Gelukzoekers blijven hangen in Nederland
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8138
Do Apr 28, 2016 12:32 pm Reageer met quote

Mijn mening is dat elk mens op deze aardkloot een gelukzoeker is. Niemand uitgezonderd.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27594
Do Apr 28, 2016 12:35 pm Reageer met quote

Het gaat vooral om de manier waarop je je geluk zoekt...

Het mag in ieder geval nooit het ongeluk van een ander worden...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Do Apr 28, 2016 12:48 pm Reageer met quote

Gelukzoekers zullen we allemaal zijn, dat staat geheel buiten kijf.

Maar als je je geluk zoekt op kosten van de ander en daarop teert, komt gelukzoeken toch in een ietwat ander daglicht te staan veronderstel ik lichtelijk.

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Do Apr 28, 2016 1:05 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Gelukzoekers zullen we allemaal zijn, dat staat geheel buiten kijf.

Maar als je je geluk zoekt op kosten van de ander en daarop teert, komt gelukzoeken toch in een ietwat ander daglicht te staan veronderstel ik lichtelijk.

juist, en niet alleen gelukszoeker komen, maar zeker ook de spionnen en die zijn veel gevaarlijker.

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Ma Mei 02, 2016 8:15 pm Reageer met quote

douwe schreef:

ff een twitterbericht.

doet mij denken aan de vijfde colonne

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 02, 2016 8:25 pm Reageer met quote

Werk aan de winkel voor de daltons.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13410
Ma Mei 02, 2016 8:52 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
doet mij denken aan de vijfde colonne

Mij aan een troll.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Mei 02, 2016 11:44 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Benneke schreef: Mijn mening is dat elk mens op deze aardkloot een gelukzoeker is. Niemand uitgezonderd.

Dat ben ik met je eens Benneke, maar zoeken is actie, zoeken is niet ergens heengaan waar je kansen erg klein zijn en waar je wilt dat anderen voor je opdraaien.

Als jij je sokken kwijt bent en je gaat op je stoel zitten, dan kun je niet zeggen dat je zoekt. En als jij je vrouw laat opdraaien om die sokken te zoeken, dan ben je geen zoeker, maar een profiteur.

wat een volstrekt belachelijke vergelijking, heb je soms te lang in de zon gezeten.

Mensen die onder het mom van (oorlogs)vluchteling meeliften met de stroom vluchtelingen horen terug gestuurd te worden, iets waarvan het departement van veiligheid en justitie zegt dat ze dat sinds kort goed in grip hebben zodat het bij de volgende cijfers ook naar voren zal komen.

lukt ze dat niet moet je het de gelukszoeker niet kwalijk nemen

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 03, 2016 11:25 am Reageer met quote

nandes schreef:
Libelletje schreef:
Benneke schreef: Mijn mening is dat elk mens op deze aardkloot een gelukzoeker is. Niemand uitgezonderd.

Dat ben ik met je eens Benneke, maar zoeken is actie, zoeken is niet ergens heengaan waar je kansen erg klein zijn en waar je wilt dat anderen voor je opdraaien.

Als jij je sokken kwijt bent en je gaat op je stoel zitten, dan kun je niet zeggen dat je zoekt. En als jij je vrouw laat opdraaien om die sokken te zoeken, dan ben je geen zoeker, maar een profiteur.

wat een volstrekt belachelijke vergelijking, heb je soms te lang in de zon gezeten.

Jij vindt het belachelijk...
En dat mag, natuurlijk..

Maar ik vind het eigenlijk best een goede vergelijking...
"vluchten" met het oogmerk om ergens anders op andermans kosten te leven (en daarbij ook nog eisen te stellen) is geen geluk zoeken maar profiteren c.q. misbruik maken van andernans goedheid...

Of misschien kan ik beter zeggen: naïviteit ...

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 03, 2016 11:33 am Reageer met quote

nandes schreef:
Libelletje schreef:

Mensen die onder het mom van (oorlogs)vluchteling meeliften met de stroom vluchtelingen horen terug gestuurd te worden, iets waarvan het departement van veiligheid en justitie zegt dat ze dat sinds kort goed in grip hebben zodat het bij de volgende cijfers ook naar voren zal komen.

lukt ze dat niet moet je het de gelukszoeker niet kwalijk nemen

Als ze komen met het doel om te profiteren, en dat is met deze doelgroep het geval, dan valt dat hen zeer zeker kwalijk te nemen en dienen ze linea recta te worden teuggestuurd naar waar ze vandaan kwamen. Niet dat softe gedoe waar niemand en zeker ook de "echte" vluchtelingen niet bij gebaat zijn.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Wo Mei 04, 2016 12:45 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
nandes schreef:
Libelletje schreef:

Jij vindt het belachelijk...
En dat mag, natuurlijk..

Maar ik vind het eigenlijk best een goede vergelijking...
"vluchten" met het oogmerk om ergens anders op andermans kosten te leven (en daarbij ook nog eisen te stellen) is geen geluk zoeken maar profiteren c.q. misbruik maken van andernans goedheid...

Of misschien kan ik beter zeggen: naïviteit ...

Jij mag het een goeie vergelijking vinden, ik dus niet

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Wo Mei 04, 2016 1:14 am Reageer met quote

Ik vind het eigenlijk ook wel een goede vergelijking.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 04, 2016 7:44 am Reageer met quote

Ik vind het dom geklets in de ruimte.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Wo Mei 04, 2016 10:11 am Reageer met quote

Ik vind het (onderwerp is sokken ...)

'mannen eigen'

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 04, 2016 10:50 am Reageer met quote

Ik vind dat het tijd wordt voor koffie....

Very Happy

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11403
Wo Mei 04, 2016 12:37 pm Reageer met quote

Bijna 40 procent van het aantal geplande uitzettingen van uitgeprocedeerde asielzoekers gaat op het laatste moment niet door.

In 2015 bleven 1225 van de 3165 geboekte vliegtuigplekken ongebruikt doordat de vreemdelingen niet kwamen opdagen voor hun uitzetting.

en hier het hele verhaal

Het is juni. Maar dit blijft even tussen mei en juli.

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Wo Mei 04, 2016 1:07 pm Reageer met quote

Misschien is het wel nodig om het helpen van gelukzoekers strafbaar te stellen. Laat ze de ouderen hier maar helpen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 04, 2016 2:40 pm Reageer met quote

RobJ59 schreef:
Misschien is het wel nodig om het helpen van gelukzoekers strafbaar te stellen. Laat ze de ouderen hier maar helpen.

Ben ik helemaal voor...

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Mei 04, 2016 3:05 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
RobJ59 schreef:

Ben ik helemaal voor...

Een taakstraf opleggen. Die zou er uit kunnen bestaan om te helpen bij het uitzetten.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 04, 2016 4:12 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Tympaan schreef:
RobJ59 schreef:

Ben ik helemaal voor...

Een taakstraf opleggen. Die zou er uit kunnen bestaan om te helpen bij het uitzetten.

Ouderen moeten als taakstraf helpen om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten?

Even voor de duidelijkheid ben ik er geen voorstander van dat uitgeprocedeerden en illegalen in Nederland blijven. Wetten en internationale afspraken zijn er niet voor niets. Dat het uitzetten van hen vaak niet lukt is me bekend. Wie kan me vertellen hoeveel ze ons precies kosten?

Pagina 2 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie