'Wordt PVV de grootste, dan moet ze regeren'
Archief Discussie
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Zo Mei 15, 2016 9:25 pm Reageer met quote

'Wordt PVV de grootste, dan moet ze regeren'

Als de PVV bij de volgende verkiezingen de grootste wordt, dan moet de partij in de regering worden opgenomen.
Dat vindt een meerderheid van de Nederlanders, blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.
Zo vindt 100 procent van de aanhangers van de PVV dat de partij bij winst moet gaan regeren.
Van de achterbannen van PvdA en GroenLinks is maar 21 procent die mening toegedaan.

bron https://www.telegraaf.nl/binnenland/25796938/___Wordt_PVV_de_grootste__dan_moet_ze_regeren___.html

Laughing

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25884
Zo Mei 15, 2016 9:32 pm Reageer met quote

Als ze inderdaad de grootste wordt, dan zal ze moeten regeren. Dan kunnen ze eindelijk laten zien of ze er echt toe in staat zijn...

Faber quisque fortunae suae

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 32905
Zo Mei 15, 2016 9:35 pm Reageer met quote

Ja hoor, laten ze dan maar regeren.
Het zal dan heel anders gaan worden.

Achter de wolken schijnt de zon

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 9:42 pm Reageer met quote

En de grootste partij levert meestal de MP .
Dat zal nog een flinke rel worden Laughing

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Mei 15, 2016 9:50 pm Reageer met quote

Als ze gaan regeren dan hebben ze, met 37 zetels, een onwerkbaar en onrealistisch minderheidskabinet.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 9:52 pm Reageer met quote

Dat hebben we nu ook met 31 zetels.......
en dat werkt (nou ja werken...) ook (niet)...... Very Happy

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 9:55 pm Reageer met quote

humor schreef:
Dat hebben we nu ook met 31 zetels.......

Volkomen onzin, maar dat weet je zelf ook wel..... (mag ik hopen)

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 10:04 pm Reageer met quote

Het kabinet-Rutte II, ook wel het kabinet-Rutte-Asscher genoemd, is een Nederlands kabinet. Het is een kabinet gevormd door de politieke partijen VVD en PvdA.
Het kabinet staat onder leiding van premier Mark Rutte en werd op 5 november 2012 beŽdigd als opvolger van kabinet-Rutte I, na de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september 2012 en de daaropvolgende kabinetsformatie.
Het kabinet heeft in de Tweede Kamer een zeer krappe meerderheid met 76 zetels.

bron wiki

Het kabinet heeft nu in de Tweede Kamer een minderheid van 31 zetels

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 10:12 pm Reageer met quote

Ik heb het helemaal niet over een rechtsgrond gehad.

De publieke opinie laat zien dat er van zetelaantal weinig overblijft.
Bovendien is er nog nooit een zittend kabinet zo afgegaan in een "virtuele zetelverdeling"

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25884

Libelletje schreef:

..En nu wil niemand met Wilders samenwerken, maar wat als PVV wel de grootste blijft? Nou, dan komen er toch weer een paar schoorvoetend over de streep

Best wel. En dan worden er weer compromissen gesloten en water bij de wijn gedaan of andersom, net zo lang tot er weer net zo'n grauwgrijze brij ontstaat als dat er nu is....

Het is en blijft het internationale bedrijfsleven dat echt regeert en de regels voorschrijft...

Faber quisque fortunae suae

Chess.1

Superlid
Superlid

humor schreef:
Het kabinet-Rutte II, ook wel het kabinet-Rutte-Asscher genoemd, is een Nederlands kabinet. Het is een kabinet gevormd door de politieke partijen VVD en PvdA.
Het kabinet staat onder leiding van premier Mark Rutte en werd op 5 november 2012 beŽdigd als opvolger van kabinet-Rutte I, na de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september 2012 en de daaropvolgende kabinetsformatie.
Het kabinet heeft in de Tweede Kamer een zeer krappe meerderheid met 76 zetels.

bron wiki

Het kabinet heeft nu in de Tweede Kamer een minderheid van 31 zetels

Waarmee mijn hoop vervlogen is..............

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7753
Zo Mei 15, 2016 10:14 pm Reageer met quote

De grootste partij krijgt meestal de formatie opdracht.
Het is dus aan Geert Wilders om er voor te zorgen dat er een kabinet komt.
Lukt hem dat niet, dan is dat al zijn eerste brevet van onvermogen.

Daarna kan iedere Wilders aanhanger wel roepen dat het niet aan Geertje lag maar aan alle anderen, maar dat is al een bekend verhaal: Het heeft nooit aan Wilders gelegen, altijd aan de anderen.....

Wilders heeft zich in het verleden een onbetrouwbare partner getoond, waardoor er weinig partijen met hem nog afspraken willen maken.

Mocht het hem wel lukken een kabinet te vormen, dan zal hij zoveel water in de wijn moeten doen, dat er eigenlijk al geen of weinig verschil zal zijn met de andere politieke partijen.

De wereldvreemde gedachte van veel PVV aanhangers dat Wilders met de PVV als grootste politieke beweging alle problemen wel zal oplossen, spat dan als een zeepbel uit elkaar.
Daarna kan de volgende politieke opportunist proberen een partij op te richten.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Zo Mei 15, 2016 10:32 pm Reageer met quote

Waaraan zou hij zijn succes te danken hebben? Ik vermoedt vooral door zijn tegenstanders.
Very Happy

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2016 10:43 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Waaraan zou hij zijn succes te danken hebben? Ik vermoedt vooral door zijn tegenstanders. Very Happy

Dat mag je vermoeden, dat is je goed recht. Ik vermoed dat er een heel andere reden is die ik echter, om mij moverende redenen, vůůr me wens te houden.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7753
Zo Mei 15, 2016 10:45 pm Reageer met quote

Het gaat in dit onderwerp over de PVV dacht ik. Als die als grootste politieke beweging niet in staat is een regering te vormen, wordt nu al de schuld bij andere politieke partijen gelegd Laughing

De PVV met zijn zeer uitgesproken nationalistische uitgangspunten krijgt geen enkele politieke partij mee in een regering. Of Wilders, want meer dan Wilders is deze beweging niet, moet heel veel van zijn grote woorden inslikken en zich schikken naar de politieke realiteit.

Als dat gebeurt is het met de populariteit van Wilders snel gedaan. Als geslepen politicus weet hij dat natuurlijk ook wel.

Het resultaat zal zijn dat Wilders geen regering kan vormen en iedereen daarvan de schuld geeft.

Je hoeft niet eens veel verstand van politiek te hebben om dat te kunnen voorspellen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Mei 16, 2016 1:17 am Reageer met quote

of het de grootste beweging zal worden? de tijd zal het leren.

GW als minister president? gaat niet, hij moet zijn handen vrij houden om zijn beweging op het spoor te houden.

Kan iemand mij vertellen welke ministers hij zou kunnen leveren?

Het zal Nederland 10 jaar terugzetten in de economie

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 1:20 am Reageer met quote

nandes schreef:

Het zal Nederland 10 jaar terugzetten in de economie

Tja, en zeker 400 jaar in beschaving........

Voor de Gremlin's vermeld ik nog even dat 400 een indicatief getal is, het kan net zo goed 300 of 500 zijn.

En mocht Humor weer om bronvermelding gaan vragen: Voor mij is Humor ťťn van de personen die overduidelijk mijn mening in deze vorm geven, dus:

bron: Humor.

Laatst aangepast door Chess.1 op Ma Mei 16, 2016 1:28 am, in totaal 1 keer bewerkt

humor

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 1:26 am Reageer met quote

goh, dan integreren wij keurig bij de asielzoekers en aanverwante gelukzoekers die ons land binnenkomen Laughing

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 1:33 am Reageer met quote

humor schreef:
goh, dan integreren wij keurig bij de asielzoekers en aanverwante gelukzoekers die ons land binnenkomen Laughing

En daar is zijn ‹bermensch gevoel weer. Hij is Z” veel beschaafder dat al die vluchtelingen.............

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 2:03 am Reageer met quote

Libelletje schreef:
En jij Chess, voelt je zoveel beschaafder dan.... nou ja, dan bijna iedereen. Als dŠt geen ‹bermenschgevoelens zijn!!!

Kijk aan, nu ga jij al bepalen hoe ik me voel.

Maar, ik denk te snappen waar jullie, onterechte, minderwaardigheidsgevoelens vandaan komen. Ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie extreem frustrerend is dat jullie slechts met niet onderbouwde onderbuikgevoelens kunnen reageren en geen inhoudelijk argumenten hebben om die gevoelens te onderbouwen terwijl een ander wel steeds met argumenten komt, laat staan bewijzen.

Lees vorenstaande drie keer en ik mag hopen dat je het dan een beetje snapt.

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie