Arretjescake recept
Koken & recepten
Plaats reactie

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Zo Jul 02, 2017 10:19 pm Reageer met quote

Welke ingrediŽnten heb je nodig?

Je hebt de volgende ingrediŽnten nodig voor omaís arretjescake:

125 gram margarine
125 gram boter
200 gram basterdsuiker
200 gram Maria koekjes
5 eetlepels cacao
2 eieren

Zo maak je de cake klaar

De eerste stap is het smelten van de boter en de margarine in een steelpan. Vervolgens klop je de eieren met de suiker luchtig. Voeg nu de vijf eetlepels cacao toe aan het geheel en roer de warme boter door het mengsel heen. Je kunt nu alle Maria koekjes in een plastic zak stoppen. Sla de koekjes fijn met behulp van een deegroller. Je zult zien dat je straks een aantal erg kleine stukjes hebt, maar ook nog wel een aantal grove stukjes, Dat maakt voor dit recept niet uit. Je kunt plastic zak nu ondersteboven kieperen en het bij het mengsel toevoegen. Roer het geheel nu goed door.

Pak nu een (kleine) cakevorm met bakpapier en voeg het geheel hier aan toe. Je dient de cake nu minimaal tien uur in de koelkast te laten opstijven. De meeste mensen die dit recept maken, maken het in de avond en laten het een nacht in de koelkast staan. Je kunt er dan de volgende dag heerlijk van smullen. Het is even wachten op de arretjescake, maar het wachten is het zeker waard. Je kunt bij het serveren de cake nog eventueel bestrooien met wat poedersuiker om wat extra smaak aan de cake te geven. Eet smakelijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Marianne

Superlid
Superlid
Antw.: 2251
Zo Jul 02, 2017 10:30 pm Reageer met quote

Tjeee... dŠ's een ouwetje, nogal machtig ook, herinner ik me. Mag ik een stukje als ie klaar is?

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2502
Ma Jul 03, 2017 12:34 am Reageer met quote

Toen ik de titel las ging er nog geen belletje rinkelen, pas toen ik het plaatje zag Laughing .
Jeetje...........arretjescake..............als kind was ik er verzot op.
Ik heb het later nooit meer gehoord of er zelfs maar aan gedacht.
Grappig hoe een plaatje herinneringen boven brengt hoe iets smaakt, zelfs na zoveel jaren nog Laughing .

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5354
Ma Jul 03, 2017 1:06 am Reageer met quote

Heb 't gelijk opgeslagen, was het bestaan ervan gewoon vergeten Shocked

Pagina 1 van 1

Plaats reactie