cultuurbotsing is geen racisme.
Archief Discussie
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Za Mei 21, 2016 11:34 am Reageer met quote

'Mengen van culturen werkt niet'

Minister-president Rutte heeft op een VVD-congres gezegd dat het mengen van culturen niet werkt.
De mentaliteit van de jaren '80 en '90 is naïef, vindt hij.

Mensen die naar Nederland komen moeten weten wat de normen en waarden zijn en zich daaraan aanpassen.

bron https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/25835148/___Mengen_van_culturen_werkt_niet___.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Za Mei 21, 2016 11:54 am Reageer met quote

Waarom haalt die dan al die vreemde culturen hier naar toe?

Dat is toch achter de feiten aanlopen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25881
Za Mei 21, 2016 12:07 pm Reageer met quote

Mengen van culturen werkt in ieder geval niet als het 'dwangmatig wordt opgelegd. En zeker niet als iemand van buiten zijn 'cultuur' (wat dat dan ook wezen mag) wil opleggen aan de mensen die er al wonen.

Langs "natuurlijke weg" kan men wel dingen van elkaar overnemen. Maar dat is een kwestie van langere termijn...

En inderdaad, een cultuurbotsing is geen racisme. Racisme is aan een ras gebonden. En bij een cultuurbotsing kan het een kwestie van ras zijn,
maar het hoeft niet per se...

Faber quisque fortunae suae

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Za Mei 21, 2016 1:14 pm Reageer met quote

De VVD wil een asielstop en het onmogelijk maken om voor vluchtelingen hier asiel aan te vragen.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/25835624/__VVD_wil_asielstop__.html

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25881
Za Mei 21, 2016 2:28 pm Reageer met quote

Zal tijd worden...

Faber quisque fortunae suae

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Mei 21, 2016 3:01 pm Reageer met quote

Stoere praat van de VVD.

de verkiezingen komen eraan en dan moet je je roeren.

om zoiets gedaan te krijgen moeten internationale afspraken opengebroken worden en dat zal niet zo makkelijk gaan en dat weet de VVD ook wel.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Za Mei 21, 2016 6:28 pm Reageer met quote

humor schreef:
'Mengen van culturen werkt niet'

Minister-president Rutte heeft op een VVD-congres gezegd dat het mengen van culturen niet werkt.
De mentaliteit van de jaren '80 en '90 is naïef, vindt hij.

Mensen die naar Nederland komen moeten weten wat de normen en waarden zijn en zich daaraan aanpassen.

bron https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/25835148/___Mengen_van_culturen_werkt_niet___.html

Zo, zegt hij eindelijk iets zinnigs. Nu meteen maar actie ondernemen dan.

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Za Mei 21, 2016 8:04 pm Reageer met quote

Als het kalf verdronken is dempt men de put.
Het is niet alleen het aanpassen van deze allochtonen, maar alle bijverschijnselen rondom hun manier van leven.
Hun respectloosheid jegens vrouwen in onze westerse cultuur.
Door werkloosheid belanden vele Marokkanen in de criminaliteit.
In Amsterdam zijn deze Marokkanen de nieuwe generatie na Willem Holleder.
Ook besnijdenissen van meisjes/vrouwen komen nog regelmatig voor.
Islamitische scholen zijn meer geinteresseerd in het onderwijzen van de koran dan jonge kinderen wat bij te brengen over de westerse normen en waarden. Ik vind dan ook dat je asielzoekers moet verplichten om hun kinderen naar een openbare school te brengen, zodat ze met de Nederlandse kinderen leren integreren, dus absoluut geen Islamitische scholen meer in Nederland.
Al deze punten en nog veel meer kun je niet zomaar oplossen met alleen regelgeving.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12226
Za Mei 21, 2016 8:41 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
deze allochtonen

Quote:
dat je asielzoekers

Ik vat je verhaaltje even tot de essentie samen: je generaliseert dramatisch, waardoor er niet adequaat op te reageren is.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

RobJ59

Superlid
Superlid
Za Mei 21, 2016 8:46 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Fyrano schreef:
deze allochtonen

Quote:
dat je asielzoekers

Ik vat je verhaaltje even tot de essentie samen: je generaliseert dramatisch, waardoor er niet adequaat op te reageren is.

Zijn dat nou de woorden waar jij opgewonden van raakt?

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mei 21, 2016 9:14 pm Reageer met quote

RobJ59 schreef:
Keesvi schreef:

Als je de betekenis van deze woorden al niet kent dan gaat het er bij mij niet in waarom je je herhaaldelijk in discussies mengt die het kleuterniveau enigszins ontstijgen. Tenzij het je missie is om die discussies om zeep te helpen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

RobJ59

Superlid
Superlid
Za Mei 21, 2016 9:19 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
RobJ59 schreef:
Keesvi schreef:

Als je de betekenis van deze woorden al niet kent dan gaat het er bij mij niet in waarom je je herhaaldelijk in discussies mengt die het kleuterniveau enigszins ontstijgen. Tenzij het je missie is om die discussies om zeep te helpen.

En dat schrijf jij, iemand die de tekst van Fyrano niet snapt of wil erkennen en er daarom je favoriete woorden uitpikt. Over kleuter niveau gesproken. Wink

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Za Mei 21, 2016 10:00 pm Reageer met quote

RobJ59 schreef:

Quote:
En dat schrijf jij, iemand die de tekst van Fyrano niet snapt of wil erkennen en er daarom je favoriete woorden uitpikt. Over kleuter niveau gesproken.

Precies wat je schrijft Rob, het heeft geen zin om dergelijke figuren te be-argumenteren, ze proberen alleen maar je inzending af te schieten.
Als ik de huidige topics doorlees is er weinig wol aan de linker zijde dan alleen maar lullige opmerkingen die nergens over gaan.

RobJ59

Superlid
Superlid
Za Mei 21, 2016 10:05 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:
RobJ59 schreef:

Quote:
En dat schrijf jij, iemand die de tekst van Fyrano niet snapt of wil erkennen en er daarom je favoriete woorden uitpikt. Over kleuter niveau gesproken.

Precies wat je schrijft Rob, het heeft geen zin om dergelijke figuren te be-argumenteren, ze proberen alleen maar je inzending af te schieten.
Als ik de huidige topics doorlees is er weinig wol aan de linker zijde dan alleen maar lullige opmerkingen die nergens over gaan.

En dan de schuld bij de ander leggen.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Za Mei 21, 2016 10:26 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Nederland kent heel wat verschillende normen en waarden, welke bedoelt Rutte precies?

varkenskoppen leggen....niemand zeggen ??

RobJ59

Superlid
Superlid
Za Mei 21, 2016 10:55 pm Reageer met quote

https://www.flickr.com/photos/jhngln/3528132033

Wat is er nu mis met een dierenmuts/helm, hoofddeksel?

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Mei 21, 2016 11:37 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Ik zag vanavond een bijeenkomst van de VVD met als woordvoerder Halbe Zijlstra.
En wat zei die ik citeer "voor de toelating van asielzoekers, zeg ik niet minder, minder, minder maar ook niet meer, meer, meer".
Van wie zou hij dat minder nou hebben?

Halbe Zeilstra wordt a in een ander topic met dit onderwerp aangehaald.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

RobJ59

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2016 12:11 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:
RobJ59 schreef:
https://www.flickr.com/photos/jhngln/3528132033

Wat is er nu mis met een dierenmuts/helm, hoofddeksel?

Helemaal niks, het is een ieder vrij om volkomen voor lul te lopen, maar het zou dan passender zijn een condoom over de kop te trekken. Laughing

Heb je een keer die betonnen paal niet gezien?

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2016 5:08 am Reageer met quote

Fyrano schreef:
het heeft geen zin om dergelijke figuren te be-argumenteren

Wil je daarmee zeggen dat jij met feiten onderbouwde argumenten hanteert? In mijn ogen grabbel je wat kruimels bij elkaar en extrapoleert die naar hele bevolkingsgroepen. Ik wil het wel wat duidelijker maken. Een Turk mishandelt zijn vrouw 'dus' Turken zijn vrouwenmishandelaars. Een Marokkaan rolt een zak 'dus' alle Marokkanen zijn zakkenrollers. Een Nederlander schiet klanten en winkeliers in een winkelcentrum dood 'dus' alle Nederlanders zijn moordenaars. Nederlanders bekogelen een AZC met vuurwerkbommen 'dus' alle Nederlanders zijn fascistische vreemdelingenhaters. Zo argumenteer jij. Naar mijn bescheiden mening ben jij daarmee degene die uit zin nek kletst.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Mei 22, 2016 5:17 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Fyrano schreef:
het heeft geen zin om dergelijke figuren te be-argumenteren

Wil je daarmee zeggen dat jij met feiten onderbouwde argumenten hanteert? In mijn ogen grabbel je wat kruimels bij elkaar en extrapoleert die naar hele bevolkingsgroepen. Ik wil het wel wat duidelijker maken. Een Turk mishandelt zijn vrouw 'dus' Turken zijn vrouwenmishandelaars. Een Marokkaan rolt een zak 'dus' alle Marokkanen zijn zakkenrollers. Een Nederlander schiet klanten en winkeliers in een winkelcentrum dood 'dus' alle Nederlanders zijn moordenaars. Nederlanders bekogelen een AZC met vuurwerkbommen 'dus' alle Nederlanders zijn fascistische vreemdelingenhaters. Zo argumenteer jij. Naar mijn bescheiden mening ben jij daarmee degene die uit zin nek kletst.

En je hebt echt de hoop dat hij dit gaat inzien? Keep on dreaming.......

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie