Een moslimvrij Europa: goed voor Europa, goed voor moslims
Archief Discussie
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Di Mei 24, 2016 11:40 am Reageer met quote

De politieke ontwikkelingen leiden onherroepelijk naar een moslimvrij Europa. Dat zal een goede zaak zijn, zowel voor moslims als voor de Europeanen. Antiracisten en antifascisten zullen steigeren bij het lezen van deze titel. Een moslimvrij Europa staat haaks op hun ideaal van een multiculturele samenleving. Een samenleving waar de verschillende bevolkingsgroepen in harmonie samenleven en allen solidair meewerken aan vrede en voorspoed.

De verdeeldheid in Europa is enorm toegenomen door alle ontwikkelingen van de laatste tijd. Rechts is overal in opkomst en de verdeeldheid neemt overal toe zoals in Oostenrijk waar nog net geen rechts nationalistisch president werd gekozen.

https://politiek.tpo.nl/2016/04/17/een-moslimvrij-europa/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25881
Di Mei 24, 2016 11:50 am Reageer met quote

Het zou in ieder geval een hele hoop ellende minder betekenen...

Faber quisque fortunae suae

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 12:04 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:

Gezien het sfeer op dit forum ben ik bang dat die dialoog er nooit zal komen. Omdat niemand zijn stellingen enigszins wil verlaten, vooroordelen al vast staan.

Voor wat betreft dit forum is dat wel duidelijk.

In de 'echte' wereld heeft het toch vooral met macht en geld te maken. En in die wereld van macht en geld zul je nooit kunnen binnendringen. Die hebben hun eigen wetten en regels...

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 12:12 pm Reageer met quote

Dit forum zou een afspiegeling kunnen zijn van de werkelijke gesteldheid in de samenleving of wellicht zelfs binnen Europa.

De polarisatie in de samenleving is sinds het begin van de vluchtelingencrisis enorm toegenomen. De ene reactie versterkt de andere en het gevolg laat zich makkelijk raden.

Pluk

Superlid
Superlid
Antw.: 4353
Di Mei 24, 2016 12:23 pm Reageer met quote

Een moslimvrij Europa goed voor Europa, goed voor moslims?

Een wereld zonder mensen is net zo belachelijk en absurd,

maar wat mij betreft een veel betere keuze!

All life matters

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 12:25 pm Reageer met quote

En daar komt ook de financiële crisis nog eens bij...
Die twee elementen versterken die polarisatie ook nog eens een keer..

In een land waar ruimte en werk genoeg is, zullen immigranten minder snel onrust veroorzaken dan in een land wat zelf al veel te veel werklozen en financiële problemen heeft...

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 12:27 pm Reageer met quote

Pluk schreef:

...maar wat mij betreft een veel betere keuze!

Biologisch gezien heb je zeker gelijk..

Very Happy

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 12:40 pm Reageer met quote

Geen fijne term Lucia die je weer eens gebruikt, maar waren we dat niet van jou gewend?

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 12:44 pm Reageer met quote

Wat de islamitische landen betreft zijn het de moslims die nu in Europa verblijven die hun broeders en zusters een betere toekomst kunnen bieden. Zij hebben de kennis, de vaardigheden en de middelen om de landen van herkomst op te bouwen. De jihadisten die uit Europa zijn vertrokken om te gaan strijden in het Midden-Oosten zijn in zekere zin de voorlopers van een nieuwe beweging. Het is nu aan de rechtgeaarde Europese moslims, ook van de derde of vierde generatie, om massaal een constructieve bijdrage te gaan leveren voor de opbouw van de landen van hun voorvaderen.

Bovenstaande lijkt een utopie maar het zou ooit kunnen?

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 12:51 pm Reageer met quote

Jos55 schreef:
Ieder mens heeft de plicht voor zijn volk op te komen en van zijn land een land van melk en honing te maken.]

Wat is er eigenlijk mis om van je eigen land een land van "melk en honing" te maken..??

Als iedereen het goed zou hebben in eigen land, zou je meer kans maken op de wereldvrede dan met wat er nu aan de hand is...

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 1:11 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Een wereld zonder mensen is net zo belachelijk en absurd,

maar wat mij betreft een veel betere keuze!

Nog even geduld hebben.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 1:15 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

opzouten tympaan

En dat durft het te hebben over verdraagzaamheid...

Zout zelf maar op. Liefst naar een andere planeet...

Hoewel dat dan wel weer zonde zou zijn van die planeet...

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7753
Di Mei 24, 2016 1:20 pm Reageer met quote

Het is natuurlijk veel beter en prettiger als er een fascistenvrij Europa komt.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4898
Di Mei 24, 2016 1:22 pm Reageer met quote

Mensen hou je in, die gasten proberen alleen te provoceren, uit te lokken, ze zijn niet wijzer, dat moet toch onderhand duidelijk zijn, dat blijkt wel uit de stelling!!!!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

Laatst aangepast door redone op Di Mei 24, 2016 1:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 1:22 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
je hoort hier niet thuis man, je hoort in het gesticht thuis wanneer je meent dat je van 'je problemen' in nederland verlost zou zijn wanneer we hier een miljoen moslims zouden elimineren

je hebt volstrekt geen probleem met of door de aanwezigheid van die Nederlanders

je lijdt alleen maar aan jezelf, aan je xenofobie waar je snel eens voor geholpen moet worden

ga naar je huisarts, zoek hulp

Heb je het nu tegen jezelf...?

Geef niet hoor. Ze hebben in het gesticht vast wel van die mooie gecapitonneerde kamers waar je even kan uitrazen...

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4898
Di Mei 24, 2016 1:57 pm Reageer met quote

Ik ben vrij objectief Libelle en weet van te voren wanneer een bepaald topic bewust oproept tot provocaties, en dit is er één van, en nee die antwoorden van Jos en bedoel ik niet, dit even voor alle duidelijkheid.

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 2:19 pm Reageer met quote

redone schreef:
Ik ben vrij objectief Libelle en weet van te voren wanneer een bepaald topic bewust oproept tot provocaties, en dit is er één van, en nee die antwoorden van Jos en bedoel ik niet, dit even voor alle duidelijkheid.

Elk topic over 'vluchtelingen' kun je als provocatie zien als je het zo bekijkt.

Iedereen weet nu wel precies hoe de standpunten liggen dus weet je bij voorbaat al hoe de discussie gaat verlopen. En hoe persoonlijker men wordt en hoe harder men scheldt hoe steviger zal men zich bij zijn eigen standpunten zal houden.

Dat de een voor de ene "groep" kiest en de ander voor de andere "groep", dat doet verder niet ter zake...

En ik denk dat niemand objectief is als het om dit onderwerp gaat...

Laatst aangepast door Tympaan op Di Mei 24, 2016 2:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7753
Di Mei 24, 2016 2:32 pm Reageer met quote

Met een goedkope en schijnheilige smoes: "De moslims uit Europa, kunnen helpen het land waar hun wortels liggen op te bouwen"

De schrijver wil helemaal geen dialoog, hij wil alleen dat de moslims uit Europa verdwijnen.

Een net zo onzinnige stelling als de stelling dat alle geëmigreerde Europeanen terug moeten gaan naar het land waar hun voorouders vandaan kwamen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Di Mei 24, 2016 2:40 pm Reageer met quote

Inderdaad.....ik ben het eens met Benneke:de opzet is gewoon dat alle moslims uit Europa moeten verdwijnen.
Waar zouden bijvoorbeeld mijn gezin en ik naar toe moeten?
Kom op zeg! Ik laat me toch zeker niet uit m'n geboorteland deporteren?

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 2:44 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Met een goedkope en schijnheilige smoes: "De moslims uit Europa, kunnen helpen het land waar hun wortels liggen op te bouwen"

Waarom is dat een schijnheilige smoes..?

Wat is er mis met het willen opbouwen van het land waar je wortels liggen. Moeten anderen dat dan maar doen...? Of moet het verder maar voor eeuwig braak blijven liggen..

Quote:

De schrijver wil helemaal geen dialoog, hij wil alleen dat de moslims uit Europa verdwijnen.

Je kan dat ook genuanceerder stellen. Misschien wil de schrijver enkel dat de moslims, die het hier absoluut niet naar de zin hebben en op geen enkele manier willen integreren, uit Europa vertrekken. In mijn ogen terecht. waarom zou je blijven als je je hier toch helemaal niet thuis voelt...

Quote:

Een net zo onzinnige stelling als de stelling dat alle geëmigreerde Europeanen terug moeten gaan naar het land waar hun voorouders vandaan kwamen.

Dar is een onzinnige aanname van jouw kant. Niemand die op een legale wijze geëmigreerd/geïmmigreerd, hoeft weg. Maar als je het niet naar je zin hebt, hunkert naar de tradities en gewoonten in je eigen land en het in je nieuwe land niet kan vinden, tja, dun kun je toch beter maar wel teruggaan...

Pagina 1 van 8 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie