Ministerie weigert geld voor moslimschool.
Archief Discussie
Plaats reactie

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Ma Mei 30, 2016 9:37 pm Reageer met quote

Het bestuur van een geplande islamitische school voor voortgezet onderwijs in Amsterdam krijgt geen geld van het Rijk. De vrees bestaat dat de school de leerlingen van de maatschappij laat afkeren. Het is voor het eerst dat een schoolbestuur om deze reden geen geld krijgt.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/25898121/__Ministerie_weigert_geld_voor_moslimschool__.html

Het zal tijd worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Di Mei 31, 2016 12:25 am Reageer met quote

Hoewel ik zelf mijn kinderen nooit op een moslim school heb gedaan noch zou doen wanneer ik jongere kinderen zou hebben, dan nog vind ik dat ook moslims recht hebben op eigen scholen op islamitische grondslag, net zoals andere geloofsgemeenschappen dat recht hebben (zoals katholieken, joden, Hindoes maar ook verschillende andere christelijke geloofsgemeenschappen).

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

amber

Superlid
Superlid
Di Mei 31, 2016 12:37 am Reageer met quote

Er was op deze school 1 bestuurder die zijn sympathie uitsprak voor IS maar die man is inmiddels vertrokken.
Overigens wordt er ook op islamitische scholen dezelfde lesstof gegeven als op alle andere scholen in Nederland, dat zijn ze namelijk verplicht, alleen de grondslag is islamitisch, net zoals de grondslag van een school b.v. katholiek kan zijn.
Haat zaaien op een school of waar dan ook, is natuurlijk ten allen tijde verboden.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Di Mei 31, 2016 12:39 am Reageer met quote

Radicale uitlatingen van een bestuurder deden ernstige zorgen rijzen of de school in staat zal zijn haar taak waar te maken om kinderen wegwijs te maken in onze samenleving, stelt Dekker maandag in een brief aan de Tweede Kamer. Nader onderzoek van de Inspectie van het Onderwijs heeft deze zorgen niet kunnen wegnemen.

Dit is waar het met name om gaat.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25882
Di Mei 31, 2016 10:25 am Reageer met quote

Het wordt hoog tijd dat er één vorm van onderwijs komt voor ieder kind dat vrij is van religies en dat soort bijkomstigheden. Een in dat opzicht volkomen neutrale school. Rekenen is rekenen en taal is taal. Daar hoeft geen godsdienst aan te pas te komen.

Als ouders het nodig vinden dat hun kinderen een religie aanhangen, dan regelen ze dat thuis zelf maar...

Waren we eindelijk een beetje van die verzuiling af, begint het weer opnieuw, met alle gezanik van dien....

Faber quisque fortunae suae

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 32901
Di Mei 31, 2016 10:39 am Reageer met quote

Jos55 schreef:

Ik vrees dat jouw kleinkind opgevoed wordt met haat tegen alles wat moslim is. En zo te zien mag dat gewoon. Afschuwelijk!

Lucia.....waarom deze hatelijke opmerking, erg kinderachtig van je.

Achter de wolken schijnt de zon

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Di Mei 31, 2016 1:14 pm Reageer met quote

ja, gewoon alle scholen openbaar en in uniform dan heb je nergens meer gezeur over.
zag het van de week op ik vertrek in italie ook, geen onderscheid

overigens in den haag staat dhr. dekker het wel toe, of er niet genoeg hier zijn.
wat ben ik blij dat onze ouders ons gelijk naar openbare school hebben laten gaan.
en ja daar zaten ook veel joodse kinderen, in de loop der tijd verdwenen die naar hogere sferen, helaas, maar katholieken nee, zelden. later gingen er velen naar openbare hogere scholen.
bij vele van die ouders gingen zeker de oogjes toen open.

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

amber

Superlid
Superlid
Di Mei 31, 2016 2:54 pm Reageer met quote

De benamingen "walgelijk wijf", "ponem" en "aardworm" die je aan een medeforumlid toevoegt zijn niet walgelijk?
Rolling Eyes Rolling Eyes

amber

Superlid
Superlid
Di Mei 31, 2016 2:59 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Het wordt hoog tijd dat er één vorm van onderwijs komt voor ieder kind dat vrij is van religies en dat soort bijkomstigheden. Een in dat opzicht volkomen neutrale school. Rekenen is rekenen en taal is taal. Daar hoeft geen godsdienst aan te pas te komen.

Als ouders het nodig vinden dat hun kinderen een religie aanhangen, dan regelen ze dat thuis zelf maar...

Waren we eindelijk een beetje van die verzuiling af, begint het weer opnieuw, met alle gezanik van dien....

Ik heb zelf op openbare scholen gezeten en mijn oudste zoon ook.
Mijn jongste zat op een katholieke basisschool.
Wat mij betreft mag iedereen naar een openbare school maar zolang er in de grondwet staat dat elke geloofsrichting in Nederland ook z'n eigen scholen mag stichten vind ik dat je in het geval van Islamitische scholen geen uitzondering mag maken.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4898
Di Mei 31, 2016 3:00 pm Reageer met quote

Flinke jongen Don!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

amber

Superlid
Superlid
Di Mei 31, 2016 5:39 pm Reageer met quote

Het is volstrekt niet bewezen dat op islamitische scholen haat gezaaid wordt.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4222
Di Mei 31, 2016 11:32 pm Reageer met quote

amber schreef:
Het is volstrekt niet bewezen dat op islamitische scholen haat gezaaid wordt.

Ja hoor Amber mijn zus is zwanger van een olifant . Iedere religie stroming of wat voor instelling dan ook daar zijn regels waar men zich aan te houden heeft je moet dit en dat je mag niet zus of zo en je kan er niet omheen dat mensen tegen elkaar worden opgestookt, en dan gaat het al snel over in haat, dat is door de eeuwen heen zo geweest, en zal zeker altijd zo blijven, de mens wil en kan niet in vrede naast of met elkaar leven , het kan een poosje goed gaan maar onherroepelijk rijst de haat en nijd de kop weer op, kijk enkel maar na WO twee dat zal en mag nooit meer gebeuren, en het is weer ene rotzooi waar dan ook in de Wereld.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie