Temperatuur, klimaat en eten
Koken & recepten
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13064
Wo Mrt 01, 2017 9:31 pm Reageer met quote

Voor een geurig diep bordje hete snert mag je me op een kille zomerdag best wakker maken en precies daar gaat het me om.

Stamppotten en goed gevulde soepen met peulvruchten en vet vlees smaken me vooral 's winters goed. De extra calorieën zorgen voor verbranding waardoor je warm blijft. Mediterraan gekruide gerechten, zoals tajine, tabouleh, kebab, shoarma, shaslick en dergelijke smaken vooral bij droog warm weer en Oosters, scherp gekruid met specerijen vooral bij warm weer met een hoge luchtvochtigheidsgraad, zeg maar drukkende warmte. Dat laatste, die met capsaïcine bevattende pepers verhitte maaltijden, dus ook chili con carne, zorgen voor meer zweten waardoor je wat beter afkoelt onder dergelijke weersomstandigheden.

Benieuwd of jullie ook zoiets ervaren.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Wo Mrt 01, 2017 9:46 pm Reageer met quote

Zomers maak ik graag Zuid-Spaanse gerechten klaar. Dit zijn vaak eenpansmaaltijden, altijd gekookt in bouillon. Dus vlees, groente, rijst of aardappelen of kikkererwten in de bouillon gekookt. Mijn man zei altijd dat Nederlanders de vitaminen door de gootsteen spoelden Wink Bij de Spaanse pot stokbrood en altijd een frisse salade.
Met erg heet weer is een gazpacho heerlijk, een koude soep.

's Winters hou ik meer van Hollandse kost en probeer ik zo veel mogelijk seizoengroenten te eten.

Mijn voorkeur voor Spaans eten zomers heeft ook te maken met, lekker warm weer, een geurige Spaanse pot op het vuur, mooi stuk flamencomuziek erbij en je waant je bijna in Andalusië. Voor mij een stukje nostalgie natuurlijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13064
Wo Mrt 01, 2017 9:57 pm Reageer met quote

Lucia51 schreef:
Zomers maak ik graag Zuid-Spaanse gerechten klaar. Dit zijn vaak eenpansmaaltijden, altijd gekookt in bouillon. Dus vlees, groente, rijst of aardappelen of kikkererwten in de bouillon gekookt. Mijn man zei altijd dat Nederlanders de vitaminen door de gootsteen spoelden Wink Bij de Spaanse pot stokbrood en altijd een frisse salade.
Met erg heet weer is een gazpacho heerlijk, een koude soep.

Ja, vergat ik nog even, Zuid-Europees. Ik ben sowieso wel gek op mediterrane gerechten. Kan heel goed in de tajine, wat je hierboven beschrijft. Ook met couscous, bulgur of rijst en een rauwe saladeschotel erbij heb je een uitstekende maaltijd.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

BIBI58

Superlid
Superlid
Antw.: 9978
Zo Mrt 05, 2017 6:21 pm Reageer met quote

Heerlijk buitenlandse gerechten.
Heb een man die meer een aardappeleter is.......
Maar we matchen......

Hij staat ook graag in de keuken,om bijzondere dingen klaar te maken.

Genieten we samen heerlijk,glaasje wijn.muziekje.

In de zomer kookt hij buiten op een ouderwetse primus.
Buren hoor je dan............hmmmmmmmmm lekker zeg

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie