Veiligheid in en rondom AZC
Archief Discussie
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Za Mrt 05, 2016 10:44 pm Reageer met quote

Asielzoeker met geweld van telefoon beroofd

Een 21-jarige vluchteling is vrijdagmiddag door zes medebewoners van het asielzoekerscentrum in het Brabantse Gilze van zijn telefoon beroofd. Hij werd daarbij ook geslagen en raakte lichtgewond, meldt de politie zaterdag.

bron telegraaf

van je lotgenoten moet je het maar hebben

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

humor

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 1:37 am Reageer met quote

Veel vluchtelingen raken afgeschrikt door de sobere omstandigheden en beperkte voorzieningen in de Nederlandse opvangcentra.

Steeds meer mannen zouden hun paspoort terug willen omdat ze terug willen naar SyriŽ. Ze kunnen hun gezin niet zo lang achterlaten.

Land van melk en honing valt toch tegen, dat ze terug willen geeft alweer aan dat het wel meevalt in SyriŽ.
Het schijnt daar dan dus beter te zijn dan hier in de AZC's.....

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Zo Mrt 06, 2016 1:43 am Reageer met quote

Libelletje schreef:
Tieners verkracht in vluchtelingenkamp Calais

In het enorme vluchtelingenkamp de Jungle bij de Franse kustplaats Calais zijn waarschijnlijk meerdere jongens van rond de 15 jaar verkracht. Dat zeggen medici die vrijwillig in het kamp werken. Zij behandelden zeven jongens die claimden dat ze zijn verkracht, en zij hadden verwondingen die daar ook op wijzen.

https://www.metronieuws.nl/nieuws/buitenland/2016/03/tieners-verkracht-in-vluchtelingenkamp-calais

Dat laat maar weer eens opnieuw zien wat voor tuig er onder die vluchtelingen zit.

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Zo Mrt 06, 2016 1:47 am Reageer met quote

Bas12 schreef:

https://www.metronieuws.nl/nieuws/buitenland/2016/03/tieners-verkracht-in-vluchtelingenkamp-calais

Dat laat maar weer eens opnieuw zien wat voor tuig er onder die vluchtelingen zit.[/quote]

Of er zitten vluchtelingen onder het tuig.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Mrt 06, 2016 1:47 am Reageer met quote

humor schreef:
Veel vluchtelingen raken afgeschrikt door de sobere omstandigheden en beperkte voorzieningen in de Nederlandse opvangcentra.

Steeds meer mannen zouden hun paspoort terug willen omdat ze terug willen naar SyriŽ. Ze kunnen hun gezin niet zo lang achterlaten.

Land van melk en honing valt toch tegen, dat ze terug willen geeft alweer aan dat het wel meevalt in SyriŽ.
Het schijnt daar dan dus beter te zijn dan hier in de AZC's.....

nogal laag bij de grond, beweren dat het in syrie een land van melk en honing is, iets waarvan we in de door jullie zo geprezen media het tegendeel gezien hebben.

het is werkelijk schokkend hoe diep sommigen zakken kunnen

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

BIBI58

Superlid
Superlid
Antw.: 9978
Zo Mrt 06, 2016 2:53 am Reageer met quote

meteen terug geven......en zonder premie retour

oost west thuis best.........

humor

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 2:59 am Reageer met quote

BIBI58 schreef:

Zo is het Bibi.
Jij leest het tenminste goed zoals ik het schreef en draait de boel niet om , zoals hier geÔnsinueerd wordt om mij in een kwaad daglicht te stellen.

Met land van melk en honing wordt het "beloofde land Nederland" bedoeld en niet SyriŽ.

Er staat duidelijk dat dit land hen tegenvalt en zij dus terug willen naar SyriŽ.
Ik schreef nergens dat SyriŽ het land van melk en honing is.

Dus hun verblijf in de AZC vinden zij erger dan in SyriŽ vertoeven
Anders bleven zij wel in de AZC's.

RobJ59

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 3:02 am Reageer met quote

humor schreef:
BIBI58 schreef:

Zo is het Bibi.
Jij leest het tenminste goed zoals ik het schreef en draait de boel niet om , zoals hier geÔnsinueerd wordt om mij in een kwaad daglicht te stellen.

Met land van melk en honing wordt het "beloofde land Nederland" bedoeld en niet SyriŽ.

Er staat duidelijk dat dit land hen tegenvalt en zij dus terug willen naar SyriŽ.

En als al die vrijwilligers nou geld in gaan zamelen dan kunnen zij de tickets betalen voor diegenen die terug willen, we gaan ze toch niet dezelfde barre tocht terug laten maken?

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Mrt 06, 2016 3:08 am Reageer met quote

humor schreef:
BIBI58 schreef:

Zo is het Bibi.

Zů grappig om te lezen dat sommige mensen niet eens snappen wat ze zelf typen .......

Ik neem er nog even een bakje chips bij ........ Laughing

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11397
Zo Mrt 06, 2016 3:11 am Reageer met quote

door mensensmokkelaars zijn er gouden bergen beloofd, maar helaas..
Logisch dat ze heftig teleurgesteld zijn.
De vraag blijft gewoon... waar zijn ze het beste uit.
In de EU wacht hun geen werk, wel een min. bestaans nivo; maar wat is dan het beste?
Met een soort Marshall hulp zou het land na de oorlog er weer bovenop kunnen komen, maar lukt dat in een land waar de religie in meerdere vormen zo'n sterke invloed heeft?

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

nandes

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 3:17 am Reageer met quote

Als je zegt dat Nederland, het land van melk en honing is, en asielzoekers het hier te min vinden en liever terug gaan naar Syrie dan impliceertt dat, dat het volgens jou daar beter is dan hier.

Dus al die mensen die hier met gevaar voor eigen leven en een tocht vol ontberingen kwamen uit een zeer veilig land alleen hier voor de welvaart naar toe kwamen, en IS en de oorlog?????? ach ...............

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 3:21 am Reageer met quote

nandes schreef:
Als je zegt dat Nederland, het land van melk en honing is, en asielzoekers het hier te min vinden en liever terug gaan naar Syrie dan impliceertt dat, dat het volgens jou daar beter is dan hier.

Dus al die mensen die hier met gevaar voor eigen leven en een tocht vol ontberingen kwamen uit een zeer veilig land alleen hier voor de welvaart naar toe kwamen, en IS en de oorlog?????? ach ...............

En jij neemt nog de moeite om het in Jip en Janneke taal uit te leggen, hulde....

Ook een bakje chips ? .........

Laughing

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

BIBI58

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 3:24 am Reageer met quote

Je hoort ze toch niks anders dan klagen?

D ouderen hier wordt thuiszorg ontzegd.Mijn buurvrouw is 91,en kan echt niet meer stofzuigen hoor,geen kinderen.......
Thuiszorg is haar afgepakt...Nu doe ik het maar,burenhulp
Voor de ONTERECHTTE asielzoekers gaan alle deuren open.....Ja dag!

humor

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 3:26 am Reageer met quote

Een groep van ongeveer dertig Hagenaars is donderdagavond boos weggelopen bij een raadsdebat over de huisvesting van vluchtelingen.

De bom barstte toen raadslid Hasan Kucuk (Islam Democraten) de inbreng van de buurtbewoners 'racistisch' noemde.

Er klonk luide afkeuring vanaf de publieke tribune.

De PVV eiste dat raadslid Kucuk zijn aantijging zou terugnemen, maar Van Aartsen wees erop dat het raadsleden, van links tot rechts, vrij staat hun politieke opvattingen te ventileren.
Daarop besloot de groep Hagenaars, onder luid protest, te vertrekken.

Bron AD https://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/4256429/2016/03/03/Publiek-boos-weg-bij-asieldebat-Den-Haag.dhtml

Schijnt mode te zijn om iemand racistisch te noemen als die persoon niet strookt met jouw ideeŽn, dat zie je hier op forum ook weleens Laughing

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 3:32 am Reageer met quote

BIBI58 schreef:

D ouderen hier wordt thuiszorg ontzegd.Mijn buurvrouw is 91,en kan echt niet meer stofzuigen hoor,geen kinderen.......
Thuiszorg is haar afgepakt...Nu doe ik het maar,burenhulp
Voor de ONTERECHTTE asielzoekers gaan alle deuren open.....Ja dag!

Het topic is : Veiligheid in en rondom AZC.

Mag ik vragen wat dat te maken heeft met de thuiszorg, of beledig ik weer iemand met die vraag ?

Probeer ik dan weer iemand aan te vallen of te beledigen?

nandes

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 3:34 am Reageer met quote

Chess schreef:
nandes schreef:

En jij neemt nog de moeite om het in Jip en Janneke taal uit te leggen, hulde....

Ook een bakje chips ? .........

Laughing
ik weet het Chess,maar ik blijf altijd in het goeie van de mense vertrouwen, hoe moeilijk ook.

nee liever geen chips, heb net een heel stokbrood file en zalm op

BIBI58

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 3:53 am Reageer met quote

Nee,ik voel mij niet aangevallen hoor..
Was idd een beetje oftoppic
Maar bedoel er wel mee.........de vluchtelingen kosten geld.en ons eigen volk moet het maar uitzoeken met al die nieuwe regels...
Snap je?

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 4:25 am Reageer met quote

BIBI58 schreef:
Nee,ik voel mij niet aangevallen hoor..
Was idd een beetje oftoppic
Maar bedoel er wel mee.........de vluchtelingen kosten geld.en ons eigen volk moet het maar uitzoeken met al die nieuwe regels...
Snap je?

Bedoel je daarmee te zeggen dat die mensen al die bommen maar terug moeten koppen en dat ze vooral maar moeten overlijden door het geweld in hun land? Dat je het belachelijk vindt dat je mensen die vluchten voor geweld zou moeten opvangen?

Ik lees veel mee op dit forum en typ weinig, maar het valt me wel op dat mensen zťťr snel in hun teksten kunnen veranderen.

Eerst was de klacht dat alleen de pedofiele, criminele jonge mannen de overtocht waagde maar nu zijn het hun vrouwen en kinderen die in totale wanhoop die stap ook maar gaan wagen..... Nu gaat het tuig (mijn mening) het een verkapte gezinsvereniging noemen.

Ik begrijp oprecht niet dat mensen op dit forum, waarvan hun ouders de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt en dus die vreselijke verhalen wel zullen kennen zů haatdragend kunnen zijn en geen enkel begrip kunnen hebben voor mensen in nood.

Natuurlijk hebben we in ons land ook problemen, maar moeten we daarom mensen die voor hun leven vrezen in de kou laten staan?

Daar mag iedereen anders over denken, maar ik word soms onpasselijk door de berichten die ik vaak op dit forum moet lezen.

Daarom ga ik er binnenkort mee stoppen, net als enkele andere leden.......

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12903
Zo Mrt 06, 2016 7:18 am Reageer met quote

BIBI58 schreef:

Wil je daar iets over horen uit de eerste hand? Of hou je liever je beeld in stand waardoor het niet meer over menselijke individuen gaat? Dehumanisering heet dat. Een uitermate kwalijk gif.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

RobJ59

Superlid
Superlid
Zo Mrt 06, 2016 11:50 am Reageer met quote

[quote="Libelletje"
Ik wordt onpasselijk van mensen die zo makkelijk over de problemen van de hulpbehoevende mens die geen kant meer op kan heen springen, om vooral hun goede hart te tonen naar mensen toe die vrijwillig hier heen komen en niet eens gescreend worden en die ze helemaal niet kennen.
[/quote]

Juist die mensen doen het niet voor de ander maar voor zichzelf, mooi weer spelen en laten zien aan heel Nederland hoe goed ze zijn. Met spandoeken staan dat iedereen welkom is want dat haalt het nieuws en scoort goed op verjaardagen. Dergelijke mensen hebben naar mijn mening een minderwaardigheidscomplex en denken hun waardigheid wat op te pompen door te schreeuwen dat ze vluchtelingen helpen. Zij zijn eigenlijk dus egoÔstisch bezig. Dat juist de mensen die dit land opgebouwd hebben met luiers liggen en 1x in de week mogen douchen, bijna niet buiten komen, interesseert hen geen moer.
Ik vind het puur eigen belang en dat over de ruggen van anderen, eigenlijk te schofterig worden. Dit is natuurlijk maar mijn mening, die mag ik hebben in Nederland, nog wel........

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie