Verenigen tegen immigranten invasie
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Wo Apr 06, 2016 11:26 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
nandes schreef:

Ja dat kun je idd zien, de stroom is duidelijk minder geworden.

Maat dat je kat maar wijs. Ze staan hooguit te wachten tot het beter weer wordt.

Quote:

die regels worden pover het algemeen goed gevolgd.

De opvolging is inderdaad pover, om niet te zeggen: gebrekkig.

Quote:

en blijven opletten, we hadden het niet over alle kansarmen, we hadden het over mensen die oorlogsgebieden ontvluchten, vluchtelingen dus.

En waarschijnlijk zal jijzelf wat beter moeten opletten, want in de eerste plaats komt er van alles meedrijven wat helemaal niet uit een oorlogsgebied komt en ten tweede is een vluchteling slecht een vluchteling totdat hij het eerste de beste veilige land bereikt heeft. Daarna is het gewoon een asielzoeker...

Ten tweede zijn er op zoveel plaatsen wel oorlogen en gewapende conflicten aan de gang...
Moeten die dan ook allemaal maar hierheen komen..? Of maken we onderscheid tussen de een wel en de ander niet. En wat zijn daar dan de criteria voor..?

(P)over slaan we maar ff over Very Happy

Ja idd er komen, noem deze maar gelukszoekers meedrijven, deze moeten er ook uitgefilterd worden en gelijk begeleid teruggestuurd worden.

Een vluchteling is per definitie een asielzoeker, ( hij/zij vlucht en zoekt asiel).

idd er zijn vele oorlogen en geweldsgebieden, maar die komen om verschillende redenen niet hier naar toe, maar als, dan is het een vluchteling die je zal moeten helpen.

ter verduideling uit wikipedia;

Op 28 juli 1951 werd te Genève een vluchteling gedefinieerd in het eerste artikel van het Internationaal Verdrag betreffende de Status van Vluchtelingen als "een persoon die uit gegronde vrees voor vervolging wegens zijn ras, godsdienst, nationaliteit, het behoren tot een bepaalde sociale groep of vanwege zijn politieke overtuiging, zich bevindt buiten het land waarvan hij de nationaliteit bezit, en die de bescherming van dat land niet kan of, uit hoofde van bovenbedoelde vrees, niet wil inroepen, of die, indien hij geen nationaliteit bezit en verblijft buiten het land waar hij vroeger zijn gewone verblijfplaats had, daarheen niet kan of, uit hoofde van bovenbedoelde vrees, niet wil terugkeren. Indien een persoon meer dan één nationaliteit bezit, betekent de term "het land waarvan hij de nationaliteit bezit" elk van de landen waarvan hij de nationaliteit bezit. Een persoon wordt niet geacht verstoken te zijn van de bescherming van het land waarvan hij de nationaliteit bezit, indien hij, zonder geldige redenen ingegeven door gegronde vrees, de bescherming van één van de landen waarvan hij de nationaliteit bezit, niet inroept."

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 11:54 am Reageer met quote

Libelletje schreef:
Nandes, als je inderdaad kijkt naar die gebrekkige opvang, gebrekkige screening, gebrekkige levens gevaarlijke rubberbootjes, dan begrijp ik niet dat jij zo verder wilt gaan met mensen aan te moedigen om te komen.

Kijk eens wat een geld ht iedereen kost, ons maar ook die mens die de overtocht wil maken.

Vanaf het begin heb ik gezegd, help de mensen daar, help ze met goede onderkomen, wooncontainers en help ze voedsel te verbouwen, help dat hun eigen artsen en leerkrachten in die kampen gaan helpen en doen waar ze voor opgeleid zijn.

Had dat maar gedaan, goed voor al die landen, mensen konden bij hun eigen geloofsgenoten blijven en na de oorlog die containers meenemen voor onderdak in Syrië.

Maar ja, velen zeiden, kom maar, en ze kwamen en verdronken vaak. Kortom, er zit bloed aan hun handen, want ze riepen wel, maar lieten ze eerst die Russische roulette uitvoeren op zee.

Denk daar maar eens over na, Nandes, met je zg tolerantie. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en dit dit geval zelfs dodelijke.

Bovendien, en daar blijf ik bij, de rijke olielanden daar had veeel meer druk op uitgeoefend moeten worden..

Vind ik.

Iedereen die hierover gesproken heeft, heeft altijd gezegd dat het probleem daar opgelost moet worden, maar als de mensen moord verkrachting onthoofding enz enz ondergaan dan vluchten ze en gaan niet wachten tot wij met iet leuks op de proppen komen, dat is toch te snappen, en dat is ook het nieuws volgen........

Het is niet mensen aanmoedigen te vluchten, maar wel laten zien dat je aan je menselijke plicht wil voldoen en je aan je afspraken wil houden.

Het is van de zotte om vanuit de luie stoel te zeggen ze hebben bloed aan hun handen omdat ze mensen een veilige haven aanbieden, er is geen alternatief als de bommen om je oren vliegen en idoten als IS om je huis spoken.

Je zegt het zelf dat er velen onder de vluchtelingen zaten die wel geld hadden, hebben die mensen dan minder het recht om het geweld te ontvluchten, maar ook waarom zouden die mensen die het daar goed voor elkaar hadden dan vluchten????

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25925
Wo Apr 06, 2016 11:56 am Reageer met quote

Je kunt een prachtige definitie van het begrip 'vluchteling' toevoegen maar dat laat onverlet dat iemand die helemaal naar Midden-Europa komt een asielzoeker is.
En een land kan nu eenmaal niet onbeperkt maar asielzoekers blijven opnemen die je nu eenmaal geen toekomst kan bieden. Opvang van echte vluchtelingen zal altijd sober moeten blijven en gericht zijn op terugkeer. Blijven kan alleen als ze werk kunnen vinden en voor zichzelf kunnen zorgen. Maar aangezien er nog 600.000 werklozen voor hen in de rij staan, zal dat nog moeilijk worden...

Faber quisque fortunae suae

nandes

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 12:00 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
En met de gelukszoekers eruit filteren beginnen gelijk de problemen Nandes, in Griekenland kost een syrisch paspoort 5 euro. Uitgebreid in het nieuws geweest.

Maar.... ik weet niet of jij nieuws volgt, ik heb niet de indruk, maar... er zijn nu al landen die klagen dat hun jonge mensen verdwijnen, HUN landen vergrijzen en juist ook de mens die wat beter is opgeleid, die zo hard nodig is, verdwijnt ook om hier straks putjesschepper te worden.

Een Albanees met een Syrisch paspoort die geen woord Syrisch spreekt valt gelijk door de mand.

Ik volg al het nieuws wat onafhankelijk is en niet alleen voorgekauwd mij welgevallig nieuws.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Wo Apr 06, 2016 12:42 pm Reageer met quote

Maar over hoeveel procent hebben we het eigenlijk, die daar verkracht en onthoofd worden......

Als ik hier weleens lees zijn (lage) percentages vaak het motief om een of ander gebeuren goed te praten.....
Very Happy

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4898
Wo Apr 06, 2016 1:05 pm Reageer met quote

https://www.nu.nl/algemeen/4240502/massagraf-met-42-lichamen-gevonden-in-syrische-stad-palmyra.html

In het Syrische Palmyra, dat eerder bezet werd door Islamitische Staat, is een massagraf gevonden met meer dan veertig lijken.

Het graf bestond vooral uit lichamen van vrouwen en kinderen. Sommige lichamen waren onthoofd.

Artikel van 2 april in de telegraaf.

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 1:14 pm Reageer met quote

Dat betekent dat IS zo snel mogelijk, met wortel en tak verdelgd moet worden en dat elke dag dat er geaarzeld word één dag te veel is...

Maar het betekent niet dat Nederland en Europa maar eindeloos kunnen doorgaan met asielzoekers binnenlaten...

nandes

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 1:26 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dat betekent dat IS zo snel mogelijk, met wortel en tak verdelgd moet worden en dat elke dag dat er geaarzeld word één dag te veel is...

Maar het betekent niet dat Nederland en Europa maar eindeloos kunnen doorgaan met asielzoekers binnenlaten...

Nee maar dat betekent wel dat je niet moet doen alsof er daar niets aan de hand is en de mensen tevreden wil stellen met een containertje om in te wonen.

redone

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 1:50 pm Reageer met quote

En daarom moeten we hier eens proberen wat minder haatgevoelens te uiten tegenover vluchtelingen, en ja er zijn rotte appels tussen, maar die zitten er al jaren tussen, maar om ze allemaal over één kam te scheren gaat te ver.
Door miscommunicatie en fouten door overheden is het zover gekomen, en dat kan niemand hier oplossen!

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Wo Apr 06, 2016 2:04 pm Reageer met quote

redone schreef:
En daarom moeten we hier eens proberen wat minder haatgevoelens te uiten tegenover vluchtelingen, en ja er zijn rotte appels tussen, maar die zitten er al jaren tussen, maar om ze allemaal over één kam te scheren gaat te ver.
Door miscommunicatie en fouten door overheden is het zover gekomen, en dat kan niemand hier oplossen!

Of er werkelijk sprake is van haatgevoelens is nog maar de vraag, laten we dat maar in het midden houden.

Maar wegkijken en de problemen niet onder ogen willen zien is n.m.m. eveneens niet goed en worden de problemen wellicht eerder vergroot.

In het algemeen geldt dat erkenning van problemen cruciaal is om aan oplossingen te werken en niet door ze niet onder ogen te willen zien.

redone

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 2:18 pm Reageer met quote

Ik kijk niet weg en zie dat er een enorm groot probleem is, maar in de afgelopen maanden is hier zoveel over geschreven in verschillende topics, en iedereen dacht de juiste oplossingen te weten.
Maar een "zweem"van ongenoegen ( laat ik het dan voorzichtig uitdrukken), tegenover vluchtelingen komt zo nadrukkelijk naar boven, dat het soms een beetje eng wordt.

En kom je zo ook maar één stap dichterbij? Ik dacht het niet, problemen los je op door samenwerking en als dat digitaal al niet kan hoe moet dat in de buitenwereld dan wel lukken?

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 2:24 pm Reageer met quote

Het is niet voor niets dat politici geen oplossing hebben voor de vluchtelingencrisis. Het ligt allemaal niet zo makkelijk dus.

Maar het begint wel met erkenning. En wanneer men zijn mening op wil dringen aan de ander in plaats eens wat meer begrip te tonen over en weer zou je wellicht wat verder opschieten in de goeie richting.

Verschil van mening is prima maar je gelijk willen halen is een ander verhaal.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 2:51 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Tympaan schreef:

Nee maar dat betekent wel dat je niet moet doen alsof er daar niets aan de hand is en de mensen tevreden wil stellen met een containertje om in te wonen.

Een containerwoning is geen "containertje". En dus goed genoeg voor tijdelijke bewoning. Tijdelijk, omdat men er vanuit moet gaan dat ze weer teruggaan zodra de omstandigheden het toelaten. Met 600.000 eigen werklozen kan men niet iedereen die maar binnenkomt, een huis, laat staan een baan geven. Want die zijn er stomweg niet. En ze allemaal maar levenslang een uitkering geven is ook geen optie, want het moet wel allemaal even betaald worden....

redone

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 3:07 pm Reageer met quote

Je gelijk willen halen zit in de aard van het beestje Bas, alleen snappen mensen niet dat dat gewoon niet lukt, dus moet je het ook niet proberen.
Met een beetje geven en nemen kom je verder, en ieder een andere mening is gezond, hoe saai zou het zijn in de wereld als iedereen gelijk was, hou op zeg!!
De politici daar heb ik geen hoge pet van op, ze kletsen te veel, geen actie en de actie die er komt slaat helemaal nergens op, of komt veel te laat.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 3:10 pm Reageer met quote

redone schreef:
Je gelijk willen halen zit in de aard van het beestje Bas, alleen snappen mensen niet dat dat gewoon niet lukt, dus moet je het ook niet proberen.
Met een beetje geven en nemen kom je verder, en ieder een andere mening is gezond, hoe saai zou het zijn in de wereld als iedereen gelijk was, hou op zeg!!
De politici daar heb ik geen hoge pet van op, ze kletsen te veel, geen actie en de actie die er komt slaat helemaal nergens op, of komt veel te laat.

Ben het helemaal met dit verhaal eens redone.

redone

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 3:11 pm Reageer met quote

Is dat niet saai? Laughing Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 3:12 pm Reageer met quote

redone schreef:

...De politici daar heb ik geen hoge pet van op, ze kletsen te veel, geen actie en de actie die er komt slaat helemaal nergens op, of komt veel te laat.

Daar kan ik het wel min of meer mee eens zijn...

Al zal ieder dat dan wel weer in een ander licht zien...

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 3:14 pm Reageer met quote

redone schreef:
Is dat niet saai? Laughing Laughing

Ja eigenlijk wel. Ik krab me nog even achter mijn oor. Laughing

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Wo Apr 06, 2016 4:30 pm Reageer met quote

redone schreef:
https://www.nu.nl/algemeen/4240502/massagraf-met-42-lichamen-gevonden-in-syrische-stad-palmyra.html

In het Syrische Palmyra, dat eerder bezet werd door Islamitische Staat, is een massagraf gevonden met meer dan veertig lijken.

Het graf bestond vooral uit lichamen van vrouwen en kinderen. Sommige lichamen waren onthoofd.

Artikel van 2 april in de telegraaf.

De mannen van die omgebrachte vrouwen en kinderen hebben straks heel wat te verantwoorden als ze voor de hoogste rechter staan want het is nogal wat om je vrouw en kinderen onbeschermd achter te laten in een oorlogs gebied.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Apr 06, 2016 4:33 pm Reageer met quote

Ik zou mezelf in ieder geval nooit meer in de ogen kunnen kijken...

In mijn ogen is dat de grootste vorm van lafheid..

Pagina 6 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie