Sascha waarschuwde voor anti-moslim sentiment
Archief Discussie
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12280
Zo Mrt 27, 2016 10:16 am Reageer met quote

De Nederlandse Sascha Pinczowski die afgelopen dinsdag omkwam bij de aanslag op vliegveld Zaventem in Brussel, waarschuwde vier maanden eerder nog voor anti-islamitische sentimenten. In een Facebookpost schreef ze dat het bewust demoniseren van moslims helpt bij het werven van nieuwe extremisten.

Haar post verscheen in november, na de aanslagen in Parijs. "Het onwetend verspreiden van anti-islamitische sentimenten en propaganda is alleen maar in het voordeel van Islamitische Staat", schreef de 26-jarige Pinczowski.

Lees verder: Nederlands slachtoffer Brussel waarschuwde voor anti-moslim sentiment

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Zo Mrt 27, 2016 1:21 pm Reageer met quote

Sinds wanneer wordt facebook serieus genomen?

Hoeveel mensen waarschuwen niet voor het gevaar dat uit de islam voort komt?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Mrt 27, 2016 1:48 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Er zijn ook veel sites die waarschuwen voor anti-chisten sentiment, of anti-homo sentiment.

Maar het gaat nu over: anti-islamitische sentimenten, toch..........

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 9:19 am Reageer met quote

Het gaat niet over Facebook of andere websites maar over wat een van de slachtoffers kort voor haar dood uitte. Haar ouders vonden het de moeite waard er de aandacht op te vestigen. Dat vind ik moedig en ik ben het ermee eens.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Ma Mrt 28, 2016 11:57 am Reageer met quote

Misschien heeft het geen nieuwswaarde.
Met het herhalen van krantenberichten, geef je misschien de indruk dat
andere leden van het forum geen kranten lezen ?? Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 12:17 pm Reageer met quote

humor schreef:
de indruk dat andere leden van het forum geen kranten lezen ??
Gezien de boventoon van hyperlinks naar en aanhalingen van tendentieuze rechtse websites als TPO en DDS denk ik dat meerdere forumleden nauwelijks tot geen krant lezen. Verder ga ik er maar niet op in want een normale discussie is zo ongeveer het laatste waar het jou om gaat.

humor

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 1:04 pm Reageer met quote

Die indruk had ik nou ook.
Ik herhaalde slechts de reactie van een bekend gewaardeerd mede forumlid,als voorbeeld, dus jij vindt ook, dat je daar geen normale discussie mee kan voeren ?

Zijn we het zowaar een keer eens Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 1:20 pm Reageer met quote

humor schreef:
Ik herhaalde slechts de reactie

Het verwijzen naar andere discussies in plaats van op de strekking van het topic ingaan is slechts een van je achterbakse trucjes om discussies grondig naar de gallemiezen te helpen, liefst vergezeld van een geniepige grijns. Hoeveel staan er inmiddels al op je kerfstok?

RobJ59

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 1:28 pm Reageer met quote

Hoeveel mensen hebben al eerder gewaarschuwd voor moslimsentiment?
En wat betekent dat woord eigenlijk?

humor

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 4:53 pm Reageer met quote

Halal zwemmen ?? Bestaat dat ook al ?
Is dat voor of na het slachten ?

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Mrt 28, 2016 4:54 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
En zo wordt het natuurlijk nooit wat met integratie, zo kun je toch nooit in contact komen met elkaar.

En mogen wij ook Nederlandse avondjes?

https://www.omroepbrabant.nl/?news%2F2456291133%2FHalal+zwemmen+voor+moslimas+van+start+in+Bredaas+zwembad++.aspx

Doe toch eens niet zo moeilijk, en ja er is; bejaardenzwemmen, zwemmen voor kinderen, zwemmen voor gehandicapten,zwemmen voor naturisten, zwemmen voor zwangere vrouwen, zwemmen voor hen die niet zwemmen kunnen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Ma Mrt 28, 2016 4:56 pm Reageer met quote

Het is valse hoop om ook maar enigszins te denken dat moslims zich zullen aanpassen aan onze cultuur. Het halal zwemmen is het zoveelste voorbeeld, bewijs daarvan.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7759
Ma Mrt 28, 2016 5:02 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Het is valse hoop om ook maar enigszins te denken dat moslims zich zullen aanpassen aan onze cultuur. Het halal zwemmen is het zoveelste voorbeeld, bewijs daarvan.

Leg jij mij nu eens uit wat "Onze" cultuur is Bas. Dat is per streek in Nederland nog verschillend.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Ma Mrt 28, 2016 5:06 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Bas12 schreef:

Leg jij mij nu eens uit wat "Onze" cultuur is Bas. Dat is per streek in Nederland nog verschillend.

Als je dat niet weet heeft het weing zin om dat aan jou uit te leggen benneke. Onze cultuur is nl. niet niet jouw cultuur. Blijkbaar ben jij een buitenlander.

Benneke

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 5:11 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Benneke schreef:
Bas12 schreef:

Als je dat niet weet heeft het weing zin om dat aan jou uit te leggen benneke. Onze cultuur is nl. niet niet jouw cultuur. Blijkbaar ben jij een buitenlander.

Kennelijk ben je niet eens in staat om te omschrijven wat "Onze" cultuur inhoudt Bas. Dat is op zich niet erg, elk mens heeft wel ergens een gebrek, maar ga dan een ander niet verwijten dat "Ze" zich niet aan "Onze" cultuur aanpassen.

Als jij al niet weet wat dit inhoudt, hoe kan een ander zich dan aanpassen aan iets wat jij niet kan beschrijven?

RobJ59

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 5:21 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Bas12 schreef:

Wat denk je van gezamenlijk zwemmen?

Benneke

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 5:42 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Nandes, in dat rijtje van je zit niet apart zwemmen voor religieuzen. Stel je voor, Katholiek zwemmen, Lou de Palingboerzwemmen, gereformeerd zwemmen, protestant zwemmen, Hindoe zwemmen, Boedist zwemmen enz

Je zou ook haast vergeten wat onze cultuur is Benneke, er wordt al zoveel aan getrokken.

Cultuur is ook niet iets dat statisch is. Cultuur is altijd in beweging en verandert steeds.

Gemengd zwemmen was in openbare zwembaden in mijn jeugd niet mogelijk. De baden waren keurig verdeeld Jongens zwommen in een ander bad dan de meisjes en de dames zwommen gescheiden van de heren. Dat was in de vijftiger jaren de cultuur in Nederland.

In diezelfde tijd was het in het onderwijs heel normaal dat een leerling, die iets had uitgevreten van de onderwijzer een paar draaien om zijn oren kreeg, dat was nu eenmaal de cultuur.

Twee voorbeelden waaruit blijkt dat "De cultuur" steeds aan verandering onderhevig is.

Het lijkt mij dus van de zotte om wie dan ook te dwingen zich aan te passen aan "Onze" cultuur" omdat iedereen daar een eigen en dus verschillende voorstelling van heeft.

RobJ59

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 6:01 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Cultuur is ook niet iets dat statisch is. Cultuur is altijd in beweging en verandert steeds.

Gemengd zwemmen was in openbare zwembaden in mijn jeugd niet mogelijk. De baden waren keurig verdeeld Jongens zwommen in een ander bad dan de meisjes en de dames zwommen gescheiden van de heren. Dat was in de vijftiger jaren de cultuur in Nederland.

In diezelfde tijd was het in het onderwijs heel normaal dat een leerling, die iets had uitgevreten van de onderwijzer een paar draaien om zijn oren kreeg, dat was nu eenmaal de cultuur.

Twee voorbeelden waaruit blijkt dat "De cultuur" steeds aan verandering onderhevig is.

Het lijkt mij dus van de zotte om wie dan ook te dwingen zich aan te passen aan "Onze" cultuur" omdat iedereen daar een eigen en dus verschillende voorstelling van heeft.

------------------------------------

We moeten dus terug naar de jaren 50?

Benneke

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 6:28 pm Reageer met quote

Rob schreef:

"We moeten dus terug naar de jaren 50?"

Rob, als jij de tekst die ik schreef niet helemaal begrijpt, lijkt het mij verstandiger dat je dan geen reactie daar over schrijft. Het komst op zijn zachtst gezegd nogal knullig over....

RobJ59

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 6:38 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Rob schreef:

"We moeten dus terug naar de jaren 50?"

Rob, als jij de tekst die ik schreef niet helemaal begrijpt, lijkt het mij verstandiger dat je dan geen reactie daar over schrijft. Het komst op zijn zachtst gezegd nogal knullig over....

Als jij denkt dat ik jouw tekst niet begrijp zou het verstandiger zijn om dan niet meer op mij te reageren, die reacties komen nog al knullig en vooral bazig over. En sorry dat ik ook op het forum zit hoor.......zal voortaan toestemming aan de meester vragen.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie