ftp op verkenner
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

duinroos

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 26
Wo Okt 29, 2014 7:03 pm Reageer met quote

Help

Sedert enkele tijd kan ik FTP op verkenner niet meer openen. Ik heb dit nochthans nodig om mijn website aan te passen via kopieren en plakken.
Heeft dit te maken met explorer 11 ??? Ik had de indruk met explorer 10 dat alle perfekt verliep en sedert een update de problemen begonnen zijn !!
Kan iemand mij helpen ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Wo Okt 29, 2014 8:07 pm Reageer met quote

Nee, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het te maken heeft met een update van Internet Explorer 11. Wel kan het zijn dat je de ftp-gegevens opnieuw moet opgeven. Welk systeem heb je, Windows 7?

Ik denk dat je het beste kunt proberen een andere netwerklocatie aan te maken in de verkenner, waarin je het ftp-adres, je gebruikersnaam en je wachtwoord opgeeft.

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www

Laatst aangepast door Mod.1 op Vr Okt 31, 2014 1:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Okt 30, 2014 12:52 pm Reageer met quote

Hier vindt u een duidelijke uitleg om een netwerklocatie te maken. Klik hier
Om een netwerklocatie aan te maken heeft u wel de ftp-gegevens nodig die u van uw provider heeft gekregen. Als u die niet meer hebt kunt u die opnieuw aanvragen.

-Bij internet of netwerkadres: geeft u het adres op van de ftp host. (dit begint altijd met ftp://)
-Bij User: vult u uw gebruikersnaam in voor ftp.
-Bij netwerklocatie een naam geven: mag u zelf weten wat u invult.

Bij de eerste keer dat u verbinding maakt zal ook het wachtwoord gevraagd worden. U kunt dat wachtwoord laten onthouden zodat u niet steeds dat moet invullen als u dat handiger vindt.

duinroos

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Okt 30, 2014 1:53 pm Reageer met quote

Hartelijk dank voor uw hulp.Stel ik zeer op prijs.Ik denk met deze gegevens dat het mij wel zal lukken maar ..... niet nu.
Door het proberen is opnieuw mijn Ip adres van de web server (pctopdesign) gesmeten. Dit gebeurt regelmatig...waarom weten wij niet!
Dus ik moet nu wachten tot zij (pctopdesign.nl) mij terug op hun server zetten. Ook kan ik , als ik op een FTP pagina ben niet meer verkenner openen in FTP. Wat daar de reden van is ???? en om het probleem nog uit te breiden . Ik ben overgeschakeld naar mozilla firefox en telkens ik een FTP pagina wil openen krijg ik honderden tab bladen.
U ziet beste moderator problemen genoeg en dat allemaal om mijn website www.ltvs.nl te kunnen onderhouden.
Alle hulp is welkom !! Embarassed
Apropos ik werk inderdaad met windows 7

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Okt 30, 2014 3:35 pm Reageer met quote

Je had een tijdje terug al een vraag gesteld over het openen van 100 tabbladen in Firefox, daar heb ik toen op gereageerd. Toen had je het over pdf die het probleem veroorzaakte.

Je zult letterlijk moeten vertellen wat je in Firefox doet, waardoor die tabbladen geopend worden. Dan kun je waarschijnlijk voor die actie "altijd eerst vragen" inschakelen.

Mod.1

Moderator
Moderator
Do Okt 30, 2014 4:45 pm Reageer met quote

Wat je altijd ook moet doen is controleren of je PC niet besmet is met vervelende zaken. Doe een virus opstart- of boottime-scan de meeste scanners hebben die optie.

En check met adwcleaner, of de browsers besmet/gehackt zijn. Laat ADW controleren, en kies daarna verwijderen. De PC wordt na opschonen opnieuw opgestart.

Mod.1

Moderator
Moderator
Vr Okt 31, 2014 1:04 pm Reageer met quote

Duinroos, ik ben er nu achter dat ftp in Firefox niet ingebouwd is. Google Chrome kan het wel (ik heb dat getest).

Als je Chrome op je PC hebt, ga even naar Firefox en open het menu rechtsboven en ga in het menu naar Opties. Kies daar het tabblad toepassingen en zoek naar ftp.
Verander Firefox (standaard) gebruiken in andere gebruiken.
Er verschijnt dan een schermpje, kies daar bladeren en blader naar de map waar Chrome.exe staat.

Meestal staat het hier: C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\

of hier:

C:\Program Files\Google\Chrome\Application\
Volg dan de stappen.

Als je voor de eerste keer jouw ftp-pagina in Chrome opent zal om de ftp-gebruikersnaam en ftp-wachtwoord gevraagd worden.
-----

Uiteraard zijn er ook alternatieven, zoals voor firefox een ftp-extensie of een ftp-programma zoals WSFTP Pro, of Fitzilla.

duinroos

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Za Nov 01, 2014 12:21 pm Reageer met quote

Hartelijk dank "moderator" Gelukkig hebben wij mensen zoals u die willen en kunnen helpen.
Ik probeer alles uit !!

Pagina 1 van 1

Plaats reactie