Utrecht integreert asielzoekers
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Volgende Plaats reactie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8005
Vr Apr 29, 2016 7:09 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dat dat ten koste gaat van de eigen inwoners zal jou uiteraard een rotzorg zijn...

Die creperen maar...

Ik had trouwens nog niet gelezen in welke krant dan ook dat er in Utrecht inwoners creperen Tympaan. Nu hoorde ik wel dat de regering vrij veel geld beschikbaar heeft gesteld aan de gemeenten, die dergelijke initiatieven ontplooien.

Nu ben ik er vrij zeker van dat vluchtelingen, die in Utrecht verblijven, inwoners van Utrecht zijn. Ik krijg de indruk dat jij de vluchtelingen niet onder de eigen inwoners rekent.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26802
Vr Apr 29, 2016 7:27 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

….Nu hoorde ik wel dat de regering vrij veel geld beschikbaar heeft gesteld aan de gemeenten, die dergelijke initiatieven ontplooien.

En waar denk je dat dat geld vandaan komt...??

Van een geldboompje op het Binnenhof...???

Nee Benneke. Helaas draait ook daar de belastingbetaler weer voor op. Het bekende broekzak-vestzak systeem...

Quote:

Nu ben ik er vrij zeker van dat vluchtelingen, die in Utrecht verblijven, inwoners van Utrecht zijn. Ik krijg de indruk dat jij de vluchtelingen niet onder de eigen inwoners rekent.

Inderdaad. 'Vluchtelingen' kun je niet zonder meer als eigen inwoners beschouwen. Zeker als de eigen inwoners jaren lang op een huis moeten wachten. En die kunnen nu helemaal wel tot St. Juttemis wachten tot ze een keer aan de beurt zijn als die 'vluchtelingen' zo nodig moeten worden voorgetrokken...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12897
Vr Apr 29, 2016 9:09 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
'Vluchtelingen' kun je niet zonder meer als eigen inwoners beschouwen.

Vluchtelingen die een gemeente opneemt ZIJN eigen inwoners. Wat jij voortdurend propageert is het creëren van tweederangsburgers, die 'filosofie', dat ze uitermate onwelkom zijn, naar hen uitstraalt en liever weg hadden kunnen blijven dan wel zo snel mogelijk weer op moeten rotten, dondert niet waarnaar toe.

De realiteit is dat ze hier langdurig of zelfs permanent zullen blijven, of je dat leuk vindt of niet. Een realiteit waarvan jij totaal niet getuigt die onder ogen te willen zien. Als jouw zienswijze gestalte krijgt, wat niet gaat gebeuren, dan verdoem je ze tot armoede, werkloosheid en getto's. Waarna je daar vervolgens weer op af kunt geven en het spelletje 'blame the victim' kunt voortzetten. Van mij mag je er dergelijke onrealistische bekrompen denkbeelden op nahouden maar ik vraag me weleens af of je je daar wel zo gelukkig bij voelt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Vr Apr 29, 2016 10:18 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Inderdaad. 'Vluchtelingen' kun je niet zonder meer als eigen inwoners beschouwen. Zeker als de eigen inwoners jaren lang op een huis moeten wachten. En die kunnen nu helemaal wel tot St. Juttemis wachten tot ze een keer aan de beurt zijn als die 'vluchtelingen' zo nodig moeten worden voorgetrokken...

Dit zou ook wel eens een reden kunnen zijn waarom het 'eigen volk' zich steeds meer gaat afzetten tegen vluchtelingen.

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 10:24 pm Reageer met quote

RobJ59 schreef:
Tympaan schreef:

Dit zou ook wel eens een reden kunnen zijn waarom het 'eigen volk' zich steeds meer gaat afzetten tegen vluchtelingen.

De term "Eigen volk" is in deze context natuurlijk een lachertje. Heel veel mensen, waaronder ook een aantal forumleden zetten zich niet af tegen vluchtelingen. Horen die niet bij het "Eigen volk" ?

RobJ59

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 10:28 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
RobJ59 schreef:
Tympaan schreef:

De term "Eigen volk" is in deze context natuurlijk een lachertje. Heel veel mensen, waaronder ook een aantal forumleden zetten zich niet af tegen vluchtelingen. Horen die niet bij het "Eigen volk" ?

Ik bedoel natuurlijk dat er veel meer mensen zich gaan afzetten tegen vluchtelingen. En met eigen volk bedoel ik de mensen die hier geboren en getogen zijn en nu in een nog langere wachtrij komen dan ze al zaten. Lees eens zonder negatieve lading?

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 10:38 pm Reageer met quote

Ik ken wel een aantal Nederlanders, die hier geboren en getogen zijn. Hun ouders kwamen uit Suriname, Turkije en Marokko.

Gelukkig behoren die in ieder geval allemaal tot het "Eigen volk"

Je ziet ik lees het allemaal positief Rob.

De lawaaischoppers, die al schreeuwend "Daar moet een piemel in" vergaderingen onmogelijk willen maken, zijn goddank maar een zeer kleine, in mijn ogen verachtelijke, minderheid van het "Eigen volk"

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Vr Apr 29, 2016 10:48 pm Reageer met quote

RobJ59 schreef:
Tympaan schreef:

Ongetwijfeld zal de tsunami van vluchtelingen gevolgen hebben voor de huisvesting van de eigen inwoners. De wachttijden, nu al twee jaar, zullen daardoor nog verder oplopen.
En ouderen moeten uit het verzorgingshuis en lopen eveneens risico op een wachtlijst te komen.

Het is dan niet vreemd en logisch dat daar grote onvrede over ontstaat.

RobJ59

Superlid
Superlid
Vr Apr 29, 2016 11:16 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
RobJ59 schreef:
Tympaan schreef:

Ongetwijfeld zal de tsunami van vluchtelingen gevolgen hebben voor de huisvesting van de eigen inwoners. De wachttijden, nu al twee jaar, zullen daardoor nog verder oplopen.
En ouderen moeten uit het verzorgingshuis en lopen eveneens risico op een wachtlijst te komen.

Het is dan niet vreemd en logisch dat daar grote onvrede over ontstaat.

En dit is juist de onvrede waar ik bang voor ben en de echte vluchteling het slachtoffer van kan worden. Maar de tijd zal het leren.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Apr 30, 2016 10:28 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
'Vluchtelingen' kun je niet zonder meer als eigen inwoners beschouwen.

Vluchtelingen die een gemeente opneemt ZIJN eigen inwoners. Wat jij voortdurend propageert is het creëren van tweederangsburgers, die 'filosofie', dat ze uitermate onwelkom zijn, naar hen uitstraalt en liever weg hadden kunnen blijven dan wel zo snel mogelijk weer op moeten rotten, dondert niet waarnaar toe.

De realiteit is dat ze hier langdurig of zelfs permanent zullen blijven, of je dat leuk vindt of niet. Een realiteit waarvan jij totaal niet getuigt die onder ogen te willen zien. Als jouw zienswijze gestalte krijgt, wat niet gaat gebeuren, dan verdoem je ze tot armoede, werkloosheid en getto's. Waarna je daar vervolgens weer op af kunt geven en het spelletje 'blame the victim' kunt voortzetten. Van mij mag je er dergelijke onrealistische bekrompen denkbeelden op nahouden maar ik vraag me weleens af of je je daar wel zo gelukkig bij voelt.

Je kan rustig het ene sentimentele drama na het andere schrijven, het zal mijn mening niet doen veranderen. 'Vluchtelingen' zijn in mjin ogen nog steeds geen eigen inwoners. Hun opvang zou er op gericht moeten zijn dat ze weer terugkeren zodra het mogelijk is. Niet meer en niet minder. punt uit.
Dat er uiteindelijk altijd wel een aantal zullen blijven is een ander verhaal. Maar dat moet niet het doel zijn.

Nee, ik vind het inderdaad niet leuk. Niet zozeer voor mijzelf wat het zal mijn tijd waarschijnlijk wel duren. Wat niet wegneemt dat ik nu al wel de financiële consequenties ervaar. Want hoe je het of wendt of keert, het geld voor al die asielzoekers zal toch ergens vandaan moeten komen....

Wat jij propageert, betekent enkel maar dat er nog veel meer Nederlanders werkloos zullen worden en dat die ook in ghetto's zullen belanden. De armoede zal hoe dan ook enkel maar toenemen dus als het om het "verdoemen van mensen" gaat is jou idee minstens net zo bekrompen en onrealistisch. Waarschijnlijk alleen maar ingegeven uit eigenbelang. Word je soms per 'vluchteling' betaald...?

En voor de zoveelste keer; maak je over mijn gezondheid of geluk maar geen zorgen. Het laatste waar ik behoefte aan heb is jouw persoon als een soort zieleherder...

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 01, 2016 8:25 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Word je soms per 'vluchteling' betaald...?

Niet verder vertellen maar ik heb een paar jaar geleden mijn olie-aandelen omgezet in vluchtelingen-aandelen. Dat heeft me geen windeieren gelegd. Wink

En over jouw welzijn maak ik me geen zorgen, want dat levert niets op. Ik verbaas me er slechts over.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Mei 01, 2016 10:24 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

Niet verder vertellen maar ik heb een paar jaar geleden mijn olie-aandelen omgezet in vluchtelingen-aandelen. Dat heeft me geen windeieren gelegd. Wink

Dat verklaart in ieder geval een heleboel. Had het maar gelijk gezegd, dan had ik je merkwaardige obsessie beter kunnen begrijpen...

Quote:

En over jouw welzijn maak ik me geen zorgen, want dat levert niets op. Ik verbaas me er slechts over.

Het verbazen is wederzijds. Maar het levert inderdaad niets op dus daar hoeven we het verder niet meer over te hebben...

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Zo Mei 01, 2016 10:49 am Reageer met quote

Tympaan schreef:

Inderdaad. 'Vluchtelingen' kun je niet zonder meer als eigen inwoners beschouwen. Z.

Vluchtelingen zijn geen immigranten , die laatste groep zou je op den duur nog bij je "eigen volk" kunnen optellen.
Dat geldt niet voor vluchtelingen, die zoeken hier slechts "shelter" voor het oorlogsgeweld in hun eigen land.

Nadien kunnen ze gewoon weer terug om hun land weer te helpen opbouwen.
De blijvertjes zijn dan de gelukzoekers daar doet de "wassen neus titel" statushouder niets aan af.

Ik ken statushouders, die wonen gratis in een prachtig (twee onder een kap) huurhuis en waarvan hen nog niet eens zeker is of ze ooit werk zullen krijgen.
Intussen zijn er genoeg Nederlanders die krom moeten liggen om iedere maand hun huur op te hoesten.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17296
Zo Mei 01, 2016 10:52 am Reageer met quote

RobJ59 schreef:
Benneke schreef:
RobJ59 schreef:
Tympaan schreef:

Ik bedoel natuurlijk dat er veel meer mensen zich gaan afzetten tegen vluchtelingen. En met eigen volk bedoel ik de mensen die hier geboren en getogen zijn en nu in een nog langere wachtrij komen dan ze al zaten. Lees eens zonder negatieve lading?

Mensen gaan zich meer en meer ook afzetten tegen de heersende politieke macht: wat krijgen we na de verkiezingen SGP vormt samen met SP een kabinet...?

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 01, 2016 1:50 pm Reageer met quote

humor schreef:
Ik ken statushouders, die wonen gratis in een prachtig (twee onder een kap) huurhuis en waarvan hen nog niet eens zeker is of ze ooit werk zullen krijgen.

Als dat van een bijstandsuitkering lukt dan is dat prachtig want op meer dan dat hoeven statushouders niet te rekenen als ze niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien. Je kent ze dus leg eens uit hoe dat kan?

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 01, 2016 2:00 pm Reageer met quote

Dat is niet zo moeilijk.
Er is een vraag naar huurhuizen voor de statushouders.
En toevallig kwam dit huis leeg.
Ze werden er gewoon geplaatst, niks mis mee toch, zeg je altijd ?? Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 01, 2016 6:58 pm Reageer met quote

humor schreef:
Dat is niet zo moeilijk.
Er is een vraag naar huurhuizen voor de statushouders.
En toevallig kwam dit huis leeg.
Ze werden er gewoon geplaatst, niks mis mee toch, zeg je altijd ??

Dat jouw perceptie. Even goeie vrienden verder.

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 01, 2016 8:59 pm Reageer met quote

Nu leg ik uit hoe dat kan......
Krijg je als antwoord dat het slechts mijn perceptie is....

Zal nog eens een keer serieus op je vraag ingaan..... Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 01, 2016 9:19 pm Reageer met quote

humor schreef:
Zal nog eens een keer serieus op je vraag ingaan.....

Hoezo 'nog eens'? Ga jij ooit ergens serieus op in?

De vraag was hoe de bijstandstrekkers die jij kent erin slagen de kosten voor een twee-onder-een-kap woning op kunnen hoesten.

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 01, 2016 9:26 pm Reageer met quote

Het ging niet over bijstandtrekkers, maar over statushouders die deze woning toegewezen kregen.

Pagina 3 van 20 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Volgende

Plaats reactie