Oud-directeur CIA: De terreur zal nog erger worden
Archief Discussie
Plaats reactie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11335
Wo Mrt 30, 2016 1:12 pm Reageer met quote

James Woolsey, veiligheidsexpert en voormalig directeur van de CIA is in Nederland. Voordat hij vandaag een lezing geeft, vertelt hij nu al over de aanslagen in BelgiŽ, de strijd tegen het kalifaat en hoop voor de toekomst. ,,We zijn heel lang verwend geweest, nu is het oorlog.''

Zelfs als we uiteindelijk met een coalitie van Koerden, JordaniŽrs en soennitische moslims het hart van IS - het kalifaat - vernietigen, is de kans groot dat we nog een lange tijd met aanslagen te maken hebben. SyriŽ is totaal verwoest. Dit kan nog decennia lang doorgaan.''

en zegt hij verder:
,,We willen natuurlijk geen aanslagen meer op cafťs als dit, op zonnige pleinen. Maar ik denk dat we nog veel meer gaan zien. Het zal eerst nog erger worden, voordat het minder wordt. Een vuile bom met radioactief materiaal, op een cruciale plek. Of een aanslag op het elektriciteitsnet. We zijn kwetsbaar. ''

Het hele artikel zit onder deze knop

Ik hoop dat Woolsey het bij het verkeerde eind heeft, echter ik vrees dat hij nog gelijk krijgt.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25879
Wo Mrt 30, 2016 1:23 pm Reageer met quote

douwe schreef:

Ik hoop dat Woolsey het bij het verkeerde eind heeft, echter ik vrees dat hij nog gelijk krijgt.

Persoonlijk denk ik ook dat wat we tot nu toe gezien hebben nog maar 'kinderspel' is. Een soort vingeroefeningen.

We zijn inderdaad kwetsbaar. Je kan met betrekkelijk eenvoudige middelen een enorme ravage aanrichten, juist omdat alles zo ingewikkeld in elkaar zit en alles met elkaar verbonden is. Je hoeft maar een draadje los te trekken het het hele systeem ligt overhoop en de chaos is compleet..

Als de terroristen echte experts gaan gebruiken en zich echt gaan organiseren houd ik mijn hart vast...

Faber quisque fortunae suae

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Wo Mrt 30, 2016 1:57 pm Reageer met quote

En dan te bedenken dat de beveiligheidsdiensten hier niet voldoende op zijn toegerust mede omdat we zulke extremen ook niet eerder hebben meegemaakt.

Daarnaast heeft het leger vanwege ontoereikend budget niet meer de capaciteit en kwaliteit hier adequaat op in te spelen.

We zullen er vanaf nu dus rekening mee moeten houden dat ons nog erge dingen staan te wachten.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Wo Mrt 30, 2016 6:00 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Je vraagt je af he Bas, of dat niet expres zo gedaan is, dat jullie geen capabel leger meer hebben, zodat er niet ingegrepen kan worden?
Wat denk jij?

Nou Marguerite, het zal toch wel een geld kwestie zijn denk ik. Het lijkt er op neer te komen dat of het leger wordt dramatisch veel kleiner of de overheid moet met een pot geld over de balk komen. Het hele systeem is zo'n beetje wegbezuinigd. De middelen en de menskracht zijn er onvoldoende.

En dat in een tijd dat de dreiging aan de grenzen van Europa terug is. Wanneer er aanslagen komen zoals in Brussel en Parijs is de vraag of ons leger dat aan kan.

Laatst aangepast door Albertus47.1 op Wo Mrt 30, 2016 6:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25879
Wo Mrt 30, 2016 6:04 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Libelletje, wat zijn Ploflims? Ik ken dat woord niet, staat ook niet in van Dale.

Je weet wat plofkippen zijn..?

Je weet wat moslims zijn...?

Verder is het een kwestie van combineren van woorden..

Faber quisque fortunae suae

Pagina 1 van 1

Plaats reactie