Dalai lama: ’Er zijn te veel vluchtelingen’
Archief Discussie
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Wo Jun 01, 2016 6:43 pm Reageer met quote

Dalai lama: ’Er zijn te veel vluchtelingen’

FRANKFURT - Er zijn te veel immigranten in Europa en het is niet de bedoeling dat Duitsland een Arabisch land wordt. Het zijn niet de uitspraken van een rechtse Duitse politicus, maar opmerkelijk genoeg die van de dalai lama, de geestelijk leider van de Tibetaanse boeddhisten.

Een mens dat het goed heeft, heeft de verantwoordelijkheid om hen te helpen,” zei de geestelijke in een interview met de Duitse krant Frankfurter Allgemeine.

„Maar aan de andere kant zijn het er ondertussen te veel.
Duitsland mag geen Arabisch land worden.

„Ook moreel gezien vind ik dat deze vluchtelingen slechts tijdelijk opgenomen moeten worden,” gaat hij verder.
„Het doel moet zijn dat ze terug kunnen keren om hun eigen land weer te helpen opbouwen.”

bron https://www.telegraaf.nl/buitenland/25911499/__Dalai_lama___Te_veel_vluchtelingen___.html

Nou hoor je het eens van een gerespecteerd iemand Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26030
Wo Jun 01, 2016 7:00 pm Reageer met quote

Een wijs man, die dalai lama

Cool

Faber quisque fortunae suae

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Wo Jun 01, 2016 7:07 pm Reageer met quote

Hij heeft het goed gezien. Het doel moet inderdaad zijn dat de vluchtelingen terug kunnen keren om hun eigen land weer op te bouwen.

Dan is wel meteen de vraag of het beleid er op gericht moet zijn om ze te laten integreren want dat is dan verspilling.

Een wereldleider met visie!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12427
Wo Jun 01, 2016 7:59 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Hij heeft het goed gezien. Het doel moet inderdaad zijn dat de vluchtelingen terug kunnen keren om hun eigen land weer op te bouwen.

Ik ben benieuwd naar je limieten. Is dat terugkeer na vijf, tien, twintig, dertig, veertig, vijftig of zestig jaar?
Quote:
Dan is wel meteen de vraag of het beleid er op gericht moet zijn om ze te laten integreren want dat is dan verspilling.

Integratie is zo goed als altijd beter. Het gebrek daaraan heeft bij de massa-immigratie van gastarbeiders/buitenlandse werknemers juist problemen veroorzaakt. Integratie draagt bij aan een optimale bijdrage aan onze maatschappij of aan een gemotiveerde en goed voorbereide terugkeer, voor zover dat enigszins mogelijk is. Niet integreren genereert afhankelijke uitkeringstrekkers die op de duur geen enkel initiatief meer nemen, in welke richting dan ook. Ik chargeer natuurlijk iets maar het gaat me om de kern.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 8:27 pm Reageer met quote

[quote="Keesvi"]
Ik ben benieuwd naar je limieten. Is dat terugkeer na vijf, tien, twintig, dertig, veertig, vijftig of zestig jaar?

Is daar een tijd voor te bepalen dan? Het lijkt mij dat het om het principe dient te gaan waarover om te beginnen consensus zal moeten zijn.

Quote:

Integratie is zo goed als altijd beter. Het gebrek daaraan heeft bij de massa-immigratie van gastarbeiders/buitenlandse werknemers juist problemen veroorzaakt.

Dat is totaal onvergelijkbaar met de massa vluchtelingen die hier komen vanuit geheel andere motieven en met geheel andere doelen.

Integratie draagt bij aan een optimale bijdrage aan onze maatschappij of aan een gemotiveerde en goed voorbereide terugkeer, voor zover dat enigszins mogelijk is. Niet integreren genereert afhankelijke uitkeringstrekkers die op de duur geen enkel initiatief meer nemen, in welke richting dan ook. Ik chargeer natuurlijk iets maar het gaat me om de kern.

Integratie lukt niet of nauwelijks zo heeft de praktijk uitgewezen, zie je bovenstaande opmerking buitenlandse gastarbeiders.[/i]

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Wo Jun 01, 2016 8:33 pm Reageer met quote

[quote="Keesvi"]
Bas12 schreef:

[quote]

Wat dacht je van een maand?

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 8:50 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Dat is totaal onvergelijkbaar met de massa vluchtelingen die hier komen vanuit geheel andere motieven en met geheel andere doelen.

Verklaar je nader over welke categorie immigranten je het hebt. Ik doelde op erkende vluchtelingen, ergo statushouders.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 8:59 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Bas12 schreef:

Verklaar je nader over welke categorie immigranten je het hebt. Ik doelde op erkende vluchtelingen, ergo statushouders.

Ik doel niet op immigranten, zie titel topic, en niet op een bepaalde categorie vluchtelingen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 9:08 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Ik doel niet op immigranten, zie titel topic, en niet op een bepaalde categorie vluchtelingen.

Je ontwijkt wat er aan de orde is. We kunnen het er met de snelheid van het licht over eens zijn dat iedere vluchteling er een teveel is maar ze zijn er nu eenmaal en dus gaat het over beleid, over hoe we met die vluchtelingen omgaan.

Nogmaals, de vraag is of we ze tot in lengte van dagen aan hun lot overlaten of geven we hen kansen in de vorm van integratie waardoor zowel deelname aan onze maatschappij als terugkeer veel beter mogelijk zijn?

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 9:33 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Bas12 schreef:

Je ontwijkt wat er aan de orde is. We kunnen het er met de snelheid van het licht over eens zijn dat iedere vluchteling er een teveel is maar ze zijn er nu eenmaal en dus gaat het over beleid, over hoe we met die vluchtelingen omgaan.

Nogmaals, de vraag is of we ze tot in lengte van dagen aan hun lot overlaten of geven we hen kansen in de vorm van integratie waardoor zowel deelname aan onze maatschappij als terugkeer veel beter mogelijk zijn?

Je snapt dus niet waar het hier om gaat. De vragen die je stelt komen bij jezelf op en gaan niet direct over het onderwerp. Die vragen mag je dus zelf beantwoorden, of je dat met schelden gepaard wilt laten gaan, die keus is aan jou. Surprised

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 9:40 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Je snapt dus niet waar het hier om gaat. De vragen die je stelt komen bij jezelf op en gaan niet direct over het onderwerp. Die vragen mag je dus zelf beantwoorden, of je dat met schelden gepaard wilt laten gaan, die keus is aan jou.

Als je denkt dat ik het niet begrijp zou je me een handje kunnen helpen. Hier schiet ik niets mee op. Jij ook niet. De andere forumleden ook niet.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 9:41 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Bas12 schreef:
Je snapt dus niet waar het hier om gaat. De vragen die je stelt komen bij jezelf op en gaan niet direct over het onderwerp. Die vragen mag je dus zelf beantwoorden, of je dat met schelden gepaard wilt laten gaan, die keus is aan jou.

Als je denkt dat ik het niet begrijp zou je me een handje kunnen helpen. Hier schiet ik niets mee op. Jij ook niet. De andere forumleden ook niet.

Grapjas.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 9:50 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Grapjas.

En dat vindt jouw peuterspeelzaaltje vast ook.

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 10:36 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Bas12 schreef:
Grapjas.

En dat vindt jouw peuterspeelzaaltje vast ook.

Tuurlijk mag jij ook meedoen, geen reden tot jaloezie hoor.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 01, 2016 11:11 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Tuurlijk mag jij ook meedoen, geen reden tot jaloezie hoor.

De dalai lama waarschuwt er in de krant voor om niet alle moslims over een kam te scheren. Hij wijst erop dat de terroristen een kleine minderheid vormen en dat je vooral moet kijken naar de vele moslims die niets met geweld te maken willen hebben.

"Liefde is de kernboodschap van ieder geloof, ook van de islam. Kwaadaardige mensen zijn er ook onder boeddhisten, christenen, joden en hindoes. De droevige daden van een klein aantal moslims mag geen reden zijn voor het veroordelen van de hele islamitische wereld."

BIBI58

Superlid
Superlid
Antw.: 9978
Do Jun 02, 2016 12:17 am Reageer met quote

Weet je wat ik hier nu zo erg vindt...........

Het onderwerp wordt aangesneden.........
En dan een reaktie........die alleen maar is gepassioneerd om te beter te weten en dan ander, qua taal de kop in te drukken..elkaar blameren.......toe zeg
Het daadwerkelijk onderwerp is dan niet meer relevant........

Is dat de bedoeling van normale communicatie?

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Do Jun 02, 2016 12:42 am Reageer met quote

[quote="RobJ59"][quote="Keesvi"]
Bas12 schreef:

Quote:

Wat dacht je van een maand?

Is de veiligheid volgende maand weer volledig gegarandeerd in Syrië dan ?

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jun 02, 2016 5:23 am Reageer met quote

BIBI58 schreef:
Weet je wat ik hier nu zo erg vindt...........

Het onderwerp wordt aangesneden.........
En dan een reaktie........die alleen maar is gepassioneerd om te beter te weten en dan ander, qua taal de kop in te drukken..elkaar blameren.......toe zeg
Het daadwerkelijk onderwerp is dan niet meer relevant........

Is dat de bedoeling van normale communicatie?

Dit is inderdaad wel een mooi voorbeeld. De discussie wordt wat socratisch om naar boven te krijgen wat er precies bedoeld wordt. De luxerende factor in deze discussie, die overduidelijk aan het verzanden is maar tot dan fatsoenlijk verliep, is 'grapjas', een ad hominem pur sang.

Het zou een wereld van verschil maken als degenen die het ontbreekt aan argumenten dit ruiterlijk zouden toegeven in plaats van voortdurend te vervallen in platvloersheid en erger, van enig menselijk gevoel gespeende opmerkingen te plaatsen, bij voorkeur vergezeld van uitgebreide virtuele grijnzen in de vorm van misplaatste emoticons.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26030
Do Jun 02, 2016 10:37 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

Nogmaals, de vraag is wat voor een toekomst wil je die 'vluchtelingen' dan wel geven..?
Mooie verhalen over integratie, deelname enz. ,daar kopen ze niet zo veel voor.

Je hebt alleen een toekomst als je werk kan krijgen. Dus, mogen ze aansluiten achter die andere 6000.000 werklozen...?.
Of moeten we die 600.000 maar laten barsten en de 'vluchtelingen' de banen, als die er dan al zijn, geven....

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jun 02, 2016 2:05 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Kees, zolang jij alleen de fouten van anderen ziet komt er geen verbetering jongen.

Wat denk jij wel wie je bent? Boven alles verheven of zo met je vileine, gluiperige insinuaties? Jij bent wel de laatste aan wie ik verantwoording zou moeten afleggen en dat geldt net zo goed voor die laffe vriendjes van je met hun psychopathische trekken die ze te pas en te onpas manifesteren, kennelijk omdat ze te beroerd zijn om ook maar een poging te wagen op een fatsoenlijke manier te communiceren.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie