Verenigen tegen immigranten invasie
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Apr 04, 2016 12:50 am Reageer met quote

TheDon schreef:
Benneke schreef:
humor schreef:
De Hongaarse premier Viktor Orban vraag Europa zich te verenigen tegen de immigranten invasie ......

https://www.youtube.com/watch?v=Qx6Iq1Pdn94&feature=share

Deze man moet zich de ogen uit het hoofd schamen. Kennelijk is hij zijn eigen Hongaarse geschiedenis vergeten, toen in 1956 de Hongaarse opstand tegen het communistisch regime op zeer bloedige wijze werd neergeslagen door Russische tanks.

Ruim 200.000 Hongaren vluchtten uit lijfsbehoud naar het Westen, waar ze gastvrij werden opgevangen.

Dat juist een Hongaar oproept zich te verenigen tegen de komst van vluchtelingen..... lijkt mij op zijn minst hypocriet om het maar voorzichtig uit te drukken.

Dat is al 60 jaar geleden en punt 2, het gaat nu om mensen die de Islam aanhangen.

Het gaat nu om mensen die de islam aanhangen..............

bah bah, dat is pure discriminatie, mensen die 60 jaar terug vluchten voor het communistisch geweld waren geen moslims en dus goeie vluchtelingen, Moslims zijn slechte vluchtelingen en die willen we niet.

Dat is pure discriminatieDomn, je hebt het zelf niet eens in de gaten.

het zou goed zijn als het beleid of de inmiddels geinstalleerde mods dit soort verachtelijke uitlatingen zou verwijderen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Ma Apr 04, 2016 12:59 am Reageer met quote

Quote:

Ik kan er hier geen discriminatie in terugvinden....het is gewoon een vaststelling.

De vluchtelingen die hier komen hangen toch de islam aan ?

Het lijkt mij, dat door hier nu te stellen dat het slechte vluchtelingen zouden zijn , jij zelf aan het discrimineren bent........... Very Happy

nandes

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 1:14 am Reageer met quote

humor schreef:
Quote:

Ik kan er hier geen discriminatie in terugvinden....het is gewoon een vaststelling.

De vluchtelingen die hier komen hangen toch de islam aan ?

Het lijkt mij, dat door hier nu te stellen dat het slechte vluchtelingen zouden zijn , jij zelf aan het discrimineren bent........... Very Happy

je kan er wel een stomme grijns bij zetten Humor maar dat maakt je opmerkingen niet minder verachterlijk.

Als je stelt dat de moslim vluchtelingen van nu slechtere, minder gewenste vluchtelingen zijn, omdat ze moslim zijn, moet je dat niet op mijn bordje leggen maar op het bordje vanDon en van jezelf.

toch niet te moeilijk om te snappen voor jou hoop ik.

humor

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 1:18 am Reageer met quote

Wel goed lezen .

Ik stelde dat niet.

Het waren jouw woorden.

nandes schreef:
bah bah, dat is pure discriminatie, mensen die 60 jaar terug vluchten voor het communistisch geweld waren geen moslims en dus goeie vluchtelingen, Moslims zijn slechte vluchtelingen en die willen we niet.

nandes

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 1:23 am Reageer met quote

humor schreef:
Wel goed lezen .

Ik stelde dat niet.

Het waren jouw woorden.

nandes schreef:

goed lezen is iets anders dan begrijpend lezen, en dat beheers je niet zo te zien.

nog maar eens proberen dan, Don zegt, "en nu gaat het om Moslims"

dus er is volgens hem verschil.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27592
Ma Apr 04, 2016 10:50 am Reageer met quote

Je kan hoe dan ook, het vluchtelingenprobleem van 60 jaar geleden niet vergelijken met het asieldrama van nu.
Het gros van de vluchtelingen van toen bleef toch min of meer in de eigen regio waardoor de cultuurverschillen relatief klein bleven. En men was er vooral op gericht om zo snel mogelijk weer terug naar het eigen land te gaan zodra het maar kon.

De 'vluchtelingen' van nu komen enkel maar met het idee dat ze hier rechtstreeks het paradijs binnenwandelen en alles al helemaal voor ze klaar staat. Daarnaast hebben ze een volkomen andere 'cultuur' en eisen ze direct dat 'wij' ons maar even moeten aanpassen. Ze komen van de andere kant van de wereld uitgerekend allemaal hierheen terwijl er in de rest van de wereld veel meer plaats is.

Het ergste is de enorme massaliteit waarmee het gepaard gaat. Dit is geen groep vluchtelingen die binnenkomt, maar een complete volksverhuizing waarin alles maar mee stroomt die het in het eigen land niet kan vinden. En dat terwijl we hier al te kampen hebben met 600.000 werklozen en te weinig betaalbare woningen...

Een totaal andere situatie, dus...

Faber quisque fortunae suae

humor

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 11:27 am Reageer met quote

Slaat inderdaad nergens op WOII erbij te halen.
Bovendien vluchtten wij Nederlanders toen niet eens voor het geweld hier.....de enige vluchtelingen toen, waren het koningshuis en hun adjudanten...... Very Happy

nandes

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 12:04 pm Reageer met quote

humor schreef:
Slaat inderdaad nergens op WOII erbij te halen.
Bovendien vluchtten wij Nederlanders toen niet eens voor het geweld hier.....de enige vluchtelingen toen, waren het koningshuis en hun adjudanten...... Very Happy

beste Humor, je zit er alweer volledig naast, wel een beetje opletten kerel.

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 12:27 pm Reageer met quote

Sowieso zinloos om zaken uit het verleden erbij te slepen...

Gaan we nu de koning van Noorwegen de schuld geven dat de Noormannen ooit eens de Nederlandse kusten geplunderd hebben....

En dan ook nog eens een geïndexeerde schadevergoeding opeisen...??

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8137
Ma Apr 04, 2016 1:15 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Sowieso zinloos om zaken uit het verleden erbij te slepen...

Gaan we nu de koning van Noorwegen de schuld geven dat de Noormannen ooit eens de Nederlandse kusten geplunderd hebben....

En dan ook nog eens een geïndexeerde schadevergoeding opeisen...??

Ik denk dat je mijn punt onvoldoende begrijpt Tympaan.

De premier van een land, waarvan de inwoners massaal probeerden te vluchten door de inval van de Russen in 1956, zegt nu dat we de vluchtelingen moeten weigeren.

Zo'n man zou uit die herinnering juist open moeten staan voor het opvangen van vluchtelingen.

Ik denk dat veel vijftigplussers zich die periode nog wel kunnen herinneren. Dus zo lang geleden is dat nu ook weer niet.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 1:29 pm Reageer met quote

Benneke,

Ik zou je nog gelijk kunnen geven als het om 'behapbare' aantallen ging, Benneke. Maar de situatie op dit moment is buiten alle verhouding. En het eind is totaal niet in het zicht. En dan zul je op een gegeven moment toch andere maatregelen moeten treffen. Je kan de ene situatie nu eenmaal niet één op één met een andere situatie vergelijken
Europa kan echt niet niet alle kansarmen van de hele wereld opvangen. en dat zal je toch eens een keer duidelijk moeten maken...

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Ma Apr 04, 2016 1:33 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Het is een soort koudwatervrees.

maar wat is er op tegen?
het is een prachtige cultuur met prachtige mensen.

weet je jullie zouden je niet zo verheven moeten voelen........

Prachtige cultuur Nandes die kindhuwelijken mogelijk maakt, waar besnijden als een normaliteit gevonden word ( zeg maar vermingking) waar de vrouwen als minderwaardig worden behandeld, waar ongelovigen varkens zijn en uitgeroeid dienen te worden, voor mij is het geen prachtige cultuur ,maar een achterlijke cultuur. ( hoezo koudwater vrees) ben je nu zo achterlijk of lijkt dat maar zo.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Ma Apr 04, 2016 1:45 pm Reageer met quote

De man Victor Orban was ten tijde van de Hongaarse Opstand 7 jaar om precies te zijn, dus die zal ongetwijfeld niet veel mee hebben gekregen van wat er zich toen precies heeft afgespeeld, laat staan de achtergrond ervan.
Er zijn toen veel slachtoffers gevallen, duizenden verloren toen het leven. De opstandelingen wilden onder meer dat er een eind kwam aan de Sovjet bezetting.
Velen vluchtten toen naar het vrije westen.
Later zijn deze vluchtelingen grotendeels allemaal weer teruggekeerd naar hun vaderland.

En dat is naast de massale vluchtelingenstroom van nu wellicht een belangrijk verschil met de huidig totaal uit de uit de hand lopende vluchtellingencrisis.
Een ander belangrijk verschil in vergelijking met vluchtelingen van toen is dat dit vluchtelingen betreft van binnen Europa terwijl we nu te maken hebben met vluchtelingen van een totaal andere cultuur, die zich vooral kenmerkt door onderdrukking en die zich niet of zeer moeilijk laat verenigen met die van ons vrije westen.

Bovendien wordt deze cultuur ons sterk opgedrongen tegen de zin van velen onder de autochtone bevolking waardoor de irritatie en polarisatie in de samenleving alleen maar verder toeneemt. Dit forum is alleen al getuige hiervan.
Erkenning van dit probleem zou om te beginnen de onderlinge spanning mogelijk enigzins kunnen reduceren maar daar lijkt voorlopig echter nog maar weinig sprake van te zijn.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8137
Ma Apr 04, 2016 2:23 pm Reageer met quote

Naar mijn mening ontkent niemand dat een zo grote stroom vluchtelingen probleem geeft met de opvang.

Louter vanwege de omvang van dit probleem wordt er naar mijn mening te makkelijk gezegd: "We kunnen het niet aan" met andere woorden: "Laat ze maar barsten"

De non argumenten dat de vluchtelingen aan ons dwingend hun cultuur of religie opdringen lijkt mij meer een smoes om maar niet de vluchtelingen toe te laten en te helpen.

Ik ben werkelijk benieuwd wie van degenen, die aan deze discussie meedoen, zich heeft aangepast aan de cultuur van de vluchtelingen......

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 2:36 pm Reageer met quote

Je kun tegen beter weten wel heel nobel en aardig blijven doen maar eens zal je toch een grens moeten stellen. Op een gegeven moment kun je inderdaad stellen: "We kunnen het niet meer aan". Dat houdt niet per definitie in dat ze kunnen barsten maar dat je naar andere mogelijkheden zal moeten zoeken. De wereld is groter dan enkel Europa. En bovenal zul de de oplossing bij de oorzaak van het probleem moeten zoeken. Daar zal nu wel eens serieus iets aan moeten gebeuren.

Persoonlijk zal ik mij nog liever doodvechten dan mij aan een "cultuur" over te leveren die ik absoluut niet als een cultuur kan zien maar meer als een soort achtergebleven dwangcultus beschouw..( maar dat is een persoonlijke mening)
En inderdaad, het zal mijn tijd nog wel duren. Maar je hoeft het nieuws maar te volgen om te vrezen dat de jongere generaties geen leuke tijd tegemoet gaan..

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 2:50 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:

Ik vind dat er flink druk op DIE genoemde landen gelegd moet worden.

En op Rusland...

Dat land is mede verantwoordelijk voor de vluchtelingenstroom. Dus moeten ze ook de gevolgen maar dragen. Bovendien is daar alleen al ruimte genoeg voor desnoods heel de wereldbevolking...

nandes

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 2:52 pm Reageer met quote

Canada wil dit jaar tot wel 305 duizend vluchtelingen opnemen

De liberale Canadese regering wil dat er dit jaar tussen de 280 duizend en 305 duizend nieuwe permanente verblijfsvergunningen worden afgegeven. Dat wordt dan een jaarrecord meldde de omroep CBC dinsdag.
Door: Redactie 8 maart 2016, 23:03 - Bron: ANP
De Volkskrant

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Ma Apr 04, 2016 2:57 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Canada wil dit jaar tot wel 305 duizend vluchtelingen opnemen

De liberale Canadese regering wil dat er dit jaar tussen de 280 duizend en 305 duizend nieuwe permanente verblijfsvergunningen worden afgegeven. Dat wordt dan een jaarrecord meldde de omroep CBC dinsdag.
Door: Redactie 8 maart 2016, 23:03 - Bron: ANP
De Volkskrant

Dat is een relatief klein aantal in vergelijking met Europa gezien de bevolkingsdichtheid in Canada aanmerkelijk kleiner is dan bij ons.
Rusland zou ook een goeie optie zijn, ook daar is veel meer ruimte dan hier.

Er sullen dan mogelijk ook minder spanningen ontstaan tussen de cultuurverschillen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 3:12 pm Reageer met quote

Niet echt een prestatie als je bedenkt dat de oppervlakte van dat land bijna 10.000.000 km2 bedraagt met een gemiddeld inwoneraantal van nog geen 4 personen per vierkante kilometer...

Wel iets heel anders dan Nederland met z'n 44.500km2 en z'n inwoneraantal van 405/km2....

Met andere woorden: er kunnen er nog 40.000.000.000 mensen, oftewel ruim 6x de wereldbevolking bij voordat die 405/km2 bereikt is...

nandes

Superlid
Superlid
Ma Apr 04, 2016 4:38 pm Reageer met quote

Het heeft niet zoveel met inwoneraantallen of vierkante kilometers tye maken, maar goed, gaan we ons dan nu met Duitsland vergelijken? Neutral

Het gaat me erom dat vele andere landen ook hun verantwoordelijkheid wel nemen.
Het percentage dat naar Europa trekt 15 % volgens Elsevier is niet zo groot.

Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie