Bruine bonensoep met rundvlees
Koken & recepten
Plaats reactie

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Wo Nov 16, 2016 5:26 pm Reageer met quote

Door het rundvlees wat minder calorierijk.

Ingrediėnten voor 6 personen

400 gram bruine bonen 1 nacht laten weken of koop een blik
2 ½ liter water
zout
400 gram soepvlees(rundvlees)
2 laurierblaadjes
½ theelepel kruidnagelpoeder
½ knolselderij
3 eetlepels fijngesneden selderijgroen
1 prei
1 winterpeen
1 grote ui
150 gram reepjes mager rookspek of gehaktballetjes van 150 gram rundergehakt
2 eetlepels tomatenpuree
1 eetlepel olie

Voorbereiding

Zet de bruine bonen een nacht in de week in 2 ½ liter water. Maak de knolselderij, prei en winterpeen schoon en snij deze in hele kleine blokjes. Pel en snipper de ui. Als je gehakt gebruikt draai hier van balletjes van.

Bereidingswijze

Breng de bruine bonen en het vlees met het weekwater aan de kook. Voeg de groenten toe aan de kokende soep, samen met wat zout, de tomatenpuree, laurier en kruidnagelpoeder. Laat alles op een lage warmtebron gaar worden (duurt ± 1 ½ uur). Verhit de olie in een kleine koekenpan en bak hierin de spekjes en de gesnipperde ui goudbruin. Voeg dit aan het einde van de kooktijd toe aan de soep. Wil je geen spek gebruiken doe er dan gehaktballetjes in.

Lekker met bruin (stok)brood.

https://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=282719

Laatst aangepast door luciaT..1 op Wo Nov 16, 2016 7:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Marina15.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Wo Nov 16, 2016 6:56 pm Reageer met quote

Dit recept staat letterlijk op smulweb. Ben jij die Petra?

luciaT..1

Superlid
Superlid
Wo Nov 16, 2016 6:58 pm Reageer met quote

Marina15 schreef:
Dit recept staat letterlijk op smulweb. Ben jij die Petra?

Goed dat je even reageert. Ik was Smulweb vergeten erbij te plaatsen. Dank voor je opmerkzaamheid! Ik zal het aanpassen.

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Wo Nov 16, 2016 7:03 pm Reageer met quote

Lucia51 schreef:
Door het rundvlees wat minder calorierijk.

Ingrediėnten voor 6 personen

400 gram bruine bonen 1 nacht laten weken of koop een blik
2 ½ liter water
zout
400 gram soepvlees(rundvlees)
2 laurierblaadjes
½ theelepel kruidnagelpoeder
½ knolselderij
3 eetlepels fijngesneden selderijgroen
1 prei
1 winterpeen
1 grote ui
150 gram reepjes mager rookspek of gehaktballetjes van 150 gram rundergehakt
2 eetlepels tomatenpuree
1 eetlepel olie

Voorbereiding

Zet de bruine bonen een nacht in de week in 2 ½ liter water. Maak de knolselderij, prei en winterpeen schoon en snij deze in hele kleine blokjes. Pel en snipper de ui. Als je gehakt gebruikt draai hier van balletjes van.

Bereidingswijze

Breng de bruine bonen en het vlees met het weekwater aan de kook. Voeg de groenten toe aan de kokende soep, samen met wat zout, de tomatenpuree, laurier en kruidnagelpoeder. Laat alles op een lage warmtebron gaar worden (duurt ± 1 ½ uur). Verhit de olie in een kleine koekenpan en bak hierin de spekjes en de gesnipperde ui goudbruin. Voeg dit aan het einde van de kooktijd toe aan de soep. Wil je geen spek gebruiken doe er dan gehaktballetjes in.

Lekker met bruin (stok)brood.

Lijkt me wel lekker, zo doen wij het ook ongeveer alleen in een grote pan doen wij een KG Karbonade, en Roggebrood in plaats van stokbrood, ieder zijn smaak natuurlijk, ik persoonlijk heb er liever een varkens poot in als karbonade maar daar is moeders het niet mee eens, dus is en blijft het karbonade. Laughing

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

luciaT..1

Superlid
Superlid
Wo Nov 16, 2016 7:12 pm Reageer met quote

jalis schreef:

/quote]

Lijkt me wel lekker, zo doen wij het ook ongeveer alleen in een grote pan doen wij een KG Karbonade, en Roggebrood in plaats van stokbrood, ieder zijn smaak natuurlijk, ik persoonlijk heb er liever een varkens poot in als karbonade maar daar is moeders het niet mee eens, dus is en blijft het karbonade. Laughing

Mijn man vond het ook lekker met een varkenspoot en dan roggebrood met spek Very Happy

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8089
Wo Nov 16, 2016 7:53 pm Reageer met quote

Dat moet ik toch eens maken , ik heb het recept even opgeslagen Lucia.

Vroeger bij ons thuis, werd het gemaakt als we bruine bonen hadden gegeten. Met het restant bonen maakte mijn moeder dan bruine bonensoep.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luciaT..1

Superlid
Superlid
Wo Nov 16, 2016 7:56 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Dat moet ik toch eens maken , ik heb het recept even opgeslagen Lucia.

Vroeger bij ons thuis, werd het gemaakt als we bruine bonen hadden gegeten. Met het restant bonen maakte mijn moeder dan bruine bonensoep.

Zo maakte mijn moeder als we Kapucijners of grauwe erwten over hadden de dag erna zuurkool stampot en werden de erwten of kapucijners erdoor heen gedaan.

Of dat Drents was, ik heb geen idee Wink

Pagina 1 van 1

Plaats reactie