Cijfers moslimdiscriminatie top ijsberg
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Vr Mei 27, 2016 2:04 pm Reageer met quote

jalis schreef:
redone schreef:
Ik denk dat die cijfers de pan uit zouden rijzen als men het forum hier eens onder de loep zou nemen, discriminatie ten top!

Valt senioren/gepensioneerden uitmelken ook onder discriminatie dan rijst het zeer zeker de pan uit, en wat denk je van mensen die hier rechts, voor alles en nog wat uitmaken wat hier ook vaak gebeurt is dat dan ook discriminatie? Ze zijn op het forum allemaal aan elkaar gewaagd een ieder wil zijn gelijk halen vooral de grootste schreeuwers met hun gepreek, dat noem ik discriminatie van het ergste soort.

goed gezegd jalis

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

pieneke

Superlid
Superlid
Vr Mei 27, 2016 2:06 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Jalis toch Smile Smile Smile

In de jaren 80 werd een donkere jongen doodgeschopt, dat was natuurlijk vreselijk. Er kwam een standbeeld als symbool tegen discriminatie..

In 1989 werden ook drie blanke vrouwen doorgestoken door een donkere man, uitsluitend omdat zij wit en vrouw waren. Dat was geen discriminatie en er kwam nog geen herdenkingsbordje.

Dit is meten met twee maten. De kopschoppers zijn bijna altijd allochtoon, de slachtoffers autochtoon. dus geen discriminatie. Was het andersom geweest weer wel.

idd. en dat schijnen ze niet te zien of te voelen.

Meisjes kunnen in den Helder niet meer veilig naar het zwembad, dat is lastig. Kunnen Moslima's niet veilig zwemmen is het discriminatie.

Ja, er is discriminatie, maar door iedere groep, zelfs hier. Links en rechts.

pieneke

Superlid
Superlid
Vr Mei 27, 2016 2:13 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
l.rozewater schreef:
Misschien willen wij wel een discussie wat helemaal niet kan. We hebben een heel groot probleem daar halen wij 1 onderdeel uit en daar gaan we mee in discussie. Automatisch worden dan toch andere zaken in/bij betrokken. Neem b.v de discussie over hondenbelasting, je kan er op wachten maar iemand begint dan ook over katten die in de tuin sch...en Roken is slecht en de regering moet er wat aan doen, 2 tellen later moet de regering ook alcohol aanpakken.(in dezelfde discussie).

Dat is naar mijn idee ook vaak het knelpunt. Men wil vaak een discussie voeren over een heel specifiek geval, maar je ontkomt er niet aan dat je het meestal in een breder verband moet zien. Alles heeft een oorzaak en een gevolg en alles is afhankelijk van omstandigheden en gelegenheden. Wat is de motivatie van iemand en waarom reageert een persoon daar een bepaalde manier op. Net als met percentages. Je kan wel zeggen dat een bepaald percentage (bijvoorbeeld misdaad) is afgenomen, maar iemand die toevallig in een wijk woont waar de misdaad juist welig tiert, heeft daar totaal niets aan..
Wil je een enigszins zinvolle discussie voeren dan zul je de zaken in een breder verband moeten willen zien...

Quote:

En nu m,n antwoord over de discriminatie over moslims... Misschien zijn we helemaal niet zo tolerant als dat we voordoen.... Ik ga al 30 jaar naar moslimlanden nooit ellende gehad. Trouwens de filosofie en gedachtegang van de moslims spreken me wel aan.

Het is best mogelijk dat jij dat zo ervaar. Mij verder prima. Ik heb totaal geen behoefte om naar een moslimland te gaan en ik denk dat dat dan weer mijn goed recht is.

En met de filosofie en gedachtegang van moslims heb ik absoluut niets. De islam zie ik als een agressieve en opdringerige religie, waar ik maar liever niets mee te maken wil hebben. En ik vind dat ik dat mag vinden.

En dan zijn er maar twee mogelijkheden. Of we accepteren dat van elkaar..

Of we gaan tien pagina's tegen elkaar zitten schelden en tieren, allebei wetende dat dat uiteindelijk geen steek zal helpen...

geheel juist gezegd.
ik woon in wijk waar doorlopend politie bezig is met crimi.s en het gekke, zelden een echte nederl.
licht getint, oost europeanen donker getinte.

voor mij alle z.g.n. vluchtelingen terug uitgezonderd die daar echt moesten vluchten
oorlog vind ik niet daarbij passen.

pieneke

Superlid
Superlid
Vr Mei 27, 2016 2:16 pm Reageer met quote

DEN BOSCH - Vluchtelingen die een huis toegewezen krijgen ontvangen duizenden euro's shoptegoed voor de inrichting. In Oisterwijk loopt dat bedrag zelfs op tot 10.000 euro voor een gezin met twee kinderen.

De bedragen die de statushouders krijgen liggen in Noord Brabant tussen de 2.000 en 10.000 euro. In sommige gevallen is het bedrag een gift, in andere gemeenten moet het bedrag terugbetaald worden, blijkt uit onderzoek van het Brabants Dagblad.

Zo verwacht de gemeente Boekel de 3.500 euro die ze beschikbaar stellen om een huis in te richten uiteindelijk terug van de vluchtelingen. In andere plaatsen moet een deel van het geld terugbetaald worden.

De Groep Bontes/Van Klaveren heeft naar aanleiding van de berichtgeving vragen gesteld aan de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie (Klaas Dijkhoff) en de minister van Binnenlandse Zaken (Ronald Plasterk).

pieneke

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2016 11:39 am Reageer met quote

TheDon schreef:
pieneke schreef:
DEN BOSCH - Vluchtelingen die een huis toegewezen krijgen ontvangen duizenden euro's shoptegoed voor de inrichting. In Oisterwijk loopt dat bedrag zelfs op tot 10.000 euro voor een gezin met twee kinderen.

De bedragen die de statushouders krijgen liggen in Noord Brabant tussen de 2.000 en 10.000 euro. In sommige gevallen is het bedrag een gift, in andere gemeenten moet het bedrag terugbetaald worden, blijkt uit onderzoek van het Brabants Dagblad.

Zo verwacht de gemeente Boekel de 3.500 euro die ze beschikbaar stellen om een huis in te richten uiteindelijk terug van de vluchtelingen. In andere plaatsen moet een deel van het geld terugbetaald worden.

De Groep Bontes/Van Klaveren heeft naar aanleiding van de berichtgeving vragen gesteld aan de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie (Klaas Dijkhoff) en de minister van Binnenlandse Zaken (Ronald Plasterk).

Tsja, het land van melk en honing tenminste...voor de nieuwkomers.
De eigen bevolking kan naar de voedselbank en zien hun huis verzuipen!
Het wordt écht tijd dat er verkiezingen komen.

daar ben ik het nu ook wel mee eens. gisteren een vandaag vragenlijst ingevuld over racisme. nou ik vind dat wij gediscrimineerd worden en dat ze daar maar eens iets aan gaan doen. echt waar ik ben nu te oud, maar anders verliet ik mijn geb.land met spoed.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12295
Za Mei 28, 2016 11:49 am Reageer met quote

pieneke schreef:
nou ik vind dat wij gediscrimineerd worden en dat ze daar maar eens iets aan gaan doen. echt waar ik ben nu te oud, maar anders verliet ik mijn geb.land met spoed.
Discriminatie is absuluut niet hetzelfde als racisme maar goed, vertel eens waarmee en waardoor jij je gediscrimineerd voelt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Za Mei 28, 2016 2:26 pm Reageer met quote

Ging het hier niet over discriminatie van moslims?
Inderdaad, geheel nutteloos om daarvan aangifte te doen want er wordt toch niets mee gedaan.
Onzinnig om hier nu weer van alles en nog wat bij te slepen; dat is geheel off-topic.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25924
Za Mei 28, 2016 2:33 pm Reageer met quote

Niet zo gek. Als de politie van elk flauwekulletje waarbij "ik ben gediscrimineerd" geroepen wordt, werk moet gaan maken werd er helemaal geen boef meer gevangen...

Faber quisque fortunae suae

amber

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2016 2:41 pm Reageer met quote

Ze hoeven er geen "werk van te maken"; moslims moeten er wel aangifte van kunnen doen zodat het geregistreerd kan worden.
Of vind jij dat anderen dán moslims wel aangifte moeten kunnen doen en moslims niet?

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Za Mei 28, 2016 2:44 pm Reageer met quote

amber schreef:
Ze hoeven er geen "werk van te maken"; moslims moeten er wel aangifte van kunnen doen zodat het geregistreerd kan worden.
Of vind jij dat anderen dán moslims wel aangifte moeten kunnen doen en moslims niet?

Het aangifte percentage is nog geen veertig procent zo werd onlangs vermeldt. En dat had betrekking op de autochtone Nederlander. Dus dat heeft niet zo zeer iets met moslims te maken maar omdat de politie er toch niets mee doet, zo leeft de gedachte bij de meesten.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25924
Za Mei 28, 2016 2:55 pm Reageer met quote

amber schreef:

Bij mijn weten kan iedereen aangifte doen, moslim of geen-moslim...
Zelfs al via internet...

Maar je moet niet verwachten dat de direct in de houding springen en actie ondernemen...

Aangifte doen heeft naar mijn idee alleen zin als de verzekering dat eist, of als er echt iets ernstigs aan de hand is. Maar dan moet het onderhand al wel moord en doodslag zijn...

Faber quisque fortunae suae

amber

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2016 3:14 pm Reageer met quote

Moslims verwachten over het algemeen ook niet dat de "politie direct in de houding springt".
Dat is ook de reden waarom men doorgaans ook geen aangifte doet omdat men weet dat dat totaal geen zin heeft.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2016 5:51 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Ook moet je geen eisen stellen als nieuwkomer, vind ik.

Na hoeveel generaties mogen 'nieuwkomers' wel meepraten en hoelang duurt het voordat ze van jou als volwaardige landgenoot moeten worden beschouwd en behandeld? Met andere woorden hoelang mogen ze van jou worden gediscrimineerd?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Za Mei 28, 2016 6:02 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Libelletje schreef:
Ook moet je geen eisen stellen als nieuwkomer, vind ik.

Na hoeveel generaties mogen 'nieuwkomers' wel meepraten en hoelang duurt het voordat ze van jou als volwaardige landgenoot moeten worden beschouwd en behandeld? Met andere woorden hoelang mogen ze van jou worden gediscrimineerd?

Ontzettend domme vraag. Ga toch lekker naar je asielzoekertjes om je uit te leven, maar ga niet het forum verzieken met je onophoudelijk gezeik.

pieneke

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2016 6:35 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Maar nou vond ik vroeger, en nog, niks aan mannen met blond haar. Ik wilde dan nog wel met ze dansen, maar nooit een afspraakje. Ook als ze kleiner waren dan ik, dan ging ik er niet mee uit. Er deed nooit iemand aangifte Smile

Discrimineerde ik dan? Ik bedoel, je kan op alle slakjes wel zout gaan leggen, maar daarmee verdiep je het probleem volgens mij.

Je kiest er zelf voor om moslim te zijn en de een zal je omarmen en de ander zal je ontlopen of commentaar leveren. Je kunt erop in gaan of het je aantrekken.
Maar als iemand iets tegen je zegt is dat zijn probleem, als jij je daar wat van gaat aantrekken wordt het jou probleem. Moet je niet doen dus.

Wel moet je van elkaar afblijven, dat is de grens. Ook moet je geen eisen stellen als nieuwkomer, vind ik.

O ja, en voor iemand roept: Wilders is ook blond!"

Inderdaad en ik heb er ook geen afspraakje mee Smile

typisch libelletje, ik wilde ook geen blonde man en wat denk je ja hoor, blond en met blauwe ogen.
de liefste man van de wereld.
terwijl ik altijd donkere man met heel donkere ogen zocht.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Za Mei 28, 2016 6:45 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Rob is gewoon een prutser, wel een grote mond, maar als daarover een vraag wordt gesteld geeft hij niet thuis.
In gewoon Nederlands wordt dat een lafbek genoemd.

Wees eens een echte vent en ga de eenvoudige vraag die je werd gesteld beantwoorden, of hou anders je te grote mond.

Jij liet een tijdje terug je vraag (cq je frustraties) door je vrouw stellen (luchten)........over lafbek gesproken..... Laughing

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Za Mei 28, 2016 6:49 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:

Ontzettend domme vraag. Ga toch lekker naar je asielzoekertjes om je uit te leven, maar ga niet het forum verzieken met je onophoudelijk gezeik.

Een probleem..........................hij kan niet in hun taal zeiken Laughing

Oh....vandaar dat hij het hier doet waarschijnlijk Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2016 7:14 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Ga toch lekker naar je asielzoekertjes om je uit te leven, maar ga niet het forum verzieken met je onophoudelijk gezeik.

Of ik niet het allengs toenemende racisme hier op het forum wil verzieken? Ga jij eens met je zeik naar de dokter, joh. En vraag meteen een verwijsbrief voor de neuroloog om dat gaatje in je hoofd te laten controleren.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2016 7:24 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
we willen apart zwemmen, we willen vanaf de moskee toepen, we willen aparte scholen, we willen halal slachten.

Iedereen mag van mij zichzelf zijn als anderen daar geen tekort mee gedaan wordt. Voor iedere geloofsrichting zijn scholen, dus waarom niet voor moslims? Halal slachten is hetzelfde als kosher slachten. Hoe denk je daar dan over? Als bejaarden, gehandicapten of moslims een uurtje apart willen zwemmen heb ik daar geen enkele moeite mee en evenmin met moskeeën. Wat voor hinder heb jij daarvan? Ik schat 0,0.

Er bestaat maar een menselijk ras en dat is de mens. Niettemin is er wel degelijk sprake van racisme als je in de ander niet in de eerste plaats een menselijk persoon ziet maar een vertegenwoordiger van een bepaalde groep, religieus, cultureel of anderszins en die minderwaardiger eigenschappen toeschrijft dan die van jou.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7760
Za Mei 28, 2016 7:46 pm Reageer met quote

humor schreef:
Benneke schreef:
Rob is gewoon een prutser, wel een grote mond, maar als daarover een vraag wordt gesteld geeft hij niet thuis.
In gewoon Nederlands wordt dat een lafbek genoemd.

Wees eens een echte vent en ga de eenvoudige vraag die je werd gesteld beantwoorden, of hou anders je te grote mond.

Jij liet een tijdje terug je vraag (cq je frustraties) door je vrouw stellen (luchten)........over lafbek gesproken..... Laughing

Vooralsnog reageerde ik daar niet op Humor om jou te sparen. je gaat kennelijk teveel van de eigen thuissituatie.

Kennelijk ben je ook niet goed thuis in een gewone gezonde relatie, anders had je jezelf niet voor gek gezet met zulke domme vragen.

Maar omdat je er zelf weer over begon heb je nu mijn antwoord.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie