Rokjesverbod bij Amsterdams stadsdeel
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Vr Mrt 18, 2016 2:27 am Reageer met quote

Libelletje schreef:
Als jij nou niet meer op mij reageert, doe ik het ook niet meer op jou Nandes, is veel gezonder voor ons. Ik trap er steeds weer in en denk een normaal gesprek te kunnen voeren, maar jij scheldt mij altijd uit.

En verder kun je de pot op.

https://youtu.be/Wzkz9IABhPk

misschien knap je er van op.

vindt jij het normaal dat je mensen beticht van ze iets willen over de rug van kinderen

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25885
Vr Mrt 18, 2016 12:16 pm Reageer met quote

nandes schreef:

Je staat toch voor je eigen waarden ????

bijv Vrijheid van Godsdienst

En wil je dan al die Nederlandse Moslims het recht op een eigen geloof ontzeggen

In China worden de mensenrechten geschonden wil je dan die rechten van de chinesen hier ook schenden??

Waarom zou je niet voor je eigen waarden mogen staan..?
Ik sta ook voor de eigen waarden en de waarden die in dit land gebruikelijk zijn.

Vrijheid van godsdienst op zich is een loze kreet omdat dat al vervat is in de vrijheid van vergadering en vereniging. En zolang je binnen de grenzen van de wet blijft kun je dus ook geloven wat je maar wilt.

Als jij gelooft dat er een god bestaat die vindt dat vrouwen gehuld moeten gaan in afgesloten tenten, dan mag dat.
Maar dat houdt niet in dat vrouwen die dat niet willen, dat maar te accepteren hebben. Die hebben ook het recht om te geloven dat er helemaal geen god bestaat en als zij vinden dat zij in een bikini kunnen lopen moeten zij ook die vrijheid hebben...

En als bedrijven korte rokjes kunnen verbieden dan hebben zij ook het recht om hoofddoekjes te verbieden. Waarom het een wel en het ander niet..?

Faber quisque fortunae suae

nandes

Superlid
Superlid
Vr Mrt 18, 2016 12:48 pm Reageer met quote

precies,we hebben hier in Nederland vrijheid van godsdienst en dus ook de vrijheid om geen godsdienst aan te hangen.

De nederlandse wetgeving geeft het kader aan, dus je mag uit naam van de godsdienst niet de wet overtreden, dat is helder, dus mensen ook niet dwingen iets te geloven.
Dat dat niet altijd gaat zoals het hoort geloof ik ook wel maar is een andere discussie.

Wil een bedrijf iets verbieden of iets opleggen dan kan dat, mits.....
dan moet dat verbod of die regel wel ergens toe dienen, + een aantal andere voorwaarden.

een juffrouw die bij de slager regelmatig gebukt moet staan met de rug naar de klant in een slagerij laat je niet in een mini met naaldhakken lopen, of die zelfde juf een hoofddoek draagt doet niet ter zake, is zelfs hygienisch.

een buschauffeur in korte broek mag niet een stratenmaker wel

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 32910
Vr Mrt 18, 2016 12:55 pm Reageer met quote

nandes schreef:
een juffrouw die bij de slager regelmatig gebukt moet staan met de rug naar de klant in een slagerij laat je niet in een mini met naaldhakken lopen,

Een juffrouw staat altijd achter de toonbank Cool

Achter de wolken schijnt de zon

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 18, 2016 1:00 pm Reageer met quote

nandes schreef:

dan moet dat verbod of die regel wel ergens toe dienen, + een aantal andere voorwaarden.

een juffrouw die bij de slager regelmatig gebukt moet staan met de rug naar de klant in een slagerij laat je niet in een mini met naaldhakken lopen, of die zelfde juf een hoofddoek draagt doet niet ter zake, is zelfs hygienisch.

Een bedrijf kan eventueel een soort uniform voorschrijven. Maar dan zal een uniform ook 'uniform' moeten zijn. Als bij dat uniform geen hoofddoekje hoort dan zal ook niemand een hoofddoek mogen dragen. Want sta je dat wel toe dan zal een ander een korter rokje willen, de volgende een dieper decollete enz. enz...

Is er geen uniform dan zou ik het maar aan de dame zelf overlaten wat ze draagt. Als zij zich comfortabel voelt op naaldhaken en een string, dan is dat maar zo...

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 18, 2016 1:02 pm Reageer met quote

Loezie schreef:

Maar daar kun je meestal wel overheen kijken.. Zeker als de dame lange benen en naaldhakken aanheeft...

Very Happy

nandes

Superlid
Superlid
Vr Mrt 18, 2016 1:08 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
nandes schreef:

Een bedrijf kan eventueel een soort uniform voorschrijven. Maar dan zal een uniform ook 'uniform' moeten zijn. Als bij dat uniform geen hoofddoekje hoort dan zal ook niemand een hoofddoek mogen dragen. Want sta je dat wel toe dan zal een ander een korter rokje willen, de volgende een dieper decollete enz. enz...

Is er geen uniform dan zou ik het maar aan de dame zelf overlaten wat ze draagt. Als zij zich comfortabel voelt op naaldhaken en een string, dan is dat maar zo...

bovenste alinea eens.

onderste niet zo, daar kan ( juf van de gemeentebalie) enige gepastheid op zijn plaats zijn.
Een hoofddoek valt daar nmm niet onder.

en nu komt het natuurlijk.......... nu kunnen we 6 weken en 3 dagen gaan discussieren of het wel of niet gepast is.

is daar binnen het bedrijf geen draagvlak voor, voor de regel dat een hoofddoek niet mag dan vraagt men dat aan de rechter.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Vr Mrt 18, 2016 1:15 pm Reageer met quote

nandes schreef:

Wettelijk gezien mag een juf een hoofddoek dragen achter de toonbank, maar of zoiets de goedkeuring van de baas heeft valt sterk te betwijfelen. Dat we dit daarom ook niet veel zien zegt wel iets. Die baas heeft nl. ook nog rekening te houden met zijn klanten die daar niet echt gecharmeerd van zullen zijn.

Hoofddoekjes zijn nogal omstreden en drukken in zekere mate uit je niet aan de Nederlandse normen te willen conformeren.

Een dresscode is er niet voor niets.

nandes

Superlid
Superlid
Vr Mrt 18, 2016 1:22 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
nandes schreef:

Wettelijk gezien mag een juf een hoofddoek dragen achter de toonbank, maar of zoiets de goedkeuring van de baas heeft valt sterk te betwijfelen. Dat we dit daarom ook niet veel zien zegt wel iets. Die baas heeft nl. ook nog rekening te houden met zijn klanten die daar niet echt gecharmeerd van zullen zijn.

Hoofddoekjes zijn nogal omstreden en drukken in zekere mate uit je niet aan de Nederlandse normen te willen conformeren.

Ik begrijp dan zowiezo niet waarom een klant daar niet van gecharmeerd is, het maakt mij totaal niets uit.
ik vindt het wel zeer verzorgd staan.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Vr Mrt 18, 2016 1:25 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Bas12 schreef:
nandes schreef:

Ik begrijp dan zowiezo niet waarom een klant daar niet van gecharmeerd is, het maakt mij totaal niets uit.
ik vindt het wel zeer verzorgd staan.

Ik vind het helemaal niet verzorgd staan en eerder een oubollige onfrisse uitstraling geven.

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 32910
Vr Mrt 18, 2016 1:25 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Loezie schreef:
[color=darkblue][i]

Maar daar kun je meestal wel overheen kijken.. Zeker als de dame lange benen en naaldhakken aanheeft...

Very Happy

Nandes komt denk ik nooit bij de slager, want hij weet niet dat
er bedrijfskleding gedragen wordt.
Het is meestal een jas of een schort.
[/i][/color]

Achter de wolken schijnt de zon

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Vr Mrt 18, 2016 1:31 pm Reageer met quote

nandes schreef:
een juffrouw die bij de slager regelmatig gebukt moet staan met de rug naar de klant in een slagerij laat je niet in een mini met naaldhakken lopen

En waarom eigenlijk niet ? Misschien stijgt zijn omzet wel Very Happy

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Vr Mrt 18, 2016 3:41 pm Reageer met quote

Wat vinden jullie van deze burka?
Ik zou hier persoonlijk geen bezwaar tegen hebben.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 18, 2016 4:20 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Zal niet het enige zijn dat stijgt. Smile

Maar de dames waar het om draait zitten achter de balie, dus klanten zullen niet veel zien, het waren medewerkers die klaagden.

Zal wel meer uit jaloersheid geweest zijn. Waarschijnlijk kunnen die klagers inderdaad hun billen maar beter onder de stoffering houden..

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 18, 2016 4:21 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
Wat vinden jullie van deze burka?
Ik zou hier persoonlijk geen bezwaar tegen hebben.

Dit lijkt meer op een sinterklaassurprise...

Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Vr Mrt 18, 2016 4:52 pm Reageer met quote

Er zit wel een getint persoon onder, of discrimineer ik nu weer ? Very Happy

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Vr Mrt 18, 2016 8:45 pm Reageer met quote

Don, weet je dat niet?

Zo'n burka noemen ze bij de islam een "blind date"

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Vr Mrt 18, 2016 8:55 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Spannende Burka zo hoor!!!
Zie toch liever een vrouw in korte rok en op hoge hakjes.
Als een vrouw in Burka zo aantrekkelijk zou zijn, waarom hebben ze bij promoties dan altijd een vrouw in korte rok en op hoge hakjes?
Gewoon lekker fris en fruitig, heel anders als zo'n bedompte bungalow tent om je heen.

Het zou toch een verassing zijn als er onder zo'n tent iets roze zit met een krulstaartje.....

nandes

Superlid
Superlid
Za Mrt 19, 2016 12:52 am Reageer met quote

Het zou jullie sieren als je zou zeggen, "ja met die korte rokjes zaten we er volledig naast, het heeft idd niks met hoofddoeken of islamisering e.d. te maken.

laten we er maar een geintje van maken.

nandes

Superlid
Superlid
Za Mrt 19, 2016 1:02 am Reageer met quote

TheDon schreef:
Goh nandes, wat ben je toch een grapdoos, komt zeker uit Neede?

als je inhoudelijk niet verder kunt is humor best een uitweg

Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie