Een moslimvrij Europa: goed voor Europa, goed voor moslims
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Di Mei 24, 2016 7:24 pm Reageer met quote

Als ik voor mijzelf spreek ben ik vr democratie en vr gelijkheid van alle rassen.
Helaas staan niet wij, maar de meeste moslims zelf deze waarden van de westerse wereld in de weg.
Deze mensen die onze verworvenheden niet onderschrijven, dienen rechtomkeert te maken en opsodemieteren naar hun land.
Ook een vluchteling moet daar goed van doordrongen zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8137
Di Mei 24, 2016 7:30 pm Reageer met quote

Fyrano schreef:

Als ik voor mijzelf spreek ben ik vr democratie en vr gelijkheid van alle rassen.
Helaas staan niet wij, maar de meeste moslims zelf deze waarden van de westerse wereld in de weg.
Deze mensen die onze verworvenheden niet onderschrijven, dienen rechtomkeert te maken en opsodemieteren naar hun land.
Ook een vluchteling moet daar goed van doordrongen zijn.

Hier komt je ware aard naar boven Fyrano. Je begint heel zoetsappig om daarna direct te generaliseren door te schrijven dat de meeste moslims niet deugen naar jouw maatstaven.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Di Mei 24, 2016 7:34 pm Reageer met quote

"Opsodemieteren" nog wel, Fyrano?
Als jj dat nu eens deed?

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

Fyrano

Superlid
Superlid
Antw.: 2063
Di Mei 24, 2016 8:00 pm Reageer met quote

Klopt, dit is mijn ware aard:

Quote:

Hebben jullie ook de foto bekeken?

Ik wil dat ook mijn kinderen in een vrij en democratisch land kunnen leven.

Dus alle rassen die deze waarden ook onderschrijven, zijn voor mij welkom.

Helaas proberen jullie er weer wat anders van te maken, maar dat was te verwachten.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Di Mei 24, 2016 8:59 pm Reageer met quote

En zo gaat de tweedeling verder. We zien het in bijna geheel Europa. Her en der zien we opstanden en demonstraties, helaas is dat de harde realiteit.

Door alle ontwikkelingen van de laatste decennia is er geen eenheid meer, kijk alleen maar naar wat we zagen gisteren in Oostenrijk, een totaal verdeeld land. Het is zij en wij.

Het is wij, de goedwillende burgers, (inclusief de goedwillende moslims) die in westerse democratische waarden geloven en zij, die in islamitische doodcultus geloven kunnen onmogelijk vreedzaam samenleven.

Benneke

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 9:24 pm Reageer met quote

De enige tweedeling lijkt mij veroorzaakt door extreem rechtse figuren als Wilders en consorten, die er alles aan doen om niet alleen alle moslims, maar ook elke goed willende burger, die het dan voor die moslims opneemt te verketteren.

Zij zijn het die bewust een tweedeling willen maken ten eigen faveure. De volksmenners en de dictators in spe.

Wat doet Wilders voor de democratie?? Hij heeft een beweging zonder leden.
Niemand dan hijzelf heeft iets te zeggen. Zelfs kamerleden, van zijn beweging, die het iets democratischer willen worden er zonder pardon uit geknikkerd.

Voordat extreem rechts weer uit zijn holen opdook, was er van een tweedeling helemaal geen sprake.
Dat werd juist bewust gecreerd door die bruine bende.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13390
Di Mei 24, 2016 9:32 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
De politieke ontwikkelingen leiden onherroepelijk naar een moslimvrij Europa. Dat zal een goede zaak zijn, zowel voor moslims als voor de Europeanen. Antiracisten en antifascisten zullen steigeren bij het lezen van deze titel. Een moslimvrij Europa staat haaks op hun ideaal van een multiculturele samenleving. Een samenleving waar de verschillende bevolkingsgroepen in harmonie samenleven en allen solidair meewerken aan vrede en voorspoed.

De argumenten van Juliaan van Acker, de schrijver van deze onzin, zijn vrij makkelijk omver te halen:

Dat islamofobie niet alleen een fenomeen is voor rechts-radicalen wisten we natuurlijk wel; dat zijn racisme en anti-semitisme immers ook niet. Dat het ook is doorgedrongen tot de ivoren torens van de academia is (oh naeve ik) toch wel een schok en zeker als dat van mijn eigen universiteit, de Radboud Universiteit Nijmegen, afkomstig is. Emeritus hoogleraar en expert op het gebied van jeugdcriminaliteit en radicalisering (een interessante spill-over van beide vakgebieden overigens) Juliaan van Acker schreef op The Post Online een stuk dat zo ongeveer alle kenmerken van islamofobie (inclusief het paternalisme) wel in zich heeft.

Het knappe in Van Ackers betoog is dat hij het zelf volkomen verpulvert in n zin. Wat doet hij dan? Nou enerzijds schept hij een absolute tegenstelling tussen moslims en Europa met enorme generalisaties en stereotype beelden over moslims n Europa en over islam en Europa. En dat heeft dan met islam te maken gezien de voorbeelden over sharia, hoofddoek, scheiding kerk staat en dergelijke die hij noemt. Het is onzin want hij kan op die manier niet verklaren waarom het vooral moslims zijn die slachtoffer zijn van politiek geweld door organisaties en staten, of waarom moslims in verschillende landen verschillen trajecten van institutionalisering volgen, waarom er verschillende vormen en maten zijn van segregatie in Europese landen. Dat negeert hij allemaal en zo kan hij een idyllisch beeld van een humanistisch-christelijk Europa zetten tegenover een doembeeld van moslims en islam.

etc.

Lees verder: Moslims horen niet in Europa? Wen er maar aan! Een reactie op prof. Juliaan van Acker

Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 10:03 pm Reageer met quote

Als je alles gelijk afdoet als onzin en meer van dergelijk provocerend taalgebruik, dan zal de polarisatie nu niet bepaald afnemen denk ik, het tegenovergestelde zal dan het geval zijn.

In zijn algemeenheid kun je rustig stellen dat het vooral reacties zijn waarbij van wederzijds respect en begrip geheel geen sprake is.

Los hiervan zou je je toch eens moeten afvragen waar al die ellende vandaan komt. Wilders is er enkel maar een gevolg van waar de vredelievende burger ongevraagd mee wordt opgezadeld.

Wie zorgt er nu voor tweedeling? Die vraag kun je zeker niet eenzijdig afdoen. Dat is pas echt onzin.

Benneke

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 10:29 pm Reageer met quote

Wilders begon zijn beweging met niets. Juist hij begon te polariseren en veroorzaakte daardoor een tweedeling, omdat er heel veel goedgelovige mensen het wel makkelijk vonden dat de schuld van alle ellende niet bij hen werd geld maar bij een door Wilders specifiek benoemde groep Nederlanders.

Oude retoriek, die bij de goedgelovige mensen gretig aftrek vond. Wilders toonde in het geheel geen respect voor de Nederlandse moslims. In tegendeel. Hij maakte ze zo zwart als roet.

En dan gaat Bas ons proberen wijs te maken dat het andersom is. Dat kan je proberen bij de Wilders adepten, maar niet op een forum waar ook mensen zitten die zelf kunnen nadenken en zin van onzin heel goed kunnen onderscheiden.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Di Mei 24, 2016 10:52 pm Reageer met quote

een naar stuk enkel bedoeld om de boel alsmaar verder uit elkaar te jagen, geen enkele realiteit.

En dan ook nog lekker opmerken dat die mensen dan toch mooi hun land weer kunnen opbouwen, wie zou er zo hard aan meegewerkt hebben om dat kapot te krijgen, het westen misschien????

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Di Mei 24, 2016 11:03 pm Reageer met quote

Een keurig stuk, iets om over na te denken.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 11:05 pm Reageer met quote

Benneke, je blik is tamelijk een kant op gericht en dat lijkt mij nooit de methode tot constructieve oplossingen van problemen die altijd meerdere kanten hebben.

De vraag die ik impleciet stelde is waar die grote onvrede vandaan komt. Die is er niet zo maar. We zien immers dat er grote groepen opstaan uit onvrede die er al enige tijd bestaat. En het fenomeen Wilders is enkel maar het gevolg van de grote onvrede waar de samenleving mee te kampen heeft.

Beschuldigen of schelden zoals ik structureel bij jou reacties constateer hebben enkel een negatief en averechts effect die op geen enkele wijze bijdragen tot enige verbetering, nee ze leiden enkel maar tot verdere afbreuk. Ik adviseer je om eens wat meer respect en begrip te tonen voor mensen die een andere mening hebben dan de jouwe en wellicht kom je dan een klein eindje dichter tot elkaar.

nandes

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 11:22 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:

De vraag die ik impleciet stelde is waar die grote onvrede vandaan komt. Die is er niet zo maar. We zien immers dat er grote groepen opstaan uit onvrede die er al enige tijd bestaat. En het fenomeen Wilders is enkel maar het gevolg van de grote onvrede waar de samenleving mee te kampen heeft.

Die zogenaamde grote onvrede is in de eerste plaats helemaal niet zo groot als men ons wel wil doen denken, ook zie ik geen grote groepen opstaan tenminste als je niet bedoeld de extremen die bijv al die info avonden verstoord hebben..

het kan zijn dat je doelt op de hoge score die wilders op dit moment haalt,
ik zie dat dan toch anders, het lijkt er sterk op dat, misschien wel doordat de maatschappij sterk verhard is, dat mensen het prachtig vinden als er op grove en onbehouwen manier gesproken wordt.

neem bijv het moment dat Fortuin Aantjes afslachtte prachtig vonden ze het of als Wilders `het over kopvoddentaks heeft kijk hoe Trump acteert

Ze vinden het allemaal prachtig maar kun je daarom een land goed besturen?
Nee Wilders heeft het er met een hoop oneliners en loze beloftes net beter op gemaakt.

RobJ59

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 11:33 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Bas12 schreef:

Die zogenaamde grote onvrede is in de eerste plaats helemaal niet zo groot als men ons wel wil doen denken, ook zie ik geen grote groepen opstaan tenminste als je niet bedoeld de extremen die bijv al die info avonden verstoord hebben..

het kan zijn dat je doelt op de hoge score die wilders op dit moment haalt,
ik zie dat dan toch anders, het lijkt er sterk op dat, misschien wel doordat de maatschappij sterk verhard is, dat mensen het prachtig vinden als er op grove en onbehouwen manier gesproken wordt.

neem bijv het moment dat Fortuin Aantjes afslachtte prachtig vonden ze het of als Wilders `het over kopvoddentaks heeft kijk hoe Trump acteert

Ze vinden het allemaal prachtig maar kun je daarom een land goed besturen?
Nee Wilders heeft het er met een hoop oneliners en loze beloftes net beter op gemaakt.

Je bent lekker op de hoogte zeg pffffffff.........

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 11:36 pm Reageer met quote

Nandes je moet je niet blind staren op de persoon Wilders, voor hem zijn er genoeg anderen die zijn plaats willen innemen.

Het gaat om de groeiende onvrede vooral vanwege de recente ontwikkelingen en niet alleen hier maar in vrijwel geheel Europa.

Hoe harder er geroepen wordt des te harder zullen de tegenstanders zich roeren.

nandes

Superlid
Superlid
Di Mei 24, 2016 11:52 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:

Oh ja, wie zijn die landen die dat op hun geweten hebben? Westen? Nee, Midden Oosten.

De oorlog in Irak, ze hadden geen kernwapens, het bewind van Libie omver werpen,
de arabische lente, de bemoeienis met syrie, afganistan enz enz

en wat denk je hoe men zich daar voelt na die zg steun die uiteindelijk maar om de strategie of de olie ging.

Hetzelfde gebeurt nu met Turkije, de Turken doen dit niet goed doen dat niet goed, houden zich niet aan de afspraken enz enz
Het westen zou allereerst geld overmaken...... nada niks noppes maar we gelijk Turkije weer onder druk zetten en behandelen als n of ander ministaatje, en als Erdogan dan weerwoord geeft is het hier Huillie

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Di Mei 24, 2016 11:58 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Mooi geschreven stuk en het zou een heel stuk rust geven als het zou gebeuren.

Wat een domme reactie: jij spoort gewoon niet.
Wat zou er gebeuren als de titel van dit topic zou luiden:
Een jodenvrij Europa; goed voor Europa, goed voor joden?????
Zouden jullie (van jouw club dus)niet meteen gaan lopen steigeren en logisch ook??
Ik heb de laatste tijd heel veel smerigs op dit forum moeten lezen, maar dit slaat toch wel alles hoor!!!!

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

Benneke

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 12:20 am Reageer met quote

[quote="TheDon"]Van Joden heb je totaal geen last en leven in vrede totdat de Moslims hun de zee in wilde drijven.
Hoeveel Joden zijn er hier niet opgevangen, heb jij er wel eens last van gehad......ik niet!!!!
Dat kan je van de Moslims niet zeggen, nog zijn ze bezig om Joden te vernietigen.

De strekking van dat stuk is walgelijk Don, het maakt niet eens uit of het over joden, moslims of kleurlingen gaat. Als je dat niet door hebt, ben je of heel naef, of je staat er volledig achter en dat is nog walgelijker.

RobJ59

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 12:34 am Reageer met quote

TheDon schreef:
Van Joden heb je totaal geen last en leven in vrede totdat de Moslims hun de zee in wilde drijven.
Hoeveel Joden zijn er hier niet opgevangen, heb jij er wel eens last van gehad......ik niet!!!!
Dat kan je van de Moslims niet zeggen, nog zijn ze bezig om Joden te vernietigen.

En Amber, dat ik niet spoor, klopt, ik ga nooit met de trein. Laughing

https://youtu.be/Ac_AXVq3qVk

Hier een voorbeeld voor de liefhebber.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10489
Wo Mei 25, 2016 12:47 am Reageer met quote

ohhh dat zijn echte liefhebbers in dat filmpje........ Very Happy

Pagina 3 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende