Ebola-artsen willen afzondering
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

ElleneSJee.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 367
Ma Sep 15, 2014 12:06 pm Reageer met quote

Quote:
De twee Nederlandse artsen die mogelijk zijn besmet met ebola, kiezen ervoor om het restant van de incubatietijd in afzondering te verblijven. Dat zegt Pien Bax van de Lion Heart Foundation, de organisatie waarvoor de twee in Sierra Leone waren.
De artsen verblijven momenteel uit voorzorg op een geÔsoleerde afdeling van het Leids Universitair Medisch Centrum. Ze vertonen geen ziekteverschijnselen. Als dat maandag nog steeds zo is, mogen ze in principe naar huis.
Eigen maatregelen

De artsen maken echter een andere keus. "Ze gaan ergens naartoe waar ze in afzondering kunnen zitten", zegt Bax, die de artsen zondag sprak in het LUMC. "Ze zouden het zelf eigenlijk ook anders willen, maar ze hebben hun eigen maatregelen getroffen om de kans op eventuele besmettingen zo klein mogelijk te houden. Ze willen daarom voorlopig geen contact met familie en vrienden."

Het hele artikel

Mooi dat ze zelf voor een langere afzondering kiezen. Maar wat vinden jullie er in het algemeen van, dat mensen/dokters wetende dat ze mogelijk een dodelijke bemettelijke ziekte onder de leden hebben, die mee terug brengen naar onbesmette gebieden?

We zien de dingen niet zo ze zijn...
maar we zien de dingen zo we zelf zijn!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13831
Ma Sep 15, 2014 10:26 pm Reageer met quote

ElleneSJee schreef:
Mooi dat ze zelf voor een langere afzondering kiezen. Maar wat vinden jullie er in het algemeen van, dat mensen/dokters wetende dat ze mogelijk een dodelijke bemettelijke ziekte onder de leden hebben, die mee terug brengen naar onbesmette gebieden?
Die artsen vertrouw ik wel. Ze weten wat ze doen omdat ze op de hoogte zijn van de risico's en daar hun maatregelen op kunnen afstemmen. De besmettingsgraad en -manieren vind ik vergelijkbaar met die van hepatitis B. De gevolgen zijn wel heftiger. Veel gevaarlijker zijn degenen die dat virus onwetend importeren.
RIVM schreef:
De ziekte is alleen besmettelijk via direct lichamelijk contact met een patiŽnt of door het slachten en opeten van een ziek dier. Eenmaal besmet is er een grote kans op overlijden. In Afrika overlijdt meer dan de helft van de patiŽnten. Het is onbekend of dit beÔnvloed wordt door minder goede medische voorzieningen. Er is geen vaccin of goede behandeling tegen ebola beschikbaar. De behandeling bestaat hoofdzakelijk uit het bestrijden van de complicaties.
Lees verder: Ebola

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Wo Sep 17, 2014 12:02 am Reageer met quote

Quote:
Maar wat vinden jullie er in het algemeen van, dat.......

Ik vind het wel zorgelijk.
Zo een enorme uitbraak.
Ik kan het me bijna niet voorstellen dat toch niet op een of andere manier dit toch richting een nu nog onbesmet gebied gaat.

Met het intensieve wereldverkeer is dat bijna niet te voorkomen denk ik (met leken gedachten).
Ik vind het best een beetje enge gedachte dat je als leek in die zin eigenlijk maar blindelings moet vertrouwen op.....
Ja.., op wat...... Confused

Ik kan me niet voorstellen dat bij grootschalige besmetting hier bijvoorbeeld wij allemaal het nog onbekende medicijn uit het buitenland gaan krijgen.

Moeilijk onderwerp hoor.
Want als het puntje bij het paaltje komt, kiezen we als mens toch allemaal voor ons zelf.

ElleneSJee.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 367
Wo Sep 17, 2014 9:35 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Veel gevaarlijker zijn degenen die dat virus onwetend importeren.

Natuurlijk is dat veel gevaarlijker, maar daar is weinig aan te doen men weet het immers niet.

Wetende dat je mogelijk besmet bent met het virus en dan toch naar een onbesmet gebied reist, vind ik best wel zorgelijk, ook al kan men dan de mensen in quarantaine houden. Men brengt het virus wel binnen.

Hizhi.o schreef:
Want als het puntje bij het paaltje komt, kiezen we als mens toch allemaal voor ons zelf.

Je zou verwachten dat men in het land waar men de ziekte oploopt in quarantaine zou gaan. Maar men kiest dan toch om af te reizen naar een land waar er betere zorg is. Vanuit de gedachtegang van de zieke een begrijpelijke actie, maar ik vraag me af of men dit soort keuzes zelf wel zou moeten mogen maken.

Inderdaad een moeilijk onderwerp...

We zien de dingen niet zo ze zijn...
maar we zien de dingen zo we zelf zijn!

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 17, 2014 10:49 pm Reageer met quote

ElleneSJee schreef:
Je zou verwachten dat men in het land waar men de ziekte oploopt in quarantaine zou gaan..
Op grond van de besmettingsrisico's vind ik dat helemaal niet nodig. Die risico's bestaan alleen maar bij intensief contact van besmette personen met anderen en niet bij niet-intensief contact. Dan zijn leefregels voldoende maar je kunt je natuurlijk afvragen of leefregels goed nageleefd worden en of het risico van een besmetting en uitbraak meegewogen moet worden.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Do Sep 18, 2014 1:43 am Reageer met quote

Eerlijk gezegd denk ik dat alles mee gewogen moet worden.

Als je hoort dat patiŽnten geweigerd moeten worden.
Als je hoort dat de lijken verstopt en verzwegen worden uit angst door het dorp verstoten te worden. Als je hoort dat juist de laatste weken de epidemie nog grotere vormen aan neemt.

Dan lijkt het op vechten tegen de bierkaai.

Hoe is zoiets nou nog te stoppen?
Of in te perken op z'n minst?

Los van de ernst en de besmettings- kansen heb ik wel zo enorm met die mensen te doen.

Potverdorie, die hebben er toch ook niet om gevraagd om daar geboren te worden.

Veel respect voor diegenen die zich daar in die hitte en in die pakken te pletter werken om te redderen wat er te redderen valt.

Ik zou niet weten hoe nu verder. Confused

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Sep 18, 2014 9:13 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Veel respect voor diegenen die zich daar in die hitte en in die pakken te pletter werken om te redderen wat er te redderen valt.
Dat heb ik absoluut ook en evenzeer compassie met de slachtoffers.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Sep 19, 2014 12:52 am Reageer met quote

weet ik.

Maar potdikke het lost zo weinig op dat we dit voelen en vinden hŤ arrow

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 19, 2014 8:52 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Maar potdikke het lost zo weinig op dat we dit voelen en vinden hŤ arrow
We kunnen er o.a. iets aan doen door geen PVV te stemmen, die de ontwikkelingshulp af wil schaffen, toch?

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Sep 19, 2014 12:01 pm Reageer met quote

Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal of in deze zin ontwikkelingshulp gelijk gesteld kan worden aan het ledigen van directe nood.

Valt dat onder 1 potje geld?

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Sep 19, 2014 7:45 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal of in deze zin ontwikkelingshulp gelijk gesteld kan worden aan het ledigen van directe nood.

Valt dat onder 1 potje geld?
Hoe dat in de praktijk is geregeld weet ik niet maar ik zie het wel zo. Naast noodhulp zal er ook structureel iets moeten gebeuren, niet alleen curatief maar vooral in de preventieve sfeer. Vaak is armoede de oorzaak van het uithalen van allerlei rare fratsen om aan voedsel te komen zoals bushmeat van apen of, zoals vroeger in RoemeniŽ het toedienen van bloedtransfusies aan weeshuiskinderen als voeding waardoor velen met HIV en andere ellende besmet werden.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Sep 19, 2014 9:10 pm Reageer met quote

Ja, da's waar. Die rare fratsen worden inderdaad uitgehaald.

Ik vind het overigens helemaal okť dat er geld naar ontwikkelingshulp blijft gaan.
En daarnaast zal het met regelmaat voor (blijven) komen dat er ineens een boel veel extra's nodig is.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Zo Okt 12, 2014 12:16 am Reageer met quote

Al sinds 2009 zijn er videoís en afbeeldingen op internet bekend van meer dan een half miljoen doodskisten in Atlanta in de staat Georgia (Amerika).
Amerika hield in verleden al rekening met een grote uitbraak van een dodelijke ziekte.
Regeren is vooruit zien.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Okt 12, 2014 12:52 am Reageer met quote

Quote:
Amerika hield in verleden al rekening met een grote uitbraak van een dodelijke ziekte.

Of met een oorlog.

Maar wat wil je nou met het bericht zeggen?
Ik vat 'm niet.

humor

Superlid
Superlid
Zo Okt 12, 2014 1:01 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:

Maar wat wil je nou met het bericht zeggen?
Ik vat 'm niet.

Een oorlog in Amerika waar een half miljoen doden vallen??
Ik vat hem niet.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Okt 12, 2014 1:05 am Reageer met quote

Okť, laat maar.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Okt 12, 2014 8:01 am Reageer met quote

humor schreef:
Al sinds 2009 zijn er videoís en afbeeldingen op internet bekend van meer dan een half miljoen doodskisten in Atlanta in de staat Georgia (Amerika).
Regeren is vooruit zien.
Nogmaals, ik ben benieuwd naar je bronnen.

Per ongeluk bewerkt maar bovenstaande was wel de kern van mijn vraag.

Laatst aangepast door Keesvi op Zo Okt 12, 2014 1:21 pm, in totaal 2 keer bewerkt

humor

Superlid
Superlid
Zo Okt 12, 2014 12:27 pm Reageer met quote

Hizhi.0 begon over een oorlog , kon het ook al niet volgen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Okt 12, 2014 2:05 pm Reageer met quote

libelle4949 schreef:
xandernieuws.punt.nl/home

Ook WHO erkent: Besmetting ebola door niesen, hoesten en aanraken voorwerpen.
Zijn dat de bronnen van wat Humor opperde? Het ging om:
Humor schreef:
meer dan een half miljoen doodskisten in Atlanta in de staat Georgia
Daar wil ik meer van weten maar als jij daar informatie over hebt ben ik daar uiteraard ook zeer benieuwd naar.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Okt 12, 2014 8:34 pm Reageer met quote

libelle4949 schreef:
Kees, google even naar Xandernieuws, daar staan die dingen boven aan.
O, die blog en die dingen, ik noem het maar plastic grafkeldertjes, want daar komt het op neer:

Sommige mensen laten zich ook alles wijsmaken, vooral als het om complottheorieŽn gaat...

Lees hier verder: Debunked: FEMA Coffins (plastic grave liners)

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie