Utrecht integreert asielzoekers
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Volgende Plaats reactie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Wo Apr 27, 2016 11:58 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
nandes schreef:
Bas12 schreef:
nandes schreef:
Bas12 schreef:
nandes schreef:

Als je honderd mensen vraagt wat integreren volgens hun precies inhoudt krijg je waarschijnlijk 100 verschillende antwoorden.

Ik denk dan één. Laughing

vertel mij dan eens wanneer iemand volgens jou volledig geintegreerd is

Volledig zeg je nog wel? Ik denk niet dat er velen, zoniet de meeste migranten volledig zullen integreren, de feiten hebben dit ruimschoots uitgewezen. Het zijn er hooguit enkelen.

nog een keertje dsn.
wanneer is iemand volgens jou geintegreerd?

Wat is dat nou weer? Integratie? Zullen we het opzoeken?
Laughing Laughing Laughing

dag bas..........

het verstand van een lege asbak zag ik vanavond in het nieuws.

sleep well

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Do Apr 28, 2016 12:00 am Reageer met quote

Als ik me dan vergelijk met jou valt het nog mee nandes. Laughing

Je moet wel weten dat ik op domme vragen geen antwoord geef. Surprised

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Do Apr 28, 2016 12:06 am Reageer met quote

Bas12 schreef:

I agree, je hebt helemaal gelijk.

sleep welll

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2016 12:15 am Reageer met quote

nandes schreef:
Bas12 schreef:

I agree, je hebt helemaal gelijk.

sleep welll

Thx, I'm agree too. Sleep well.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12900
Do Apr 28, 2016 9:03 am Reageer met quote

Natuurlijk moeten uitgeprocedeerden terug naar het land van herkomst maar het gaat hier om mensen met een verblijfsvergunning. Het is voor hen zelf stukken beter als ze snel geïntegreerd zijn maar uiteindelijk ook voor de hele maatschappij. De kinderen ontwikkelen zich beter en de kansen op werk zijn groter. Verder worden statushouders redelijk verspreid over het land. Er gaan alleen wel stemmen op om ze liever niet te huisvesten in streken waar de werkloosheid groot is.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17296
Do Apr 28, 2016 9:52 am Reageer met quote

Het gaat niet om de mensen, het heeft alleen betrekking op het geld dat er mee te verdienen is

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26806
Do Apr 28, 2016 10:28 am Reageer met quote

Benneke schreef:

Ik vraag mij werkelijk af om welke reden of op welke grond je deze opmerking maakt Tympaan.

Hiermee geef je aan dat je misschien wel leuk kan schrijven en dichten, maar dat lezen blijkbaar niet je sterkste kant is.

Ik heb al zo vaak geschreven dat zolang er nog talloze Nederlanders creperen omdat ze het financieel niet kunnen bolwerken door alle idioot hoge onkosten, dat het beter zou zijn omdat eindeloze vertroetelen van al die "vluchtelingen" maar eens een beetje te beperken...

Quote:

Bij elk initiatief om vluchtelingen op te vangen, te begeleiden en beter te laten integreren lees ik niet alleen van jou, maar ook van anderen zulke smalende opmerkingen.

Voor anderen kan ik niet spreken. Maar wat jij "smalende opmerkingen" noemt zie ik vooral als een tegenreactie op dat eeuwig ophemelen en willen voortrekken van alles wat hier maar komt binnenwaaien. Terwijl de hele wereld naast Nederland ligt en daar eindeloos genoeg plaats is...

Quote:

Een discussie over hoe je vluchtelingen hier het best kan helpen, is prima en daar doe ik dan aan mee. Dergelijke opmerkingen van jou doen bij mij het vermoeden rijzen, dat je eigenlijk helemaal niet mee wil doen aan deze discussie.
Dat is prima, niemand verplicht je om mee te doen. Voor een beetje vruchtbare discussie zou het beter zijn als dergelijke opmerkingen, zoals jij plaatste, niet gemaakt worden.

Je toont hiermee enkel maar je overmatige eigendunk aan, om niet te zeggen een ziekelijke hoogmoed. Je verbeeld je waarschijnlijk in dat uitgerekend jij het licht en de waarheid bent. Helaas voor jou zie ik dat toch anders.
In ieder geval ben jij niet degene die bepaalt waar ik wel of niet aan mee doe en wat ik wel of niet schrijf.
En eerlijk gezegd zie ik ook niet wat jouw bijdragen toevoegen aan een "vruchtbare discussie"....

Faber quisque fortunae suae

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Do Apr 28, 2016 11:12 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Utrecht is goed bezig!

Gemeente Utrecht begint als eerste in Nederland onmiddellijk met integratie nieuwkomers

Utrecht gaat, als eerste gemeente in Nederland, net gearriveerde asielzoekers vanaf dag één binden aan de stad, met onder meer onderwijs en extra activiteiten. Met het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) is afgesproken dat asielzoekers na hun verblijf in de Utrechtse noodopvang worden opgevangen in dezelfde stad. Als ze een verblijfsstatus krijgen, kunnen ze in Utrecht woonruimte krijgen.

Utrecht gaat vluchteling al op dag één aan de stad binden

Weer zo'n mooie vlieger die volgens mij niet gaat werken, ze zouden vanaf nu niemand meer op moeten nemen en diegenen die hier al jaren zijn eens aan te pakken.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2016 11:54 am Reageer met quote

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) heeft vorig jaar miljoenenblunders gemaakt. Aannemers werden voorgetrokken. Ook stonden geschikte locaties leeg, terwijl voor de opvang in grote evenementenhallen de hoofdprijs werd betaald.

Hierbij is de belastingbetaler voor ten minste 20 miljoen euro gedupeerd, blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/25687220/__COA_geeft_met_opzet_miljoenen_te_veel_uit__.html

Leuker kunnen we het niet maken, gekker wel.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Do Apr 28, 2016 12:07 pm Reageer met quote

Het gaat helemaal niet om asielzoekers, alleen nog maar over ""hoeveel kunnen we er aan verdienen ! ""

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2016 1:13 pm Reageer met quote

Een paar sluwe figuren zullen er wel aan verdienen...

Maar het gaat allemaal op rekening van de belastingbetaler....

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8007
Do Apr 28, 2016 10:12 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

"Je toont hiermee enkel maar je overmatige eigendunk aan, om niet te zeggen een ziekelijke hoogmoed. Je verbeeld je waarschijnlijk in dat uitgerekend jij het licht en de waarheid bent. Helaas voor jou zie ik dat toch anders.
In ieder geval ben jij niet degene die bepaalt waar ik wel of niet aan mee doe en wat ik wel of niet schrijf.
En eerlijk gezegd zie ik ook niet wat jouw bijdragen toevoegen aan een "vruchtbare discussie"....

Het feit dat je redelijk fel regeert, geeft bij mij aan dat mijn opmerking je kennelijk heeft geraakt.
Natuurlijk begrijp ik dat iedereen op zijn eigen wijze en naar zijn standpunt een reactie geeft.

Maar jou reactie op het initiatief van de gemeente Utrecht om vluchtelingen beter en sneller te laten integreren, sloeg spreekwoordelijk als een tang op een varken.
Wat zal de Utrechter er minder van worden als vluchtelingen sneller integreren.

Dat jij mij verwijt van een hoge eigendunk om niet te zeggen ziekelijke hoogmoed te hebben, omdat mijn reactie jou niet aanstond, zegt gelukkig meer over jouw dan over mij.
Het is in ieder geval geen argument waarmee je iets kan aantonen of waarvan ik wakker kan liggen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

humor

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2016 10:29 pm Reageer met quote

Het feit dat je redelijk fel regeert, geeft bij mij aan dat de opmerking/reactie van Tympaan jou kennelijk heeft geraakt. ...... Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Apr 28, 2016 11:35 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Natuurlijk. Zelfs als de kosten uiteindelijk verlaagd kunnen worden blijf je klagen dat het geld kost. Het is niet goed of het deugt niet.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8007
Do Apr 28, 2016 11:56 pm Reageer met quote

humor schreef:
Het feit dat je redelijk fel regeert, geeft bij mij aan dat de opmerking/reactie van Tympaan jou kennelijk heeft geraakt. ...... Very Happy

Last van papegaaienziekte Humor? Enige originaliteit en bij het onderwerp blijven is kennelijk een te lastige opgave voor je.
Dat hindert niet, maar het lijkt mij niet handig dit zo openlijk te laten blijken......

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

humor

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 12:04 am Reageer met quote

I rest my case............... Laughing Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 11:25 am Reageer met quote

Benneke schreef:

Het feit dat je redelijk fel regeert, geeft bij mij aan dat mijn opmerking je kennelijk heeft geraakt.
Natuurlijk begrijp ik dat iedereen op zijn eigen wijze en naar zijn standpunt een reactie geeft.

Humor is mij al voor geweest, maar ik denk zelf ook wel dat het jouw meer raakt dan mijn persoontje. Dat iedereen op zijn eigen manier en naar eigen standpunt een mening geeft, lijkt mij de spreekwoordelijke open deur...

Quote:
Maar jou reactie op het initiatief van de gemeente Utrecht om vluchtelingen beter en sneller te laten integreren, sloeg spreekwoordelijk als een tang op een varken.
Wat zal de Utrechter er minder van worden als vluchtelingen sneller integreren.

Ook hieruit blijkt weer dat lezen niet je sterkste zijde is. Maar het lijkt mij nogal duidelijk dat elke Utrechter zal betalen voor 'vluchtelingen' die enkel maar geld kosten. Of dacht je dat die huizen en uitkeringen uit de lucht kwamen vallen...
En elke 'vluchteling' die een baan krijgt, betekent tegelijkertijd een werkloze Nederlander méér... Tel maar uit, je winst....

Quote:

Dat jij mij verwijt van een hoge eigendunk om niet te zeggen ziekelijke hoogmoed te hebben, omdat mijn reactie jou niet aanstond, zegt gelukkig meer over jouw dan over mij.
Het is in ieder geval geen argument waarmee je iets kan aantonen of waarvan ik wakker kan liggen.

Dat is de standaard dooddoener van jouw kant.
Het zegt inderdaad meer over jou dan over mij...

Dus qua originaliteit scoor je ook niet erg hoog, Benneke...

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 11:26 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Natuurlijk. Zelfs als de kosten uiteindelijk verlaagd kunnen worden blijf je klagen dat het geld kost. Het is niet goed of het deugt niet.

Inderdaad, het voortrekken van "vluchtelingen" deugt voor geen meter...

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 3:25 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Inderdaad, het voortrekken van "vluchtelingen" deugt voor geen meter...

'Voortrekken' zoals jij dat noemt, is een uitstekende reden om deze mensen zo snel mogelijk op eigen benen te laten staan zodat ze zichzelf kunnen redden

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 3:44 pm Reageer met quote

Dat dat ten koste gaat van de eigen inwoners zal jou uiteraard een rotzorg zijn...

Die creperen maar...

Pagina 2 van 20 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Volgende

Plaats reactie