wie gaat er mee met de fietstocht?
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25879
Do Sep 04, 2014 7:45 pm Reageer met quote

Dat is inderdaad een mooi bootje, Debelg. Dat heeft Elvira toch maar weer mooi geregeld. Ik zal wel zorgen dat we heelhuids de haven uit varen en daarna mag iedereen even een stukje sturen. Instructie volgt wel als we aan boord zijn.
Hier alvast een lesje om te zien hoe het niet moet...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 87252
Do Sep 04, 2014 9:53 pm Reageer met quote

Nee, zoals het filmpje is ons gelukkig niet overkomen, dankzij jou stuurkunst Tympaan. Toch wel lachen die filmpjes. Op dit moment zitten aan de koffie in het restaurant en na te praten, wat we verder gaan doen. In kleine stadjes is niet zo veel te beleven, maar over twee dagen in Arnhem veel meer. We hebben heerlijk gegeten. Iedereen heeft een menu uitgekozen naar haar/zijn voorkeur.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Sep 05, 2014 3:12 am Reageer met quote

Vandaag dus richting Doetinchem waar we zullen overnachten op een kasteel! Als we aankomen in Doetinchem zal ik meer vertellen over het kasteel. De tocht van Aalten naar Doetinchem was 1uur en 19 min.
Maar eerst gaan we ballonvaren. Toen we een half uurtje hadden gefietst, kwamen we bij een open plek, waar de ballon met de rieten mand, met uiteraard de ballonvaarder op ons stond te wachten. De ballon hing er maar slapjes bij, maar dat werd wel beter als de ballonvaarder zijn werk had gedaan. We werden in de mand geholpen, Bert ging niet mee, hij had hoogtevrees en ik dacht dat Marguerite er ook niets van moest hebben? Als ik dat onthouden had van de vorige reis naar Amerika. Toen sliepen we in een heel hoog hotel.Uiteraard mag iedereen mee, maar hoef natuurlijk niet. Toen we allemaal aan boord waren, gaf de ballonvaarder gas en al spoedig zweefden we laag bij de grond. Nog meer gas erbij en we stegen steeds hoger. Alle huizen werden klein en de auto's leken wel dinkytoys. We zagen Arnhem liggen want die richting gingen we op.
Drie kwartier later zette de ballonvaarder de daling in. We kwamen weer terug op aarde. Het ging met een enorme vaart en zo dicht bij een bos dat ik eerst dacht dat we in de bomen zouden blijven hangen.
Het was een mooie ervaring, maar was toch blij dat ik weer op de grond stond. Ook de rest van ons gezelschap was enthousiast over de ballontocht, nietwaar mensen?

Laatst aangepast door elvira op Vr Sep 05, 2014 11:25 am, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 05, 2014 11:25 am Reageer met quote

Zo'n ballonvaart is toch wel een bijzondere ervaring. Zo geruisloos zwevend door het zwerk.. Behalve als de ballonvaarder de gasfles weer even openzette en de vlam liet razen. Opvallend hoe windstil het dan is. Logisch, omdat je met de wind mee drijft, maar toch. Grappig moment was wel toen twee medevaarders vroegen waar de parachutes hingen. “Er zijn helemaal geen parachutes aan boord” zijn de 'kapitein' van de ballon. Het was wel sneu dat die twee daarna stil in een hoekje van de mand zijn gaan zitten en zich nauwelijks nog bewogen hebben van angst. Tja, hoogtevrees, je hebt het of je hebt het niet..
De landing was tamelijk ruw. De mand ging op z'n kant en ik werd er direct uit geslingerd.
Want veiligheidsgordels waren er ook al niet in. Maar gelukkig kan ik een stootje velen en had ik me weer snel bij het gezelschap gevoegd.

En nu op naar het kasteel in Doetinchem. Een stukje architectuurgeschiedenis is nooit weg..

Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Vr Sep 05, 2014 12:17 pm Reageer met quote

Dat was me een avontuur in de ballon.....

Tijdens de ballonvaart dacht ik, dat Clara alleen maar oog voor mij had ........Smile
maaruh......ze dorst niet naar benee te kijken, ze had hoogtevrees....... Rolling Eyes

elvira

Superlid
Superlid
Vr Sep 05, 2014 3:38 pm Reageer met quote

OO, wat leuk Libelle, ik begrijp dat je het druk heeft. Ja, ik weet wat er met jullie gemeente gaat gebeuren. Er waren meer gemeentes bij jullie gevoegd.Spannend meis, dat stemmen. Maar binnenkort stoppen we hier ook (na Doetinchem nog 2 steden Arnhem en Nijmegen) want de tocht moet ook weer niet te lang duren.
Hahaha, Marguerite we moeten nog zeker een half uur verder fietsen om het kasteel te bereiken. Jij en Bert zaten in Tympaan's caravan te wachten in het veld en pasten ook op onze fietsen. Momenteel zitten we op de fiets en wederom is het prachtig weer.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Vr Sep 05, 2014 4:02 pm Reageer met quote

het is een mooi kasteel,het heet de slangenburch.
het heeft een mooie omgeving,ook mooie tuinen .

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Vr Sep 05, 2014 5:17 pm Reageer met quote

Very Happy Belgje heeft inmiddels een plaatje opgezet. Bedankt, want ik kan geen plaatjes zetten. Het kasteel heet inderdaad Slangenburch en we zijn daar 10 minuten geleden gearriveerd.
Het kasteel is een gastenhuis van de Benedictijner Abbey st Willibord dat op 20 minuten loopafstand ligt. Maar het kasteel staat open voor alle gezindten. Het heeft een grote bibliotheek en een leeszaal. Op de bovenzaal is een vleugel en in de grote huiskamer is een 17e eeuwse plafondschilderingen te zien. Verder heeft het kasteel een enorme grote tuin die prachtig is aangelegd. Ik dacht het is nu weleens leuk om in een heuse kasteel te overnachten, want dat gebeurd haast nooit! Ik heb nog zitten twijfelen tussen het kasteel en het landgoed "Ruimzicht" ook met een enorme tuin. Maar momenteel blijven we nu in het kasteel om uitrusten van de fietstocht en ff een kopje thee te drinken met een gebakje erbij. Om half 6 wordt het diner geserveerd. Onze groep is niet alleen er zijn ook andere gasten. Jullie kunnen verder doen wat je wilt, in de tuin wandelen of de leeszaal bezoeken. (dat ga ik doen, want ik lees graag)Na het diner zie we wel verder. Hebben jullie nog ideeen? Centrum bezoeken?

debelg

Superlid
Superlid
Vr Sep 05, 2014 5:29 pm Reageer met quote

ik weet niet wie er mee wil ,maar ik denk dat ik naar het feestcafe ga.
"Hattrick Feest Café..." is het feestcafé van de Achterhoek, te vinden in de leukste staat van Doetinchem, de Grutstraat natuurlijk!

Op vrijdag en zaterdag zullen wij verschillende thema's naar voren laten komen om er een zo gezellig en gek mogelijke avond van te maken! Ook zullen er regelmatig artiesten langs gaan komen om een moppie te komen zingen!

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Vr Sep 05, 2014 5:36 pm Reageer met quote

Leuk deBelg. Dat doen we als anderen er ook mee eens zijn!

elvira

Superlid
Superlid
Za Sep 06, 2014 1:48 am Reageer met quote

Het was erg gezellig in het " Hattrick Feest cafe" Artiesten traden op en lieten vele bekende "meezingliedjes " horen. De heren van ons gezelschap hadden hun favorieten "Duvel" bestelt. De dames hadden van alles en nog wat. Soms deden we ook de polonaise door de zaal. En we zongen: "We gaan nog niet naar huis, nog lange niet...." Maar tegen kwart voor 12 besloten we toch naar het kasteel terug te gaan. Sommigen hadden moeite om hun fiets recht op weg te houden. Eenmaal binnen moest ik sssttt, tegen sommigen zeggen omdat ze een beetje luidruchtig begonnen te worden. Er lagen immers mensen te slapen.

elvira

Superlid
Superlid
Za Sep 06, 2014 1:08 pm Reageer met quote

Vandaag hebben we een tocht van 1uur en 50 min voor de boeg. We gaan naar Arnhem. Het was erg leuk om eens in een kasteel te slapen, maar vanavond slapen we op een landgoed.
Maar voor het zover is hadden we een pauze onderweg. Bij een parkeerplaats stonden houten tafels en banken, waar we onze meegebrachte lunch opaten. En daarbij verse koffie, dankzij de caravan van Tympaan.Want daar stond immers het koffiezetapparaat en de koelkast. Er kwam een auto aan die stopte, niets bijzonders want het is tenslotte een parkeerplaats. Maar uit deze auto zagen we Geer en Goor naar ons toekomen. Ze begroetten ons en hadden nog ff tijd voor een praatje. Ze hadden ons onderweg zien fietsen en vonden het bakkie van de klomp te gek, waar Libelle in zit. Ook de tandem met het bakkie van DeBelg werd bewonderd.Ze maakten daar opmerkingen erover, waardoor iedereen in de lach schoot. Jammer, dat er geen filmploeg bij was, anders hadden jullie ons misschien op t.v. kunnen zien. Daarna stapten ze weer in de auto want ze moesten weer verder naar een opname. Nadat we de spullen hadden opgeruimd in Tympaan's caravan gingen we ook verder.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Sep 06, 2014 7:26 pm Reageer met quote

Die AGeer en Goor zijn anders wel een paar typen.

Op een gegeven moment kwamen ze de caravan binnen en begonnen grappen te maken over die roze vluchtheuvels in Wijchen en over roze in het algemeen. en het bleef maar doorgaan. Enfin, na een heleboel gelach en een krat Duvels verder gingen ze eindelijk naar huis.

Ik heb de tocht wel meegemaakt maar het meeste is mij vandaag ontgaan...

Very Happy Very Happy

debelg

Superlid
Superlid
Za Sep 06, 2014 8:22 pm Reageer met quote

Dat kwam door die krat duvel.mijn tong hangt ergens achter de tandem.
Annette zat maar te schommelen in het bakkie, en maar broodjes smeren.
wel werd ik even pisnijdig om die gordon, zat maar te zeuren over annette, zoals jij hebt kat in het bakkie, hè. ?
daar hou ik niet van, annette is een goede vriendin en die moeten ze met rust laten.
als ze mij op de hak nemen, zeg ik oke.
verder was het een leuke dag.
elvira ik heb weer genoten.

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 12:49 am Reageer met quote

Het was stevig doortrappen om die bijna twee uur naar Arnhem te halen. We hadden nog pech want Greta kreeg een lekke band, die door theDon werd gemaakt. Na het oponthoud reden we verder. We kwamen langs mooie heidevelden. Ooo, wat was dat prachtig, juist in september staat de heide in volle bloei. Dus we hielden ff een pauze. Wat is Nederland toch eigenlijk mooi. Waarom vluchten de mensen toch steeds naar het buitenland? We konden er niet genoeg van krijgen, maar we moesten we verder, de tijd tikte door. Tegen half 2 kwamen we op het landgoed
"Groot Warnsborn" waar we de nacht zouden doorbrengen. Maar eerst ff wat uitrusten en opfrissen van de tocht. Maar niet te lang, want ik had heerlijke high tea besteld. We genoten van de thee en de prachtige grote tuin van het landgoed

humor

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 12:59 am Reageer met quote

Even snel een kiekje van de prachtige heidevelden, die we tegenkwamen....

elvira

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 1:03 am Reageer met quote

Na de thee vertrokken we naar het openluchtmuseum. Dit museum neemt de bezoekers mee naar het verleden. Er waren authentieke gebouwen, boerderijen, arbeidshuisjes van vroeger, molens, een kerk, schooltje, melkfabriek en een ophaalburg. De aanwezige ambachtslieden deden een tal van activiteiten, zodat het museum tot leven kwam.Er reed zelfs een oude rijdende tram.
Na het museum gingen we nog ff naar het centrum voordat het tijd werd om te gaan dineren op het landgoed.Voor degenen die wilden konden na het diner weer teruggaan naar het centrum. Maar ik was te moe voor en bleef liever op het landgoed. Dus geen verslag van mij kant. Ik vind wel dat Clara sinds ze onder Humor's hoede is gekomen, zich voorbeeldig heeft gedragen deze reis. Geen enkele ondeugende streek uitgehaald (psssttt niet te hard zeggen) Misschien heeft deBelg,TheDon, Humor of Tympaan is leuks te vertellen van hun ritje naar de stad. Want ik zag jullie wel weg gaan tegen achten. Very Happy Wat hebben jullie zoal "uitgespookt?"

humor

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 1:24 am Reageer met quote

Ja wat dacht je ..... we moesten de schapen nog terugbrengen.
Weet je wel wat een klus dat was...... Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 1:30 am Reageer met quote

behhhhhh, waar is de herder dan gebleven die er vanmiddag bij was?

humor

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 1:52 am Reageer met quote

Wat dacht je ....de hei was wel meer dan 2 kontjes hoog he.... Laughing
We konden net aan zijn hond vinden..... Very Happy

Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie