Groenten- moestuinzaden kopen
Tuinieren
Plaats reactie

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3183
Vr Feb 20, 2015 12:21 pm Reageer met quote

Yes, de eerste groenten zaden zijn binnen. Ik heb voor de basis een pakket met 20 zakjes verschillende groenten bij de Makkelijke Moestuin van Jelle gekocht. De rest van het zaad ruil ik of koop ik elders.

Quote:

20 verschillende soorten kruiden en groentes.
Als je mijn MM-zaden koopt, krijg je twintig zakjes met zaadjes die ik speciaal voor de Makkelijke Moestuin heb uitgezocht. Met precies die groentes die makkelijk, leuk en snelgroeiend zijn. En die het perfect doen in de Makkelijke Moestuin:

Mini-kropsla 'Little Gem Lettuce' (heirloom*): leuke kleine kropjes die met z'n viertjes prima in een vak passen.

Spinazie 'Giant Noble': oogst de kleine blaadjes of laat de planten uitgroeien zodat je er lang van kan plukken.

Pluksla 'Mesclun Puur': 4 soorten pluksla die je al snel als babylaef kunt plukken of laat uitgroeien tot grotere kroppen.

Rucola 'Esmee': raketsla met een pittige, nootachtige smaak. Bijna het hele jaar door te telen.

Mini-kropsla en veldsla

Veldsla 'Grote Noordhollandse' (heirloom*): ideaal om in het najaar in de lege vakken te zetten. Sla in de winter en het vroege voorjaar!

Reuzenradijsjes 'German Giant' (heirloom*): grote, sappige radijzen; de favoriet van de Amish,

Nieuw-Zeelandse spinazie (heirloom*): het blad van deze plant smaakt naar spinazie; groeit uitbundig in de zomer.

Wortel 'Scarlet Nantes' (heirloom*): lekker knapperig met afgeronde punt; 15-20 cm lang,

Rode bietjes 'Kogel 2': mooie ronde, dieprode bietjes, lang te bewaren,

Basilicum 'Genovese' (heirloom*): de echte basilicum met groot geurend blad,

Palmkool 'Zwarte van Toscane' (heirloom*): mijn favoriete koolsoort: supergezond, groeit mooi omhoog en kan heel goed tegen vorst.

Palmkool, snijbiet en pluksla

Snijbiet 'Bright Lights': kleurig mengsel met rode, oranje en gele stengels. Prachtig om te zien, zeer productief en erg lekker.

Stamboon 'Dubbele Witte': lekker malse sperzieboontjes zonder draad.

Zonnebloem 'Heliantus Annus' (heirloom*): deze grote traditionele zonnebloem fleurt elke moestuin op en is een echte bijenlokker!

Suikererwt 'Sugar Snap': een vleeserwt met heerlijk knapperige peulen.

Sugarsnaps en stambonen
Peultjes 'Rijspeul Henriks':
sterk en betrouwbaar ras die lang doorgroeit en een enorme oogst geeft.

Stokslaboon 'Neckarkoningin': zeer productieve sperzieboon; met lange, malse en vlezig peulen.

Stoksnijboon 'Helda': heerlijke snijbonen met lange, brede, afgeplatte peulen.

Komkommer 'Arkansas Little Leaf' (heirloom*): lekkere middelgrote komkommer met compacte uitlopers en klein blad. Heeft weinig ruimte nodig,

Klimmende courgette 'Long Green Trailing' (heirloom*): een van de weinige courgettes die langs een klimrek omhoog groeien en daardoor ook in een moestuinbak passen.
* Van de heirloomsoorten kan je de zaden oogsten voor het volgende jaar.

Bron: MakkelijkeMoestuin[/url]

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12305
Vr Feb 20, 2015 9:49 pm Reageer met quote

Als basis heb ik ook voor de aankoop van dat pakket gekozen. De bakken van Jelle vind ik ook heel aantrekkelijk maar daar improviseer ik maar even mee om te voorkomen dat ik meteen klauwen met geld uitgeef. De MM-mix vind ik wel belangrijk. Zelf mixen levert m.i. weinig tot geen financieel voordeel op, dus die ga ik een dezer dagen ergens in de buurt proberen te scoren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Za Feb 21, 2015 2:03 pm Reageer met quote

Top Kees Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Za Feb 21, 2015 2:06 pm Reageer met quote

Bijna alle zaden voor het moestuinproject van dit jaar ingekocht. Nu een overzicht in Exel aan het maken wanneer ik wat moet planten cq voorkweken onder glas.

Dit is wat ik dit jaar wil verbouwen, bijna al het zaad is nu binnen

Kruiden koken
Bascilicum
Munt
Rozemarijn
Bieslook
Tijm
Peterselie
Peterselie blad
Selderie
Majoran
Koreander
Dille
Kervel

Kruiden thee
Citroenmelisse
Goudsbloem
Kamille
Tijm
Verveine (citroenverbena)
Salie
Dragon

Bloemen
Zonnebloem

In de koepelkas
Kikkererwten
Paprika
Pepers
Tomaat Moneymaker
Tomaat Pyros f1
Vleestomaat
Kerstomaat
Balkontomaat

Bakken buiten
Aardbeien Sarian F1
mini-kropsla
Pluksla
Klimmende Courgettes
Rucola
Reuzen Radijsjes
Erwten
Boontjes
Kool
Meloen
Nieuw Zeelandse Spinazie
Wortel
Rode bietjes
Palmkool
Snijbiet
Sperzieboontjes
Sugarsnaps
Peultjes
Stoksnijboon
Komkommer
Augurk
Courgette Gold Rush F1

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Za Feb 21, 2015 2:20 pm Reageer met quote

Poeh Thijs je begint wel aan wat hoor!
Ik voel het ook weer heel erg kriebelen maar ik heb geen groene vingers ofschoon ik gek op tuinieren ben.
Heb verschillende jaren een volkstuin erbij gehad en die heeft me alleen maar klauwen met geld gekost.
Spercibonen, waar ik stapel op ben, wilde maar niet uit de grond komen.
Ik kreeg heel veel goede raad van mede tuinders maar helaas...
Eentje zei dat de boontjes onder de grond , de kerkklokken nog moesten horen.
Ik me maar inleven in die bonen en me afvragen hoe goed hun oren zijn.
Ga het toch weer eens proberen, ik raak weer verlekkerd .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Za Feb 21, 2015 4:39 pm Reageer met quote

Er is een moestuin- en receptenpagina in ontwikkeling waar wij samen met lezers prikkers, forumtopics, artikelen en recepten delen.

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Za Feb 21, 2015 4:45 pm Reageer met quote

Geweldig Thijs, ik ben om.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Za Feb 21, 2015 8:52 pm Reageer met quote

@henny, ik heb ze ook bij Groenrijk voor 20 Euro zien staan. Zet je een foto online als je de bak een mooi plekje hebt gegeven? Very Happy

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Wo Mrt 11, 2015 4:01 pm Reageer met quote

Gaaf Henny, zou je d'r ook een moestuinprikker van willen maken?
https://www.50plusser.nl/?page=moestuin

Het bericht staat nu binnen het verkeerde topic dan ruim ik dat straks op. Hopelijk doen meer mensen het op deze manier. Dat scheelt ook weer bukken en slakken. Very Happy

Pagina 1 van 1

Plaats reactie