meer vogels in de tuin....
Tuinieren
Plaats reactie

tulp50

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 4
Vr Jan 29, 2016 8:07 pm Reageer met quote

Heeft u rozen in de tuin waar luis in zit ? Ga niet spuiten! Hang overal vetbollen , ook dicht in de buurt van de rozen.
De meesjes komen er op af , ze blijven komen als er maar genoeg te eten is... met als gevolg....in de zomer gaan ze dan de luizen opeten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

frits60.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 355
Vr Jan 29, 2016 11:43 pm Reageer met quote

Alleen jammer dat de mezen die hier in de winter verblijven uit de scandinavische landen komen en na de winter weer terugkeren.
Onze mezen overwinteren een paar honderd kilometer zuidelijker van ons en komen in voorjaar weer terug.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12513
Do Sep 22, 2016 12:56 am Reageer met quote

ze houden je zeker bezig Laughing afgelopen voorjaar waren de merels weer aan het nestelen , en dit jaar was het zonder onze hond ,want die was overleden...met hem in de buurt waagde zich geen kat in de tuin , behalve dan onze eigen poes , maar die was nooit geďnteresseerd in verse merelkuikentjes (die heeft zo moeten overleven , dat ze alleen nog maar brokjes uit pak of blik wilde...denk ik dus Laughing )Het eerste legsel trof ik dus dood aan in de tuin...zo zonde...Bij het tweede nest wat daarna kwam wierp ik me op als verdediger van de tuin...ik ben kattenliefhebber maar van dit nest gingen ze afblijven , had ik me voorgenomen...

mams en paps...

een paar dagen later...het ei is verdwenen ,de jongen groeien als kool

Een prachtige kater , maar waarschijnlijk de moordenaar van het eerste nest..

..na deze foto genomen te hebben (ik had hem hiervoor al een aantal keren de tuin uitgejaagd, en nu zat die me gewoon hoog op de aanbouw uit te lachen..denk ik dus weer)heb ik er de waterslang op gezet,,,een zéér doeltreffend middal zou later blijken...ik heb m daarna niet meer in de tuin gezien..heb nog wel meerdere doorgangen dicht gemaakt ,maar ik geloof dat de waterslang overtuigend genoeg was..

omdat er ook een groot nest met eksters was uitgekomen aan de andere kant van ons huis, heb ik voor de zekerheid bovenop een net gespannen, van de ouders wist ik dat ze van opzij het nest inkwamen vliegen...

de dag van uitvliegen is gekomen...

toen waren er nog maar 2...

dit was de laatste van de 3 vlak voordat die uitvliegt..

pappa op de uitkijk..

een dag later hebben ze mijn veilige tuin verlaten...heel af en toe komt er nog wat van dat spul in mijn tuin op bezoek ,maar of het deze borelingen zijn ...dat hoop ik ,maar weet dat niet zeker.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12513
Do Sep 22, 2016 1:26 am Reageer met quote

Dank je wel ,het was ook erg leuk om dit te kunnen volgen...als ik foto's maakte deed ik dat zodra ik zeker wist dat beide ouders weg waren ,en even snel maar voorzichtig boven het nest een foto maken...
Kool-en pimpelmeesjes zijn óók zó leuk...maar ook zo'n gezellige troep musjes fleuren mijn tuin regelmatig op....Een maand geleden zette ik het wel op een gillen...ik gaf een grote potplant water en toen sprong er een grote pad tegen mijn blote) benen op...ik ben helemaal niet bang voor kikkers of padden ,maar ik schrok me bijna dood....als ze springen zijn ze 5 maal zo groot en ik verwachtte t natuurlijk niet... Laughing

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 16459
Do Mrt 09, 2017 12:33 pm Reageer met quote

Een lekker hapje is zeker niet te versmaden: engerling als tussendoortje!
zie ook mijn blog: diepgravend onderzoek...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie