Utrecht integreert asielzoekers
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12227
Wo Mei 18, 2016 12:53 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En hoe gaat het koekhappen en zaklopen bij de asielzoekers nu...?

Of is het door je verwardheid nog niet gelukt om het zelf voor te doen...

Als je uitgeprojecteerd bent en in staat om een enigszins houtsnijdende on topic reactie te plaatsen in plaats van dergelijke stompzinnige flauwekul dan ga ik weer eens overwegen om erop te reageren.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25881
Wo Mei 18, 2016 1:17 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
En hoe gaat het koekhappen en zaklopen bij de asielzoekers nu...?

Of is het door je verwardheid nog niet gelukt om het zelf voor te doen...

Als je uitgeprojecteerd bent en in staat om een enigszins houtsnijdende on topic reactie te plaatsen in plaats van dergelijke stompzinnige flauwekul dan ga ik weer eens overwegen om erop te reageren.

Zolang je zelf niet in staat bent om ook maar iets zinnigs te zeggen kun je niet verwachten dat je een zinnig antwoord terugkrijgt. Want dat is pas echt stompzinnig.

Uiteraard staat het je vrij om wel of niet op wie dan ook te reageren. Dus dat hoef je al helemaal niet zo te benadrukken..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4898
Wo Mei 18, 2016 1:52 pm Reageer met quote

Tympaan zoals ik het bekijk is Kees één van de weinige die ( met nog een paar uitzonderingen) iets zinnigs op de topics neerzetten en iets toevoegen aan de discussies, als je het al een discussie kunt noemen.
Voor de rest is het van zulk een laag allooi dat ik me zou schamen als ik eigenaar van de site zou zijn!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Wo Mei 18, 2016 1:55 pm Reageer met quote

redone schreef:
Tympaan zoals ik het bekijk is Kees één van de weinige die ( met nog een paar uitzonderingen) iets zinnigs op de topics neerzetten en iets toevoegen aan de discussies, als je het al een discussie kunt noemen.
Voor de rest is het van zulk een laag allooi dat ik me zou schamen als ik eigenaar van de site zou zijn!!

ja is niet vriendelijk tegen elkaar hoor.
L overwint alles

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

pieneke

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 2:10 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Kan alleen nog maar zeggen dat het voor autochtone mensen ook bijzonder vervelend is om tig keren te verhuizen. Helaas moeten velen hun huis uit omdat ze steeds minder geld hebben of erger nog, hun banen verdwijnen.
Het is helemaal erg dat mensen hun huis uitmoeten en dan geen ander dak boven hun hoofd meer kunnen betalen en op straat staan.

Wat zouden wij van de islamitische cultuur kunnen leren? Noem eens iets positiefs op dat uit die idiologie is voortgekomen. Ik kan niets vinden.

Is er dan nu wel werk in de ingesloten landen in Zuid Afrika in de ghetto's? Ik snap dat even niet, want de asielzoekers komen naar mijn mening niet uit Zuid Afrika maar meer uit het gedeelte boven de Congo.

En krijgen de autochtoonse jongeren ook hulp bij het zoeken naar stage plaatsen? Er moet tenslotte geen apartheid worden gescheppt in Nederland lijkt mij. Dus iedereen gelijktrekken, is dat niet de bedoeling van een integratie beleid? De nieuwkomers op dezelfde voet behandelen als de inheemse bevolking, dus gelijke rechten en plichten?

dat zou prachtig zijn, gelijktrekken, maar dat gebeurd niet. en dat is een trieste geschiedenis.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 2:14 pm Reageer met quote

redone schreef:

Dat is jouw mening. Die hoeft niet noodzakelijkerwijs met de mening van een ander overeen te komen..

Quote:

In dat opzicht moet ik je gelijk geven. Maar helaas, het schijnt niet anders te kunnen...

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Wo Mei 18, 2016 2:49 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Keesvi schreef:
Het lijkt er sterk op dat je de zoveelste oprisping van een cognitieve dissonantie hebt. .

Keesvi schreef:
Interpreteer de uitingen van anderen, vooral van degenen die je onwelgevallig zijn, naar believen en reageer op die interpretatie in plaats van je te af te vragen of je interpretatie wel de juiste is. .

Keesvi schreef:
je weet donders goed wat de ander bedoelt maar verdomt het om daar op in te gaan en kiest voor afzeiken .

Keesvi schreef:
Uit jouw mond is dat uiteraard geen nabrabbelen. Over deformatie gesproken.

Keesvi schreef:
Ach, spuit elf, oftewel de clubjesindeler geeft modder... .

Keesvi schreef:
Wie kan jou dan serieus nemen? O ja, hoogstwaarschijnlijk slechts je eigen clubje. Als je daar je gelijk, laat staan je eer mee moet behalen dan moet je je misschien eens afvragen aan wat voor uitermate laag niveau je je conformeert.

Keesvi schreef:
We hebben allemaal kaders nodig. Die van klootviolen zijn heel eng.

Keesvi schreef:
Ach gossie... Tenen weer eens niet op tijd ingetrokken? Kan ik je misschien aan een adresje van een cosmetisch chirurg helpen om er een stukje van te laten amputeren? Dan is de kans misschien wat kleiner dat iemand er per ongeluk op gaat staan.

Keesvi schreef:
Mocht je je geamputeerde hersenen terugvinden en het daarin opborrelen dat ik jouw gezwets napraat dan zou mag je je wat mij betreft vereerd voelen. Uiteraard is alleen dat idee al volkomen misplaatst, hoewel ik de kans klein acht dat je zelfs met je hervonden brein precies zult begrijpen waarom.

Keesvi schreef:
Ik vermoed dat bij jouw amputatie per ongeluk (of misschien wel met opzet) ook je hersenstam verwijderd is

redone schreef:
Tympaan zoals ik het bekijk is Kees één van de weinige die ( met nog een paar uitzonderingen) iets zinnigs op de topics neerzetten

tja......................... Very Happy

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4898
Wo Mei 18, 2016 2:56 pm Reageer met quote

Jouw naam is met recht "Humor"!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

pieneke

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 3:18 pm Reageer met quote

humor schreef:
Keesvi schreef:
Keesvi schreef:
Het lijkt er sterk op dat je de zoveelste oprisping van een cognitieve dissonantie hebt. .

Keesvi schreef:
Interpreteer de uitingen van anderen, vooral van degenen die je onwelgevallig zijn, naar believen en reageer op die interpretatie in plaats van je te af te vragen of je interpretatie wel de juiste is. .

Keesvi schreef:
je weet donders goed wat de ander bedoelt maar verdomt het om daar op in te gaan en kiest voor afzeiken .

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:
Wie kan jou dan serieus nemen? O ja, hoogstwaarschijnlijk slechts je eigen clubje. Als je daar je gelijk, laat staan je eer mee moet behalen dan moet je je misschien eens afvragen aan wat voor uitermate laag niveau je je conformeert.

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:
Ach gossie... Tenen weer eens niet op tijd ingetrokken? Kan ik je misschien aan een adresje van een cosmetisch chirurg helpen om er een stukje van te laten amputeren? Dan is de kans misschien wat kleiner dat iemand er per ongeluk op gaat staan.

Keesvi schreef:
Mocht je je geamputeerde hersenen terugvinden en het daarin opborrelen dat ik jouw gezwets napraat dan zou mag je je wat mij betreft vereerd voelen. Uiteraard is alleen dat idee al volkomen misplaatst, hoewel ik de kans klein acht dat je zelfs met je hervonden brein precies zult begrijpen waarom.

Keesvi schreef:
Ik vermoed dat bij jouw amputatie per ongeluk (of misschien wel met opzet) ook je hersenstam verwijderd is

redone schreef:
Tympaan zoals ik het bekijk is Kees één van de weinige die ( met nog een paar uitzonderingen) iets zinnigs op de topics neerzetten

tja......................... Very Happy
leuk weer Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 3:43 pm Reageer met quote

redone schreef:
Jouw naam is met recht "Humor"!

Tja, als jij dat als humor ziet, Redone, is het mij natuurlijk best...

Maar om nu ze zeggen dat dat dan wel zinnig is, dat gaat mij toch wel iets te ver...

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 4:00 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Kan alleen nog maar zeggen dat het voor autochtone mensen ook bijzonder vervelend is om tig keren te verhuizen.

Natuurlijk is dat voor iedereen vervelend maar ik zie asielzoekerskinderen die in tien jaar tijd tien keer van woonplek en school gewisseld hebben. Dat is toch om ziek van te worden? Laat staan dat zoiets geen gevolgen heeft voor de ontwikkeling van kinderen. Gelukkig duren die asielprocedures tegenwoordig gemiddeld een stuk korter maar dat neemt niet weg dat momenteel de toestroom dat AZC-hoppen in de hand werkt.

Jammer dat je er weer autochtonen bijhaalt die buiten hun schuld dakloos raken. Volgens mij is dat verschijnsel uitzonderlijk en horen we in tv-programma's meestal maar een kant van het verhaal. Inmiddels is me duidelijk dat een aantal van die daklozen hun huis is kwijtgeraakt door de zogenaamde plukze-regeling, waarbij het om geld gaat dat op de een of andere manier gestolen is en teruggevorderd door justitie.

Jammer ook dat je over 'de islamitische cultuur' begint. Ik heb inmiddels ik weet-niet-hoeveel vluchtelingen, asielzoekers en collega's met een min of meer moslimachtergrond meegemaakt. Ik geloof dat ik drie of vier vrouwen heb meegemaakt die me geen hand wilden geven. Het zal me worst wezen. Ik heb het over gastvrijheid, bejegening van vrouwen etc. Dergelijke aspecten kunnen zelfs enorm verschillen tussen buurlanden met een meerderheid aan moslims. Het verschil tussen Somalië, Syrië en Egypte is hemelsbreed, bijvoorbeld, om Indonesië maar even buiten beschouwing te laten.

Quote:
Dus iedereen gelijktrekken, is dat niet de bedoeling van een integratie beleid? De nieuwkomers op dezelfde voet behandelen als de inheemse bevolking, dus gelijke rechten en plichten?

Gelijkwaardigheid gaat het hier om. Dat betekent dat je kansarme groepen een steuntje in de rug geeft om ook mee te kunnen doen. Natuurlijk zijn er meerdere van die groepen maar in dit geval gaat het om statushouders.

En lees mijn commentaar over 'thuisland' nog eens want dat lijkt me overduidelijk. Ik weet wel dat je Nederlands hier en daar wat weggezakt is en dat begrijp ik.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Wo Mei 18, 2016 4:08 pm Reageer met quote

[quote="humor"]
Keesvi schreef:
Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

Keesvi schreef:

redone schreef:

Als dit niet het toppunt van selectieve verontwaardiging is dan vraag ik me toch echt af........

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 4:10 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Marguerite1 schreef:
Kan alleen nog maar zeggen dat het voor autochtone mensen ook bijzonder vervelend is om tig keren te verhuizen. Helaas moeten velen hun huis uit omdat ze steeds minder geld hebben of erger nog, hun banen verdwijnen.
Het is helemaal erg dat mensen hun huis uitmoeten en dan geen ander dak boven hun hoofd meer kunnen betalen en op straat staan.

Nu moeten we over de mensen, die "dakloos" gaan of zijn geworden, niet al te dramatisch doen. Zeker als we gaan argumenteren met eigen schuld dikke bult en we moeten ze daar helpen, wat uiteindelijk inhoudt: "Laat ze maar verrekken".

Men heeft in het verleden een veel te grote finciële broek aangetrokken en nu dat het tegen zit, komt men in de problemen. Dat de hypotheek niet (meer) kan worden betaald, is toch een gevolg van de toekomst te rooskleurig inzien.
Dat geld ook voor het niet kunnen betalen van de (te) hoge huur. Om de arbeiderswijk te ontvluchten, heeft men een huis uit de vrije sector genomen en nu dat de economie stil valt en er werkeloosheid is, nu blijkt men verder te hebben willen springen dan de polstok lang was. Want er lopen ook nog een stuk of wat leningen, die moeten worden betaald. Kortom, men heeft op de pof geleefd en nu is de zeepbel gebarsten en zit men tot over de oren in de problemen.

Moeten die mensen dan niet geholpen worden?
Jazeker wel, het ging mij er niet om te zeggen, dat ze niet geholpen zouden moeten worden, maar ik wil alleen het beeld wat bijstellen, dat de mensen geheel buiten de eigen schuld in de problemen zijn gekomen, want dat is dus niet zo.

De vluchtelingen, die door het oorlogsgeweld van huis en haard zijn verdreven, daarvan kan je niet stellen, dat het eigen schuld is, want zij hebben die oorlog niet gewild.

Marguerite1 schreef:

Wat zouden wij van de islamitische cultuur kunnen leren? Noem eens iets positiefs op dat uit die idiologie is voortgekomen. Ik kan niets vinden.

Dit soort uitspraken illustreert nou precies de arrogantie van de "witte" westerlingen. Men voelt zich superieur en denkt, dat alle andere mensen dommer zijn en zeker onbeschaafder. Als ik kijk naar de geschiedenis, dan hebben de Europeanen aan deze wereld niets anders bijgedragen dan geweld en onderdrukking met als doel er economisch beter van te worden. We kunnen een schier eindeloze lijst samenstellen, waar ontdekkingsreizigers de weg hebben vrijgemaakt voor de kolonisatie en uitbuiting van de autochtone bevolkingen.

Ook de toestand die nu heerst in het M.O. is een gevolg van het met geweld beschermen van de oliebelangen van het westen. Dat wordt nogal eens uit het oog verloren.

Jij bent de enigste die de waarheid in pacht heeft. Laughing Het toppunt van arrogantie.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 4:12 pm Reageer met quote

pieneke schreef:
leuk weer

Vraag voor de aardigheid 'Humor' eens om zijn corvee op Tympaan los te laten?

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 4:21 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
pieneke schreef:
leuk weer

Durf je dat zelf niet...

Flinke vent....

En dan durf je ook nog eens een ander de schuld te geven van het verzieken van topics...

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 4:26 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Precies daarom, Kees, was het veel beter geweest mensen dáár op te vangen

Het gaat om de vluchtelingen die hier nu eenmaal zijn en mogen blijven en wel onder de huidige regelingen en afspraken en die van het recente verleden. Dat kun je gaan zitten mauwen over hoe het anders had gekund en over hoe het volgens jou zou moeten maar daar gaat het hier dus niet om. Dat is een totaal andere discussie en dus net zo goed topic kapen als al dat oliedomme ad hominem gedoe.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 4:41 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Bas12 schreef:
Jij bent de enigste die de waarheid in pacht heeft. Laughing Het toppunt van arrogantie.

Is dit jouw variant van een inhoudelijke reactie? Goh wat ben je dan een stakker. Laughing

Haha JanRutgers, zou het zin hebben om bij jouw quotes inhoudelijk te reageren dan? Zolang jij niet normaal kunt reageren denk ik het niet.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 4:45 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Keesvi schreef:
pieneke schreef:
leuk weer

Durf je dat zelf niet...

Flinke vent....

En dan durf je ook nog eens een ander de schuld te geven van het verzieken van topics...

Ik zal voor de aardigheid even een recente gewoonte overnemen en ook eens een heel bericht quoten. Dan staat er wat betreft jouw persoonlijke bijdrage eigenlijk niets in. Vertel me eens waar ik jouw laatste vijf (ik wil het je niet al te moeilijk maken) inhoudelijke bijdragen kan vinden in de wat serieuzere forumsecties. Wedden dat je voor de zoveelste keer in gebreke zult blijven met een even inhoudsloos, clichématig als stompzinnig antwoord? Holle vaten klinken het hardst.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 6:16 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Libelletje schreef:
Tijden veranderen en zijn er niet gezelliger op geworden.
En als je zoveel compassie met nieuwkomers hebt zou je dat ook met anderen moeten hebben.

Ja dat tijden veranderen en mensen ook, dat zie ik dagelijks op dit forum en daar wordt ik niet vrolijk van.

Ik moet helemaal niks, ik verdeel mijn compassie op mijn manier en niet volgens de wensen van iemand anders, en wie wel en wie niet, dat is mijn verantwoording en keuze.

Nee Jan je moet je aanpassen en conformeren aan de regels.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 18, 2016 6:17 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Saoedi-Arabië

Is dat een land waarvan jij denkt een leefbaar bestaan op te kunnen bouwen als immigrant? Ik dacht van niet als je in staat bent je hersens te mobiliseren. Nou, verreweg de meeste Syriërs dus ook niet. Je kunt daar terecht als je expert bent op het gebied van oliewinning of als een soort schoonmaakslaaf totdat je het land zonder pardon weer uitgezet wordt. En ondertussen je hoofd niet verloren bent omdat je in verzet gekomen bent tegen de avances van je slavendrijver.

En verder en in de eerste plaats gaat het hier nog steeds om de vluchtelingen die hier zijn en voorlopig zullen blijven. Daar hoor ik je niet over.

Pagina 18 van 20 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Volgende

Plaats reactie