote

Borgon even voor de duidelijkheid Thijs hoef echt niet elke foto die ingezonde wordt te bekijken voor een lichte bewerking en ook niet op zoek op internet.
Maar foto's met naam erbij/erop en dikke kaders erom zijn niet toegestaan volgens het regelement die opgesteld zijn door de moderators.
Maar het is wel zo dat er een knop foute foto bij elke foto staat en als men denk dat er echt iets mis is met die foto moet men er op klikken dan pas hoeven ze kijken wat er mis is en als ze dan de teksten lezen die bij de foto staan kunnen ze kijken wat er mee gedaan gaat worden .
Maar die knop foto werkt al lang niet meer volgens mij want als je er op klikt gebeurd er nooit iets.
Afgelopen week vroeg Thijs mij nog om op fote foto te klikken om dat ik bij het forum vragen had gestelt over een foto met naam er op ,ik geef zelfs nog door dat ik het gedaan heeft en wat gebeurd er verder .....helemaal niks de foto blijf gewoon staan waar die staat .
Nou dan vraag ik je wat heb je dan aan z'n regelement als ze het zelf niet na leven.
En dan over plezier maken als je voor je plezier foto's in wil sturen kan dat ook bij foto v/d dag dat hoef echt niet bij de wedstrijd foto daar zit toch wel een wedstrijd element in waar je je aan de regels moet houden en als dat ook nog te moeilijk is kan men beter niet mee doen.
Begrijp me goed men hoef echt niet een prof fotograaf te zijn om een leuke foto in te sturen die bij het gekozen thema van de maand past ,als je je maar aan de gekozen regels houd.

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Di Mrt 04, 2014 5:38 pm Reageer met quote

Als je de onbewerkte Exif Informatie meestuurd bij de betreffende foto wordt het dan niet gemakkelijker te beoordelen ???

Mod.1

Moderator
Moderator
Di Mrt 04, 2014 6:03 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
Als je de onbewerkte Exif Informatie meestuurd bij de betreffende foto wordt het dan niet gemakkelijker te beoordelen ?

Nee. De wedstrijd zou in principe gewoon automatisch moeten kunnen draaien, zonder controles. Het is bedoeld voor het plezier van alle leden, en niet alleen voor hen die weten wat Exif-informatie is.

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Wo Mrt 05, 2014 2:56 am Reageer met quote

Ook exif info kun je gewoon veranderen bij een foto, dus dat zegt ook niks!

GuyvanHoboken.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Ma Jun 02, 2014 1:37 pm Reageer met quote

Heb net een foto verwijderd na opmerkingen alsdat deze zou bewerkt zijn. Ga niet in discutie hieromtrent doch als 'men' goed had gekeken was de 'tafeluitsnede' tussen het diverse fruit te zien waardoor het hoofd als het ware een onderdeel vormde.

Zal zelf dus opok zeeeer kritisch worden bij de beoordelingen !

Zedde'nen Antwaarpener of zeddet nie ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2564
Zo Jan 18, 2015 10:15 pm Reageer met quote

Ik heb een vraagje over de fotowedstrijd.
Hoe kan ik bij de fotowedstrijdpagina komen?
Vroeger kon je meteen doorklikken vanaf de homepage.
Maar nu zie ik niks meer staan, alleen Foto van de Dag en daar wil ik niet wezen.

Ik krijg wel berichtjes in mijn mailbox met een link erin naar de wedstrijdpagina, zo kwam ik erachter dat de fotowedstrijd nog steeds bestaat.
Ik dacht al dat hij afgeschaft was.
Hoe kom ik van de homepage zo snel mogelijk naar de pagina van de fotowedstrijd?

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3182
Zo Jan 18, 2015 11:21 pm Reageer met quote

Helemaal onderaan de website vind je alle pagina s vd website.

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2564
Ma Jan 19, 2015 2:08 am Reageer met quote

Dank je wel Thijs, ik heb het gevonden.

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie