Tegels lichten
Tuinieren
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12668
Ma Jul 07, 2014 9:52 pm Reageer met quote

Langzamerhand zijn die 40*60 betontegels voor het terras wat gedateerd maar ik doe het er mooi nog maar even mee. Mijn vader leerde mij ooit de truc om een enkele verzakte tegel met twee metseltroffels te lichten, door ze tussen de voegen te wurmen. Dat werkt aardig bij de veel lichtere 30*30 tegels maar 40*60 tegels zijn daar te zwaar voor.

Heeft iemand een tip om, tussen de voegen door, zo'n verzakte tegel toch te lichten, zonder het halve terras te moeten ontmantelen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2889
Ma Jul 07, 2014 10:06 pm Reageer met quote

Een advertentie op internet plaatsen van; Gratis af te halen,wel zelf verwijderen.
Zo zijn wij er ook pijnloos af gekomen.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Ma Jul 07, 2014 10:22 pm Reageer met quote

In plaats van troffels, oude stevige schroevendraaiers gebruiken, en dan cm voor cm naar boven wrikken. Steeds met een schroevendraaier druk blijven uitoefen om te voorkomen dat de tegel terugzakt.

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www

Laatst aangepast door Mod.1 op Di Jul 08, 2014 1:57 am, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Jul 07, 2014 10:53 pm Reageer met quote

christoffel schreef:
Een advertentie op internet plaatsen van; Gratis af te halen,wel zelf verwijderen.
Zo zijn wij er ook pijnloos af gekomen.
Dank voor je reactie, Christoffel. Ik ben misschien niet duidelijk geweest maar ik wil enkele van die tegels lichten en er wat zand onder deponeren omdat ze verzakt zijn door toedoen van immer ijverige mieren, zodat ik weer een strak terras heb om mijn nieuwe loungesetje een nette plek te geven.

Laatst aangepast door Keesvi op Ma Jul 07, 2014 11:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Jul 07, 2014 11:01 pm Reageer met quote

Moderator schreef:
In plaats van troffels, oude stevige schroevendraaiers gebruiken, en dan cm voor cm naar boven wrikken. Steeds met een schroevendraaier druk blijven uitoefen om te voorkomen dat de tegel terugzakt.
Die zijn inderdaad wat steviger dan troffels. Ik heb ooit voor het lichten van een verkeerd gelegde parketbaan 9uiteraard binnenshuis) een gesloopt en bijgeslepen heft van een flinke verfroller gebruikt. Zoiets zit ik nu ook aan te denken maar voegen tussen tegels zijn smal. Een mogelijkheid is ook om die 20*20 pastegeltjes er proberen uit te wrikken, bedenk ik me gaandeweg. Zou ook met schroevendraaiers kunnen. Bottom line is natuurlijk dat ik naar een methode zoek die de minste inspanning, troep en schade oplevert. Smile Dank!

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Ma Jul 07, 2014 11:44 pm Reageer met quote

Ik heb het ooit met schroevendraaiers gedaan, dus het kan. Ik heb mijn tegels ook in een 60, 40 patroon liggen met in het midden zo'n 20x20 tegeltje.

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Jul 07, 2014 11:51 pm Reageer met quote

een gaatje boren en er een betonschroef indraaien, daarna middels een hefboom de tegel oplichten

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7866
Ma Jul 07, 2014 11:57 pm Reageer met quote

Als ik een tegel verwijder, gebruik ik een stevige spade, die wurm je er tussen. Je hoefr minder kracht te zetten dan met een schroevendraaier, omdat de steel van de spa veel langer is.

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11361
Di Jul 08, 2014 2:44 am Reageer met quote

Benneke schreef:
Als ik een tegel verwijder, gebruik ik een stevige spade, die wurm je er tussen. Je hoefr minder kracht te zetten dan met een schroevendraaier, omdat de steel van de spa veel langer is.

Benneke

en voor je het weet zegt de steel ..... krak....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Concierge.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1765
Di Jul 08, 2014 8:50 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
zodat ik weer een strak terras heb om mijn nieuwe loungesetje een nette plek te geven.

Kees neem een loungesetje die over de verzakte tegels past.
Mocht er toch nog een pootje op een verzakte tegel staan plaats onder het pootje een antislip vulling.

Deze oplossing kost de minste inspanning.

Een langlopende oplossing is:
plaats een mierenlokdoosje op de verzakte tegel en laat de mieren het verwijderde zand terugbrengen.

We stoppen met spelen omdat we ouder worden.
We worden ouder omdat we stoppen met spelen.

Klik op WWW voor eerder geplaatste artikelen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 10, 2014 6:45 pm Reageer met quote

Concierge schreef:
Kees neem een loungesetje die over de verzakte tegels past.
Mocht er toch nog een pootje op een verzakte tegel staan plaats onder het pootje een antislip vulling.

plaats een mierenlokdoosje op de verzakte tegel en laat de mieren het verwijderde zand terugbrengen.
Laughing Laughing Laughing

Iedereen bedankt voor de inbreng. Er zaten best een paar nuttige tips bij.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie