Wilders-lokkertje?
Archief Discussie
Plaats reactie

BIBI58

Superlid
Superlid
Antw.: 9978
Wo Jun 01, 2016 1:58 am Reageer met quote

Het inkomen van veel AOW’ers is al tijden niet verbeterd en waarschijnlijk zal er volgend jaar opnieuw gekort worden op de pensioenen. PVV-leider Geert Wilders wil dat AOW’ers er dit jaar én volgend jaar 300 euro bij krijgen.

Het extraatje moet de inkomensachteruitgang stuiten, vindt hij. Onlangs kwam naar buiten dat 27 pensioenfondsen mogelijk gaan korten op de pensioenen. Dat zou zo'n 200.000 senioren treffen. Zolang de rente voor de pensioenfondsen niet stijgt, moeten ouderen een hogere AOW krijgen, meent Wilders.
Staatskas

De 300 euro extra per AOW'er kost ongeveer een miljard euro. Het moet gecompenseerd worden uit de meevallers die het kabinet heeft door de lagere rente over de overheidsschulden. In 2013 was de regering nog 9,1 miljard euro kwijt aan rente, vorig jaar was dat 7,9 miljard.

Zou hij dit opperen zodat er nog meers stemmen op hem vallen straks?

Wie ziet dit plan gebeuren? Ik niet......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Wo Jun 01, 2016 7:42 am Reageer met quote

Natuurlijk is het een lokkertje om stemmen te trekken.
Je geeft iets om stemmen te trekken maar niet teveel want dat gaat ten koste van je begroting van volgend jaar.
300 euro is een schijntje, net 80 cent per dag.
En zo'n geste is ook bedoeld om de anderen het gras voor de voeten weg te maaien.

Meevallers moet je ook niet zomaar uitgeven want als het goed is staat er tegenover een meevaller meestal ook een tegenvaller.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25879
Wo Jun 01, 2016 11:46 am Reageer met quote

Elke partij komt weer met zijn lokkertjes. Daar is de PVV niet uniek in..

Het is net of je naar de sterreclame zit te kijken. Zogenaamde 'cadeautjes" die je uiteindelijk toch zelf betaalt...

Faber quisque fortunae suae

BIBI58

Superlid
Superlid
Antw.: 9978
Do Jun 02, 2016 12:12 am Reageer met quote

Doet mij weer de vraag rijzen..

Vele nederlanders.waar onder ook mensen hier,zijn het zo oneens met allerlei maatregelen die er al zijn,of nog gaan komen.
We doen er met ze alle verdomd weinig an om te laten merken dat we het niet pikken!

Ben jij wel eens een protest demonstrant geweest tegen welke maatregel dan ook......of blijf je gezellig achter de keukentafel mopperen onder het genot van een glas bier/wijn?

IK ben er als er gedemonsteerd wordt tegen zaken die mij storen......

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Do Jun 02, 2016 12:27 am Reageer met quote

BIBI58 schreef:
Doet mij weer de vraag rijzen..

Vele nederlanders.waar onder ook mensen hier,zijn het zo oneens met allerlei maatregelen die er al zijn,of nog gaan komen.
We doen er met ze alle verdomd weinig an om te laten merken dat we het niet pikken!

Ben jij wel eens een protest demonstrant geweest tegen welke maatregel dan ook......of blijf je gezellig achter de keukentafel mopperen onder het genot van een glas bier/wijn?

IK ben er als er gedemonsteerd wordt tegen zaken die mij storen......

welke zaken Bibi?

Ik moet eerlijk zijn ik ben niet zo'n demonstratie type, vroeger wel gestaakt, is wel iets anders.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Pagina 1 van 1

Plaats reactie