Ergernis: hondenuitlaatservices honden aan de lijn!!!
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1121
Vr Sep 30, 2016 1:26 pm Reageer met quote

Ja, ik heb hekel aan honden. Ik gedoog ze en wil ze in sommige gevallen nog wel een aai geven. De afgelopen jaren wordt je in natuurgebieden steeds meer lastig gevallen door grote groepen loslopende honden. Uitlaatservices die soms wel 15 tot 20 honden los laten lopen. Ik vind dat niet kunnen. De service kan nooit alle honden in toom houden en ik vind dat hier regels voor moeten komen.

Er staat zelfs vaak een bus met hondenuitlaatservice / begeleiding van honden met gedragsproblemen. Ook die groep gaat ongelijnd het natuurgebied in. Ik voel mij uit de natuur verjaagd.

Van mij mag er regelgeving komen dat alle honden altijd aangelijnd moeten zijn. Behalve op plekken die voor honden zijn ingericht. En of daar dan ook een hek omheen kan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7744
Vr Sep 30, 2016 1:31 pm Reageer met quote

Ik denk dat in de meeste natuurgebieden alle honden aangelijnd moeten zijn.
Het los laten lopen van zo'n groep honden kan naar mijnmening veel gevaar opleveren.

Als je een hond wil hebben laat je hem zelf uit.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Merlina.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1134
Vr Sep 30, 2016 1:52 pm Reageer met quote

O heerlijk, eindelijk tref ik eens iemand die net als ik niet van honden houd!
Huisdieren worden inmiddels zo vermenselijkt dat ik er soms een beetje misselijk van word.
Loslopende honden vind ik niet kunnen, die dieren komen altijd op me af waarbij de bezitter mij uit de verte toeroept "hij doet niks hoor".
Nou zeg dat moest er nog bijkomen ook!
Inmiddels heeft mijn kleding dan al een paar vuile vegen opgelopen.
Een uitlaatservice met 15 tot 20 honden, ik zou er iets van krijgen als ik ze op mijn pad tegen zou komen.
En die honden zitten de rest van de dag waarschijnlijk alleen thuis te janken en te blaffen, kijk dat vind ik dan wel weer zielig voor die dieren!
En een nachtmerrie voor de buren!
Zo kan ik nog wel even over honden ergernissen doorgaan, en misschien doe ik dat nog wel.
Eindelijk krijg ik er de kans eens voor! Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25762
Vr Sep 30, 2016 2:47 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Ik denk dat in de meeste natuurgebieden alle honden aangelijnd moeten zijn.
Het los laten lopen van zo'n groep honden kan naar mijnmening veel gevaar opleveren.

Het schijnt in deze bizarre tijd te passen...

Mensen willen alles hebben en doen, maar hebben nergens tijd voor. Of beter gezegd, gunnen zich nergens tijd voor.

Ze willen een tuin. Maar leggen er tegels in omdat planten te veel tijd kosten. Ze willen een hond. Maar zijn te lamlendig om dat beest fatsoenlijk uit te laten. Ze willen kinderen. Maar sturen ze naar de opvang omdat ze nog een bijbaantje moeten hebben om de ng grotere auto te kunnen betalen....

Keuzes maken schijnt moeilijk te zijn...

Maar inderdaad, als je geen tijd voor een hond of zin hebt in de verzorging van het dier, begin er dan niet aan. Niemand zegt dat je een hond moet hebben...

Faber quisque fortunae suae

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Vr Sep 30, 2016 3:17 pm Reageer met quote

Honden dienen wat mij betreft buitenshuis altijd te zijn aangelijnd. Ook al zit er geen enkele agressie in, bij elke willekeurige hond die je niet kent weet je niet wat zo'n hond kan doen en kan het schrik of angst oproepen. En dat alleen al is een reden om de hond aangelijnd te hebben.

Ook vind ik het hoogst onplezierig wanneer ik ergens op visite kom en een kalf van een hond wil mij begroeten door onophoudelijk tegen mij aan te springen terwijl de eigenaar enkel toekijkt en het leuk schijnt te vinden. Hoewel ik best van honden houd ben ik daar niet zo van gediend.

Merlina.1

Superlid
Superlid
Vr Sep 30, 2016 5:21 pm Reageer met quote

Jan , gaat dat niet een beetje op dierenmishandeling lijken?
Zo'n hond is verkeerd opgevoed dus die weet kennelijk niet beter.
De bezitters moeten naar een cursus met hun hond.
Hoewel, dat haalt meestal geen bal uit bij bepaalde honden en personen.
Wij kwamen bij mensen waar de hond constant bij elk geluid begon te blaffen, een gesprek was niet meer mogelijk.
We komen nu niet meer bij ze thuis.
Om de zoveel tijd nodig ik ze uit voor een lunch in een eetcaf, zijn ze ook eens even uit het geblaf weg! Laughing
Maar o wat heb ik een medelijden met hun buren!

Merlina.1

Superlid
Superlid
Vr Sep 30, 2016 6:52 pm Reageer met quote

Jan ik begrijp helemaal dat je daar geen trek in hebt!
Is zoiets je wel eens overkomen?

repelsteeltje51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 113
Vr Sep 30, 2016 7:19 pm Reageer met quote

Ik heb vaker last van loslopende mensen dan van loslopende honden.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12150
Vr Sep 30, 2016 8:42 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
In plaats van dat zo'n uitlaatservice ze uitlaadt.

Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Merlina.1

Superlid
Superlid
Vr Sep 30, 2016 9:22 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Vorig jaar is onze hond, een vreselijk gevaarlijke boomer, een verscheurend monster ter grootte van een kleine Jack Russel, tot drie toe aangevallen door dezelfde mechelse herder.
De derde keer heb ik hem met de reeds eerder genoemde staaf ijzer op zijn falie gegeven. Hij had toen mijn hond goed te pakken en nadien mochten wij de dierenarts bezoeken, om de wonden te laten ontsmetten en een spuit antibiotica.
De eigenaar besloot handtastelijk te worden en is daar later voor veroordeeld. Helaas is er geen muilkorf verplichting opgelegd, wel een aanlijngebod, waar de man zich op geen enkele wijze aan houdt.
Dit soort lui hoort geen hond te mogen houden.

Wat een nare ervaring Jan!
Vooral als je in een scootmobiel zit kun je zelf weinig uitrichten.
Vandaar het stukje ijzer.
Wat grappig dat jij het woord falie gebruikt, dat heb ik in jaren niet meer gehoord! Laughing

Merlina.1

Superlid
Superlid
Vr Sep 30, 2016 9:25 pm Reageer met quote

repelsteeltje51 schreef:
Ik heb vaker last van loslopende mensen dan van loslopende honden.

Vertel eens....

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12472
Za Okt 01, 2016 4:35 am Reageer met quote

Ik ben een echt "hondenmens" , maar ook dol op katten.. en vogels , eigenlijk dol op alle beessies...
Ik las wat over het "vermenselijken" van honden en ik zal het niet ontkennen , mijn laatste kanjer was veel meer een "mensen-hond , terwijl mijn maatje die er daarvoor was een echte honden-hond was , dus het ligt niet zozeer aan de opvoeding ,dan wel wat er in de hond zelf aanwezig is....Ik vond een leuk stukje vandaag over de goede band tussen mens en hond klik hier
Mijn mening omtrent de hondenuitlaatservices ..het is in het geheel niet prettig om zo'n grote groep honden tegen te komen...of je nu zelf met of zonder hond loopt ...ik ben zeker niet tegen de losloopplaatsen, die maar een deel van bossen beslaat, maar honden kunnen elkaar in alle facetten steunen...in goed gedrag ,maar zeker ook in negatief gedrag t.a.v. wandelaars fietsers of andere honden, en dan heb ik het nog niet eens over paardrijders gehad, die zich ook regelmatig in de bossen ophouden...ik vind sowieso dat mensen die hun hond niet onder controle hebben ,ze niet los moeten laten...ook in het kader van veiligheid....maar een groep spelende honden in een speciaal geschikt gemaakt gebied is onwijs leuk om te zien....
en natuurlijk zorg je zelf voor een dier als je die bij je laat wonen....ik zou niet anders willen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

repelsteeltje51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 113
Za Okt 01, 2016 12:25 pm Reageer met quote

jjacqueline schreef:
dus het ligt niet zozeer aan de opvoeding ,dan wel wat er in de hond zelf aanwezig is....

Net zoals bij mensen, het ligt er maar net aan hoe je in de wieg bent gelegd.

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2016 1:25 pm Reageer met quote

repelsteeltje51 schreef:

Net zoals bij mensen, het ligt er maar net aan hoe je in de wieg bent gelegd.

Dat is natuurlijk juist ,maar ik bedoelde nu dat zogenaamde "vermenselijken"van honden....mijn ene hond was is in alles hond, en we hadden een prima , zo niet perfecte band....mijn andere hond trok maar naar de mensenkant , dan naar andere honden toe...dr had ik k een fantastische band mee....ik zou zweren dat mijn hond humor had, het zal best wel zo zijn ,dat ik m dat toebedacht , maar mensenlief wat was dat leuk!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2016 4:37 pm Reageer met quote

Libelle...wat een leukerts!!!!en natuurlijk is het een way of life ...leven met een viervoeter en daarin jouw verantwoording nemen...helemaal niet zo moeilijk ,lijkt mij toch ,en ik spreek uit ervaring!!
Mijn Mike is vanaf het prille begin gewend aan de fotocamera. verbind daar een leuke beloning aan , en het wordt bijna een natuurlijke reactie om met een ''' big smile" de camera in te kijken...

Mike was dus een chte mensen-hond...en werkelijk een allergrootste vriend van ons allemaal binnen het gezin ,maar ook daarbuiten....het is dan ook een enorm gemis toen hij vorig jaar onverwacht overleed....het verdriet om zijn heengaan is nog altijd groots...of er een hond weer komt , dat zien we nog wel...voorlopig zijn we in de omstandigheden dat het niet kan..dat we nu een viervoeter niet datgene kunnen bieden wat die nodig heeft...

en deze mag dan ook niet missen in bovenstaand rijtje...even voor het idee van de mensen die niet zo dol zijn op honden , ze verrijken mijn leven in ieder geval wl....maar ik ben het er helemaal mee eens dat een ander er geen last van hoeft te hebben...

Fijn wekend!!!

Merlina.1

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2016 4:59 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Ook hier geldt, zoals bij alles, zorg dat jouw plezier een ander geen ergernis kan worden.
Of je nu een kat hebt, een hond of een paard, het maakt niet uit, bezorg een ander geen overlast.

Wij hebben een buur en die is helemaal panisch van honden, zelfs onze kleine boomer boezemt haar grenzeloze angst in. Als zij en ik gelijktijdig bij de lift staan, dan laat ik haar voor gaan en wacht dan tot de lift weer komt. Zij blij en ik een goed gevoel. Zo kan het ook.

Zoals een heer betaamt! Very Happy

Meestal worden mijn benen bij de lift omwonden door een lijn van een paar meter!
En dat moet je dan allemaal maar leuk vinden! Sad

Rianne43.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1340
Za Okt 01, 2016 5:05 pm Reageer met quote

Merlina schreef:
JanRutgers schreef:
Ook hier geldt, zoals bij alles, zorg dat jouw plezier een ander geen ergernis kan worden.
Of je nu een kat hebt, een hond of een paard, het maakt niet uit, bezorg een ander geen overlast.

Wij hebben een buur en die is helemaal panisch van honden, zelfs onze kleine boomer boezemt haar grenzeloze angst in. Als zij en ik gelijktijdig bij de lift staan, dan laat ik haar voor gaan en wacht dan tot de lift weer komt. Zij blij en ik een goed gevoel. Zo kan het ook.

Zoals een heer betaamt! Very Happy

Meestal worden mijn benen bij de lift omwonden door een lijn van een paar meter!
En dat moet je dan allemaal maar leuk vinden! Sad

Maar ik neem toch aan dat je die hond niet gelijk met een stuk ijzer gaat slaan?

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2016 5:12 pm Reageer met quote

Vraagje Merlina...zeg je er dan wl wat van??...ik bedoel ...ik lees "meestal"...dan zou er toch een duidelijk verzoek van jou aan de eigenaar kunnen ingewilligd worden??...Kijk , als er bij mij een hond staat te kwispelen zit ik er al naast op de grond...of ik nou op gympen of op hakjes loop....
Rianne43...dat werd verteld als een hond jouw hondje aan zou vallen....eerlijk gezegd kan ik me er wel wat bij voorstellen, al zou ik het niet met een stuk ijzer doen...wl proberen te voorkomen dat er een bijtincident plaats vindt...ter bescherming van mijn hond/of mezelf...

Merlina.1

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2016 5:19 pm Reageer met quote

Weet je wat het is?
Sommige honden vind ik best wel leuk, maar ik denk dat ik door het gedrag van de hondeneigenaren er nu zo tegenover sta.
Ik doe dieren niets aan, ik zou het niet kunnen.
Laatst zag ik vanuit mijn raam een man met een hond aan de lijn, toen het dier een beetje aan de lijn begon te trekken schopte hij de hond in zijn buik!
Ik werd er gewoon niet goed van, ik heb er de rest van de dag aan moeten denken zo erg vond ik het.

Laatst aangepast door Merlina.1 op Za Okt 01, 2016 5:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Merlina.1

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2016 5:27 pm Reageer met quote

jjacqueline schreef:
Vraagje Merlina...zeg je er dan wl wat van??...ik bedoel ...ik lees "meestal"...dan zou er toch een duidelijk verzoek van jou aan de eigenaar kunnen ingewilligd worden??...Kijk , als er bij mij een hond staat te kwispelen zit ik er al naast op de grond...of ik nou op gympen of op hakjes loop....
Rianne43...dat werd verteld als een hond jouw hondje aan zou vallen....eerlijk gezegd kan ik me er wel wat bij voorstellen, al zou ik het niet met een stuk ijzer doen...wl proberen te voorkomen dat er een bijtincident plaats vindt...ter bescherming van mijn hond/of mezelf...

Jazeker, meerdere keren.
Maar dan krijg je te horen "hij doet niets".

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie