wie gaat er mee met de fietstocht?
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 87966
Zo Sep 07, 2014 2:44 am Reageer met quote

Dat lijkt Luuk wel! Very Happy Is Luuk zijn baasje TheDon soms aan het zoeken? Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25925
Zo Sep 07, 2014 10:44 am Reageer met quote

Die schapen terug brengen was inderdaad een zeer vermoeiende klus. Als je zo op een film ziet lijkt het allemaal zo gemakkelijk. Maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Die beesten zijn zo eigenwijs als het maar zijn kan en hollen letterlijk alle kanten uit. Ze proberen zelfs tussen je benen door te lopen en om een gegeven moment zat ik zelfs op de rug van zo'n dier. Achterstevoren, dat wel, zodat ik mij meer een soort Dik Trom voelde op dat moment. Schapen zijn van dichtbij veel groter dan je zou denken. Of het was een uitzonderlijk groot schaap..
Ik liet me er maar weer gauw afvallen en kwam daarbij natuurlijk precies in een modderige plas terecht.
Er gaan veel makke schapen in een hok, wordt wel eens gezegd. Ik weet niet waar dat gezegde vandaan komt, maar de schapen waren allesbehalve mak en het hok was naar mijn idee veel te klein. Debelg hoorde ik keihard vloeken want zelfs met zijn gevechtstraining kreeg hij die onwillige wolbalen haast niet het hok in. TheDon maakte allerlei blafgeluiden in de hoop dat dat wel zou helpen. Maar ook dat maakte weinig indruk. Ikzelf was voor de tweede keer onder de voet gelopen door die doldwaze kudde...

Uiteindelijk was het dan toch gelukt om de dieren binnen te krijgen en de schaapskooi te sluiten...
Stijf van spierpijn en de hard geworden modder in mijn kleren ben ik eerst maar op zoek gegaan naar een badgelegenheid....

Faber quisque fortunae suae

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 2:02 pm Reageer met quote

Mooi. Dat is een imposant zwembad.

Er gaat toch maar niets boven een verfrissende duik in het koelheldere water..

Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 2:15 pm Reageer met quote

Very Happy Very Happy Ik blijf lachen om jullie bijdrage. En ik hoop de lezers ook, met onze dwaze avonturen en verzinsels. Maar vandaag gingen we verder met onze fietstocht En legde in een uur en 1 minuut, 19,4 km af. En dat zonder pauze! Die pauze hadden we in een leuk hotel in het centrum van Nijmegen, waar we vannacht zullen slapen. Het is prachtig weer.De fietsen en caravan bleven achter bij het hotel en we gingen lopend richting de Markt.Het is vandaag ook bijzonder druk want zo meteen wordt er een Sambafestival en Salsa op de Grote Markt gehouden. (en dit is echt waar) We hebben een goed plaats om alles te overzien.Dus laat het feest maar beginnen!

elvira

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 6:26 pm Reageer met quote

Inmiddels was het feest afgelopen en we liepen terug naar het hotel. Het toeval wilden dat een paar danseressen ook in ons hotel verbleven en deBelg maakte een praatje met ze. Daarna kwam hij naar TheDon, Humor, Tympaan en Bert toe en vroeg of ze ff mee wilden komen. Tegen de dames zei hij dat we naar de toneelzaal moesten. We snapten er niets van, wat moesten we daar doen? (het hotel had een kleine zaal met een verhoging) Maar na een half uur met andere gasten te hebben gewacht, kwamen deBelg, humor, Tympaan, TheDon en Bert op de verhoging gekleed in korte salsarokjes!! Aan weerszijde van het 5 tal waren twee echte salsa danseressen en die deden de pasjes voor die de heren moesten maken.Dus even later stonden ze te zwaaien met hun heupen met hun behaarde blote benen en korte bloemenrokjes hun kunsten te vertonen aan het "publiek" dus wij en de andere hotelgasten. Very Happy Very Happy Maar ja, zonder muziek was saai, dus werd er gauw een cdtje gedraaid, en de heren moesten het weer overdoen. dus weer heup zwaaien en ronddraaien.Oleeee hopppaaaa! Het salsa bloemenrokje van Bert viel plotseling op de grond en daar stond hij in zijn onderbroek! Gelukkig heeft hij net een schone aan, fluisterde Greta lachend. Maar doordat deBelg zo schudde van het lachen om zijn maatje, weet je wat er gebeurde.....ook van het salarokje van hem lieten de bandjes om zijn taille los en viel op grond..Tja, wie een kuil graaft voor een ander... De rokjes waren immers niet precies de maat voor de heren en zaten nogal gespannen.De zaal lag dubbel! Nog steeds lachend van de pret verliet iedereen de zaal.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Zo Sep 07, 2014 8:21 pm Reageer met quote

Ben ik blij dat er voor mij net geen salsa rokje meer over was ....Very Happy
Maar daar stond tegenover, dat ik een dansje met Clara moest doen "on Stage" !

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 9:40 pm Reageer met quote

Die salsa-rokjes waren natuurlijk veel te nauw en omdat we pas gegeten hadden kreeg ik om de haverklap het gevoel dat ik moet overgeven. We sprongen naar links en we sprongen naar rechts maar omdat ik de dame die het voordeed niet goed kon zien wat ik telkens twee maten te laat. Het leek dus nergens op. Kerels in rokjes lijken sowieso nergens op. Tenzij je er een doedelzak bij krijgt...

In ieder geval hebben we hebben des te meer lol gehad. Maar of die hotelgasten volgend jaar nog terugkomen...

elvira

Superlid
Superlid
Zo Sep 07, 2014 10:01 pm Reageer met quote

Het ging om de lol en dat hadden we! Very Happy En we blijven maar een dag in dit hotel. Morgen alweer de laatste dag van onze fietstocht. Maar vanavond nog lekker het centrum in. Dus ff Nijmegen "onveilig maken" Very Happy zoals dat heet.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 1:03 am Reageer met quote

We gingen vanavond niet met de hele groep weg. Greta en Bert gingen ergens anders naar toe. En Clara bleef nog ff in het hotel had ze gezegd.
Libelle, Marguerite en ik gingen al om 9 uur terug naar het hotel.DeBelg, TheDon, Humor en Tympaan bleven nog ff plakken in de Bistro. Jongens, niet al te laat maken, morgen weer een fietstocht voor de boeg.En geen schapen thuisbrengen!

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Ma Sep 08, 2014 1:52 am Reageer met quote

elvira schreef:
.En geen schapen thuisbrengen!

Nee Nee.....we hebben ze vandaag naar bureau gevonden voorwerpen gebracht.... Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 2:34 am Reageer met quote

Libelle en ik kwamen vanmorgen de eetzaal binnen voor onze ochtend ontbijt. We waren de laatste dachten we. Maar waarom zat iedereen zo verslagen te kijken? Omdat we zo laat waren? Maar na 5 minuten kregen we door dat Clara ontbrak. Humor had het deze morgen gemeld aan haar zus Greta. Maar Greta en Bert waren een beetje boos dat hij het niet gisteravond had gemeld! Maar hij was in slaap gevallen zei hij. Clara kwam weleens meer later thuis, tenslotte waren ze geen stel. En toen Humor vanmorgen wakker werd, zag hij pas dat het andere bed onbeslapen was.(twee eenpersoonsbedden met nachtkastje ertussen, is weleens meer in hotels) Maar wat nu? Moet Clara het deze laatste dag voor ons bederven, terwijl we eerder deze tocht geen last van haar hebben gehad?

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 11:12 am Reageer met quote

Ach, Die Clara is een pittige tante en die redt zich ongetwijfeld wel. Misschien heeft ze een leuke man ontmoet en viert ze nu haar privé-feestje. Laat maar gaan, zou ik zeggen. Als je ze tegenhoudt wordt ze enkel maar chagrijnig en dat zou de algemene gezelligheid maar bederven.
Het blijkt nu dat er een schaap zich verstopt had in de caravan. Het dier loopt nu de hele dag achter mij aan. Denkt zeker dat ik zijn moeder ben..

Heeft iemand nog een receptenboek hoe je schapevlees moet bereiden..

Razz

elvira

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 3:01 pm Reageer met quote

Very Happy Very Happy Die Tympaan! Was het een zwart schaap? We gaan hem niet opeten hoor.
Rond een uur of 10 besloten we om naar Groesbeek te gaan, maar Greta en Bert wilden liever in Nijmegen blijven.Jammer, dat Clara geen mobieltje bij zich had. De fietstocht was niet ver, hij duurde 34 min. En Tympaan met zijn caravan was er natuurlijk zo.
We zaten in de Dorpsstraat heerlijk op het terras en wie kwamen er om 1 uur aanfietsen? Greta , Bert en het verloren schaap! Clara was gisteravond naar een vroegere schoolvriendin gegaan, deze was getrouwd met een Nijmegenaar en woonde dus hier. Ze had haar adres nog en Clara had het zo gezellig dat ze was blijven slapen.Bovendien was ze een klein beetje aangeschoten van de wijn en kon zo niet op de fiets stappen om terug te gaan. Het was de bedoeling om s'morgens vroeg weer naar het hotel te gaan, maar doordat ze tegen twaalven gingen slapen, waren ze ook later wakker geworden.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 3:45 pm Reageer met quote

Na de lunch gingen we naar het Groesbeekse bos en hielden daar een pauze. Doordat we zo gezellig bij elkaar zaten, vertelden we wat we vroeger hadden meegemaakt. Ik zal ff opschrijven wat Bert ons vertelde:
Iedereen die een hond heeft noemt hem "Rakker" of "Pluto" Die van mij noemde ik "Sexs" Nu bracht Sexs mij nogal in verlegenheid. Toen ik naar het gemeentehuis ging om een vergunning op te halen voor mijn hond, zei ik tegen de bediende : "Ik wil graag een vergunning voor Sexs
Hij zei: "Ik zou er ook wel een willen hebben" Toen zei ik :"Het is maar een hond" Hij zei dat het niet uitmaakte hoe hij eruit zag. Toen zei ik: Maar je begrijpt me niet.Ik heb Seks sinds mijn negende jaar " Hij zei, dat een grote jongen moest zijn geweest. Toen ik besloot om te trouwen (niet met Greta, ik was eerder getrouwd geweest) zei ik tegen de pastoor dat ik Seks bij het huwelijk wilde hebben. Hij vroeg me toch te wachten tot na de mis. Ik zei dat Seks een belangrijke plaats in mijn leven innam. Mijn hele leven draaide om Seks. Hij zei dat hij er geen woord meer over wou horen en dat wij niet in zijn kerk konden trouwen. Ik probeerde hem nog te sussen door te zeggen dat alle genodigden het fijn zouden vinden om Seks erbij te hebben.
Daags nadien trouwden we enkel voor de wet. De hond ging mee op huwelijksreis. Ik vertelde de hoteleigenaar dat ik een kamer wilde voor mij en mijn vrouw en een aparte kamer voor Seks. Hij zei dat elke kamer in het hotel voor seks was. Ik zei: " U begrijpt me niet, Seks houdt me s'nachts wakker! " De eigenaar zei :"mij ook! "
Op een dag nam ik Seks mij naar een hondenwedstrijd, maar voordat de wedstrijd begon liep de hond weg. Een andere deelnemer vroeg waarom ik liep te zoeken. Ik vertelde dat ik Seks wilde laten meedoen aan de wedstrijd.Hij vertelde mij dat ik mijn kansen verspeeld had.
Toen mijn vrouw en ik gingen scheiden, gingen we naar de rechtbank om de verzorging voor de hond uit te vechten. Ik zei:"Uwe edelachtbare, ik had Seks al voordat ik getrouwd was " De rechter zei: "'Ik ook" Op een keer liep Seks weg. Ik heb uren in de stad naar hem lopen zoeken. Een politieagent kwam naar me toe en vroeg :"Wat doet u om 4.00 in de morgen op straat?" Ik zei: "Ik zoek Seks" Ik moest meteen meekomen naar het buro. Daar sloten ze mij op, om de volgende dag voor een ondervraging. Mensen, neem een raad van mij aan noem je hond geen Seks.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Sep 08, 2014 4:01 pm Reageer met quote

humor schreef:
Ben ik blij dat er voor mij net geen salsa rokje meer over was ....Very Happy
Maar daar stond tegenover, dat ik een dansje met Clara moest doen "on Stage" !

je had gewoon geluk humor.maar kijk ons nou eens staan

zo stonden wij dan op het podium zonder dat rokje en we kregen een daverend :

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 4:53 pm Reageer met quote

wij maar lopen door dat bos,we zagen niets anders dan bomen en nog eens bomen

japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 4:56 pm Reageer met quote

hier zaten wij op het terras,toen greta aan kwam huppelen met gevolg.

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 5:00 pm Reageer met quote

Gatver, hou niet van die gespierde mannen.
Onze fietstocht zit er weer bijna op. Vanuit het Groesbeekse bos vertrok Marguerite als eerste met haar privevliegtuig weer naar Australie.We zwaaiden haar uit. Ook Libelle en Humor vertrokken met de bakfiets richting Nijmegen om daar de fiets op de trein te zetten en zo naar huis te rijden. Even later volgden ook DeBelg en theDon met de tandem.En Bert met zijn fiets. We hadden vaak onderweg heel wat bekijks gehad met die twee exclusieve fietsen. Clara, Greta en ik konden met Tympaan met de auto meerijden tot het station Nijmegen. Hij zou ons daar afzetten, de fietsen konden in de caravan. Omdat er maar drie plaatsen waren in de auto, was Bert dus al vooruit gefietst.En bij het station zou hij op ons wachten.Arme Bert zo in zijn eentje. Want iedereen ging verschillende richtingen uit. Maar nu gaan wij nog ff met ons viertjes op een terras zitten, want het was heerlijk weer. We hadden de gehele fietstocht geboft met het weer. September kan best mooi zijn. Maar de volgende keer gaan we met onze camper of caravan.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 7:42 pm Reageer met quote

Weer thuis. Ik wil DeBelg, theDon, Tympaan, Humor bedanken voor hun bijdrage aan dit topic. En van de dames Libelle en Mar. Het was een leuke topic en het was ook de bedoeling dat er gelachen werd.Vooral om de schapen, de salsarokjes. En de exclusieve bakfietsen, die nu weer op stal staan. Ik had een beetje minder fantasie dan anders, maar dat werd goed opgevangen door jullie. Bedankt ......byeeeeee!

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Sep 08, 2014 7:46 pm Reageer met quote

Bedankt voor deze gezellige en leerzame tocht, Elvira..

We kijken er met met veel plezier op terug...

Very Happy Very Happy

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie