Fermenteren, hoe maak je waterkefir?
Koken & recepten
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13064
Di Dec 30, 2014 2:21 pm Reageer met quote

Geen probleem. Morgen werken maar meteen daarna is ook prima, evenals nieuwjaarsdag of vrijdag na mijn werk. Ik noem maar enkele mogelijkheden en kan ik op mijn gemak die weckpotten en flessen inslaan. Zal de Blokker wel worden, want die heeft een aanbieding. Bedoeling is aanpakken en dankjewel en wegwezen en niet socializen want dat komt een andere keer wel eens, wat mij betreft. Plastic bakje voldoet of moet ik zo'n weckpot meenemen? Ik heb ervaring met melkkefir (is iets makkelijker) maar niet met de watervariant (moet goed te doen zijn).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Di Dec 30, 2014 4:21 pm Reageer met quote

Waterkefir video
De link naar de shop waar je de korrels kunt bestellen: https://www.kefirshop.nl/?pid=6934

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Dec 30, 2014 7:33 pm Reageer met quote

Het zijn drukke dagen voor ons allemaal. Ik kan ze inderdaad ook gewoon bestellen. Geen probleem.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3225
Di Dec 30, 2014 10:59 pm Reageer met quote

Ik heb ze klaar staan Kees komt goed Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Dec 31, 2014 9:18 pm Reageer met quote

Thijs schreef:
Ik heb ze klaar staan Kees komt goed Smile
Zal volgend jaar wel worden... <LOL>!

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Do Jan 01, 2015 9:55 pm Reageer met quote

Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jan 02, 2015 4:21 pm Reageer met quote

Geweldig, ik ben begonnen! Smile Ik kom een van de komende weken wel een 1,5 l weckpot langs brengen want dat was ik in de gauwigheid even vergeten fatsoenlijk af te handelen.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Vr Jan 02, 2015 5:38 pm Reageer met quote

Vergeten erbij te zeggen Kees, die krijg je cadeau. Ik heb er namelijk een stuk of 15 staan. Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jan 02, 2015 6:16 pm Reageer met quote

Thijs schreef:
Vergeten erbij te zeggen Kees, die krijg je cadeau. Ik heb er namelijk een stuk of 15 staan. Very Happy
Stel dat ik ook mee ga doen met distribueren en al die klanten van ons ook. Geven we daarmee de frisdrankenindustrie niet de nekslag? Zou wel een stunt van formaat zijn! Wink

Leuk initiatief, hoor en nogmaals hartelijk dank! De boel staat al aardig te borrelen, zowel de fles als de pot.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Vr Jan 02, 2015 6:49 pm Reageer met quote

Hahaha dat denk ik wel Very Happy
Ik ben benieuwd of je de eerste fles mousserend krijgt. Die bubbels zijn voor mij altijd super om te zien.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Ma Jan 05, 2015 11:10 pm Reageer met quote

En Kees hoe gaat het met je Kefir?

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Jan 05, 2015 11:39 pm Reageer met quote

Thijs schreef:
En Kees hoe gaat het met je Kefir?
Is nog in leven, hoor. Wink Ik heb vanmorgen de eerste kant en klare fles drank aangesproken en als je uit je hoofd zet dat het spul net zo zoet als koolzuurhoudende frisdrank moet smaken dan is het best smakelijk. Vervolgens toeterlazarus naar mijn werk vanwege de gegenereerde alcohol. Neehoor, er zit nauwelijks alcohol in. Smile Ik ga wel heel snel overstappen op volledig biologische toevoegingen om de evenwichten niet te verstoren, want de basiscultuur die ik van je kreeg heb ik niet zo gek actief kunnen krijgen, itt tot die fles. Suiker heb ik inmiddels in huis maar per ongeluk dadels ingeslagen ipv vijgen. Schijnt overigens ook te kunnen, las ik ergens, maar vijgen hebben een wat minder stugge buitenverpakking.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5354
Di Jan 06, 2015 2:26 am Reageer met quote

Van begin af aan volg ik deze topic, het heeft mijn interesse.

Ik heb een vraag.

Wanneer de gezonde bacteriehuishouding in de darmen op het nulpunt is geraakt, is genoemde kefir dan afdoende voor nieuwe opbouw? Of zal toch eerder in eerste instantie naar chemische/ kunstmatig gefabriceerde opbouw gepakt worden?
Hoe denken jullie daarover?

Dus om samen te vatten.
Wat is de 'kracht' van waterkefir?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Di Jan 06, 2015 3:12 am Reageer met quote

Na bv een antibiotica kuur is kefir een zeer goed product om je darmflora weer vrij snel op een normaal nivo te krijgen.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Di Jan 06, 2015 3:22 am Reageer met quote

Goed aangevoeld, dank.

Da's precies waar ik over aan het nadenken was.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Jan 06, 2015 8:02 pm Reageer met quote

Overigens een tip om de drank zonder suiker toch wat zoeter te maken. Ik gebruik heel graag stevia in druppelvorm. Dat is een plantaardige zoetstof zonder calorieŽn. Doe ik ook in verdund citroensap, waar ik regelmatig een glas van neem om mijn maagzuur aan te vullen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Jan 06, 2015 8:09 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Wanneer de gezonde bacteriehuishouding in de darmen op het nulpunt is geraakt, is genoemde kefir dan afdoende voor nieuwe opbouw?
Ik verdiep me de laatste tijd nogal in de werking van de tractus digestivus, oftewel het spijsverteringskanaal. Dat samenstelsel van organen heeft een essentiŽle invloed op je lichaam en dat terwijl het pijplijngedeelte in feite tot de buitenkant van je lichaam gerekend moet worden. Een citaatje van wat er allemaal in kefir zit:

Het bevat een keur aan rechtsdraaiende melkzuurbacteriŽn en gisten die in een symbiose samenleven.
De waterkefirdrank bevat na bereiding vitamine B1 (Thiamine), B2, B6, B12, C, D en H (Biotine).
Het bevat ook mineralen en essentiŽle aminozuren, waaronder Tryptofaan. Dit stofje werkt rustgevend op het zenuwstelsel.

Bron: Waterkefir is...

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Wo Jan 07, 2015 12:50 am Reageer met quote

Bedankt voor de tip en de info. Ik ben nu aan het testen met minimale zoete smaak. Bij de tweede fermentatie voeg ik niets of 1 borrelglaasje appelsap op 1 liter toe.

Het resultaat is lekker fris en mousserend. Ik moet er dan wel bij vermelden dat er bij de eerste fermentatie 80 Gr rietsuiker op de liter gaat dus er is dan nog voldoende voeding voor de tweede fermentatie aanwezig.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Jan 07, 2015 4:40 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Hizhi.o schreef:
Wanneer de gezonde bacteriehuishouding in de darmen op het nulpunt is geraakt, is genoemde kefir dan afdoende voor nieuwe opbouw?
Ik verdiep me de laatste tijd nogal in de werking van de tractus digestivus, oftewel het spijsverteringskanaal. Dat samenstelsel van organen heeft een essentiŽle invloed op je lichaam en dat terwijl het pijplijngedeelte in feite tot de buitenkant van je lichaam gerekend moet worden. Een citaatje van wat er allemaal in kefir zit:

Het bevat een keur aan rechtsdraaiende melkzuurbacteriŽn en gisten die in een symbiose samenleven.
De waterkefirdrank bevat na bereiding vitamine B1 (Thiamine), B2, B6, B12, C, D en H (Biotine).
Het bevat ook mineralen en essentiŽle aminozuren, waaronder Tryptofaan. Dit stofje werkt rustgevend op het zenuwstelsel.

Bron: Waterkefir is...

Weet je waar ik nou zo helemaal "kriebelig" van word?
Dat je blijkbaar iets "levends" naar binnen zit te werken met die kefir.
Ik schaam me dood dat ik daar 'eng' van word, maar het is wel zo.

Embarassed

Maar tegelijkertijd besef ik (vanwege mijn persoonlijke fysieke omstandigheden) dat er wel iets moet gebeuren aan opbouw.

Ik vind het best moeilijk. arrow

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jan 07, 2015 8:26 am Reageer met quote

Thijs schreef:
Bedankt voor de tip en de info. Ik ben nu aan het testen met minimale zoete smaak. Bij de tweede fermentatie voeg ik niets of 1 borrelglaasje appelsap op 1 liter toe.
Had ik ook gedaan, appelsap en dat smaakt goed.

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie