Columniste Umar opgepakt
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11348
Di Apr 26, 2016 2:12 am Reageer met quote

Eeuwenlang ging de immigratie goed. Joden, hugenoten, molukkers, chinezen, noem maar op. En hun kinderen en volgende generaties gingen op in de nederlandse samenleving. Geen assimilatie want ze behielden ook de identiteit van hun voorouders. Maar ze pasten zich aan aan onze cultuur.
Tot we volkeren met een islamitische achtergrond gingen binnenhalen. De eerste generatie ging nog goed en was dankbaar een beter leven op te kunnen bouwen. Maar daarna ging het fout. De nakomelingen begonnen te eisen dat wij ons aan hen moesten beginnen gaan aanpassen. En dat deden we want we begrepen dat ze hun cultuur niet helemaal kwijt wilden. Overal gesubsidieerde moskeeën en clubhuizen voor turken en marokkanen. Maar het probleem is dat ze steeds meer willen. Geef je ze een vinger, willen ze twee vingers. Geef je ze twee vingers, willen ze je hele hand. En zo verder. Ze zullen nooit stoppen tot we onszelf totaal aan ze onderworpen hebben. En dat is het verschil met alle andere culturen, de islam eist totale onderwerping, een compromis is onmogelijk.
Toegeven om je goede wil te tonen is normaal in de westerse cultuur maar word als zwakte gezien in de islam en spoort ze aan nog verder te gaan.
Zie als voorbeeld Erdogan, elke keer weer nieuwe eisen zonder zelf iets na te komen, die gaat nooit tevreden zijn.
Er is maar één oplossing en dat is keihard een grens stellen. Zo is het altijd gegaan in de dictatoriale regimes in het Midden-Oosten voor de arabische lente. De islam wist tot waar ze kon gaan, de grens overschrijden betekende onherroepelijk geweld. En geweld is het enige waar de islam respect voor heeft.
En zie wat er daar zonder die grenzen is gebeurt en ook hier gaat gebeuren als we nu dit op zijn beloop laten gaan.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Di Apr 26, 2016 11:16 am Reageer met quote

douwe schreef:

Tot we volkeren met een islamitische achtergrond gingen binnenhalen.

We hebben al 500 jaar lopen bakkeleien tussen de katholieken en protestanten. En dan hadden we nog dezelfde bijbel notabene....

Je gaat mij dus niet wijs maken dat het tussen moslims en christenen ooit goed gaat komen.... Very Happy

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Di Apr 26, 2016 11:25 am Reageer met quote

douwe schreef:
Eeuwenlang ging de immigratie goed. Joden, hugenoten, molukkers, chinezen, noem maar op. En hun kinderen en volgende generaties gingen op in de nederlandse samenleving. Geen assimilatie want ze behielden ook de identiteit van hun voorouders. Maar ze pasten zich aan aan onze cultuur.
Tot we volkeren met een islamitische achtergrond gingen binnenhalen. De eerste generatie ging nog goed en was dankbaar een beter leven op te kunnen bouwen. Maar daarna ging het fout. De nakomelingen begonnen te eisen dat wij ons aan hen moesten beginnen gaan aanpassen. En dat deden we want we begrepen dat ze hun cultuur niet helemaal kwijt wilden. Overal gesubsidieerde moskeeën en clubhuizen voor turken en marokkanen. Maar het probleem is dat ze steeds meer willen. Geef je ze een vinger, willen ze twee vingers. Geef je ze twee vingers, willen ze je hele hand. En zo verder. Ze zullen nooit stoppen tot we onszelf totaal aan ze onderworpen hebben. En dat is het verschil met alle andere culturen, de islam eist totale onderwerping, een compromis is onmogelijk.
Toegeven om je goede wil te tonen is normaal in de westerse cultuur maar word als zwakte gezien in de islam en spoort ze aan nog verder te gaan.
Zie als voorbeeld Erdogan, elke keer weer nieuwe eisen zonder zelf iets na te komen, die gaat nooit tevreden zijn.
Er is maar één oplossing en dat is keihard een grens stellen. Zo is het altijd gegaan in de dictatoriale regimes in het Midden-Oosten voor de arabische lente. De islam wist tot waar ze kon gaan, de grens overschrijden betekende onherroepelijk geweld. En geweld is het enige waar de islam respect voor heeft.
En zie wat er daar zonder die grenzen is gebeurt en ook hier gaat gebeuren als we nu dit op zijn beloop laten gaan.

Klopt helemaal. Maar in feite is het al veel te laat om die grens te stellen, dat had jaren geleden moeten gebeuren. Maar dankzij de slappe linkse politiek zitten we nu met de gebakken peren. Velen worden wakker geschudt nu ze zien dat het volstrekt uit de hand is gelopen en dat is een van de redenen dat de PVV die dit soort zaken wel benoemd nu grote aanhang krijgt.

Het is inmiddels vijf voor twaalf.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Apr 26, 2016 12:25 pm Reageer met quote

Columniste Ebru Umar, die momenteel vastzit in Turkije, doet er in haar laatste column in Metro nog een schepje bovenop. Umar richt zich op Nederlandse Turken en schrijft: "Gefelicteerd met jullie totaal mislukte Nederlanderschap. Gefeliciteerd met jullie loyaliteit aan een stel berggeiten uit Turkije, geitenneukers zo je wilt, die jullie volgen zodra ze oproepen tot NSB-gedrag."
Bron: de Telegraaf

dikkiedik

Superlid
Superlid
Antw.: 1139
Di Apr 26, 2016 12:55 pm Reageer met quote

En wij maar denken dat we als Nederlanders in al die voorgaande jaren tolerant waren onderhuids was er best afkeer tegen al die opmakers die hier binnen kwamen,maar zolang het ieder redelijk voor de wind ging in die tijd bleven we rustig in de hoop dat het wel over zou gaan,nu de tijden veranderen en wij als Nederlanders de rekening gepresenteerd krijgen begint de onrust,vele oorlogen en opstand zijn daar ooit door begonnen.

Het is een schande dat een 3e generatie zich zo uitlaat en zich mee laat sleuren door haat.

Heb me ooit geergerd toen in Nederland geboren Serviers en Bosniërs muren met leuzen begonnen te bekladden,terwijl een groot deel gebruik maakten van onze voorzieningen.

Wij moeten maar steeds begrip tonen en vooral tolerant zijn, lees en hoor al die vreselijke opmerkingen van Turkse "landgenoten"

.Alles begint bij af,regering blijf vooral volharden dat we met meer zijn,maar vooral onze bek moeten houden, lekker blijven pamperen

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Di Apr 26, 2016 3:41 pm Reageer met quote

Umar verwoord wat vele Nederlanders vinden uitgezonderd de Turkse Medelanders.

Ebru Umar heeft dinsdag hard uitgehaald in haar column in Metro, de eerste die ze heeft geschreven sinds ze in Turkije werd gearresteerd.
Ze is vooral boos op Nederlanders van Turkse komaf, die er volgens haar voor hebben gezorgd dat ze Turkije niet mag verlaten.

''Gefeliciteerd met jullie totaal mislukte Nederlanderschap'', schrijft Umar dinsdag in haar column. "Gefeliciteerd nageboorte van een mislukte gastarbeidersgeneratie."

De columniste feliciteert de mensen die haar hebben aangegeven "met jullie loyaliteit aan een stel berggeiten uit Turkije, geitenneukers zo je wilt, die jullie volgen zodra ze oproepen tot NSB-gedrag."

"Enig idee wat een NSB’er was? O wacht nee, die lessen over de Tweede Wereldoorlog zijn geschrapt he? Ik feliciteer jullie Nederturken met je NSB-gedrag. Jullie zijn de reden dat ik vastzit in Turkije.''

Umar spreekt zich in haar column woest uit over de reden dat ze Turkije niet kan verlaten. "Jullie zijn de reden waarom mijn huis in Amsterdam nu verzegeld is. Jullie zijn de reden waarom ik dagelijks Mark Rutte, Lodewijk Asscher en Bert Koenders aan de lijn heb."

Dank
Ze dankt in haar column ook familie, vrienden en collega's voor alle steun. "Ondanks dat ik jullie zonder uitzondering wegdruk zetten jullie je met man en macht in om mij thuis te krijgen."

"Ik kan wel janken van dankbaarheid - en dat doe ik ook hoor, no worries", aldus Umar.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Di Apr 26, 2016 11:14 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Ik meen gelezen te hebben dat Ebru vrijgelaten was. Misschien uit de gevangenis maar niet uit Turkije?
Zouden ze haar Nederlandse paspoort hebben ingehouden?
Misschien nog maar even wachten met het doorlaten van Turken zonder visum voor Europa, het vrij doorreizen dus?
En maar even niet al dat geld naar Turkije sturen?
Douwe, met jou zullen er veel meer zijn die niet meer naar Turkije met vakantie zullen gaan.
Turkije snijdt zichzelf in de vingers met deze achterlijke actie.

Zo lang Rutte zijn oren laat hangen naar Brussel zal dat wel mee vallen.
Een laffe regering hebben wij vind ik.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Di Apr 26, 2016 11:36 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Columniste Ebru Umar, die momenteel vastzit in Turkije, doet er in haar laatste column in Metro nog een schepje bovenop. Umar richt zich op Nederlandse Turken en schrijft: "Gefelicteerd met jullie totaal mislukte Nederlanderschap. Gefeliciteerd met jullie loyaliteit aan een stel berggeiten uit Turkije, geitenneukers zo je wilt, die jullie volgen zodra ze oproepen tot NSB-gedrag."
Bron: de Telegraaf

Ik heb over die mevrouw Ebru een nogal dubbel gevoel.
Als ik haar op tv zie is het één en al vrolijkheid en straalt ze niet de zorg uit die ze nu zou moeten hebben.

Ze heeft de Turkse wet overtreden en is daarvoor aangeklaagd, de verontwaardiging die nu rondgaat is nogal overdone aangezien er voor deze mevrouw al duizenden in Turkije zijn aangeklaagd wegens belediging.

Dat zij nu met nogal grove bewoordingen de schuld bij in Nederland wonende Turken neerlegt vindt ik noga stuitend, zij heeft zelf ogenschijnlijk de wet overtreden.

nu kun je zeggen dat die grove bewoordingen een vrijheid van meningsuiting is, ik vindt het een misbruik van.

zij heeft er duidelijk niet op gerekend dat er mensen, ook in Nederland zijn die wel achter Erdogan staan.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Apr 26, 2016 11:58 pm Reageer met quote

Ik vind het wel dapper dat ze zich niet laat intimideren.

Het lijkt er op dat ze de grenzen van de vrije meningsuiting opzoekt. Dat is zeker niet verkeerd want ze brengt daarmee wel iets in beweging. In elk geval maakt het duidelijk dat het beleid van Erdogan volstrekt onacceptabel is

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 4391
Wo Apr 27, 2016 12:27 am Reageer met quote

nandes schreef:

Dat zij nu met nogal grove bewoordingen de schuld bij in Nederland wonende Turken neerlegt vindt ik noga stuitend, zij heeft zelf
ogenschijnlijk de wet overtreden.nu kun je zeggen dat die grove bewoordingen een vrijheid van meningsuiting is, ik vindt het een
misbruik van.

Ik vraag me ook af wat mw Umar nu bezielt en herinner me het
nieuws over de arrestatie in Turkije vorig jaar van journaliste
Fréderike Geerdink. Het daaropvolgende verwijt van mw Umar
luidde

‘Had je daar maar niet als journalist moeten gaan werken’.

Word je als journalist in Turkije gearresteerd, dan is dat volgens
Ebru Umar eigen schuld, dikke bult.

Lees verder KLIK

All life matters

humor

Superlid
Superlid
Wo Apr 27, 2016 12:43 am Reageer met quote

‘Rutte moet Erdogan streng toespreken’

De oppositie in de Tweede Kamer vindt dat het kabinet nog steeds te slap optreedt in zaak Ebru Umar.

https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/25678479/___Rutte_moet_Erdogan_streng_toespreken___.html

nandes

Superlid
Superlid
Wo Apr 27, 2016 1:00 am Reageer met quote

humor schreef:

De oppositie in de Tweede Kamer vindt dat het kabinet nog steeds te slap optreedt in zaak Ebru Umar.

https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/25678479/___Rutte_moet_Erdogan_streng_toespreken___.html

Het is toch totaal niet belangrijk of en hoe het kabinet optreedt, zij is gewoon geen partij in deze zaak.

humor

Superlid
Superlid
Wo Apr 27, 2016 1:06 am Reageer met quote

Waarom het kabinet worstelt met Umar

Het kabinet heeft het moeilijk met de zaak Ebru Umar, vertelt onze verslaggever Ruud Mikkers.
Volgens hem heeft de vluchtelingendeal met Turkije wel degelijk invloed op de positie van de regering.

https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/25679129/__Waarom_het_kabinet_worstelt_met_Umar__.html

humor

Superlid
Superlid
Wo Apr 27, 2016 2:13 am Reageer met quote

Turkije wil Duits muziekstuk verbieden

BERLIJN - De bemoeienis van Ankara met buitenlandse kunst, pers en vrije meningsuiting wordt steeds groter. Nu is de Turkse regering beledigd door een Duits muziekstuk dat de historische volkerenmoord op zo’n anderhalf miljoen Armeniërs als thema opvoert.

Vanwege dit toneelstuk dreigt de Turkse ambassadeur zelfs met het afbreken van de onderhandelingen met de Europese Unie over toetreding van Ankara.

Ook een herziening van het EU-verdrag met Turkije over de terugname van de vluchtelingen staat ter discussie.

https://www.telegraaf.nl/buitenland/25678847/__Nieuwe_bemoeienis_Turkije__.html

Ons kabinet worstelt dus niet voor niets met de zaak Ebru Umar.......
Ze zijn bang voor de chantage vanuit Turkije......

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26067
Wo Apr 27, 2016 4:05 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:

.....Zo'n land hoort er gewoon niet bij.

Dat hebben ze nu wel definitief bewezen.....

Faber quisque fortunae suae

dikkiedik

Superlid
Superlid
Antw.: 1139
Wo Apr 27, 2016 4:07 pm Reageer met quote

nandes schreef:
humor schreef:

Het is toch totaal niet belangrijk of en hoe het kabinet optreedt, zij is gewoon geen partij in deze zaak.

Dacht altijd dat we overal een mening over hebben en graag onze neus overal insteken,zal in dit geval wel stinken

nandes

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2016 11:56 pm Reageer met quote

dikkiedik schreef:
nandes schreef:
humor schreef:

Dacht altijd dat we overal een mening over hebben en graag onze neus overal insteken,zal in dit geval wel stinken

we kunnen wel met ons typisch Hollands vingertje denken dat alles en iedereen er wat op uit doet.

nandes

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 12:02 am Reageer met quote

TheDon schreef:
Onderstaande zegt genoeg hoe sommige Turken over ons, Nderlanders, denken. Confused

Had jij dan verwacht dat iedereen achter de gedachtengang van Nederland aanhuppelt????

Nee dus, maar dat kan net zo goed een Marrokaan, een Belg een Fransoos of een Duitser zijn.

Wat zo'n meisje zegt is schokkend dom.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12473
Vr Apr 29, 2016 12:33 am Reageer met quote

Waarom kom ik hier het afgelopen etmaal zoveel screenshots tegen van Twitter discussies waarin trolls, extreemrechtse stormfronters en dergelijke fraaie lieden, zich voordoen als Turken om het xenofobische vuurtje aan te wakkeren? Dit keer een oprisping van drie jaar oud. Hoe achterhaald wil je het hebben? Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar laten we de dumpers het voordeel van de twijfel gunnen. Mogelijk zijn ze het vermogen om hun eigen denkvermogen te gebruiken nog niet helemaal kwijt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 12:51 am Reageer met quote

Tjonge wat wordt er weer een diarree geproduceerd hier.

Een normale discussie is blijkbaar niet mogelijk.

Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie