'Wordt PVV de grootste, dan moet ze regeren'
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Ma Mei 16, 2016 2:05 am Reageer met quote

Jos55 schreef:
Zwitserland, het land waar het rechts populisme welig tiert.

Vandaar dat dat kennelijk het schoolvoorbeeld is voor Libelletje.......

Duidelijker gaat het niet worden hé ?

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Ma Mei 16, 2016 2:24 am Reageer met quote

Jos55 schreef:
Zwitserland, het land waar het rechts populisme welig tiert. Een land waar ik uit principe niet eens mijn vakantie zou willen doorbrengen.

Zegt er iemand dat je daar heen moet dan?
Misschien Singapore overwegen, chess heeft daar goede ervaring geloof ik.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Ma Mei 16, 2016 2:54 am Reageer met quote

RobJ59 schreef:

Misschien Singapore overwegen, chess heeft daar goede ervaring geloof ik.

Gezien het wetenschappelijk onderzoek van Fyrano is Singapore een slechte keuze, de bevolkingsdichtheid is daar veel hoger dan die in Nederland en dus de criminaliteit ook (ingevolgde de door Fyrano vermelde correlatiecoëfficiënt).

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12232
Ma Mei 16, 2016 6:07 am Reageer met quote

humor schreef:
Als de PVV bij de volgende verkiezingen de grootste wordt, dan moet de partij in de regering worden opgenomen.

Het aantal kamerzetels dat Maurice de Hond peilt is best veel maar toch nog geen 25% van het totaal aantal stemmen. Maar goed, laat Geurt het maar proberen. VVD krijgt hij mogelijk wel mee maar dat zal al moeilijker zijn met het CDA, de PvdA en D66. SP en GL geen schijn van kans als je het mij vraagt en alle andere combinaties vormen geen meerderheid.

Het wordt sowieso een kruiwagen met kikkers als deze peiling bewaarheid wordt, ook in het geval van een minderheids- of nationaal kabinet. Waar hebben Geurt en zijn volgelingen dan voor gezorgd? Inderdaad, voor onbestuurbaarheid, precies wat zijn bedoeling is, naar mijn bescheiden mening. In de praktijk zal het zo'n vaart niet lopen, enerzijds omdat peilingen doorgaans een 'optimistischer' (aanhalingstekens uiteraard ironisch bedoeld) beeld geven dan in de praktijk zal uitpakken en anderzijds omdat legio verdragen en lopende regelingen niet zonder meer gepasseerd kunnen worden. En dan hebben we nog een Eerste Kamer als schokdemper.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Ma Mei 16, 2016 8:53 am Reageer met quote

Chess schreef:
Libelletje schreef:
En jij Chess, voelt je zoveel beschaafder dan.... nou ja, dan bijna iedereen. Als dát geen Übermenschgevoelens zijn!!!

Kijk aan, nu ga jij al bepalen hoe ik me voel.

Hier komt de waard uit de mouw......
Zoals de aap is vertrouwt hij zijn gasten.......

of iets dergelijks...... Laughing

Je kan zo heerlijk spiegelen..... Very Happy

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7753
Ma Mei 16, 2016 1:46 pm Reageer met quote

Ik lees hier dat er een aantal mensen vindt dat de PVV van Wilders moet regeren als zijn beweging de grootste partij wordt.
Wat ik mis in hun verhaal is hoe hij dat moet doen en met wie.

Maar vooruit kijken is niet altijd de sterkste kant gebleken van Wilders aanhangers.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25882
Ma Mei 16, 2016 2:23 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Ik lees hier dat er een aantal mensen vindt dat de PVV van Wilders moet regeren als zijn beweging de grootste partij wordt.
Wat ik mis in hun verhaal is hoe hij dat moet doen en met wie.

Maar vooruit kijken is niet altijd de sterkste kant gebleken van Wilders aanhangers.

Volgens mij is dat niet de taak van de "aanhangers" van Wilders om dat te weten...

Net zo min als het het de taak van de aanhangers van andere partijen om dat voor hun partij uit te denken...

Van mij mag hij een kans krijgen. Als daardoor de rem op de 'vluchtelingen'-stroom wat meer aangehaald zou kunnen worden zou dat al mooi genoeg zijn...

Voor de rest verwacht ik er ook geen wonderen van. Geen enkele partij kan immers iets aan de recessie doen...

Faber quisque fortunae suae

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Ma Mei 16, 2016 3:58 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Nou Benneke, er zijn in zulke gevallen best wel wat opportunisten te vinden, die zich opwerpen als ter zake deskundigen en dan na "gedane arbeid" vrolijk van het wachtgeld enige tijd in een ver warm land bivakkeren.
Het zal een herhaling worden van hetgeen zich afspeelde binnen het kabinet CDA LPF.

IK ben er voor om Wilders de kans te geven zijn woorden waar te maken. Dat de anderen, door hem uitgemaakt voor "nep parlementariërs" en "nep ministers" in een "nep parlement" en een "nep kabinet", natuurlijk niet staan te trappelen en soms zelfs botweg zullen weigeren, kan je ze dan niet verwijten.

Nu geloof ik niet, dat zulks van de "die hard" PVV adepten de schellen van de ogen zal doen vallen, maar voor de twijfelaars kan het genoeg reden zijn om de charlatan Wilders verder maar aan te laten rommelen.
Het is in ieder geval een mooie kans om de PVV als politiek element, te marginaliseren.

Maar wat is het verschil het huidige kabinet rommelt maar wat aan, houd zich niet aan beloftes en afspraken en negeert alle wensen van de bevolking. Als nu Wilders aan de macht zou komen en volgens jou ook maar wat aan gaat rommelen dan blijft het toch zo als het nu al is, dus waar maakt een ieder zich hier dan zo druk over.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 4:57 pm Reageer met quote

jalis schreef:
Maar wat is het verschil het huidige kabinet rommelt maar wat aan, houd zich niet aan beloftes en afspraken en negeert alle wensen van de bevolking. Als nu Wilders aan de macht zou komen en volgens jou ook maar wat aan gaat rommelen dan blijft het toch zo als het nu al is, dus waar maakt een ieder zich hier dan zo druk over.

inderdaad, veel verschil zal er niet zijn met het huidige nep-kabinet..... Very Happy

jalis

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 4:57 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
jalis schreef:
ook maar wat aan gaat rommelen dan blijft het toch zo als het nu al is, dus waar maakt een ieder zich hier dan zo druk over.

dat we geen fascist in onze regering willen, een man die grote groepen Nederlanders zoals Nederlandse moslims schoffeert, deze zelfs bedreigt met uitzetting gelet op hij zijn tweets met hashtag noislam in Nederland. Zo'n stuk sch..r..m kan onmogelijk tot een Nederlands kabinet toegelaten worden, het is eigenlijk al te gek voor woorden dat hij in het parlement een zetel inneemt

He ander stuk sch..r..m wie zijn we dan wel allemaal.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 5:02 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Beste Jalis : een stuk sch..r..m is iemand die een grote groep Nederlanders belastert, bedreigt, en wegzet als ongewenste Nederlanders.

Zoals jij doet naar Wilders bedoel je ??
Very Happy

jalis

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 5:06 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Beste Jalis : een stuk sch..r..m is iemand die een grote groep Nederlanders belastert, bedreigt, en wegzet als ongewenste Nederlanders. Op zo'n persoon is het predikaat stuk sch..r..m van toepassing. Niet op mijn persoon. Misschien op jouw persoon?

Dat het predikaat stuk sch..r..m niet op jou van toepassing zou zijn weet ik zo net nog niet.

humor

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 5:08 pm Reageer met quote

Ik twijfel ook weleens....... Laughing

humor

Superlid
Superlid
Ma Mei 16, 2016 5:23 pm Reageer met quote

Valse karakters kom je meer tegen in de politiek.
Maar dan gaan we nog niet gelijk schelden met onwelvoeglijke woorden.

voorbeelden:
Kwartje van Kok
1000€ van Rutte
Onderste steen boven
enz........

vergat ik bijna de referendums....... Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25882
Ma Mei 16, 2016 5:27 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
ik belaster, noch bedreig Wilders, noch beweer ik dat hij als Nederlander hier geen plek toekomt.
Het is heel simpel: een Nederlands politicus die, zeg zo'n miljoen Nederlanders wegzet als ongewenst, als 'volksvijandig', als aanhangers van een religie die verboden moet worden, kan geen Nederlands politicus zijn, kan geen politicus zijn die het Nederlandse volk dient. Dat is eenvoudige deductie. En uiteraard komt een politicus, een mens met een dergelijk vals karakter het predikaat sch..r..m toe, maar dat is minder belangrijk hier, op een plek waar we nogal wat geestesverwanten van dit sujet aantreffen

Het is enkel maar jouw mening en die is geen stuiver meer waard dan de mening van een ander die daar anders over denkt.

En als jij vindt dat die anderen onder de categrie "sch..r..m" vallen zal mij dat verder totaal onverschillig laten. Het zal in ieder geval mijn mening niet doen veranderen...

Faber quisque fortunae suae

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Ma Mei 16, 2016 8:40 pm Reageer met quote

Wat maakt het uit of ze al of niet in de regering komen. Als ze volgens de peilingen de grootste zijn en bij de verkiezingen flink winst behalen betekent dat uiteraard een flink aantal zetels in de kamer. En daar kunnen ze heel wat macht mee uitoefenen.

Ik denk dat het succes van de PVV o.m. is te danken aan de vluchtelingencrisis en alles wat daarmee samenhangt. En hoe harder de tegenstanders schreeuwen destemeer profijt Wilders daar van zal hebben, alle kritiek op hem laat hij bovendien heel makkelijk van zich afglijden.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7753
Ma Mei 16, 2016 8:57 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Wat maakt het uit of ze al of niet in de regering komen. Als ze volgens de peilingen de grootste zijn en bij de verkiezingen flink winst behalen betekent dat uiteraard een flink aantal zetels in de kamer. En daar kunnen ze heel wat macht mee uitoefenen.

Ik denk dat het succes van de PVV o.m. is te danken aan de vluchtelingencrisis en alles wat daarmee samenhangt. En hoe harder de tegenstanders schreeuwen destemeer profijt Wilders daar van zal hebben, alle kritiek op hem laat hij bovendien heel makkelijk van zich afglijden.

Daar mee geef je vrij duidelijk aan hoe de beweging slechts baat heeft bij het voeden van onderbuikgevoelens van daar voor gevoelige mensen Bas.

Alle minderheidsgroeperingen in de Nederlandse samenleving, waarvan maar vermoed wordt dat ze overlast kunnen veroorzaken worden door de PVV in de tang genomen en al hun vermeende wandaden worden op een haast hilarische wijze uitvergroot, waardoor al die ontevreden en egoïstisch denkende Nederlanders het gevoel krijgen dat Geert Wilders de grote verlosser van al hun ontevredenheid is.

Het maakt de PVV niet uit of het nu Polen, Oost Europeanen, Marokkanen of vluchtelingen zijn.
Het zijn groeperingen, die al aan de onderkant van de maatschappij zitten en allemaal worden afgeschilderd als nutteloze, angstaanjagende en geld kostende profiteurs, die er de oorzaak van zijn dat de Wilders stemmers zich ontevreden voelen.

Het tragische is dat ook Wilders, mocht hij de grootste politieke beweging worden, met geen mogelijkheid die ontevreden Nederlanders een tevreden gevoel kan geven.
Al die kiezers komen van een koude kermis thuis, omdat Wilders gewoon een opportunistische politicus is: Veel woorden en geen daden.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Ma Mei 16, 2016 9:07 pm Reageer met quote

benneke, probeer je nou eens je wat meer inzicht te verschaffen. Het ontbreekt je eenvoudigweg aan kennis. Het zou je wellicht wat meer sieren dan dergelijk onzinnige verhalen op te hangen.
En de toon die je aanslaat lijkt op imiteren van iemand. Beetje zwak.

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Ma Mei 16, 2016 9:14 pm Reageer met quote

Laat ze maar regeren, iedere goudzoeker die er dan niet meer in komt is winst. Voor de rest gaat het al 12 jaar erg slecht dus slechter kan het niet.
Waarschijnlijk zal er hard gesleuteld gaan worden aan de ouderenzorg en de veiligheid, alleen maar winst dacht ik zo.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Ma Mei 16, 2016 9:41 pm Reageer met quote

RobJ59 schreef:
Laat ze maar regeren, iedere goudzoeker die er dan niet meer in komt is winst. Voor de rest gaat het al 12 jaar erg slecht dus slechter kan het niet.
Waarschijnlijk zal er hard gesleuteld gaan worden aan de ouderenzorg en de veiligheid, alleen maar winst dacht ik zo.

Het gaat helemaal niet slecht en ook geen 12 jaar.

reken er goed op dat alles wat er gesleuteld wordt geld kost, veel geld.

en geloof nou maar niet dat genomen bezuinigingen teruggedraaid worden.

en hoe verklaar je het stemgedrag vd afgelopen jaren van de pvv, precies tegenovergesteld van hun eigen doelen.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie