Iedereen moet belasting betalen, ook de koning en prinses
De stelling van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende Plaats reactie

Iedereen moet belasting betalen, ook de koning en prinses
Mee eens
84%
 84%  [ 61 ]
Mee oneens
15%
 15%  [ 11 ]
Geen mening
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 72

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Dec 02, 2017 1:04 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes schreef:
Jij kan er van vinden wat je wil, maar het blijft overeind een koning hoort te innen.
en zo moet het blijven........
Lijkt me een goede reden om die koning fatsoenlijk werk te laten zoeken. Niet de koning maar de staat hoort belasting te innen en dat geld ten goede te laten komen voor ons allemaal, zoals voor infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, bestuur, etc. Belasting innen behoort niet door personen of organisaties te geschieden die de gelden slechts ten eigen bate bestemmen.

je maakt gewoon een denkfout Kees.

een koning hoort belasting te innen en in ieder geval niet te betalen.

wil je dat niet ga dan in een republiek wonen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Antw.: 988
Za Dec 02, 2017 1:06 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Prlwytzkofsky schreef:

Wat gebeurd er als je de 900.000 euro gaat bruteren? Dan zal het inkomen gaan stijgen naar ongeveer 3.000.000 euro (als het niet veel meer is). Na belastingen houdt hij dan 900.000 euro over. Dat is echt vestzak/broekzak beleid. (Buiten het feit dat het grondwettelijk niet eens kan).

Of zou het een publiekszoethoudertje geweest zijn.
En zijn we daar de afgelopen tijd allemaal met open ogen in getrapt?

Die vraag kan ik niet beantwoorden maar feit blijft dat het wettelijk niet kan (zonder grondwetswijziging). Dat staat vast en de rest is politiek en daar doe ik, in deze, geen uitspraken over.

The history never repeats itself, but it often rhymes.

Mark Twain.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2162
Za Dec 02, 2017 1:07 am Reageer met quote

Het is net als brandend maagzuur. Het laait bij tijd en wijle op, er wordt weer geblust en dan zakt het weer weg tot de volgende oprisping.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

nandes

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 1:09 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Het is net als brandend maagzuur. Het laait bij tijd en wijle op, er wordt weer geblust en dan zakt het weer weg tot de volgende oprisping.

wat mij betreft is het helemaal geen brandend maagzuur.

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Za Dec 02, 2017 1:11 am Reageer met quote

nandes schreef:

wat mij betreft is het helemaal geen brandend maagzuur.

Nee het is gewoon vrij simpel; bruto of netto, de belastingbetaler betaald en uiteindelijk is het verschil tussen bruto of netto voor de belastingbetaler precies NUL.

Mark Twain.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12866
Za Dec 02, 2017 1:21 am Reageer met quote

nandes schreef:

Ik maak een denkfout? Ik pieker er niet over om op te stappen. Natuurlijk wil ik in een republiek wonen en die heet Nederland. Hoewel er op de precieze uitvoering het een en ander aan te merken valt hebben we een uitstekende en al heel oude traditie met die staatsvorm. Dat begin 19e eeuw een stel hersengeamputeerden het koningschap ingevoerd hebben, een toentertijd voor Nederland splinternieuwe staatsvorm, doet alleen maar afbreuk aan die achterlijke erfelijkheid. Ik hoef je toch hopelijk niet uit te leggen hoe vaak het koningschap in de couveuse gelegen heeft ten behoeve van een bedenkelijke elite die er ondemocratische belangen bij had en tot op de dag van vandaag heeft.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5299
Za Dec 02, 2017 1:26 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:

Die vraag kan ik niet beantwoorden [...]

Ja, da's waar.
Was een persoonlijk filosofietje.

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Za Dec 02, 2017 1:29 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes schreef:

Ik maak een denkfout? Ik pieker er niet over om op te stappen. Natuurlijk wil ik in een republiek wonen en die heet Nederland. Hoewel er op de precieze uitvoering het een en ander aan te merken valt hebben we een uitstekende en al heel oude traditie met die staatsvorm. Dat begin 19e eeuw een stel hersengeamputeerden het koningschap ingevoerd hebben, een toentertijd voor Nederland splinternieuwe staatsvorm, doet alleen maar afbreuk aan die achterlijke erfelijkheid. Ik hoef je toch hopelijk niet uit te leggen hoe vaak het koningschap in de couveuse gelegen heeft ten behoeve van een bedenkelijke elite die er ondemocratische belangen bij had en tot op de dag van vandaag heeft.

Kennelijk wens je in dit topic twee discussies door elkaar te laten lopen. Kun je daar ook een motivatie voor geven, voor deze bewust gekozen keuze die verwarring in de hand zal gaan werken? Of zou het wellicht handiger zijn om over jouw aangesneden onderwerp een separaat topic te starten?

Mark Twain.

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Za Dec 02, 2017 1:33 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:

Was een persoonlijk filosofietje.

Maar die zijn van jou wel vaak interessant om te lezen hoor..... Very Happy

Mark Twain.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 1:33 am Reageer met quote

In mijn optiek zit er toch een verschil tussen belasting wel of niet betalen over de uitkeringen aan de koning en belasting over het eigen vermogen.
Dat laatste vind ik zeker belastingwaardig.
Omdat dat in mijn ogen gewoon een persoonlijke belasting over persoonlijk bezit is en niets met welke functie dan ook te maken heeft.

nandes

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 1:37 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes schreef:

er klinkt alleen maar afkeur uit je woorden, afkeur tov het koningshuis, ja dan is het lastig Kees, je woont erin

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 1:42 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:

Maar [...]

Dank u.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 1:44 am Reageer met quote

nandes schreef:
[....]
er klinkt alleen maar afkeur uit je woorden, afkeur tov het koningshuis, [...]je woont erin

Maar zou het ook niet zo kunnen zijn Nandes dat, als een ander gedrag gezien zou worden bij het Koningshuis, die afkeer ook zou kunnen veranderen?

Is dat ook niet een plicht van datzelfde huis?
Of denk je dat die zich niets van wie dan ook hoeven aan te trekken en gewoon hun goddelijke leven verder leven.

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Za Dec 02, 2017 1:44 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
In mijn optiek zit er toch een verschil tussen belasting wel of niet betalen over de uitkeringen aan de koning en belasting over het eigen vermogen.
Dat laatste vind ik zeker belastingwaardig.
Omdat dat in mijn ogen gewoon een persoonlijke belasting over persoonlijk bezit is en niets met welke functie dan ook te maken heeft.

De compensatie vanuit de overheid voor de te betalen vermogensbelasting van de koning (groot 150.000 euro) kun je inderdaad je vraagtekens bij stellen. De huidige (en vorige regeringen) motiveren dat met als argument dat het vermogen van het koningshuis in stand moet blijven maar ik vind daarentegen dat mijn vermogen ook in stand moet blijven.
Je hebt hier dus wel een punt waar ik me vraagtekens ook wel bij wil zetten.

Mark Twain.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 1:49 am Reageer met quote

Ja, ik begrijp best dat die compensatie peanuts is t.o.v het geheel, maar inderdaad, het gaat ook om het principe en dat stukje gedragsverandering.

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Za Dec 02, 2017 1:54 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
nandes schreef:
[....]
er klinkt alleen maar afkeur uit je woorden, afkeur tov het koningshuis, [...]je woont erin

Maar zou het ook niet zo kunnen zijn Nandes dat, als een ander gedrag gezien zou worden bij het Koningshuis, die afkeer ook zou kunnen veranderen?

Of denk je dat die zich niets van wie dan ook hoeven aan te trekken en gewoon hun goddelijke leven verder leven.

Met uw welnemen, dit vind ik wel een beetje onzin. Ons koninklijk huis is nog een van de weinigen die ons verenigen (niet de republikeinen natuurlijk). Willem en Max doen het best goed in nederland en uitstekend in de rest van de wereld. Ik denk dat zij een verbindende factor zijn in ons zo verdeelde landje. (dat verdeelde komt ook wel een beetje voort omdat we niks beters te doen hebben). Wij maken ons geen elke zorgen over de vraag of er morgen nog wel schoon water uit de kraan zal komen of dat ik morgen nog wel veilig 120 km/u over de snelweg kan rijden. En, als je effe geduld hebt, dan kan ik met gemak nog tweehonderd andere zaken aandragen waar wij ons niet druk over hoeven te maken. Ga eens in het buitenland kijken! We zouden onze zegeningen eens moeten tellen....... We wonen in een van de mooste landen ter wereld. Ja, ik ben soms wel eens klaar met al dat geklaag hier, net als nu.

Mark Twain.

nandes

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 1:55 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
nandes schreef:
[....]

Hun goddelijk leven????

nee het is niet hun plicht.....

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 2:02 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:

Met uw welnemen, dit vind ik wel een beetje onzin. [....]We zouden onze zegeningen eens moeten tellen....... We wonen in een van de mooste landen ter wereld. Ja, ik ben soms wel eens klaar met al dat geklaag hier, net als nu.

Ik ben het volledig met je eens dat we onze zegeningen dienen te tellen en dat we niets te klagen hebben op het moment dat we voldoende basisbehoeften kunnen vervullen.

Ik ben wel van mening dat er in dit land te grote verschillen aan het ontstaan zijn en dat er steeds meer mensen komen die niet helemaal hun basisbehoeften meer zonder slag of stoot kunnen vervullen.
Niet bij iedereen komt er meer schoon water uit de kraan of is de elektriciteit nog aangesloten.
(Gelukkig mag in de winter overigens niet zomaar afgesloten worden)

Persoonlijk gaat het mij goed en naast de verbindende factor van het koningshuis vind ik ook dat zij een voorbeeld functie hebben en naar mijn bescheiden mening vind ik ze die niet altijd naar behoren vervullen.

Ik heb dus niets tegen de mensen zelf maar ik mag denk ik wel hun functioneren in een moderne maatschappij aan de orde en kaak stellen.

Dat daarover verschil van mening kan en mag bestaan lijkt me duidelijk.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Dec 02, 2017 2:03 am Reageer met quote

nandes schreef:

Hun goddelijk leven????

[...]

Ja, om even in het kort het vergelijk met de vroegere farao's aan te geven waar men toen geen aanmerkingen op mocht hebben.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12866
Za Dec 02, 2017 2:15 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
Kennelijk wens je in dit topic twee discussies door elkaar te laten lopen.
Wie begon er ook alweer te stellen dat de koning een erfelijk gepriviligeerd persoon is en daardoor ontheven van belastingbetaling? Ik ben het daar mordicus mee oneens en heb daar zeer basale argumenten voor. Waarom dat off topic zou zijn is me een raadsel...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 5 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats reactie