Veiligheid in en rondom AZC
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12467
Vr Mrt 25, 2016 4:33 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
En wat bleek? Het kantorenpand is niet leeg, 6 bedrijven bedrijven daar hun bedrijf

En
Quote:
Woningboulevard zit er ook niet op te wachten. 3 middelbare scholen zitten er met veel mooie meiden. Merendeel komt uit de dorpen, op de fiets en moeten langs dat gebouw, en... langs het park er naast.

En
Quote:
Verreweg de meeste mensen hebben geen problemen met opvangen van gezinnen, ECHTE vluchtelingen. Er zijn vrijwilligers, ik heb me ook opgegeven voor invaller v oor taal. ( ik ben veel weg, anders zou ik voor gewoon leerkracht zijn gegaan). Maar we willen geen grote groep jonge knullen. Er zijn al problemen met donkerwitte sissende mensen.

Dus omdat de onderhandelingen over een kantoorpand niet goed verliepen omdat het, nalatigheid van de eigenaar, niet leeg stond deugt het COA niet?

Vluchtelingen zijn niet allemaal 'jonge knullen' en ik heb er nog niet een horen sissen. Veel Syriërs zijn qua huids- en haarkleur mogelijk lichter dan jij, vergrijzing van je haar buiten beschouwing gelaten en al zou dat een rol spelen. De meeste toestroom bestaat de afgelopen maanden uit vrouwen en kinderen. Ook die toestroom heeft het COA niet in de hand. Dat uitvoeringsorgaan is slechts verantwoordelijk voor de huisvesting en wat daarmee samenhangt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Vr Mrt 25, 2016 5:25 pm Reageer met quote

nee, zeker zijn wij niet achterlijk, (hoewel ze dat wel denken bij regering ( Laughing ).

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 25, 2016 6:54 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Kees, ik kan me heel goed voorstellen dat ze naar JOU niet zullen sissen.

Ik kan me evenmin voorstellen dat ze dat naar jou doen, ook niet degenen, en dat zijn geen asielzoekers, die dat zouden kunnen doen.
Quote:
Vluchtelingen zijn niet allemaal jonge knullen, maar die hier komen dus zeer en hoogst waarschijnlijk wel, met een enkel gezin ertussen.

Het grootste deel van de toestroom bestaat momenteel uit vrouwen en kinderen. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 25, 2016 10:15 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Kees, hier komt een AVO, mensen die hier dus al langere tijd zijn en dat zijn voornamelijk mannen.

Ja, en dat betekent dus dat de toestroom vooral uit mannen bestaat? En dan nog, moeten die mannen dan maar niet gehuisvest worden en op straat leven? Is dit weer zo'n verhaal als die schoolkinderen die onder bewaking naar school moesten? Kun je je het herinneren? Nooit meer wat van gehoord toch? Dat verhaal over Ter Apel geloof ik zonder meer. Vijf à tien man kunnen al voor ongelofelijk veel ergernis en overlast zorgen. Die gasten moeten gewoon het land uit en wel zo snel mogelijk. Moeten we niet moeilijk over doen. Maar in die AVO worden statushouders gehuisvest. Wedden?

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Vr Mrt 25, 2016 10:30 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Libelletje schreef:
Als COA niet bedoeld is voor criminelen dan moet ze niet zo gretig iedereen bij elkaar zetten en als het niet lukt de handen eraf halen.
Hoezo 'gretig bij elkaar zetten'? Het gaat om uitgeprocedeerden die het land uit moeten. Ze hebben niets te verliezen en vervallen daardoor makkelijk tot criminaliteit. Dat valt natuurlijk op geen enkele wijze goed te praten maar dat kun je het COA niet kwalijk nemen. De denkfout die je maakt is dat het COA er een eigen beleid op nahoudt, terwijl het COA een uitvoeringsorgaan is van beleid dat mede door jouw stemgedrag tot stand is gekomen. Het verblijf in een AZC is gebaseerd op vrijwilligheid en op regels. AZC's zijn geen opvoedingsgestichten of detentiecentra. Je uit je wel vaker erg negatief over het COA, helaas zonder duidelijke argumenten. Hoe komt dat zo?

Je verwoord het weer aardig Kees, het zou denk ik goed zijn dat er snel verkiezingen komen, zodat er wat daadkrachtiger leiders aan het roer komen dan kunnen de zwakkelingen die er nu rond huppelen op hun platte kont blijven zitten met een puzzelboekje niet te moeilijk natuurlijk.
En wat nieuwe politieke leiders hoeven wat mij betreft niet allemaal PVV, ers te zijn er lopen wel meer goede leiders rond maar die hoef je niet te zoeken bij de PvdA of VVD daar heeft de overgrote deel van de Nederlanders meer dan genoeg van op velerlei gebied. En Kees kom nou niet met het gezeur van waar haal je het vandaan, en bewijs dat eens, dat geleuter ben ik meer als zat.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 25, 2016 11:21 pm Reageer met quote

jalis schreef:
dat geleuter ben ik meer als zat.

Heb je eigenlijk wel in de gaten dat je grossiert in gratuite kwalificaties? Niet dat ik ze serieus neem maar je zit jezelf er iedere keer weer belachelijk mee te maken.

pieneke

Superlid
Superlid
Vr Mrt 25, 2016 11:41 pm Reageer met quote

ik vind halbe zeilstra niet slecht tot nog toe.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Za Mrt 26, 2016 12:00 am Reageer met quote

Halbe Zijlstra gaat het ook zien, hoewel dit ook een gratuite bewering is van mij. Laughing

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

pieneke

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 12:26 am Reageer met quote

Bas12 schreef:
Halbe Zijlstra gaat het ook zien, hoewel dit ook een gratuite bewering is van mij. Laughing

Laughing

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 12:45 am Reageer met quote

pieneke schreef:
ik vind halbe zeilstra niet slecht tot nog niet

Je bedoelt dat ie de veiligheid in en rondom AZC's bevordert?

pieneke

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 1:10 pm Reageer met quote

nee, kees, dat bedoel ik niet.
hij ziet in dat het zo niet langer kan en
dat er op een of andere manier minder
asielzoekers (econ.vluchtelingen) binnenkomen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 1:22 pm Reageer met quote

pieneke schreef:
nee, kees, dat bedoel ik niet.
hij ziet in dat het zo niet langer kan en
dat er op een of andere manier minder
asielzoekers (econ.vluchtelingen) binnenkomen.

O maar daar ben ik het wel mee eens. Ik vraag me alleen af of de maatregelen toereikend zijn. De EU zal in de landen met concentraties vluchtelingen, Turkije, Griekenland, Macedonië, een aantal teams moeten neerzetten die als een homogene organisatie in die landen schiften, de economische vluchtelingen terugstuurt of daar houdt en de echte vluchtelingen op een humane manier verder laat reizen. Dan voorkom je meteen ook dat onbeheersbare gedoe zoals in Ter Apel.

pieneke

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 1:28 pm Reageer met quote

dus vind ik h.zeilstra best geschikt, is niet zoals die anderen in de 2e kamer die zeggen nee, elk mens wat binnenkomt hier heeft recht op asiel. en schandalig dat we anders durven te reageren, worden gelijk bestempeld als zijnde mensenhaters.
nou sorry, die kunnen voor mij uit de kamer, die denken zo hemels hahaha

dus ja er moet een oplossing komen, ben blij dat ik niet in zo,n positie zit als regeringsleden, wat een verantwoording.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 1:46 pm Reageer met quote

pieneke schreef:
zoals die anderen in de 2e kamer die zeggen nee, elk mens wat binnenkomt hier heeft recht op asiel

Dat is aantoonbaar niet waar, Pieneke.

pieneke

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 2:07 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
pieneke schreef:
zoals die anderen in de 2e kamer die zeggen nee, elk mens wat binnenkomt hier heeft recht op asiel

Dat is aantoonbaar niet waar, Pieneke.

hahaha ik ben niet doof/blind en heb het verscheidene horen/zien lopen roepen. (tv) tijdens debat
o.a. een dame in rode kleding.

goed de debatten volgen, gewoon tijdens pauzes aan laten staan, dan kun je het 4 dgn goed volgen.
meestal reageer ik dan gelijk op twitter

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 2:41 pm Reageer met quote

pieneke schreef:
hahaha ik ben niet doof/blind en heb het verscheidene horen/zien lopen roepen. (tv) tijdens debat

Ik spreek je niet tegen maar bij mijn weten is geen enkele politieke partij voorstander van iedereen toelaten.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Mrt 26, 2016 3:06 pm Reageer met quote

Het zal wel zijn; "elk mens wat binnenkomt heeft het recht asiel aan te vragen"

een wezenlijk verschil.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

pieneke

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 3:08 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
pieneke schreef:

Ik spreek je niet tegen maar bij mijn weten is geen enkele politieke partij voorstander van iedereen toelaten.

ik zal de volgende keer heel goed opletten wie het zegt.
daarom maak ik me soms heel boos als ze die onzin verkondigen,
dat vind ik dan geen vertegenwoordigers van ons land.
(nu weer dhr marcouch heeft al zo vaak gewaarschuwd voor salafisme,
toch luistert dhr.v.aartsen niet.
nu op tv west zegt dhr.marcouch dat den haag de plek is van jihadisme.
maar nee van aartsen geloofd het niet. eigenwijze vent

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Za Mrt 26, 2016 3:18 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
jalis schreef:
dat geleuter ben ik meer als zat.

Heb je eigenlijk wel in de gaten dat je grossiert in gratuite kwalificaties? Niet dat ik ze serieus neem maar je zit jezelf er iedere keer weer belachelijk mee te maken.

Beste Kees gebruik eens gewone Nederlandse woorden. en je hoeft mij niet serieus te nemen, en als het over belachelijk maken gaat zou je eens in de spiegel kunnen kijken o nee doe maar niet er springt geheid een barst in.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mrt 26, 2016 4:13 pm Reageer met quote

jalis schreef:
Beste Kees gebruik eens gewone Nederlandse woorden. en je hoeft mij niet serieus te nemen, en als het over belachelijk maken gaat zou je eens in de spiegel kunnen kijken o nee doe maar niet er springt geheid een barst in.

Zo af en toe uit je argumenten en daarmee ben ik het de afgelopen maanden meerdere malen eens geweest. Dan nog vind je dat ik zit te leuteren dan weg uit mijn nek zit te kletsen of meer van dat soort fraais. Voor jou lijkt wie iets zegt belangrijker te zijn dan wat er wordt gezegd. Ik vond alleen maar dat je het moest weten voor het geval het jezelf ontgaan was maar van mij mag je lekker zo doorgaan, al is het alleen maar omdat we alleen ons eigen gedrag in de hand hebben.

Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats reactie