Stilzitten is het nieuwe roken, start nu met meer beweging!
Gezondheid & zorg
Plaats reactie

Redactie

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 56
Vr Dec 19, 2014 4:21 pm Reageer met quote

Ja hoor, het is alweer bijna 2015 en dan komen de lijstjes met goede voornemens weer uit de kast. Wil je ook meer bewegen? Wacht dan niet tot het nieuwe jaar maar start er vandaag al mee. Reageer hier en hou elkaar via dit topic op de hoogte. Hopelijk kunnen we elkaar gedurende het jaar zo een beetje gemotiveerd houden.

Of je nu begint of wekelijks 2x 10km loopt maakt niet uit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3244
Vr Dec 19, 2014 5:17 pm Reageer met quote

Ja goed Lucia!

Ik ben zelf overigens een mooi weer loper een echte jojo. Ik heb hekel aan kou, regen, sneeuw en wind. 's Zomers loop ik misschien wel 3x 10 km in de week en nu doe ik hetzelfde in anderhalve maand.

Motivatieprobleempje Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Vr Dec 19, 2014 5:59 pm Reageer met quote

Inderdaad er is geen kip die dan omkijkt. En het klopt dat lopen nadenken en relativeren stimuleert.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2983
Vr Dec 19, 2014 6:31 pm Reageer met quote

Ben opgehouden met goede voornemens, in de praktijk komt er toch niets van terecht.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13846
Vr Dec 19, 2014 9:49 pm Reageer met quote

Ik heb jarenlang veel gelopen (wandeltempo) en gefietst, ongeveer in die volgorde. Daar kwam de klad in toen mijn fiets door gebrek aan onderhoud steeds vaker bleef staan. Ook de afstanden naar mijn werk namen dramatisch toe waardoor ik niet meer met woon-werkverkeer mijn kilometers beweging kon scoren.

Inmiddels heb ik een paar setjes loopkleding klaarliggen, een luchtig en de andere wat warmer. Ik wacht even het seizoen af totdat het wat aangenamer weer is om een heel geleidelijk schema te gaan volgen. Jaja, ik weet dat ik, inmiddels 'iets' boven de veertig, een dokter zou moeten raadplegen volgens de officiŽle richtlijnen, maar die speel ik, in alle eigenwijsheid, zelf wel. Wat de fiets betreft hoef ik slechts het voorwiel over te spaken om die weer volop te kunnen gebruiken. Er is dus nog hoop voor me. Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 12272
Za Dec 20, 2014 3:58 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Inmiddels heb ik een paar setjes loopkleding klaarliggen, een luchtig en de andere wat warmer.
Ik wacht even het seizoen af totdat het wat aangenamer weer is Wink

Dit is een goed begin, loopkleding klaarleggen!

Zelf zwem ik regelmatig.
Maar toen "mijn zwemvriendin" met wie ik al 20 jaar samen 1 x per week een uurtje ging zwemmen, niet meer kon zwemmen vanwege haar gezondheid ( nekklachten ziekte van Bechterew) moest ik elke week alleen gaan. Alleen is minder leuk. Soms gaat zwemvriendin nog mee,
en beweegt dan op haar aangepaste manier in het warme recreatiebad, terwijl ik mijn baantjes trek.

Naast zwemmen wandel ik op zondagmiddag ongeveer 10 km,
ook in de winter! Heerlijk Very Happy
Maar ik zou meer willen wandelen, helaas is mn hond overleden
en mis ik onze dagelijkse wandelingen Sad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Zo Dec 21, 2014 12:27 pm Reageer met quote

Iedereen die verslaafd is aan roken heeft het moeilijk met stoppen, daar is niets slaps aan.

Ik ga vanmiddag weer een stukje rennen, hopelijk blijft het droog.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie