Sascha waarschuwde voor anti-moslim sentiment
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Ma Mrt 28, 2016 6:43 pm Reageer met quote

Onze cultuur is niet halal-zwemmen, halal-slachten.

In de jaren 50 zwommen misschien mannen en vrouwen ook apart , zaten ze zelfs apart in de kerk, maar die achterlijkheid zijn we toch wel ontgroeid .....en nu komt dat weer terug.....zijn we er klaar voor ???
Laughing Laughing

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25879
Ma Mrt 28, 2016 6:44 pm Reageer met quote

Ik vroeg mij ook al af hoe oud Benneke dan wel moest zijn..

Ik ging als kind naar het Openluchtzwembad in het Zuiderpark van Den Haag en toen zwommen de jongens en de meisjes ook al gewoon door elkaar....
Het zwembad werd in 1930 gebouwd en inderdaad, het was dubbel ontworpen zodat mannen en vrouwen apart konden zwemmen. maar die gedachte van dat apart zwemmen is al kort na de oorlog verlaten. Achteraf was dat dubbele ontwerp wel een geluk want daardoor was het groter dan gemiddeld. En de capaciteit in mijn kinderjaren was toen al ontoereikend...

Ook op de toenmalige lagere school zaten jongens en meisjes ook in één klas.....

Faber quisque fortunae suae

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7753
Ma Mrt 28, 2016 7:01 pm Reageer met quote

Uit Wikipedia over het zwembad De Houtvaart, waar ik als kind in 1949 mijn eerste zwemlessen kreeg. Het gescheiden zwemmen heeft nog jaren geduurd.

Wikipedia:

De Houtvaart is een monumentaal openluchtzwembad in Haarlem. Het is in 1927 gebouwd in beton in kubistische stijl.

Het zwembad werd voorzien van water door een waterbassin boven de ingang. Dit water werd over de platte daken van de verkleedruimten geleid om op te warmen. Het zwembad was compleet symmetrisch gebouwd, met een vrouwendeel en een mannendeel. Beide delen konden met elkaar verbonden worden door het verwijderen van houten waterschotten. Hierdoor was het bad geschikt voor trainingen van zwemploegen

Het is natuurlijk even off topic, maar de ongelovige Thomassen willen kennelijk overtuigd worden.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Benneke

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 7:03 pm Reageer met quote

RobJ59 schreef:
Benneke schreef:
Rob schreef:

"We moeten dus terug naar de jaren 50?"

Rob, als jij de tekst die ik schreef niet helemaal begrijpt, lijkt het mij verstandiger dat je dan geen reactie daar over schrijft. Het komst op zijn zachtst gezegd nogal knullig over....

Als jij denkt dat ik jouw tekst niet begrijp zou het verstandiger zijn om dan niet meer op mij te reageren, die reacties komen nog al knullig en vooral bazig over. En sorry dat ik ook op het forum zit hoor.......zal voortaan toestemming aan de meester vragen.

Geen probleem hoor Rob. ik ben altijd bereid om extra uitleg te geven als je het niet helemaal begrijpt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25879
Ma Mrt 28, 2016 7:18 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Het is natuurlijk even off topic, maar de ongelovige thomasssen willen kennelijk overtuigd worden.

Je hoeft mij niet te overtuigen. Waarschijnlijk waren ze in Den Haag toen wat meer vooruitstrevend dan in Haarlem want ik heb van die scheiding nooit iets gemerkt...

Heeft verder niets met ongelovige Thomassen te maken...

Faber quisque fortunae suae

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11335
Ma Mrt 28, 2016 8:02 pm Reageer met quote

en net als zondagsrust. Het maakt een groot verschil in welk deel van NL je woont.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Ma Mrt 28, 2016 8:30 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
RobJ59 schreef:
Benneke schreef:
Rob schreef:

"We moeten dus terug naar de jaren 50?"

Rob, als jij de tekst die ik schreef niet helemaal begrijpt, lijkt het mij verstandiger dat je dan geen reactie daar over schrijft. Het komst op zijn zachtst gezegd nogal knullig over....

Als jij denkt dat ik jouw tekst niet begrijp zou het verstandiger zijn om dan niet meer op mij te reageren, die reacties komen nog al knullig en vooral bazig over. En sorry dat ik ook op het forum zit hoor.......zal voortaan toestemming aan de meester vragen.

Geen probleem hoor Rob. ik ben altijd bereid om extra uitleg te geven als je het niet helemaal begrijpt.

Als ik uitleg nodig heb dan vraag ik het wel aan iemand met enige intelligentie maar bedankt voor je aanbod.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Ma Mrt 28, 2016 8:30 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Benneke schreef:

Het is natuurlijk even off topic, maar de ongelovige thomasssen willen kennelijk overtuigd worden.

Je hoeft mij niet te overtuigen. Waarschijnlijk waren ze in Den Haag toen wat meer vooruitstrevend dan in Haarlem ..

Zeker weten....... PVV zit daar nu niet voor niets..... Laughing Laughing Laughing

Benneke

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 8:40 pm Reageer met quote

Rob schreef:

"Als ik uitleg nodig heb dan vraag ik het wel aan iemand met enige intelligentie maar bedankt voor je aanbod."

Het lijkt mij nou weer niet handig om uitleg te vragen aan iemand met enige intelligentie, maar juist aan iemand met veel intelligentie.
De spoeling wordt dan dun en kom je uiteindelijk toch bij mij terecht Rob
Laughing Laughing

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Ma Mrt 28, 2016 9:43 pm Reageer met quote

Ik ben best wel gesteld op de normen en waarden waarmee ik ben opgegroeid en me mee verweven voel en mij eveneens graag aan conformeer benneke, blijkbaar jij wat minder. Vooral jammer in een tijd dat de eigen cultuur onder druk staat door alle nieuwkomers.

Maar niet dat ik nu zo heel erg geinteresseerd ben in voor welke waarden jij staat, echter als jij behoefte hebt om hier op in te gaan lijkt mij het eigenlijk zinvoller dat jij zelf eens uitlegt wat jij verstaat onder de Nederlanse cultuur aangezien jij de indruk wekt niet goed te weten wat deze inhoudt, zeker als ik jouw reacties lees zo hier en daar op het forum.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Ma Mrt 28, 2016 9:44 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Libelletje schreef:
Nandes, in dat rijtje van je zit niet apart zwemmen voor religieuzen. Stel je voor, Katholiek zwemmen, Lou de Palingboerzwemmen, gereformeerd zwemmen, protestant zwemmen, Hindoe zwemmen, Boedist zwemmen enz

Je zou ook haast vergeten wat onze cultuur is Benneke, er wordt al zoveel aan getrokken.

Cultuur is ook niet iets dat statisch is. Cultuur is altijd in beweging en verandert steeds.

Gemengd zwemmen was in openbare zwembaden in mijn jeugd niet mogelijk. De baden waren keurig verdeeld Jongens zwommen in een ander bad dan de meisjes en de dames zwommen gescheiden van de heren. Dat was in de vijftiger jaren de cultuur in Nederland.

In diezelfde tijd was het in het onderwijs heel normaal dat een leerling, die iets had uitgevreten van de onderwijzer een paar draaien om zijn oren kreeg, dat was nu eenmaal de cultuur.

Twee voorbeelden waaruit blijkt dat "De cultuur" steeds aan verandering onderhevig is.

Het lijkt mij dus van de zotte om wie dan ook te dwingen zich aan te passen aan "Onze" cultuur" omdat iedereen daar een eigen en dus verschillende voorstelling van heeft.

Waar haal je die onzin vandaan dat gemengd zwemmen niet mogelijk was, alleen daar waar de dominees en of pastoor nog een hele hoop te vertellen hadden, ik woonde tot 1948 in Noord Groningen en daar was geen gemengd zwemmen (streng christelijk) wij verhuisden in 1948 naar de Gelderse Achterhoek en daar was in de wijde omgeving gemengd zwemmen de mensen waren er ook niet zo zwaar op de hand.
Zou natuurlijk kunnen dat je nog een stuk ouder bent als ik, dan zou je misschien gelijk kunnen hebben.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Benneke

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 9:53 pm Reageer met quote

Ma Mrt 28, 2016 4:01 pm

Jan, gewoon even deze reactie goed lezen., dan kan je daarna je reactie zo nodig aanpassen.

Benneke

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 10:02 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Ik ben best wel gesteld op de normen en waarden waarmee ik ben opgegroeid en me mee verweven voel en mij eveneens graag aan conformeer benneke, blijkbaar jij wat minder. Vooral jammer in een tijd dat de eigen cultuur onder druk staat door alle nieuwkomers.

Maar niet dat ik nu zo heel erg geinteresseerd ben in voor welke waarden jij staat, echter als jij behoefte hebt om hier op in te gaan lijkt mij het eigenlijk zinvoller dat jij zelf eens uitlegt wat jij verstaat onder de Nederlanse cultuur aangezien jij de indruk wekt niet goed te weten wat deze inhoudt, zeker als ik jouw reacties lees zo hier en daar op het forum.

Je hebt vrij veel woorden nodig om aan te geven dat je nog steeds geen goed antwoord weet te geven wat "Onze" cultuur is Bas.

Tenslotte ben jij daar over begonnen te schrijven. Ik citeer jouw bijdrage voor het gemak maar even:

"Het is valse hoop om ook maar enigszins te denken dat moslims zich zullen aanpassen aan onze cultuur. Het halal zwemmen is het zoveelste voorbeeld, bewijs daarvan."

Hierna stelde ik de eenvoudige vraag aan jou wat "Onze" cultuur dan wel inhoudt.

Kennelijk te lastig voor jou om daar een antwoord op te geven.
Op zich vind ik dat niet zo erg, maar trek dan niet een te grote broek aan door dingen te roepen, waar je kennelijk geen kijk op hebt.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 10:11 pm Reageer met quote

Benneke kennelijk is het antwoorden op mijn laatste reactie/vraag te moeilijk voor jou of je weet het antwoord domweg niet.
Dat is tot daar aan toe maar draai de boel niet om door waar jij mee worstelt mij te laten beantwoorden, dus wat jezelf niet kunt.

Benneke

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 10:32 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Benneke kennelijk is het antwoorden op mijn laatste reactie/vraag te moeilijk voor jou of je weet het antwoord domweg niet.
Dat is tot daar aan toe maar draai de boel niet om door waar jij mee worstelt mij te laten beantwoorden, dus wat jezelf niet kunt.

Het verdraaien is jouw wel toevertrouwd Bas. Ik snap nu dat je niet kunt uitleggen wat je bedoelde toen je schreef over "Onze cultuur"

Daaruit mag ik toch de conclusie trekken dat je eigenlijk zelf niet begrijpt wat je hebt geschreven......ergo, je roept maar wat, of je kletst andere mensen na, zonder precies te weten wat er wordt bedoeld.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 11:09 pm Reageer met quote

ik neem aan benneke dat je de Nederlandse nationaliteit bezit, of misschien kom je toch van buiten. Smile
Misschien een onbescheiden vraag, maar hoor je dan ook niet de daarmee samenhangende cultuur een beetje te kennen?

Jouw vraag impliceert dat je niet weet welke waarden verbonden zijn aan de Nederlandse cultuur. Beetje triest is dat wel toch? Vertel eens waar je zoal problemen ondervindt?

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Mrt 28, 2016 11:10 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Benneke, kijk een op Wiki of zo, daar staat precies wat als cultuur omschreven wordt.
En cultuur verandert, altijd. Maar het is een verschil of iets door de tijd verandert of dat een religie iets eist en eist en eist.

En nu ga jij weer vragen stellen, maar ik ga je geen antwoord geven, je zoekt het maar op.

en wat wordt er dan geeist?

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Mrt 28, 2016 11:17 pm Reageer met quote

Zit me werkelijk af te vragen waar nou die geveinsde gezelligheid is?
vroeger was het hier gezelliger hoor ik ze nog roepen

nu het grootste gross van de door jullie benoemde sfeerverpesters is vertrokken zie ik er niks van, wel dat de sfeer nog steeds verziekt wordt met onder de gordel geplaatst opmerkingen sneren en afkraken.

zou het dan toch anders geweest zijn?

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Benneke

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 11:24 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Benneke, kijk een op Wiki of zo, daar staat precies wat als cultuur omschreven wordt.
En cultuur verandert, altijd. Maar het is een verschil of iets door de tijd verandert of dat een religie iets eist en eist en eist.

En nu ga jij weer vragen stellen, maar ik ga je geen antwoord geven, je zoekt het maar op.

Libel, had jij dat niet beter kunnen richten aan ons Basje, want die kan op die eenvoudige vraag geen antwoord geven.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Ma Mrt 28, 2016 11:33 pm Reageer met quote

bennie, je kent de Nederlandse cultuur niet zeg je. Maar geen nood, er zijn genoeg mensen op het forum hier die je wellicht te raad willen staan wanneer je problemen ondervindt.

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie