Columniste Umar opgepakt
Archief Discussie
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Zo Apr 24, 2016 5:30 pm Reageer met quote

Turkije pakt columniste Ebru Umar op

KUSADASI - Ebru Umar, een kritische Nederlandse columniste van Turkse afkomst, is in Turkije door de politie uit haar huis in Kusadasi gehaald.

Aan Metro vertelt Umar zaterdagavond: „Ik sta nu achter een gesloten hek bij het politiebureau. Ik moest mee met de politie. In eerste instantie moest ik ook naar het ziekenhuis. Dat moet om te bewijzen dat je niet bent mishandeld.

Umar schreef afgelopen week een kritische column in Metro, over de mail die het Turkse consulaat rondstuurde. Daarin worden Turkse Nederlanders opgeroepen beledigingen aan het adres van de Turkse president Erdogan te melden.

De columniste schreef onder meer: ,,Maar tegen elke Nederturk die de oproep van het Turkse consulaat steunt en meent NSB’ertje te kunnen spelen over wat Nederlanders in Nederland zeggen over Sultan Erdogan, de megalomaanste dictator die Turkije sinds de oprichting van de republiek in 1923 kent, heb ik maar een ding te zeggen: go fuck yourself."

bron https://www.telegraaf.nl/binnenland/25661211/__Turkije_pakt_columniste_Umar_op__.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

humor

Superlid
Superlid
Zo Apr 24, 2016 5:32 pm Reageer met quote

Ebru Umar weer vrij

4 min geleden

Columniste Ebru Umar is weer op vrije voeten. Dat heeft ze bevestigd aan Metro en De Telegraaf.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11348
Zo Apr 24, 2016 5:52 pm Reageer met quote

Op Facebook is de arrestatie van columniste Ebru Umar met gejuich ontvangen door honderden Turkse Nederlanders. "Ebru Umar is opgepakt in Turkije na een belediging tegenover Erdogan. Hoera!”, kopt bijvoorbeeld Hollandale Türkler, een facebookpagina van en voor Turkse Nederlanders.

Ebru is wel vrij, maar mag Turkije niet verlaten.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

humor

Superlid
Superlid
Zo Apr 24, 2016 6:01 pm Reageer met quote

douwe schreef:
Op Facebook is de arrestatie van columniste Ebru Umar met gejuich ontvangen door honderden Turkse Nederlanders..

Dan weten we weer precies wat we "in huis gehaald hebben"......... Very Happy

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Zo Apr 24, 2016 6:52 pm Reageer met quote

Mooie reden om wakker te worden in Nederland........de sufferds dan he

humor

Superlid
Superlid
Zo Apr 24, 2016 8:40 pm Reageer met quote

Het kabinet heeft de Turkse regering laten weten de gang van zaken rond de arrestatie van de columniste Ebru Umar te ‘betreuren’. ........

Echt weer zo een slappe hap reactie van het kabinet, veroordelen is weer een stap te ver zeker......

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26067
Zo Apr 24, 2016 8:56 pm Reageer met quote

humor schreef:
douwe schreef:
Op Facebook is de arrestatie van columniste Ebru Umar met gejuich ontvangen door honderden Turkse Nederlanders..

Dat kun je wel stellen. Ik vraag mij af hoelang het nog duurt voordat men wat meer doet dan enkel maar "betreuren"....

Faber quisque fortunae suae

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Zo Apr 24, 2016 8:57 pm Reageer met quote

humor schreef:
Het kabinet heeft de Turkse regering laten weten de gang van zaken rond de arrestatie van de columniste Ebru Umar te ‘betreuren’. ........

Echt weer zo een slappe hap reactie van het kabinet, veroordelen is weer een stap te ver zeker......

Ach, gooi er een paar miljard tegenaan en ze is weer terug.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Apr 24, 2016 11:21 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
humor schreef:
douwe schreef:

Dat kun je wel stellen. Ik vraag mij af hoelang het nog duurt voordat men wat meer doet dan enkel maar "betreuren"....

En wat stel je voor dan??

Moet je wel even in ogenschouw nemen dat iemand de Turkse wet heeft overtreden in Turkije.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Zo Apr 24, 2016 11:33 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Tympaan schreef:
humor schreef:
douwe schreef:

Moet je wel even in ogenschouw nemen dat iemand de Turkse wet heeft overtreden in Turkije.

En we moeten niet vergeten dat Turkije een land is waar de President een dictator is.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Apr 24, 2016 11:53 pm Reageer met quote

jalis schreef:
nandes schreef:
Tympaan schreef:
humor schreef:
douwe schreef:

En we moeten niet vergeten dat Turkije een land is waar de President een dictator is.

Turkije is een parlementaire democratie.

er zijn al eerder duizenden mensen opgepakt en berecht ( meestal vrijgesproken) voor hetzelfde feit.
Het valt me altijd op dat als het een journalist betreft het kabaal vele malen groter is.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Apr 25, 2016 9:34 am Reageer met quote

nandes schreef:

Turkije wil toch zo graag net doen alsof het bij Europa hoort...

Dan mag je ze er best wel stevig op aanspreken als ze hun wetten gebruiken om burgers die een ongewenste opmerking maken over hun dictator of hun corrupte regering, gevangen nemen en monddood willen maken....

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Apr 25, 2016 9:48 am Reageer met quote

nandes schreef:

Turkije is een parlementaire democratie.

Dat is natuurlijk maar een schijnvertoning met een figuur als Erdogan...

Quote:

er zijn al eerder duizenden mensen opgepakt en berecht ( meestal vrijgesproken) voor hetzelfde feit.
Het valt me altijd op dat als het een journalist betreft het kabaal vele malen groter is.

Journalisten zijn nu eenmaal meer in de openbaarheid. En het is ook een beetje hun taak om wantoestanden aan de kaak te stellen...
En dan heb je automatisch meer kabaal...

humor

Superlid
Superlid
Ma Apr 25, 2016 10:38 am Reageer met quote

Mijn reactie gister over "de slappe hap reactie van het kabinet" dringt nu ook stilletjes door in de pers........ Very Happy

’Houding kabinet laf’

Amsterdam - Nederland buigt voor de nieuwste aanval van Turkije op Europese democratische vrijheden.

De arrestatie van Metro-columniste Ebru Umar, na kritiek op de Turkse president Erdogan, blijkt voor het kabinet geen reden om de diplomatieke terughoudendheid te laten varen en pal te gaan staan voor westerse verworvenheden zoals de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting.

Ook vanuit de coalitiepartijen wordt met meel in de mond gepraat. Die terughoudendheid van Nederland, nota bene EU-voorzitter, wordt in verband gebracht met de vluchtelingendeal tussen Brussel en Ankara. De vrees bestaat dat Turkije die zou kunnen opzeggen. Onder de Haagse oppositie wordt gezegd dat het kabinet „een laffe houding” aanneemt.

bron: https://www.telegraaf.nl/binnenland/25665429/___Houding_kabinet_laf___.html

YvanH.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Ma Apr 25, 2016 10:58 am Reageer met quote

En wat te denken van de reactie van verschillende „Turkse Nederlanders” of Nederlandse Turken” die het er mee eens waren, want hij Erdogan is hun leider!!!!!!!!
Mag ik mij dan afvragen wat die mensen hier doen??
En moet Rutte zich niet eens flink achter de oren krabben?
Hij is niet hun leider! Hoe bedoelen we intergratie!!!!!

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11348
Ma Apr 25, 2016 10:59 am Reageer met quote

Turkije is hard aan het afglijden naar een fascistische dictatuur. Ik zet geen voet meer in Turkije.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

humor

Superlid
Superlid
Ma Apr 25, 2016 11:04 am Reageer met quote

97% van Turkije ligt in West-Azië.
Ze hebben in de EU niets te zoeken ......alleen een vette geldpot....... Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Ma Apr 25, 2016 12:29 pm Reageer met quote

Inbraak bij Ebru Umar in Amsterdam

AMSTERDAM - In de woning van Ebru Umar in Amsterdam is afgelopen nacht ingebroken. Umar is in het nieuws omdat de columniste van Metro afgelopen zaterdag in Turkije werd opgepakt wegens kritische tweets aan het adres van de Turkse president Erdogan.

Dat het hier niet om toeval gaat, weet de Nederlandse columniste van Turkse afkomst, zeker. „Dit is intimidatie en provocatie uit Turkse hoek”, zegt Umar tegen de Telegraaf.

bron telegraaf

Van je "vrienden" moet je het maar hebben...... Very Happy

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Ma Apr 25, 2016 4:11 pm Reageer met quote

douwe schreef:
Turkije is hard aan het afglijden naar een fascistische dictatuur. Ik zet geen voet meer in Turkije.

goed zo, zo denk ik er ook over.
hebben ze verd. ook in amsterdam haar huis opengebroken, zeker ook opdracht van die dictoriale regering daar. z.g.n. foutje ambassade, M,n neus.

oh,oh die stomme mensen van een EUropa leden, voor al merkel, hoop dat ze haar wegstemmen, ze is veel te oud om een land te leiden

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Ma Apr 25, 2016 4:13 pm Reageer met quote

YvanH schreef:
En wat te denken van de reactie van verschillende „Turkse Nederlanders” of Nederlandse Turken” die het er mee eens waren, want hij Erdogan is hun leider!!!!!!!!
Mag ik mij dan afvragen wat die mensen hier doen??
En moet Rutte zich niet eens flink achter de oren krabben?
Hij is niet hun leider! Hoe bedoelen we intergratie!!!!!

zeker moeten die mensen terug, als ze zo denken, een gevaar voor ons land.

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 7 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie