Sylvana Simons
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende Plaats reactie

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Wo Mei 25, 2016 11:24 am Reageer met quote

Bas12 schreef:

Quote:
De ware aard van chess heb ik reeds kunnen vaststellen, jouw uitlatingen lusten de honden geen brood van. Stelselmatig kleinerende uitlatingen plaatsen die ik niet vind passen bij volwassen mensen.

Inderdaad selectieve verontwaardiging maar dan wel van jou clubje.

Deze man spoort gewoon niet. Sinds hij een medeforumster voor STOEPHOER uitmaakte, wenste ik niet meer met hem te communiseren.
Waarschijnlijk kan hij er zelf niets aan doen en zijn er een paar draadjes bij hem los. Hij waant zich ook advocaat, ha, ha, ha. Dat hoort waarschijnlijk bij zijn afwijking.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Wo Mei 25, 2016 3:16 pm Reageer met quote

Het werkelijke probleem bij links is de intellectuele luiheid. Die openbaart zich door het gebrek aan maatschappelijke analyse. In plaats daarvan wordt er gescholden. Het ultieme scheldwoord van links is rascisme.

https://joostniemoller.nl/2016/05/racist-is-nu-geuzennaam/

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Wo Mei 25, 2016 3:28 pm Reageer met quote

pieneke schreef:
ik vind uiterlijk niet belangrijk, het innerlijk. en daar schort het vaak aan.
dit is wat IS wil, onrust onder de autochtonen veroorzaken.
nu weer dat tijdens ramadan in heel europa aanslagen moeten worden gepleegd.
het feest ramadan spuug ik al op door dat slachten van de dieren, dus nu een betere slachting.
wat ben ik blij dat ik al zo oud ben, maar wat heb ik een compassie met al die jongeren die die idioten hier in het land moeten accepteren.
(de goede niet te na gesproken)

Valt me nog mee dat je er die laatste zin aan toevoegde....... Rolling Eyes

Voor jouw informatie: tijdens de maand Ramadan wordt er door de moslims 4 weken lang gevast hetgeen inhoudt: niet eten, niet drinken en geen sexuele omgang tussen zonsopgang en zonsondergang.
E.e.a. heeft dus helemaal niets te maken met het slachten van dieren Rolling Eyes
maar met zelfbeheersing, het helpen van hen die het minder hebben, het aandacht besteden aan elkaar, etc.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Wo Mei 25, 2016 3:48 pm Reageer met quote

amber schreef:
pieneke schreef:
het feest ramadan spuug ik al op door dat slachten van de dieren, dus nu een betere slachting.
wat ben ik blij dat ik al zo oud ben, maar wat heb ik een compassie met al die jongeren die die idioten hier in het land moeten accepteren.

Voor jouw informatie: tijdens de maand Ramadan wordt er door de moslims 4 weken lang gevast hetgeen inhoudt: niet eten, niet drinken en geen sexuele omgang tussen zonsopgang en zonsondergang.
E.e.a. heeft dus helemaal niets te maken met het slachten van dieren Rolling Eyes
maar met zelfbeheersing, het helpen van hen die het minder hebben, het aandacht besteden aan elkaar, etc.

heel mooi van ramadan, maar toch wordt er geslacht, en dat vind ik vreselijk!! heb mar.vrienden die ik dat ook vaak voor de voeten gooi, en niet alleen mosl.gel. net zo goed wat er gebeurt met kuikentjes alleen omdat ze zo graag willen verdienen, maar wel alle haantjes vergassen. getver. ik walg ervan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Wo Mei 25, 2016 3:54 pm Reageer met quote

pieneke schreef:
amber schreef:
pieneke schreef:

heel mooi van ramadan, maar toch wordt er geslacht, en dat vind ik vreselijk!! heb mar.vrienden die ik dat ook vaak voor de voeten gooi, en niet alleen mosl.gel. net zo goed wat er gebeurt met kuikentjes alleen omdat ze zo graag willen verdienen, maar wel alle haantjes vergassen. getver. ik walg ervan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De Ramadan is geen slachtfeest maar een vastenmaand: je bent in de war met het offerfeest.
Ben je soms vegetariër? Dan zou ik je weerzin wel kunnen begrijpen.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Wo Mei 25, 2016 4:01 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Het werkelijke probleem bij links is de intellectuele luiheid. Die openbaart zich door het gebrek aan maatschappelijke analyse. In plaats daarvan wordt er gescholden. Het ultieme scheldwoord van links is rascisme.

https://joostniemoller.nl/2016/05/racist-is-nu-geuzennaam/

Wat joostniemoller schrijft is precies datgene wat hier op het forum heerst
.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26067
Wo Mei 25, 2016 4:04 pm Reageer met quote

Ga maar vast dekking zoeken, Jalis...

Very Happy

Faber quisque fortunae suae

pieneke

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 4:04 pm Reageer met quote

ik walg soms van mezelf dat ik af en toe vleeswaren of 1 x per maand, soms 2 maanden een stukje vlees eet omdat het zo lekker is,
en ja daar schaam ik mezelf al voor en zeker (laat het dan offerfeest zijn) ik zie dat ze in de avond en nacht wel schapenvlees gebruiken
wat halal geslacht is.
ik verzeker je als ze in de slachterijen het allemaal gaan doen, dan eet ik zeker geen hap vlees meer. toen ik in mar. was, heb ik ook alle vlees geweigerd in het hotel/rest.

ik heb al eens eerder vermeldt dat bij ons thuis zelfs in de oorlog, geen kipje, geen konijn gegeten is, ze zijn gewoon in de tuin begraven als ze (uit zichzelf) gestorven waren.
mijn moeder was zo wijs in de jaren voor de oorlog (die ze steeds zei dat die kwam) tarwe,suiker en bloem heeft gehamsterd, wat in 1944 ten goede kwam van in hoofdzaak fam.leden die haar altijd voor gek versleten wat betreft die aank.oorlog en die nu toch nog iets konden eten. en dat was toen snel op. Laughing

pieneke

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 4:11 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
Sylvana Simons begint haar nieuwe rol als kandidaat-Kamerlid bij de partij DENK met een opvallende uitspraak. De BN’er praat de arrestatie van columniste Ebru Umar in Turkije goed.
De oprichters van DENK, Kamerleden Öztürk en Kuzu, baren in het parlement opzien door zich niet uit te willen spreken tegen de Turkse persbreidel en andere aanvallen uit Ankara op de vrijheid van meningsuiting. De presentatrice, die bekend werd bij muziekzender TMF, sluit zich nu aan bij deze club en komt op de kandidatenlijst.
Over de komst van Simons wilden de betrokkenen niks kwijt aan deze krant; alle verzoeken om informatie werden zoals gebruikelijk genegeerd. In het openbaar waren Kuzu en Öztürk niet te zien. Bij twee belangrijke Kamerdebatten over Turkije, een onderwerp waar ze normaal graag hun achterban vertegenwoordigen, waren zij niet aanwezig. Öztürk liet ook verstek gaan bij een actie van een goed doel waar hij aanwezig bij zou zijn.

Na dit gelezen hebbende mag ik toch wel een mening over deze dame hebben !!

zeker en ik kan haar echt niet een verstandige vrouw noemen, maar ja, zal aan mij liggen.
zij is een achterbaks schepsel.
die nu van ons ja ons belastinggeld gaat profiteren.

pieneke

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 4:35 pm Reageer met quote

vanaf nu geen SS meer, haha doet me weer denk(en) aan 1940
een vandaag kijk ik vandaag dus ook niet i.v.m. dat schepsel.

pieneke

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 4:44 pm Reageer met quote

Ingezonden briefBriefschrijver Mike Heering ergert zich aan Sylvana Simons, door wie hij zich als Surinamer niet vertegenwoordigd voelt. Net als zijn Marokkaanse vrienden niets met Farid Azarkan hebben, en Joodse niet met Frits Barend.
Door: Mike Heering 24 mei 2016, 19:00

De opening van Het Parool van gisteren was confronterend en choquerend. Alledaags racisme is een feit. Ook ik als kleurling heb daarmee te maken, denk ik. Maar er is iets geks mee aan de hand. Hoe langer ik in Nederland woon, des te minder ik het echt racisme vind.

Het zijn niet alleen blanke Nederlanders die in woord en gedrag soms over de schreef gaan. Ooit Turken horen spreken over Marokkanen? Negers over Hindoestanen? Antillianen over Afrikanen? Is het allemaal echt diepgeworteld racisme of is het grof en over de schreef gaand taalgebruik? Ik wil niets onder de mat vegen, maar ik denk hier veel over na.

Wij Surinamers voelen ons niet vertegenwoordigd door Sylvana Simons

Mike Heering

Leiden

Wat mij opvalt is dat ik en mijn nieuwe Nederlandse vrienden (Turken, Antillianen, Surinamers) zich ergeren aan mensen die zich voordoen als spreekbuis van gemeenschappen. Wij Surinamers voelen ons niet vertegenwoordigd door Sylvana Simons. Net zoals mijn Marokkaanse vrienden zich niet vertegenwoordigd voelen door Farid Azarkan.

En mijn Joodse vrienden met gekromde tenen voor de televisie zitten als bij ook maar het kleinste onderwerp over de Joodse gemeenschap Frits Barend het woord voert.

Wij willen als geďntegreerde Nederlanders niet vertegenwoordigd worden op basis van kleur, geloof of afkomst. En al helemaal niet door mensen die, ongetwijfeld goedbedoeld, bijna altijd de racismekaart trekken. Racisme is alledaags. En zal het altijd blijven. Ik voel me een trotse Nederlandse Neger. En ik wil niet vertegenwoordigd worden door wie dan ook.

Lieve Sylvana en beste Farid. Denk alsjeblieft na over de stap die jullie nu gezet hebben. Als racismebestrijding jullie hoogste doel is, zijn daar betere methoden voor dan een politieke partij.
Mike Heering, Leiden

Volg en lees meer over:

Opinie

Gerelateerd

Ik wil strijden om oorlog te voorkomen
25 mei 2016
De tequilaman en een hoopje hipsters
24 mei 2016
'Scholen doen al veel aan innovatie'
24 mei 2016

Meest gelezen

4
Laat de mens zelf zijn lot bepalen
5

pieneke

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 4:50 pm Reageer met quote

Door Joost Niemöller

Het werkelijke probleem bij links is de intellectuele luiheid. Die openbaart zich door het gebrek aan maatschappelijke analyse. In plaats daarvan wordt er gescholden. Het ultieme scheldwoord van links is ‘racisme.’

Het woord ‘racist’ kent als ieder scheldwoord geen definitie. Het uitspreken ervan heeft alleen effect wanneer het met grote ernst en met de juiste timing uitgesproken wordt. Er hoort dus een ernstig gezicht bij, een grote mediadekking, en op de achtergrond een rechter die er een oordeel bij zal uitspreken. Je moet weten: Hier is iets heel ernstigs aan de hand. Dit wordt niet zomaar gezegd, maar bij hele speciale gelegenheid. En de ultieme straf ervoor is maatschappelijke uitsluiting.

Op die manier kon bijvoorbeeld Hans Janmaat voor racisme veroordeeld worden. Hij had gezegd dat hij de multiculturele ideologie wilde opheffen. En dat zou racistisch zijn. Onzin natuurlijk, maar er was in de media genoeg ernst verzameld, en Hans Janmaat was nog maar een enkeling. Janmaat werd verwijderd van de massa en kon zo een slachtoffer worden. Zodoende kon er een waarschuwend effect uitgaan van het ‘racisme’ schelden.

Maar zoiets werkt maar zolang het werkt. Wanneer er te vaak mee gehakt wordt, raakt het wapen bot.

De ultieme straf voor ‘racisme’ is nu nog maar de tijdelijke verwijdering van Facebook. Het racismegescheld in de media klinkt steeds luider en vaker. Je hoort het daardoor nauwelijks nog. De deftigheid is er vanaf.

Wie een kinderfeestje viert, is een racist.

Wie islamkritiek bedrijft, is een racist.

Iedere bakker is racist. (Behalve Turkse bakkers.)

Wie criminaliteit onder allochtonen aan de orde wil stellen, is een racist.

Wie op Wilders stemt, is een racist.

Wie geen Mohammed meer aanneemt bij zijn bedrijf (door slechte ervaringen), is een racist.

Wie geen stelende ‘asielzoekers’ is zijn buurt wil hebben, is een racist.

Wie zijn kinderen niet naar een zwarte school wil sturen, is een racist.

Wie in een blanke buurt woont, is een racist.

Wie in een dorp woont, is een racist.

Wie niet meer naar Pauw kijkt, is een racist.

Kortom; iedereen is een racist.

Alleen de allochtonen zijn vrijgesteld.

Tja, dan kan ‘racist’ alleen nog maar een geuzennaam worden. Er zit voor links niets anders op dan een nieuwe naam verzinnen. Iets wat nog erger klinkt. ‘Nazi’, of ‘fascist’ zijn al uitgewerkt en niet deftig genoeg meer. Het moet dus een raar en nieuw woord worden.

We wachten het rustig af. Aan nieuwe woorden geen gebrek bij links.
Print Friendly
F goed geschreven !!!!

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 5:38 pm Reageer met quote

pieneke schreef:

....Kortom; iedereen is een racist.

Alleen de allochtonen zijn vrijgesteld....

Precies zoals het 'linkse", o zo verdraagzame clubje op dit forum steevast reageert...

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Wo Mei 25, 2016 6:38 pm Reageer met quote

Wie bruine poep heeft is een racist.......waren ze nog vergeten in het rijtje..... Very Happy

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Do Mei 26, 2016 4:28 pm Reageer met quote

Jan Roos krijgt van DENK een klacht aan z'n broek

https://www.youtube.com/watch?list=PLky8hW7DpLJGHqKpC10is4uxkUrAPOu1G&v=UN8em4fr6HE

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11349
Do Mei 26, 2016 9:05 pm Reageer met quote

Sylvana Simons vindt de bevalling van haar oudste kind Salvatore haar meest spirituele ervaring ooit. Dat zegt de presentatrice met politieke ambities in het magazine Paravisie waar ze deze maand gasthoofdredacteur van is. ,,Dat moment beschrijf ik als kennismaking met het goddelijke in mijzelf."
....
In het dagelijkse leven hecht ze waarde aan kleine rituelen. ,,Zoals uitgebreid reinigen en verzorgen van lichaam en geest. Elke dag neem ik ruim de tijd voor mijn ochtendroutine. Na het douchen masseer ik mezelf met een heerlijk geurende etherische olie en heb ik een goed gesprek met mezelf in de spiegel. Ik bevraag mezelf, vergeef mezelf en complimenteer mezelf."
hier het hele verhaal

Ik vraag me toch sterk af in welke wereld ze leeft.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2016 10:54 pm Reageer met quote

douwe schreef:

Ik wil het niet eens weten....

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Vr Mei 27, 2016 12:11 am Reageer met quote

douwe schreef:

Waarschijnlijk in een wereld zonder spoorrailsen...... Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12474
Za Mei 28, 2016 8:56 am Reageer met quote

TheDon schreef:
Spuit 11 rutte, geeft ook weer modder.
We moeten met hem eens de vloer aanvegen!!!

Rutte noemt reacties op Simons 'ronduit walgelijk'

Hoezo, heeft Rutte dan ongelijk? Ik denk dat we jouw reactie niet anders op kunnen vatten dan als een steunbetuiging aan die racistische en anderszins walgelijke uitspraken.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2016 10:41 am Reageer met quote

Natuurlijk heeft Rutte ongelijk. En dan vooral op de manier waarop hij (als minister president) dat zegt. Als je het zelf nu zo graag over een "beschaafd land" wil hebben, moet je je niet zelf op deze manier uitlaten.
want of je het nu wilt of niet, mensen met dit soort functies hebben toch een voorbeeldfunctie.

Zodra mensen gaan schelden, verliezen ze enkel maar hun zeggingskracht. Want denk je nu echt dat al die "idioten en doorgeslagen tokkies" nu deemoedig hun hoofd buigen...

Die gaan er nu enkel nog maar harder tegenaan..

Pagina 7 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats reactie