Fijne buren, willen zo besparen op Gezondheidszorg
Gezondheid & zorg
Plaats reactie

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Wo Okt 30, 2013 1:42 pm Reageer met quote

Column Jan Schils - De Vlaming wil besparen op terminaal zieken, comapatiŽnten en 85-plussers

Quote:
Moet er bespaard worden in de gezondheidszorg? Dan moeten mensen die terminaal ziek zijn, in een coma verkeren of er een ongezonde levensstijl op na houden daar maar als eerste financieel voor opdraaien. Dat vindt meer dan de helft van de Vlamingen, zo blijkt uit een onderzoek van de VUB. SenNet columnist Jan Schils vindt dit schokkend.

Niet meer de moeite waard...
Ze zijn gewoonweg niet meer de moeite waard om nog verder geld aan hun gezondheid te verspillen, zo luidt het harde verdict van het merendeel van de publieke opinie in Vlaanderen.

85-plussers vogelvrij
En opgepast 85-plussers! Vier op de tien Vlamingen wil deze categorie van medeburgers niet langer in aanmerking laten komen voor medische ingrepen vanaf 50.000 euro..., tenzij ze zelf daarvoor financieel opdraaien. Zoniet, zijn ze dus ter dood veroordeeld. Want daarop komt dit oordeel toch neer.

...

Lees hier verder

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Hetiszohetis.1

Superlid
Superlid
Antw.: 6148
Do Okt 31, 2013 2:49 am Reageer met quote

Quote:
85-plussers vogelvrij
En opgepast 85-plussers! Vier op de tien Vlamingen wil deze categorie van medeburgers niet langer in aanmerking laten komen voor medische ingrepen vanaf 50.000 euro..., tenzij ze zelf daarvoor financieel opdraaien. Zoniet, zijn ze dus ter dood veroordeeld. Want daarop komt dit oordeel toch neer.

Dat is een zeer gewaagde stelling.

Op het gevaar af dat ik als toekomstig moordenaar zal worden gezien, kan ik me toch wel iets voor stellen bij het idee.

Sjonge, 't is wat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27931
Do Okt 31, 2013 11:55 am Reageer met quote

Ik vraag mij natuurlijk wel af of diezelfde Vlamingen er ook nog zo over denken als ze zelf in redelijke gezondheid 85 geworden zijn....

Mijn beide schoonouders zijn in de 90 en met name mijn schoonmoeder is kwieker en meer bij de tijd dan menig 70er....

Ik zou haar niet graag op deze wijze "ter dood willen veroordelen"..

Het lijkt mij redelijker om die zaken per geval te bekijken....

Faber quisque fortunae suae

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2983
Do Okt 31, 2013 12:23 pm Reageer met quote

Als men terminaal is kan ik mij er iets bij voorstellen,maar verder moet men alle zorg kunnen krijgen die men nodig heeft zonder dat het met leeftijd te maken heeft.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2596
Zo Jan 19, 2014 2:53 pm Reageer met quote

De wetenschappelijke ontwikkelingen in de medische wereld hebben er zelf voor gezorgd dat mensen steeds ouder worden....95 of 100 worden is echt niet meer zoiets bizonders.
Maar voor de mantelzorgers, de familie zoals de kinderen, die ook steeds ouder worden maar waarvan die 95-jarige wel zorg verwacht, daarvoor is het soms echt niet gemakkelijk.

lupine.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1845
Zo Jan 19, 2014 7:41 pm Reageer met quote

Het zijn slechte tijden op dit moment en dan zoekt men naar oplossingen (besparingen)
Ja dat de oudjes geruimd moesten worden zit er al langer aan te komen.
Wie gaat er volgen ?
De gehandicapte mensen die teveel kosten aan verzorging, dan de groep die niet meer voldoende productief is in de maatschappij en zo verder selecteren...............?
Ik denk dat we op een snel glijdende moraal zijn beland ?

Angst is een tralie van je eigen gevangenis
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

narcissa.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 68
Zo Jan 19, 2014 11:09 pm Reageer met quote

lupine schreef:
Het zijn slechte tijden op dit moment en dan zoekt men naar oplossingen (besparingen)
Ja dat de oudjes geruimd moesten worden zit er al langer aan te komen.
Wie gaat er volgen ?
De gehandicapte mensen die teveel kosten aan verzorging, dan de groep die niet meer voldoende productief is in de maatschappij en zo verder selecteren...............?
Ik denk dat we op een snel glijdende moraal zijn beland ?

Daar ben ik ook bang voor Lupine.

...en waar is Hetiszohetis gebleven. Verdorie, over een snel afglijdende moraal gesproken....

Nooit gedacht....

Pagina 1 van 1

Plaats reactie