Cijfers moslimdiscriminatie top ijsberg
Archief Discussie
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12280
Wo Mei 25, 2016 12:19 pm Reageer met quote

Discriminatie van moslims komt in de regio Rotterdam veel vaker voor dan blijkt uit de officiële cijfers van de politie en anti-discriminatiebureaus. Dat constateert het Spior, de koepel van islamitische organisaties in Rotterdam-Rijnmond, na onderzoek onder moslims.

Het Spior wilde weten of de officiële registratiecijfers bij de politie en anti-discriminatiebureaus overeenkomen met de ervaringen van moslims. Via een meldlijn, een campagne op sociale media en een enquête bij moskeeën en islamitische organisaties wilde het Spior meer zicht krijgen op discriminatie van moslims. Uit het onderzoek blijkt dat moslims weinig melding maken van wat hen is overkomen, vaak vanwege een gebrek aan vertrouwen in instanties.

Lees verder: Cijfers discriminatie moslims topje van de ijsberg

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4898
Wo Mei 25, 2016 3:00 pm Reageer met quote

Ik denk dat die cijfers de pan uit zouden rijzen als men het forum hier eens onder de loep zou nemen, discriminatie ten top!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Wo Mei 25, 2016 4:14 pm Reageer met quote

redone schreef:
Ik denk dat die cijfers de pan uit zouden rijzen als men het forum hier eens onder de loep zou nemen, discriminatie ten top!

Valt senioren/gepensioneerden uitmelken ook onder discriminatie dan rijst het zeer zeker de pan uit, en wat denk je van mensen die hier rechts, voor alles en nog wat uitmaken wat hier ook vaak gebeurt is dat dan ook discriminatie? Ze zijn op het forum allemaal aan elkaar gewaagd een ieder wil zijn gelijk halen vooral de grootste schreeuwers met hun gepreek, dat noem ik discriminatie van het ergste soort.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 4:47 pm Reageer met quote

jalis schreef:
redone schreef:

Valt senioren/gepensioneerden uitmelken ook onder discriminatie

Ga eens in op wat er aan de orde is. Overal worden moslims/immigranten/vluchtelingen te pas en te onpas bijgesleept en als het daar een keer over gaat ontwijk je het onderwerp door over bejaardendiscrimatie te gaan zeiken en daardoor eveneens het topic te verzieken. Begin er dan een eigen topic over.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

redone

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 4:52 pm Reageer met quote

Jalis schrijft : "Valt senioren/gepensioneerden uitmelken ook onder discriminatie dan rijst het zeer zeker de pan uit,"

Dat heeft toch niet met dit onderwerp te maken Jalis, dit gaat over het discrimineren van Moslims en dat wordt steeds erger, en waarom??

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Wo Mei 25, 2016 4:53 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
jalis schreef:
redone schreef:

Valt senioren/gepensioneerden uitmelken ook onder discriminatie

Ga eens in op wat er aan de orde is. Overal worden moslims/immigranten/vluchtelingen te pas en te onpas bijgesleept en als het daar een keer over gaat ontwijk je het onderwerp door over bejaardendiscrimatie te gaan zeiken en daardoor eveneens het topic te verzieken. Begin er dan een eigen topic over.

Grandiose zeven zijkert jij hoeft mij hier de les niet te lezen, en mij vertellen wat ik wel of niet moet doen, en kijk naar je eigen gezeik schrijverij en wie ik er bij wil slepen zal ik ook zelf weten jij denkt dat jij hier de dienst uit kan maken, geweldige eigen dunk heb je, je kan een gratis voet reis naar Slochteren krijgen naar dat loket waar je kop doorheen past. Embarassed

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 8:07 pm Reageer met quote

Het gaat erom dat moslims nauwelijks aangifte doen van discriminerende uitspraken en andere vormen van discriminerende behandeling. Wat is daar zo onduidelijk aan? Welgeteld één reagerend forumlid heeft door/erkent dat het daarom gaat. Wat een uitermate bedenkelijk niveau wordt hier weer neergezet...

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Wo Mei 25, 2016 9:48 pm Reageer met quote

redone schreef:
dit gaat over het discrimineren van Moslims en dat wordt steeds erger, en waarom??

Gewoon omdat ze dat verdienen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7759
Wo Mei 25, 2016 10:06 pm Reageer met quote

RobJ59 schreef:
redone schreef:
dit gaat over het discrimineren van Moslims en dat wordt steeds erger, en waarom??

Heb je ook een antwoord op deze door jouw gestelde vraag Rob?

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 2971
Wo Mei 25, 2016 10:12 pm Reageer met quote

Misschien willen wij wel een discussie wat helemaal niet kan. We hebben een heel groot probleem daar halen wij 1 onderdeel uit en daar gaan we mee in discussie. Automatisch worden dan toch andere zaken in/bij betrokken. Neem b.v de discussie over hondenbelasting, je kan er op wachten maar iemand begint dan ook over katten die in de tuin sch...en Roken is slecht en de regering moet er wat aan doen, 2 tellen later moet de regering ook alcohol aanpakken.(in dezelfde discussie). En nu m,n antwoord over de discriminatie over moslims... Misschien zijn we helemaal niet zo tolerant als dat we voordoen.... Ik ga al 30 jaar naar moslimlanden nooit ellende gehad. Trouwens de filosofie en gedachtegang van de moslims spreken me wel aan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

RobJ59

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 10:15 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
RobJ59 schreef:
redone schreef:

Heb je ook een antwoord op deze door jouw gestelde vraag Rob?

Ja.

redone

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 10:19 pm Reageer met quote

Zelden zo'n dom type als jij gezien, hoewel gelukkig niet echt gezien beste Rob!!!

RobJ59

Superlid
Superlid
Wo Mei 25, 2016 10:28 pm Reageer met quote

redone schreef:
Zelden zo'n dom type als jij gezien, hoewel gelukkig niet echt gezien beste Rob!!!

Leg jij dan eens uit waarom je dat dom vindt dan? Denk dat je dat niet kunt.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2016 12:05 am Reageer met quote

RobJ59 schreef:

Natuurlijk werkt dat niet bij een domkop zoals jij. Dat zou verspilde energie zijn.

RobJ59

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2016 12:09 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
RobJ59 schreef:

Natuurlijk werkt dat niet bij een domkop zoals jij. Dat zou verspilde energie zijn.

Er zitten hier meerdere lezers hoor suffie.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7759
Do Mei 26, 2016 12:51 am Reageer met quote

Rob is gewoon een prutser, wel een grote mond, maar als daarover een vraag wordt gesteld geeft hij niet thuis.
In gewoon Nederlands wordt dat een lafbek genoemd.

Wees eens een echte vent en ga de eenvoudige vraag die je werd gesteld beantwoorden, of hou anders je te grote mond.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

RobJ59

Superlid
Superlid
Do Mei 26, 2016 4:33 am Reageer met quote

Benneke schreef:
Rob is gewoon een prutser, wel een grote mond, maar als daarover een vraag wordt gesteld geeft hij niet thuis.
In gewoon Nederlands wordt dat een lafbek genoemd.

Wees eens een echte vent en ga de eenvoudige vraag die je werd gesteld beantwoorden, of hou anders je te grote mond.

Maak jij dat uit?
Dat jij je door je partner laat manipuleren moet je zelf weten maar er zijn ook nog mannen die zelf kunnen denken.
Toedeloe! Wink

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25906
Do Mei 26, 2016 10:30 am Reageer met quote

l.rozewater schreef:
Misschien willen wij wel een discussie wat helemaal niet kan. We hebben een heel groot probleem daar halen wij 1 onderdeel uit en daar gaan we mee in discussie. Automatisch worden dan toch andere zaken in/bij betrokken. Neem b.v de discussie over hondenbelasting, je kan er op wachten maar iemand begint dan ook over katten die in de tuin sch...en Roken is slecht en de regering moet er wat aan doen, 2 tellen later moet de regering ook alcohol aanpakken.(in dezelfde discussie).

Dat is naar mijn idee ook vaak het knelpunt. Men wil vaak een discussie voeren over een heel specifiek geval, maar je ontkomt er niet aan dat je het meestal in een breder verband moet zien. Alles heeft een oorzaak en een gevolg en alles is afhankelijk van omstandigheden en gelegenheden. Wat is de motivatie van iemand en waarom reageert een persoon daar een bepaalde manier op. Net als met percentages. Je kan wel zeggen dat een bepaald percentage (bijvoorbeeld misdaad) is afgenomen, maar iemand die toevallig in een wijk woont waar de misdaad juist welig tiert, heeft daar totaal niets aan..
Wil je een enigszins zinvolle discussie voeren dan zul je de zaken in een breder verband moeten willen zien...

Quote:

En nu m,n antwoord over de discriminatie over moslims... Misschien zijn we helemaal niet zo tolerant als dat we voordoen.... Ik ga al 30 jaar naar moslimlanden nooit ellende gehad. Trouwens de filosofie en gedachtegang van de moslims spreken me wel aan.

Het is best mogelijk dat jij dat zo ervaar. Mij verder prima. Ik heb totaal geen behoefte om naar een moslimland te gaan en ik denk dat dat dan weer mijn goed recht is.

En met de filosofie en gedachtegang van moslims heb ik absoluut niets. De islam zie ik als een agressieve en opdringerige religie, waar ik maar liever niets mee te maken wil hebben. En ik vind dat ik dat mag vinden.

En dan zijn er maar twee mogelijkheden. Of we accepteren dat van elkaar..

Of we gaan tien pagina's tegen elkaar zitten schelden en tieren, allebei wetende dat dat uiteindelijk geen steek zal helpen...

Faber quisque fortunae suae

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Do Mei 26, 2016 11:20 am Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Gutohgut, de bron is NOS. Nou, dan weet ik wel beter.

Ja die brengen nieuws wat jou niet bevalt, je zal het vast links noemen, en dat bestaat nou net niet meer.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Vr Mei 27, 2016 2:02 pm Reageer met quote

redone schreef:

ja, idd wij worden gediscrimineerd
heb net op fb geschreven of S.S. en Anouk ook door O.M. kunnen worden onderzocht i.v.m. onze traditie (zw.Piet) te verknallen.

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie