wie gaat er mee met de fietstocht?
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 87476
Wo Sep 03, 2014 3:00 pm Reageer met quote

Maar voor we in Winterswijk zullen arriveren, gaan we eerst naar Borculo. Daar is een kristalmuseum. Hier kan men mineralen, kristallen, edelstenen bewonderen. Je kan dus de geschiedenis van de aarde ontdekken. Er is ook een grote collectie van fossielen, waarvan het ontstaan miljoen jaren in de tijd terugvoert.
Kristallen ontstaan door een perfecte opbouw van moleculen en kennen een enorme scala aan vormen
Edelstenen zijn zeldzame gesteente. Meestal worden ze bewerkt en verwerkt in sieraden
Fossielen zijn versteende overblijfselen van organismen die vroeger hebben geleefd, oftewel resten of sporen van planten en dieren.
Mineralen zijn ontstaan uit chemische elementen, met hun eigen pracht aan vormen en kleuren.
En nu we toch in Borculo zijn, gingen we na het museum op bezoek bij Johanna, dat is een vrouw die ik van de chat ken. En het scheelden ons weer een lunch onderweg (grapje Jo) Nu kon ik kennismaken met haar hondje Berjoh in levende lijve en de cavia, die altijd om wiet riep, maar tenslotte peen kreeg. Very Happy De dierenliefhebbers onder ons hadden meteen Berjoh's hart gestolen.Bedankt Jo voor je gastvrijheid.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25885
Wo Sep 03, 2014 7:10 pm Reageer met quote

Dat kristalmuseum komt goed uit. Want dan kunnen we gelijk even in de kristallen bol zien wat de toekomst voor ons in petto heeft. Altijd wel weer leuk om over te babbelen tijdens het kampvuur 's avonds. Of misschien willen we wel helemaal niet weten wat de toekomst brengt...
Enfin, dan kunnen we altijd nog wel kijken wat het weer is tijdens het uitstapje.

Johanna was heel aardig maar haar hond Berjoh had kennelijk iets tegen mij. Waarschijnlijk rook hij de kat. Die wilde namelijk weer niet in in zijn reismandje dus dat was weer een heel gevecht waarbij de haren in het rond vlogen. Er zullen dus best wel wat van die haren in m'n kleren zitten...

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Wo Sep 03, 2014 7:25 pm Reageer met quote

Very Happy is lachen om Tympaan. Gaat wel goed met hem zo in de auto en ons in de gaten houden hoe we ons het zweet trappen. Maar eindelijk hebben we Winterswijk bereikt. Nu dus ff uitrusten en een gezellig restaurant uitzoeken voor ons diner. Het weer was erg mooi en zal de komende dagen ook mooi blijven, dus hoeven we geen bol na te pluizen.Je brengt me wel op een idee Tympaan, we kunnen vanavond na een waarzegster gaan, die met kaarten werkt. Als is het alleen maar voor de lol. Ja, we gaan meteen na het eten, een klein stukje fietsen kunnen we nog wel. Hoewel Libelle en DeBelg het makkelijk hebben die hoeven alleen maar te zitten in hun bakkie. Slim bekeken! Very Happy

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Wo Sep 03, 2014 8:19 pm Reageer met quote

Ik heb helemaal geen makkie, ik heb het heel zwaar , met don plus gereedschap en libelle met broodjes boter en beleg in het bakkie. Maar lollig is het wel. Laughing

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Wo Sep 03, 2014 9:10 pm Reageer met quote

Al het gereedschap plus de broodjes, boter, beleg enz. liggen in Tympaan's caravan.Het ligt in zijn koelkastje....behalve het gereedschap dan. Dat zou een beetje te hard zijn om te eten.
Very Happy
Intussen bij de waarzegster beland, we zaten in de wachtkamer en DeBelg werd als eerste geroepen. Even later kwam hij glimlachend naar buiten, maar wilde niet zeggen wat hij hij had gehoord. Ook bij Libelle, Tympaan en theDon lukte het niet. Toen was ik aan beurt. De vrouw keek me goed aan en schudden de kaarten en legde ze daarna op tafel. Ik zou een paar keer naar het ziekenhuis moeten in de toekomst. Tja, dat was me bekend, daarvoor hoefde ze niet de kaarten te schudden. Toen zei ze: "Ik zie dat u pas een puppie heeft gekocht. Het is een collie"
Ik zei: "dat was ik niet, maar degene die voor me was heeft een puppie" "O, sorry, zei ze."Ja, nu zie ik het. "U heeft een poes" "Ik heb helemaal geen poes" zei ik, dat was degene die als 3de aan de beurt was. "Trouwens u had het kunnen zien aan de haartjes op zijn jasje."O, sorry," zei ze weer. Ze pakte een kaart en zei:" Ik zie dat het bij u binnenkort gaat spoken" Nu moest ik wel inwendig lachen, want spoken bestaan niet.In de verdere toekomst zou niets bijzonders gebeuren en ik kon gaan.Clara kwam lachend naar buiten en vertelde dat ze binnenkort haar prins op het witte paard zou ontmoeten. Toen iedereen een beurt gehad had, betaalde ik 80 euro per persoon aan de waarzegster. Daarna gingen richting Bed & Breakfast om ons aan te melden. Clara dus met Humor op een kamer, zouden ze wel slapen vannacht, vroeg ik me af? Want Clara had sexy lingerie. Bert en Greta op een kamer . DeBelg deelde de kamer met theDon. En Tympaan had een eenpersoonskamer. Ik zou samen met Libelle de kamer delen, maar de eigenaars hadden alleen nog twee eenpersoonskamers over. Dus werden Libelle en ik de naar zolder gestuurd.

debelg

Superlid
Superlid
Wo Sep 03, 2014 9:19 pm Reageer met quote

Na het eten zijn don humor en ik naar het centrum gegaan.
daar zagen we een café, waar ze Belgische bieren op het vat hadden.
dat café heet 't spek-ende
o o o wat was dat een verrassing , hier zo ver van de grens Belgische bier
te vinden van de tap. Dus ik heb de jongens en mezelf lekker getrakteerd.

japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Wo Sep 03, 2014 10:46 pm Reageer met quote

hahahahahahahahahahahahahahahaha
ik draag nooit van die wurgdassen

japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Wo Sep 03, 2014 11:20 pm Reageer met quote

Met de kraag van mijn tshirt, wat dacht jij dan????
Jij dacht toch niet wat ik dacht dat jij dacht?????
Ooooooooooooooo LIBELLE TOCH
Laughing Laughing Laughing

japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Wo Sep 03, 2014 11:43 pm Reageer met quote

Dat kwam van al die duvels , die we in de bar hebben gedronken..
humor en don waren niet te stoppen,
en ik maar bestellen.
o o o wat hadden wij een lol.

japans gezegde

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Do Sep 04, 2014 1:36 am Reageer met quote

De duveltjes waren niet aan te slepen door de arme serveerster, ze rende de benen uit haar gat.....

Het was een zeer geslaagde avond, alleen zat ik nog in m'n maag wat die waarzegster eerder op de dag tegen mij zei .....Ik zou een wit paard kopen......
Wat moet ik nu met zo een paard in m'n achtertuin....

elvira

Superlid
Superlid
Do Sep 04, 2014 1:36 am Reageer met quote

Very Happy Very Happy Libelle was mij net voor met haar spookverhaal! Wat jammer, dat we op eenpersoonskamers sliepen op zolder met een gang ertussen. Ik was best bang, door die geluiden.Verder was het precies zoals Libelle het vertelde. Want ieder van ons topic mag vertellen wat hij of zij wil. Alleen het verhaal moet wel een beetje kloppen, anders kunnen de lezers er geen touw aan vast knopen. Maar doordat gespook sliep ik pas om 4 uur in de nacht. Ben jij de prins op het witte paard voor Claartje Comen, Humor? Ben benieuwd hoe die twee de nacht hebben doorgebracht Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25885
Do Sep 04, 2014 11:10 am Reageer met quote

Waar Debelg precies mee vastzat is nog steeds niet duidelijk. Het was zo goed als donker en de Duveltjes waren ook nog niet helemaal uitgewerkt. Of beter gezegd; helemaal nog niet..
We tastten dus waar wat in het donker en trokken aan alles wat we konden beetpakken..
Meer door toeval en stom geluk dan door coördinatie en vaardigheid werden fiets en Debelg weer van elkaar gescheiden.

Volgens mij hadden Humor en Claartje Comen dat witte paard al op de kamer en hadden daar ontzettend veel pret mee. Het was er in ieder geval een kabaal van je welste en het waren maar dunne houten tussenwandjes. Ik zag de houtwormen in wanhoop met hun pootjes voor de oren uit de zolderbalken kruipen...

Of zouden het de bekende beestjes geweest zijn..

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Do Sep 04, 2014 11:15 am Reageer met quote

Goedemorgen, ik ben wel wakker, maar erg slaperig na de spooknacht.
Het echtpaar Greta en Bert Vroegop- Comen deden hun naam wel eer aan, ze waren als eerste beneden.Clara en Humor zagen er nog slaperig uit toen ze als laatsten aan het ontbijt zaten.
Vandaag gaan we richting Aalten, dat is ong. 40 min fietsen. Maar we hebben een tussenstop bij het plaatsje Bredevoort, daar heb ik een plas ontdekt en een luxe jacht gehuurd. Want vooral Tympaan vaart heel graag, hij mag het jacht ook sturen. Als anderen ook wensen hebben, zeg het me, dan hou ik er rekening mee, mits het op route ligt.(Arnhem- Nijmegen)

Laatst aangepast door elvira op Do Sep 04, 2014 11:16 am, in totaal 1 keer bewerkt

debelg

Superlid
Superlid
Do Sep 04, 2014 11:16 am Reageer met quote

nou weet ik gelijk wat de herrie veroorzaakte .
er stond een steigerend paard in de gang.

japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Do Sep 04, 2014 11:26 am Reageer met quote

gelukkig,we zijn welkom in aalten,iets wat ik niet had verwacht..
nu nog een goedkope eettent vinden ,anders wordt het te duur voor elvira.

hoera ,ook gevonden.een rustige tent waar we kunnen lunchen.

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Do Sep 04, 2014 11:30 am Reageer met quote

Heel leuk Marguerite, dat je er bent.Beter laat dan nooit meid! In welke plaats heb je kennissen wonen, misschien kunnen we daar heen fietsen om hun te bezoeken? Helaas zijn we Overijssel al voorbij.Bedankt voor de super bos bloemen. Helaas lukt het me steeds niet om plaatjes op te zetten.
DeBelg je gaat een beetje te vlug, we zijn nog niet in Aalten, we hebben eerst nog de boottocht. We lunchen op de boot met onze eigen proviant.
Maar we kunnen daar in dat restaurant wel onze avondmaal gebruiken.

elvira

Superlid
Superlid
Do Sep 04, 2014 2:45 pm Reageer met quote

Very Happy Very Happy leuk jullie verhalen.We zijn ff de lucht in geweest naar een luchtkasteel, grappig! Maar we zitten inmiddels op de boot. De fietsen en Tympaan's caravan blijft aan wal. We moeten immers weer terugvaren om de boot weer af te leveren. Marguerite had dus boodschappen gekocht, maar we hebben ook nog lekkere dingen uit de koelkast van Tympaan we gaan straks smikkelen en smullen. Het is prachtig weer.
Ha, eindelijk hoor ik theDon, maar je was er al vanaf begin bij, want je zat immers op de tandem met deBelg.We hoeven niet zuinig te doen hoor DeBelg en goedkope restaurants uitzoeken een beetje luxe mag wel.

debelg

Superlid
Superlid
Do Sep 04, 2014 5:30 pm Reageer met quote

nou tympaan,nu moet jij je kunsten maar eens laten zien.elvira heeft een bootje? gevonden ,waar wij mij gaan varen.

japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Do Sep 04, 2014 6:28 pm Reageer met quote

vanavond ook weer iets leuks.

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Do Sep 04, 2014 7:11 pm Reageer met quote

Intussen in Aalten gearriveerd en daar een beetje uitgerust op de Markt.We hebben lekker buiten gezeten bij "Siegers Snackbar". Daarna langs de kerk gefietst naar de winkels. Bert moest ff naar de brillenwinkel omdat het neusvleugeltje van zijn leesbril los zat. En Clara glipte een luxe lingeriezaak binnen. Zou ze Humor willen verleiden? Ze kwam in elk geval triomfantelijk de winkel uit met een mooie papieren zak. Maar Humor had geen belangstelling, want die stond met TheDon verderop bij een radiozaak in de etalage te kijken. Greta liep een winkel binnen waar ze spulletjes van leder verkochten. De rest had geen zin om te winkelen en liepen een bistro binnen. En ik....ik liep naar het vvv kantoor, om voor morgen een Ballonvaart te regelen, naar het idee van Libelle. Zie zo, dat was gelukt. Als we ongeveer op de helft zijn op weg naar Doetinchem gaan we ballonvaren in een heuse mand.
Over een half uurtje verzamelen we op de Markt om naar het restaurant te gaan die deBelg voor ons uitkoos. Wat heb je voor iets leuks voor vanavond deBelg? Daarna naar het Bed & Breakfast hier in Aalten. Morgen een luxe hotel in Doetinchem ooo, ik loop vooruit!!

Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie