Woede na inzet Marokkaanse consul in Ede
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12235
Zo Mei 15, 2016 11:56 am Reageer met quote

Bas12 schreef:
Zoals jij de zaken formuleert zou ik het zeker ook niet doen. Een te hoog knuffelgehalte lijkt mij nu ook niet bepaald realistisch.

Als ik ergens godsgruwelijk de zeik aan heb dan is het aan de beschuldiging dat ik allochtonen 'knuffel'. En al helemaal omdat ik dat zou doen omdat ik beroepsmatig met asielzoekers te maken heb. Integreren betekent voor mij dat je een bewustzijn ontwikkelt over hoe onze maatschappij werkt met inachtneming van man-vrouw- en ouder-kindrelaties en andersoortige omgangsvormen, taalgebruik, wet- en regelgeving etc. En uiteraard dat je daar adequaat mee omgaat. Dat, beste Bas, is een generatie of twee geleden een ondergeschoven kindje geweest. Ik verbaasde me er een jaar of twintig geleden bij een vaccinatie van mijn dochter al over dat ettelijke folders met uitleg in o.a. Arabisch en Turks beschikbaar waren terwijl die buitenlandse werknemers al lang en breed deel uitmaakten van de Nederlandse samenleving. Waarom de kosten daarvoor niet geïnvesteerd in lessen Nederlands? Ik noem maar een voorbeeld.

Het Nederlandse onderwijs is een achterhaald zooitje. Je kunt gereformeerd, humanistisch, katholiek, islamitisch, hervormd, atheïstisch, ietsistisch en nietsistisch onderwijs volgen. Wat een waanzin... Wie werkt er nu eigenlijk segregatie in de hand? Oftewel integratie tegen?

Natuurlijk, beste Bas, leidt knuffelen nergens toe, hoewel me er op zich niets op tegen lijkt. Maar alleen maar met een vingertje een bepaalde kant op wijzen, c.q. richting immigranten, evenmin.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 2971
Zo Mei 15, 2016 2:31 pm Reageer met quote

Misschien was dat in friesland zo, maar waar ik toen woonde was dat anders, mensen kregen taalles en de zeden en gebruiken werden het hun uitgelegd. Wat ik wel weet is dat, als je zei: ze moeten onze taal en gebruiken leren je eigen onmiddellijk bij de v.a.r.a moest melden en dan werd je door sonja barend voor van alles en nog wat uitgemaakt, want de mensen moesten hun eigen identiteit en cultuur behouden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Zo Mei 15, 2016 2:43 pm Reageer met quote

@kees: Toch mooi dat er zoveel valt te kiezen. Dat heeft allemaal met de vrijheid van godsdienst te maken en is vanuit historisch perspectief gezien volledig geïntegreerd en maakt traditioneel gezien deel uit van de Nederlandse samenleving en dus cultuurgebonden.

De islam is echter een ideologie die vanwege o.m. het grote cultuurverschil hier geen deel van uitmaakt. Verdere islamisering zal Europa bovendien alleen maar verder verdelen, de wij en zij samenleving. Triest.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25885
Zo Mei 15, 2016 3:30 pm Reageer met quote

Integreren betekent dat je je de gewoonten en gebruiken van het land of je omgeving eigen maakt. Maar ook dat er een reële kans moet zijn op werk en een toekomst. Zonder werk geen toekomst.

En daar zit nu precies het probleem. Er is geen voldoende werk. Niet eens voldoende voor de Nederlanders zelf...

Dan zijn er maar twee mogelijkheden: Of ze mogen aansluiten achter de 600.000 die er al zijn. Of ze krijgen een baan ten koste van die 600.000 die dan verder maar moeten verrekken... En zich daar waarschijnlijk ook wel eens tegen gaan verzetten...

Kortom, die tweedeling wordt alleen maar groter en de verschillen enkel maar scherper....

Faber quisque fortunae suae

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Zo Mei 15, 2016 3:44 pm Reageer met quote

En dat betekend dat de Nederlanders niet alleen met werk achteraan aansluiten, maar ook met de huurwoningen, waar de mensen al 8 jaar moesten wachten voordat ze aan de beurt waren.

Er zijn werelddelen die heel dun bevolkt zijn, zoals Canada, Australie en Nieuw Zeeland. Dat zijn prima emigratielanden waar nog plenty mogelijkheden zijn.

In Nederland wonen de mensen boven op elkaar, waardoor agressie ontstaat.

Een echte vluchteling is blij als zijn gezin in veiligheid is en reist niet door 6 landen waar de meeste centen zitten.
Ook zorg je er eerst voor dat je vrouw en kinderen in veiligheid zijn en ga je niet als man eerst zelf, buiten het feit om dat ze bij gebrek aan hun eigen vrouw, onze vrouwen lastig vallen.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Zo Mei 15, 2016 4:14 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Het Nederlandse onderwijs is een achterhaald zooitje. Je kunt gereformeerd, humanistisch, katholiek, islamitisch, hervormd, atheïstisch, ietsistisch en nietsistisch onderwijs volgen. Wat een waanzin... Wie werkt er nu eigenlijk segregatie in de hand? Oftewel integratie tegen?.

Zulke problemen die we nu hebben met marokkaanse jongeren staat natuurlijk helemaal los van het onderwijs.
Zulke problemen hebben we nooit gezien bij jongeren die gereformeerd, humanistisch, katholiek, hervormd, atheïstisch onderwijs gevolgd hebben de laatste 60 jaar.
Je kan dus gevoegelijk stellen dat het probleem bij de marokkanen ligt, zelfs met de Molukkers hebben we nooit zulke narigheid gehad.
En begin nu niet over de kaping bij Wijster, dat is mijns inziens 100% de schuld van de Nederlandse regering, die zijn belofte niet nakwam.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Mei 15, 2016 4:26 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Quote:

waar heb je het over ????

WELKE agressie?

Blijkbaar heeft hij de hand weten te leggen op een wetenschappelijk onderzoek waaruit naar voren is gekomen dat er een zekere correlatie bestaat tussen de bevolkingsdichtheid en criminaliteitscijfers van landen.
Ik ben héél benieuwd naar de betreffende correlatiecoëfficiënt.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Zo Mei 15, 2016 4:47 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Het is zo Kees, dat de eerste generatie gastarbeiders hier heen waren gehaald om te werken, desnoods 16 uur per dag. De werkgevers hadden geen enkel belang om deze mensen te laten integreren in onze samenleving en er werd geen enkele moeite gedaan om deze mensen ook maar een begin van de kennis van het Nederlands bij te brengen. Het waren de slaven van de moderne tijd.

Toen de werkgevers geen emplooi meer hadden voor deze mensen, werden ze zonder pardon op straat gezet en ze moesten zich maar redden. De verantwoordelijkheid werd steeds weer doorgeschoven en er werd niets gedaan om de mensen ook maar ergens heen te begeleiden, ook niet naar huis terug in het land van herkomst. Ze waren volkomen op zichzelf aangewezen. Niet zo gek, dat ze dan ook op elkaar terug vielen en met de rug naar onze samenleving gingen staan, dat deden de autochtonen ook.

De autochtone Nederlandse bevolking deed tegenover hen precies zo, als destijds tegen de Molukkers en de Surinamers, die naar Nederland kwamen, al dan niet gedwongen. Men liet ze links liggen en ze moesten het maar uitzoeken. Meisjes, die zich afgaven met dat vreemde volk, werden met de nek aangekeken en niet zelden werden ze uitgemaakt voor hoer met als voorvoegsel de nationaliteit van de jongen waar ze mee omging.

Het is dus al vroeg in de jaren zestig verkeerd gegaan en niet alleen door falend overheidsbeleid, de werkgevers en de autochtone bevolking dragen op zijn minst een even groot deel van de schuld.

Ook nu is in wezen, voor wat betreft de overheid en autochtone bevolking, hetzelfde aan de gang. Men verwacht wonderen, maar verrekt het om er zelf energie in te steken. "Moet dat gajes hier in de straat", "Nee hoor wij willen geen asielzoekers hier, dan dalen de huizen in waarde", zijn veel gehoorde kreten.
Men is boos, dat de vluchteling niet vanaf dag één niet vloeiend Nederlands spreekt en niet de eigen cultuur overboord hebben gegooid, om zich vol overgave te storten op het koken van spruitjes en bloemkool, want dat buitenlandse eten stinkt naar knoflook.

Wat er mede door eigen houding en handelen is fout gegaan bij de vorige lichtingen buitenlanders, wordt nu verweten aan de nieuwkomers. Maar ja, eigen falen toegeven, dat is nog een brug te ver.
Men maakt liever de mensen, die pogen er iets van te maken uit voor knuffelaars en linkse kerk. Er is dus eigenlijk niks nieuws onder de zon, alleen het woord "hoer" is vervangen door "knuffelaar".

Klopt wel aardig wat je hier verteld alleen Nederlanders tegen Nederlanders konden er ook een houtje van, in dit geval Friezen tegen Hollanders, in 1956 belande ik in het Ziekenhuis in Heerenveen en negentig procent van de verzorgenden verrekten het om je in ABN aan te spreken of ze deden alsof ze mij niet konden verstaan toen ik eens tegen een zuster zij dat ze zo,n grote vierkante kont had beklaagde zij zich snel bij de hoofdzuster die dan ook verhaal kwam halen en ze vond dat ik mij niet netjes gedroeg, ik heb geantwoord wat u mij nu komt vertellen dat kan ik verstaan en zelfs begrijpen maar wat die zuster zei verstond ik niet, maar ze heeft wel begrepen dat ze een vierkante kont heeft dat dan weer wel. (ben desondanks toch met een Friezin getrouwd al zestig jaar maar die had dan ook geen vierkante kont ) Laughing Laughing

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 5:02 pm Reageer met quote

Laughing Laughing Laughing

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 5:06 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
In Nederland wonen de mensen boven op elkaar, waardoor agressie ontstaat. .

Klopt en daar is een logische verklaring voor. Naarmate er meer interactie plaats vindt, dat is wanneer mensen dichter op elkaar wonen, neemt de kans op conflicten cq agressie evenredig toe.

In buurten waar veel etnische diversiteit is neemt die criminaliteit nog eens extra toe, hetgeen door onderzoek is uitgewezen.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 5:09 pm Reageer met quote

Haha, mooi verhaal Jalis. Er zijn friezen die het vertikken om ABN te spreken, sommigen denken zelfs dat ze in Rusland gewoon Fries kunnen spreken.

Marguerite, heel herkenbaar. Triest maar waar.

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 5:24 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Humor schreef:Je kan dus gevoegelijk stellen dat het probleem bij de marokkanen ligt, zelfs met de Molukkers hebben we nooit zulke narigheid gehad.
En begin nu niet over de kaping bij Wijster, dat is mijns inziens 100% de schuld van de Nederlandse regering, die zijn belofte niet nakwam.

Ben ik met je eens! Maar daarna ging het toch steeds beter. Ik mocht die Molukkers graag en vindt het meestal vriendelijke en gastvrije mensen.
.

Zeker weten libelletje, ik heb liever 100 Molukkers in mijn straat dan één marokkaan.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25885
Zo Mei 15, 2016 5:41 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Fyrano schreef:
In Nederland wonen de mensen boven op elkaar, waardoor agressie ontstaat. .

Klopt en daar is een logische verklaring voor. Naarmate er meer interactie plaats vindt, dat is wanneer mensen dichter op elkaar wonen, neemt de kans op conflicten cq agressie evenredig toe.

In buurten waar veel etnische diversiteit is neemt die criminaliteit nog eens extra toe, hetgeen door onderzoek is uitgewezen.

Daar hoef je waarachtig geen geleerde voor te zijn om dat te kunnen bedenken..

Hoe dichter op elkaar, hoe kleiner de woningen, hoe groter de kans op irritatie en daaruit voortvloeiende conflicten. En als de leefgewoonten ook nog eens belangrijk verschillen wordt die kans alleen nòg maar groter....

Faber quisque fortunae suae

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Ma Mei 16, 2016 12:17 am Reageer met quote

Chess schreef:
NicolaasP schreef:
Quote:

WELKE agressie?

Blijkbaar heeft hij de hand weten te leggen op een wetenschappelijk onderzoek waaruit naar voren is gekomen dat er een zekere correlatie bestaat tussen de bevolkingsdichtheid en criminaliteitscijfers van landen.

Mooie woorden zeg poe hee..........

Kijk eens naar het filmpje en neem dat marokkaantje een maand in huis misschien leert hij dan wat jij bedoelt.

https://youtu.be/pgn9nkPr3no

RobJ59

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 12:20 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Het is zo Kees, ............

. Er is dus eigenlijk niks nieuws onder de zon, alleen het woord "hoer" is vervangen door "knuffelaar".

Noem jij warempel kees nu een hoer???

Let op, dit is een vraag hoor.

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 12:43 am Reageer met quote

RobJ59 schreef:
Chess schreef:
NicolaasP schreef:
Quote:

WELKE agressie?

Kijk eens naar het filmpje en neem dat marokkaantje een maand in huis misschien leert hij dan wat jij bedoelt.

Wat heeft het in huis nemen van een "marokkaantje" (zoals jij dat noemt) ook maar in de verste verte te maken met de door jou eerder aangegeven correlatie? Zal het mogelijke criminele gedrag van dat "marokkaantje" (ik vermoed dat je daar op doelt) dan afhankelijk zijn van de bevolkingsdichtheid van Nederland? Zou dat "marokkaantje" zich totaal anders gedragen indien iemand uit Australië hem in huis zou nemen? Je bent me nu echt even kwijt hoor.........

Op vorenstaande zal wel geen inhoudelijke reactie komen dus gezien je reactie ligt de conclusie voor de hand dat het weer eens geroeptoeter was en stemmingmakerij.

Even had ik de hoop je één keer te kunnen betrappen op een onderbouwde stelling, maar helaas weer mis deze keer. Maar, ik blijf het proberen hoor, ooit moet dat toch eens een keertje gaan lukken hé?

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

RobJ59

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 2:19 am Reageer met quote

Chess schreef:
RobJ59 schreef:
Chess schreef:
NicolaasP schreef:
Quote:

WELKE agressie?

Wat heeft het in huis nemen van een "marokkaantje" (zoals jij dat noemt) ook maar in de verste verte te maken met de door jou eerder aangegeven correlatie? Zal het mogelijke criminele gedrag van dat "marokkaantje" (ik vermoed dat je daar op doelt) dan afhankelijk zijn van de bevolkingsdichtheid van Nederland? Zou dat "marokkaantje" zich totaal anders gedragen indien iemand uit Australië hem in huis zou nemen? Je bent me nu echt even kwijt hoor.........

Op vorenstaande zal wel geen inhoudelijke reactie komen dus gezien je reactie ligt de conclusie voor de hand dat het weer eens geroeptoeter was en stemmingmakerij.

Even had ik de hoop je één keer te kunnen betrappen op een onderbouwde stelling, maar helaas weer mis deze keer. Maar, ik blijf het proberen hoor, ooit moet dat toch eens een keertje gaan lukken hé?

Je gebruikt wel veel woorden om niets te zeggen hoor. Very Happy

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 2:32 am Reageer met quote

RobJ59 schreef:

Tja, ik wist eigenlijk al dat het "paarlen voor de zwijnen werpen" zou zijn en je reactie geeft me de bevestiging.

Je verlaat je stellingname en gaat wat brabbelen om je eigen ongelijk te verdoezelen, bekent patroon voor mij.

RobJ59

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 2:35 am Reageer met quote

Chess schreef:
RobJ59 schreef:

Tja, ik wist eigenlijk al dat het "paarlen voor de zwijnen werpen" zou zijn en je reactie geeft me de bevestiging.

Je verlaat je stellingname en gaat wat brabbelen om je eigen ongelijk te verdoezelen, bekent patroon voor mij.

Hou ook van jou hoor Wink

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 2:42 am Reageer met quote

RobJ59 schreef:

Hou ook van jou hoor Wink

Ik ook van jou: alle levensvormen op aarde zijn om van te houden, zelfs kakkerlakken en brulapen, helemaal met je eens.

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie