Woede na inzet Marokkaanse consul in Ede
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Zo Mei 08, 2016 11:07 am Reageer met quote

Pluk daarmee doe je de Edenaren tekort.
Het gaat om jongeren van Marokkaanse afkomst.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13396
Zo Mei 08, 2016 11:20 am Reageer met quote

Tympaan schreef:

En die geven meerdere malen aan dat procentueel meer Marokkanen in de gevangenis zitten.

Geen 63% maar 10,6%. Lees het door jezelf aangehaalde artikeltje nog eens door. Dat er hier klootzakjes rondlopen met een bepaalde afkomst kunnen we het over eens zijn maar pertinent niet dat die afkomst het probleem is, laat staan dat het probleem aan alle afkomstigen te wijten is.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27584
Zo Mei 08, 2016 11:30 am Reageer met quote

Bas12 schreef:
Pluk daarmee doe je de Edenaren tekort.
Het gaat om jongeren van Marokkaanse afkomst.

Precies. En waarom zou dat niet vermeld mogen worden..?
Met verzwijgen wordt het probleem niet minder. Integendeel, dan voelen ze zich nog beschermd ook...

Faber quisque fortunae suae

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 11:34 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

En die geven meerdere malen aan dat procentueel meer Marokkanen in de gevangenis zitten.

Geen 63% maar 10,6%. Lees het door jezelf aangehaalde artikeltje nog eens door. Dat er hier klootzakjes rondlopen met een bepaalde afkomst kunnen we het over eens zijn maar pertinent niet dat die afkomst het probleem is, laat staan dat het probleem aan alle afkomstigen te wijten is.

Die afkomst is wel zeker een probleem. Of op z'n minst de oorzaak. Door het blijven leven in een eigen wereldje, waardoor de opvoeding niet is gericht op de Nederlandse samenleving, krijg je dit soort situaties...

Maar ook het ontstellend slappe optreden van de burgemeester is daar natuurlijk debet aan...

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Mei 08, 2016 11:41 am Reageer met quote

Dat er zo de nadruk op gelegd wordt dat het Jongeren van Marokkaanse afkomst zijn heeft nmm hier mee te maken dat de soep vd vluchtelingen en asielzoekerscentra wel zo'n beetje op is.
daar kunnen ze niet veel over rellen, de ramp en tegenspoed is er niet.

Ja dan moet je dit maar hot maken.

Je kan ook over de joden beginnen die de oekraine verlaten ( ik snap dat ze dat doen) en je brengt het dan als "Exodus van Joden uit Europa.

Net zoals een tweede ongeluk van een hoogbejaarde als volgt gebracht wordt: Bejaarde automobilisten zaaien dood en verderf.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 2:10 pm Reageer met quote

Jos55 schreef:
Natuurlijk weet ik niet in welke periode, waar en hoelang jij daar werkzaam was. Als oud-PIWer (ik zelf dus) verbaast het me dat je niet het onderscheid schijnt te weten tussen Huis van Bewaring en een Penitentiaire Inrichting.

Dat verbaast mij ook. Je moet dus ook een 'minjus' e-mailadres hebben gehad. Wink Maak na deze confrontatie met de realiteit je borst maar nat...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 2:21 pm Reageer met quote

Jos55 schreef:

Natuurlijk weet ik niet in welke periode, waar en hoelang jij daar werkzaam was. Als oud-PIWer (ik zelf dus) verbaast het me dat je niet het onderscheid schijnt te weten tussen Huis van Bewaring en een Penitentiaire Inrichting.

In een Huis van Bewaring zitten mensen in hechtenis die 'verdacht' worden van e.o.a. misdrijf.

Dat verschil wist ik ook niet. Voor mij is een gevangenis vooral enkel maar een soort gebouw..

Maar in mijn ogen doet dat niets af aan de percentages. Of ze nu in een Huis van Bewaring of een Penitentiaire Inrichting geplaatst zijn...

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 2:31 pm Reageer met quote

Je bent volgens mij niet 'zomaar' verdacht...

Daar is altijd wel een reden voor....

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 2:39 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Zoals? Een ietwat getinte huidskleur?

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 2:40 pm Reageer met quote

Als je verdacht bent en in een huis van bewaring opgesloten bent mag je aannemen dat je niet zonder reden daar zit.

En het ook zij het is gegeven dat Marokkaaanse jongeren oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Zo Mei 08, 2016 2:55 pm Reageer met quote

Hier wat over onze Marokkaanse medelanders.

Lees:

Eerst de feiten. Uit cijfers van het CBS blijkt dat in 2008 in Nederland 334.788 personen met een Marokkaanse achtergrond woonden, waarvan 59.725 mannen tussen de 15 en 25 jaar oud. Daarvan zijn er 31.282 (52%) ooit verdacht van het plegen van een misdrijf.
Waar gaat het dan om? Bovenkerk geeft een kille opsomming van de delicten. Bedreiging, intimidatie, agressie tegen hulpverleners, straatrellen, straatroof, homobashing, seksuele agressie tegen vrouwen, huiselijk geweld, loverboypraktijken, groepsverkrachtingen en uiteindelijk georganiseerde criminaliteit.

https://www.vn.nl/het-probleem-met-marokkaanse-criminelen-ze-zijn-te-nederlands/

Laatst aangepast door Fyrano op Zo Mei 08, 2016 3:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 3:05 pm Reageer met quote

Achterstandspositie en een laag inkomen is leidend. Als je dat als primair criterium hanteert dan zijn er nauwelijks verschillen qua etniciteit.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 3:23 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Zoals? Een ietwat getinte huidskleur?

Bijvoorbeeld...

Je vraagt er tenslotte zelf om....

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 3:52 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Achterstandspositie en een laag inkomen is leidend

Dankzij de goede sociale voorzieningen in ons land is de criminaliteit nog relatief laag. De allochtonen die hier een uitkering genieten zouden daarom juist eerder aangepast sociaal wenselijk gedrag moeten vertonen.

Bovendien zijn de economische omstandigheden lang niet altijd alleen bepalend. Het niet (willen) integreren en het niet bij gebracht worden van enig normbesef zijn wellicht veel eerder bepalend m.b.t. crimineel gedrag.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8137
Zo Mei 08, 2016 6:41 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Daar hebben we dus het CBS voor....

Dus niet telkens beweren dat anderen "uit hun nek kletsen" en jij het licht en de waarheid bent...

Ik ben weer eens enige tijd in Zeeland geweest en net weer terug.
Tot mijn verbazing lees ik dan dat nu cijfers van het CBS klakkeloos als waar worden aangenomen, waar deze cijfers in eerdere discussies niet of nauwelijks werden geloofd of op zijn minst in twijfel werden getrokken.

Het kan verkeren zei Bredero Laughing

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 6:55 pm Reageer met quote

Hieruit blijkt maar weer dat het lezen je nogal moeilijk af gaat. Of dat je stomweg de forumleden niet uit elkaar kan houden...

Ik heb in ieder geval nooit de CBS-cijfers ter discussie gesteld. Hooguit de manier waarop ze geïnterpreteerd worden door sommigen...

Ik heb er beroepsmatig te veel mee te maken gehad om daar aan te twijfelen...

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8137
Zo Mei 08, 2016 8:37 pm Reageer met quote

De opmerking was niet tegen jou bedoeld Tympaan. Dat ik jouw bijdrage heb gebruikt, was omdat in die vorige discussie er openlijk werd getwijfeld aan de objectiviteit van het CBS.

Mijn excuses dat ik dat niet duidelijker vermeldde.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Mei 08, 2016 9:24 pm Reageer met quote

Excuus aanvaard, Benneke..

Ik dacht inderdaad dat je mij persoonlijk bedoelde..

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Zo Mei 08, 2016 11:07 pm Reageer met quote

Waarom nou weer die lieve goed geïntegreerde marokkaantjes te kakken zetten? Schofterig vind ik het.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Mei 09, 2016 12:58 am Reageer met quote

Jos55 schreef:
TheDon, dank je voor je uitgebreide toelichting. Geweldig dat je je voormalige werkplek zo in ere houdt door middel van je avatar Laughing

wil je dat misschien even toelichten over die avatar?

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie