Christen blijven is moeilijk.
Archief Discussie
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

DeBaron

Superlid
Superlid
Antw.: 1801
Zo Sep 13, 2015 10:04 pm Reageer met quote

Een rare titel. Je bent het echt, en dan blijf je het, of je bent het niet.
Maar dit is meer een gedachtespinsel over mijzelf, de wereld zoals die erop het moment uitziet met vluchtelingen en oorlogen op een ongekende schaal.

Tot voor kort was ik heel erg aanwezig op elk topic over vluchtelingen, discriminatie de islam en wat dies meer zij.
Nu neem ik daar een beetje afstand van.
Niet omdat ik er anders over denk, Ik ben nog steeds faliekant tegen discriminatie, tegen het beledigen van mensen om hun geloof.
En tegen het doden, al of niet in de naam van God of Allah.

Ik dank God dat de grenzen eindelijk open zijn, dat mensen die al jaren in oorlogsgebieden hebben gewoond nu hier veiligheid en een toekomst kunnen zoeken.
En niet alleen de mensen die in het oorlogsgebied woonden, maar ook de mensen die in totale uitzichtloosheid in kampen leven.

De beelden van mensen die hier naar toe komen, in vertrouwen op een beter toekomst kunnen misschien de beelden verdringen van dat meisje, verdronken in de middellandse zee, of dat jongetje op het strand.

En, dat geeft rust, zou rust moeten geven.
Maar de werkelijkheid is zo anders, de mensen moeten onderdak, de ruimte en het geld is er.
En dan komt het weer.

De mensen die de vluchtelingen gelukszoekers en erger noemen komen weer te voorschijn.
Hier geen asielzoekerscentrum lees je dan op een spandoek.
Op de "sociale" media lees je de meest ophitsende artikelen, soms al oud maar opnieuw afgestoft.

Ook op dit forum, een Amsterdammer schreef over vluchtelingen:
Quote:
De zogenaamde vluchtelingen per direct terug zenden daar is hier geen plaats voor,we hebben hier al genoeg parasieten .Het zal wel weer gezien worden als ongevoelig discriminatie,jammer dan maar dat is mijn mening.

En op zo'n moment als ik dat lees schiet er een gedachte door mij heen.
Over een oud lied van Johnny Kraaijkamp, er is een Amsterdammer doodgegaan, en gelijk daarna, er gaan ook altijd de verkeerden.

Hier schrok ik van, zo ben ik niet en wil ik niet zijn.
Het past niet bij mij, niet als mens en niet als christen.

Vandaar dat ik op dit moment niet echt meedoe op deze topics.

Maar nog even dit.

Er is in dit land een politicus die het altijd heeft over onze Joods christelijke cultuur, de meesten weten wel wie ik bedoel.

Maar deze politicus vergeet twee belangrijke regels, 1 ui de Joodse cultuur:
33 En wanneer een vreemdeling bij u in uw land als vreemdeling verkeren zal, gij zult hem niet verdrukken.

34 De vreemdeling, die als vreemdeling bij u verkeert, zal onder u zijn als een inboorling van ulieden; gij zult hem liefhebben als uzelven; want gij zijt vreemdeling geweest in Egypteland; Ik ben de HEERE, uw God!

En uit de christelijke cultuur:
"Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat".

Alles wat ik hier schrijf is mijn mening en niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn.
Soms wordt er gekopieerd en geplakt, maar dan is er altijd een bron vermelding.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Geart

Stamgast
Stamgast
Antw.: 534
Ma Jan 25, 2016 2:03 am Reageer met quote

Er is ook nog een gezegde alles waar een 'te' voor staat is niet goed.

De stromen vluchtelingen (invasie) zal op den duur Europa financieel en politiek radicaal veranderen. Wie goed thuis is in de Bijbel, kan lezen het nacht wordt, veel onrust en oproer.
Christelijk Europa gaat als door vuur en beproeft, wie kiest u Allah of Jezus (Yeshua) de Koning der Joden?

Met andere woorden hoe stevig staan we geworteld in ons geloof?

En dat is een dilemma vandaag de dag i.v.m Isis.

" Waar was u toen Ik de aarde grondvestte?
Maak het bekend, als u echt inzicht hebt". (Job 38:4)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1121
Ma Jan 25, 2016 2:03 pm Reageer met quote

Kunnen we niet gewoon mens zijn en alles met religie overboord gooien? Het voegt totaal niets toe. Het feit dat er zoveel verschillende geloven en goden zijn moet je als weldenkend mens genoeg zeggen. Ik respecteer dat jullie geloven maar vind het tegelijkertijd erg naef.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25881
Ma Jan 25, 2016 3:58 pm Reageer met quote

Dat Europa er in de komende jaren niet beter op zal worden, daar ben ik ook wel van overtuigd. Maar dat heeft niets met God of Allah te maken. Dat zijn fabelwezens, bedacht door slimme mensen om het 'gepeupel' te imponeren en bang te maken zodat het makke schapen zijn die je alles kan laten doen.
Die fabelwezens zijn in mijn ogen echter wel (mede)oorzaak van alle ellende in de wereld...

Mijn "geloof" heeft in ieder geval helemaal geen wortels...

Faber quisque fortunae suae

Geart

Stamgast
Stamgast
Ma Jan 25, 2016 4:24 pm Reageer met quote

De ideologie van de islam is een religie en politiek. En willen de hele wereld overheersen, wat isis betreft die zijn extreem dominant. Achter de schermen worden regieleuze partijen en politiek gezamenlijk een wereld regering NWO opgezet. En dat belooft niet veel goeds, het gaat alleen om controle en macht.

Er is alleen ontkoming in Yeshua de toekomstige Joodse Koning, de G'd van Isral. In het toekomstige vrede rijk zal allen de knie zich buigen voor de enige G'd en Heiland Israls.

Geart

Stamgast
Stamgast
Ma Jan 25, 2016 4:32 pm Reageer met quote

Tympaan, de Bijbel noemt deze mensen blind, ziende blind en horende doof. Het is aan jou op te merken dat het niet aan allah of een god te maken heeft.

Maar stel dat je ongelijk hebt, wat doe je dan?

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Jan 25, 2016 4:47 pm Reageer met quote

Ik ben zo overtuigd van mijn gelijk dat ik mij daar verder geen zorgen over maak...

Ik ga er vanuit dat er na mijn dood niets meer over is dan wat stof en as.

En mocht het anders zijn, wel, dan kan het alleen maar meevallen...

Laughing

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Ma Jan 25, 2016 6:30 pm Reageer met quote

"Een rare titel"........zeker niet en de inhoud geeft veel en mooi uw zielenroerselen weer......chapeau.
Het besluit om vervolgens de discussie maar uit de weg te gaan is daarin een beetje in tegenspraak, maar volkomen duidelijk!
Hoewel geen Xristen ( vandaar de X i.p.v. de CH ) begrijp ik volledig wat u beweegt. Mijn vraag is dan meteen: "wat heeft het dus met Christen blijven te maken".

Als mens is er niemand die je vertelt wat en hoe te acteren, als Christen dien je echter je "leider" te volgen ( bijna net zoiets als die "man" , waarvan u de naam liever weglaat......die "nep"-Blonde neem ik zo maar aan ). Dat lijkt allemaal erg tegenstrijdig.........en DUS kan ik me uw verzuchting levendig voorstellen.
Ik heb jaren geleden al gemeend een andere weg ( de mijne !) in dienen ter slaan en het bevalt me al vele tientallen jaren en na mijn weergaloze tijd op deez' aardkloot zal er niets meer zijn, dan "as en droevenis" voor de nabestaanden.......ik wens u veel sterkte!

DeBaron

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2016 12:59 pm Reageer met quote

Geart, jou opvattingen ken ik al van eerdere topics, ik ga niet met jou in discussie, dat heeft geen enkele zin.
Maar lees toch nog even het onderstaande door en denk er diep over na.
1 Al ware het, dat ik met de tongen der mensen en
der engelen sprak, maar had de liefde niet, ik ware
schallend koper of een rinkelende cimbaal.
2 Al ware het, dat ik profetische gaven had, en alle
geheimenissen en alles, wat te weten is, wist, en al
het geloof had, zodat ik bergen verzette, maar ik
had de liefde niet, ik ware niets.
3 Al ware het, dat ik al wat ik heb tot spijs uitdeelde,
en al ware het, dat ik mijn lichaam gaf om te
worden verbrand, maar had de liefde niet, het
baatte mij niets.
4 De liefde is lankmoedig, de liefde is goedertieren,
zij is niet afgunstig, de liefde praalt niet, zij is niet
opgeblazen,
5 zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet,
zij wordt niet verbitterd, zij rekent het kwade niet
toe.
6 Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is
blijde met de waarheid.
7 Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij,
alles verdraagt zij.
8 De liefde vergaat nimmermeer; maar profetieen, zij
zullen afgedaan hebben; tongen, zij zullen verstommen;
kennis, zij zal afgedaan hebben.

Alles wat ik hier schrijf is mijn mening en niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn.

DeBaron

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2016 1:18 pm Reageer met quote

handyman schreef:
Quote:
als Christen dien je echter je "leider" te volgen ( bijna net zoiets als die "man" , waarvan u de naam liever weglaat......die "nep"-Blonde

Als Christen dien ik mijn leider niet te volgen, ik moet mijn alleen afvragen of mijn daden in overeenstemming zijn met mijn geloof.
Ik moet het toetsen aan wat ik onder aan de opening van het topic schreef:
Quote:
"Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat".

Als je het goed leest staat daar: alles wat je doet moet je toetsen aan die twee geboden, ook al gaat het tegen de Bijbel in.
Maar de verantwoording ligt dus bij mij.
Wat betreft het minder deel willen nemen aan discussies, dat gaat niet op voor deze discussie, maar soms worden in discussies over bijvoorbeeld asielzoekers mensen aangehaald en dingen gezegd die zover gaan dat mijn gedachten dermate in tegenspraak raken met mijn geloof, dat ik ze: liever niet.
Ach, en verder denk ik niet dat er zoveel verschil is tussen jou en mij.
Jij schrijft:
Quote:
"as en droevenis" voor de nabestaanden.......ik wens u veel sterkte!

En ik zeg tegen mijn nabestaanden: tot ziens.
Wie van ons gelijk heeft, de tijd zal het leren.
Maar daar hebben we het wel over als we dood zijn.

DeBaron

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2016 3:08 pm Reageer met quote

Libelletje,
Dat moet je per geval bekijken.
Ik werk als vrijwillige ook in de terminale thuiszorg.
Zo was ik een keer bij iemand aan het waken, een jongeman van 26. Hij had een hersentumor, niet meer te behandelen.
De man rookte, veel zelfs. Nu waren er collega's van mij die dat niet toe wilden staan. het is slecht voor de man. Vind ik onzin, zoals gezegd, hij was niet meer te redden.
Wat mij beterft prima dua.
Maar op een dag wilde hij perse een sigaret op het moment dat ik wegging.
Hij wilde nog weleens in slaap vallen op onverwachte momenten, zijn vrouw en kinderen sliepen nog boven, en mijn antwoord was dus nee.
Kwaad of niet je brengt geen mensenlevens in gevaar.
Je moet het dus altijd per geval bekijken, Liefde mag niet blind of doof maken.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7753
Vr Jan 29, 2016 4:21 pm Reageer met quote

Uit liefde helpen is volgens jouw verkeerd Libelle, omdat er een aantal mensen zijn die die liefde niet bezitten en slechts oog hebben voor de eigen positie die in gevaar komt?

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2016 6:22 pm Reageer met quote

Merkel heeft alle recht om uit naam van het Duitse volk te spreken. Zij is de bondskanselier van dat land Libelle.
Alleen het Duitse volk mag en kan daar over oordelen. Zij is trouwens ook bevoegd om dit te doen

Je haalt er weer van alles bij zoals voedselbanken, armen etcetera.
Door vluchtelingen te helpen heeft tot nu toe niemand iets in hoeven leveren.

Feitelijk weiger je hulp te bieden aan mensen in nood omdat volgens jou er in Nederland meer dan genoeg mensen zijn die het ook niet echt getroffen hebben in materieel opzicht.

Ik vind dat een vrome smoes om niets te hoeven doen.

Dat is dan mijn mening.

Benneke

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2016 6:26 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

..Je haalt er weer van alles bij zoals voedselbanken, armen etcetera.
Door vluchtelingen te helpen heeft tot nu toe niemand iets in hoeven leveren...

Kun je dat bewijzen...?

Geld kun je maar een keer uitgeven.

En het feit dt er voedselbanken bestaan is al een teken aan de wand...

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2016 6:37 pm Reageer met quote

Hier kun je het lezen en verder uitzoeken Tympaan:

Waar komt het geld voor de opvang van asielzoekers vandaan?

Het geld voor de opvang van asielzoekers komt uit de begroting van het ministerie van Veiligheid en Justitie (VenJ).

Geld ontwikkelingssamenwerking

Het budget van voor de opvang van asielzoekers is vergroot met geld uit het budget voor ontwikkelingssamenwerking. Dit geld is bestemd voor de 1e opvang van asielzoekers uit ontwikkelingslanden. Een overzicht van de uitgaven vindt u in artikel 37 van de Rijksbegroting 2016 van het ministerie van Veiligheid en Justitie (VenJ).

Geld Europese Unie (EU)

Ook de Europese Unie stelt geld beschikbaar voor speciale projecten. Zoals voor de herverdeling van asielzoekers binnen de EU.

Benneke

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Vr Jan 29, 2016 7:01 pm Reageer met quote

BigEd schreef:
Kunnen we niet gewoon mens zijn en alles met religie overboord gooien? Het voegt totaal niets toe. Het feit dat er zoveel verschillende geloven en goden zijn moet je als weldenkend mens genoeg zeggen. Ik respecteer dat jullie geloven maar vind het tegelijkertijd erg naef.

boks big ed, !!!!!

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Vr Jan 29, 2016 7:02 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik ben zo overtuigd van mijn gelijk dat ik mij daar verder geen zorgen over maak...

Ik ga er vanuit dat er na mijn dood niets meer over is dan wat stof en as.

En mocht het anders zijn, wel, dan kan het alleen maar meevallen...

Laughing

dat is van later zorg, toch? Very Happy

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2016 7:31 pm Reageer met quote

We verschillen duidelijk van mening Libelle. Mijn intentie is niet om mensen te beledigen. Ik zeg wel precies waar het op staat en dan neem ik geen blad voor mijn mond.
Ik begrijp ook dat mijn duidelijkheid niet altijd in dank wordt afgenomen.

Over de bevoegdheden van de Duitse bondskanselier hoeven we het verder niet te hebben, daar ging het helemaal niet om.

Een leider van een volk, zoals mevrouw merkel heeft mededogen getoond met die tienduizenden mensen, die aan het oorlogsgeweld en de verschrikkingen van IS zijn ontkomen.

Dan schrijf je dat ze dat mededogen niet in haar politieke besluitvorming had mogen gebruiken.

Als je dan een gedeelte van een brief van Paulus citeert, waar Paulus over de liefde schrijft en aan de hand van een paar woorden uit die tekst schrijft dat Merkel het verkeerd heeft gedaan, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen, die in mijn voorgaande reactie stond vermeld.

Benneke

DeBaron

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2016 9:48 pm Reageer met quote

In dit topic schrijf ik 2 maal dat ik niet veel plezier meer beleef aan de andere topics, o.a. de houding vaan veel forumleden t.a.v asielzoekers, waar door ik dinge ga denken en schrijven die niet met mijn geloof en karakter overeenstemmen.
En dan gaat het hier prompt weer over asielzoekers, het begint met Merkel, zij is 1 van de weinige Europese leiders die deed wat gedaan moet worden. Ik heb wel eens mijn bedenkingen bij haar gehad, maar na haar besluiten over de vluchtelingen an ze bij mij niet meer stuk.
Vervolgens komt Tympaan;
Quote:
En het feit dt er voedselbanken bestaan is al een teken aan de wand...

Hij gaat er stilletjes aan voorbij dat de voedselbanken allang voor het op gang komen van de vluchtelingenstroom bestonden, en uiteindelijk niets anders zijn dan uiterlijke kenmerken van de verharding van onze maatschappij.
Maar goed, ik laat het hierbij, want anders gaat het op dit topic net als op andere topics en ik hoef niet zonodig.
En, voor het geval iemand, Benneke de schuld wil geven, hij was het niet die over Merkel of asielzoekers begon, hij geeft wel prima weer hoe ik er over denk.

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2016 10:33 pm Reageer met quote

Libelle schreef:

"En het was Benneke die aanviel. Bah, het had best een leuk gesprek kunnen worden.

Verschillend over onderwerpen denken en de zaken benoemen zoals ik het zie, hoort bij een discussie Libelle.
Van aanvallen is geen sprake. Jammer dat jij dat zo ervaart.

Benneke

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie