Een moslimvrij Europa: goed voor Europa, goed voor moslims
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Di Mei 24, 2016 2:52 pm Reageer met quote

redone schreef:
Ik ben vrij objectief Libelle en weet van te voren wanneer een bepaald topic bewust oproept tot provocaties, en dit is er één van, en nee die antwoorden van Jos en bedoel ik niet, dit even voor alle duidelijkheid.

Dit is nou typisch zo'n voorbeeld van selectieve verontwaardiging.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4964
Di Mei 24, 2016 3:12 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Je kunt er voor kiezen Redone, over praten en van mening wisselen en voor de verandering luisteren naar elkaar, of je kunt beginnen met schelden, zoals Jos en Nicolaas doen en elke dialoog onmogelijk maken.

Als je niet ziet wat Jos uitlokt ben je in mijn ogen NIET objectief. Als je objectief bent dan zie je ook de fouten van je medestanders.

Dit is geen onderwerp waar je überhaupt over hoort te praten en te discussiëren, slaat helemaal nergens open dat weet Bas donders goed, het is hem alleen te doen om onrust te zaaien, en dat is dus weer gelukt!!!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27296
Di Mei 24, 2016 3:18 pm Reageer met quote

redone schreef:

...Dit is geen onderwerp waar je überhaupt over hoort te praten en te discussiëren...

En waarom zou je daar niet over mogen praten of discussiëren...?

Denk je dat die problemen verdwijnen door ze te verzwijgen..??

Faber quisque fortunae suae

Laatst aangepast door Tympaan op Di Mei 24, 2016 3:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8109
Di Mei 24, 2016 3:20 pm Reageer met quote

Tympaan schrteef:

"Waarom is dat een schijnheilige smoes..?

Wat is er mis met het willen opbouwen van het land waar je wortels liggen. Moeten anderen dat dan maar doen...? Of moet het verder maar voor eeuwig braak blijven liggen..

Wat ik lees in het stukje in de Post on line, gaat het de schrijver helemaal niet om het opbouwen van het land waar hun wortels liggen.

Hij begint met de opkomst van extreem rechts en de onrust in Europa.
Daarna suggereert hij dat het beter is dat de moslims in Europa, beter naar het land van oorsprong kunnen gaan, om daar opbouwwerk te doen.

Een wel heel doorzichtige smoes om plat te zeggen: "Rot op moslims, jullie zijn de bron van alle ellende.

Precies dezelfde retoriek die Hitler en trawanten gebruikten in de jaren 30 van de vorige eeuw.

Schijnheilig en vals zijn dan nog de meest vriendelijke benamingen die ik daarvoor gebruik.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 3:23 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

...Schijnheilig en vals zijn dan nog de meest vriendelijke benamingen die ik daarvoor gebruik.

Je mag van mij rustig gif en gal rond spugen, maar ik blijf erbij dat moslims die het hier niet naar de zin hebben, om het maar zachtjes te zeggen, er beter aan doen om te vertrekken. Want zij zijn wel terdege (mede) een oorzaak van de problemen...

En dat heeft helemaal niets met Hitler en trawanten te maken. Ander tijdperk en andere omstandigheden...

Laatst aangepast door Tympaan op Di Mei 24, 2016 3:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 3:24 pm Reageer met quote

Redone dit onderwerp past uiteraard niet in jouw straatje dat is volstrekt helder.

Wat wel mag van jou zijn natuurlijk topics die bij jou clubje past.

Dus nogmaals selectieve verontwaardiging.

Moslims zorgen voor een hoop ellende waar wij niet om vragen. Dus waarom mag hierover niets worden gezegd?

Laatst aangepast door Albertus47.1 op Di Mei 24, 2016 3:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Benneke

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 3:26 pm Reageer met quote

In onze grondwet staat dat iedere Nederlander voor de wet gelijk is. Er staat niet dat een Nederlandse moslim of een Nederlandse christen wat minder gelijk is.
De hele stelling uit de post on line is een provocatie, die riekt naar racisme en discriminatie.

En dan wordt er hier doodleuk voorgesteld om daarover een open discussie te houden.

De hele stelling is wat mij betreft onbespreekbaar.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 3:27 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
In onze grondwet staat dat iedere Nederlander voor de wet gelijk is. Er staat niet dat een Nederlandse moslim of een Nederlandse christen wat minder gelijk is.
De hele stelling uit de post on line is een provocatie, die riekt naar racisme en discriminatie.

En dan wordt er hier doodleuk voorgesteld om daarover een open discussie te houden.

Bennie dan reageer je toch niet. Typisch selectieve verontwaardiging

Benneke

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 3:34 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Benneke schreef:

...Schijnheilig en vals zijn dan nog de meest vriendelijke benamingen die ik daarvoor gebruik.

Je mag van mij rustig gif en gal rond spugen, maar ik blijf erbij dat moslims die het hier niet naar de zin hebben, om het maar zachtjes te zeggen, er beter aan doen om te vertrekken. Want zij zijn wel terdege (mede) een oorzaak van de problemen...

En dat heeft helemaal niets met Hitler en trawanten te maken. Ander tijdperk en andere omstandigheden...

Het ging helemaal niet om moslims die het hier niet naar hun zin hebben Tympaan, dat maak jij er nu van. Heel Europa moslim vrij, dat is heel iets anders.
Je probeert er een wat andere en vriendelijker klinkende inhoud aan te geven. Ook dat gebeurde eerder .....

Benneke

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 3:37 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Benneke schreef:

Typisch weer eens een nietszeggende reactie Bas. Inhoudelijk ga je of kan je er niet tegen in gaan en dan komt er bij jou alleen maar dom geblaat uit. Triest als je zo bent.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 3:40 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Bas12 schreef:
Benneke schreef:

Typisch weer eens een nietszeggende reactie Bas. Inhoudelijk ga je of kan je er niet tegen in gaan en dan komt er bij jou alleen maar dom geblaat uit. Triest als je zo bent.

Projecteren ben je wel goed in benneke. Voor de rest kraam je een hoop onzin uit welke ik al lang niet meer serieus neem.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 3:45 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Het ging helemaal niet om moslims die het hier niet naar hun zin hebben Tympaan, dat maak jij er nu van. Heel Europa moslim vrij, dat is heel iets anders.
Je probeert er een wat andere en vriendelijker klinkende inhoud aan te geven. Ook dat gebeurde eerder .....

Nee, Benneke. Jij probeert het erger te maken zodat je weer samen met je maatjes "fascisten" kan roepen naar de 'tegenpartij'.

Van je maatjes ben ik het wel gewend maar jou had ik tot nu toe iets hoger ingeschat...

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Di Mei 24, 2016 3:46 pm Reageer met quote

De geschiedenis herhaalt zich toch altijd.
Zo ook nu weer en dat kan geen mens tegenhouden.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 3:52 pm Reageer met quote

Het gedachtengoed van benneke en zijn clubje neigt naar .............
Als we niet tegen dit gedachtengoed ingaan en het zo gedogen dat het zich naar hartelust kan verspreiden is het te duiden als gevaarlijk.

Benneke

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 4:35 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Het gedachtengoed van benneke en zijn clubje neigt naar .............
Als we niet tegen dit gedachtengoed ingaan en het zo gedogen dat het zich naar hartelust kan verspreiden is het te duiden als gevaarlijk.

Iets zinvols schrijven en bij het onderwerp blijven is toch erg lastig voor jou Bas.
Alles wat niet blond en blank is, wordt door jou gehaat Bas. Dat mag in dit tolerante land, maar projecteer je onlustgevoelens eens op je zelf. Dat kan soms verhelderend werken.

Benneke

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 4:44 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Benneke schreef:

Nee, Benneke. Jij probeert het erger te maken zodat je weer samen met je maatjes "fascisten" kan roepen naar de 'tegenpartij'.

Van je maatjes ben ik het wel gewend maar jou had ik tot nu toe iets hoger ingeschat...

Ik heb ten behoeve van jou dat hele stuk in de Post on line nog eens doorgelezen Tympaam, want ook ik kan mij wel eens vergissen.
Maar er wordt toch echt geschreven over alle moslims in Europa en niet over de moslims, die het in Europa niet naar hun zin hebben.

Ik maakte het niet erger dan het is, jij maakte het alsof het wat minder erg was.

Dit stukje uit dat artikel zegt feitelijk dat moslims hier niet horen. Te gek voor woorden:
"Om de tragiek van de vorige eeuw te vermijden moet iedereen zich afvragen waar hij echt thuishoort en waar hij zich verbonden weet met mensen die gemeenschappelijke normen en waarden delen."

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 5:31 pm Reageer met quote

Juist benneke, dat zou al een reden kunnen zijn, omdat het niet wenselijk is de tragiek zich te laten herhalen. In de juiste context gelezen zou je dit kunnen opvatten in het belang van de moslims.

Daarom zijn de Joden ook vertokken naar hun thuisland.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 5:40 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Ik heb ten behoeve van jou dat hele stuk in de Post on line nog eens doorgelezen Tympaam, want ook ik kan mij wel eens vergissen.
Maar er wordt toch echt geschreven over alle moslims in Europa en niet over de moslims, die het in Europa niet naar hun zin hebben.

Laten we het er maar op houden dat het mijn nuance is aan het verhaal.

Uiteindelijk ben ik niet verantwoordelijk voor wat een schrijver schrijft en was het naar mijn idee vooral bedoeld als een discussiestuk. Dat jij er anders over denk dan ik, moge duidelijk zijn. Maar daar is nu eenmaal niets aan te doen...

Benneke

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 6:51 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Juist benneke, dat zou al een reden kunnen zijn, omdat het niet wenselijk is de tragiek zich te laten herhalen. In de juiste context gelezen zou je dit kunnen opvatten in het belang van de moslims.

Daarom zijn de Joden ook vertokken naar hun thuisland.

Die tragiek kan zich alleen maar herhalen als er weer zo'n eng extreem rechtse groepering de macht probeert te grijpen.

Het is dus in het belang van de hier wonende moslims dat die engerds nooit de macht krijgen. Dan hoeft niemand zich zorgen te maken over de toekomst van de hier geboren en getogen moslims.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 7:12 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
... Dan hoeft niemand zich zorgen te maken over de toekomst van de hier geboren en getogen moslims.

En waarom ben jij daar zo zeker van...?? Heb jij een glazen bol..?

Nee, over die moslims hoef je je geen zorgen te maken. Maar wel over de niet-moslims, oftewel de "ongelovige honden".....

Want als de moslims de overhand krijgen, wel, je hoeft maa naar een willekeurig islamitisch land te kijken om te zien wat voor een prettig leven je dàn krijgt....

Pagina 2 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie